Auteur Topic: De Beemer van Freak!  (gelezen 17588 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4731
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 19:12:02
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #120 Gepost op: 04 juni 2013, 21:11:08 »
 :039:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

ba searcher!!

  • Gast
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #121 Gepost op: 04 juni 2013, 21:30:51 »
Kijk...das goed nieuws.....heel veel plezier gewenst met de BMW  :039:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3687
  • Geslacht: Man
  • Last Login:13 juli 2019, 20:02:15
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #122 Gepost op: 04 juni 2013, 21:50:45 »
Goed gedaan Louis en mooi verslag!

Over dat gas aan-uit gevoel, dat heb ik dus ook! Die gixxer van een maat van me gooit direct de toeren naar 1k als je gas los laat en koppeling in trekt. Ik vind dat echt gewoon kut rijden als je voor een beetje rappe bocht van bijv 5 naar 2 schakelt. Gevolg is gelijk een zwbberend achterwiel als je de koppeling laat schieten. Mn ninja zakte rustig in toeren wat veel meer gevoel in de motor gaf.

De R1 van mn buurman had ook hetzelfde als de gixxer maar de slipperclutch maakte daar weer een heel ander verhaal van wat er voor zorgde dat je gewoon kon blijven vlammen.
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #123 Gepost op: 04 juni 2013, 23:03:49 »
Mijn VFR800I had er niks geen last van maar gelukkig heeft injectie ook veel voordelen!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2286
  • Geslacht: Man
  • Last Login:09 april 2019, 17:57:53
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #124 Gepost op: 05 juni 2013, 00:07:59 »
Bekende pomp freak :-)



Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #125 Gepost op: 05 juni 2013, 18:06:17 »
En uiteraard weer wat verse spamstikkers achtergelaten  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #126 Gepost op: 07 juni 2013, 21:16:53 »
Rondje Peeland gedaan met de jongste dochter  :054:







The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2081
  • Geslacht: Man
  • Last Login:28 januari 2017, 00:04:08
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #127 Gepost op: 07 juni 2013, 22:58:50 »
Op een BMW met een KTM jas, tsss.



 :054:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #128 Gepost op: 07 juni 2013, 23:09:30 »
Op een BMW met een KTM jas, tsss.



 :054:
Hehe.........tsja er komt ooit weer een KTM dus alvast weer wennen aan die jas  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #129 Gepost op: 21 augustus 2014, 17:34:25 »
Dat is al even geleden dat ik weer eens wat gepost hebt wbt de Beemer..........maarja dat hok maakt alleen maar kilometers en vraagt eigenlijk om niks, we zijn ondertussen een goed jaar verder en nu toch wel weer tijd vrij maken voor wat nodig onderhoud  :018: Verse sloffen zijn besteld want dit is de 1e motor waarbij ik zowel de voor als achterband steeds tegelijkertijd moet vervangen en nu zijn ze eigenlijk ook alweer een poosje over de datum en het profiel nauwelijks zichtbaar op het rijvlak  ;) Ook hobbelt de achterremschijf dus daar is inmiddels een vervanger voor gevonden, komt nieuw luchtfilter in, nieuwe oliefilters en de sappen maar weer vernieuwen, hier en daar de elektronica wat nalopen en paar puntjes verbeteren......het mag ook want de km-stand is 23.000 meer als een jaar terug..........we gaan het beleven binnenkort  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • 3rd King Of ZMVC
  • ***
  • Berichten: 2690
  • Geslacht: Man
  • Last Login:20 oktober 2019, 22:08:01
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #130 Gepost op: 21 augustus 2014, 17:37:52 »
Toch wel een redelijk probleemloze rijmachine dan. :) Ik heb er eens een gereden en het is toch niet echt mijn smaak. Maar ze zijn wel redelijk onverwoestbaar als je ze bijhoudt... Ik zag net nog een aankondiging van Motoplus waar een BMW K100RT te koop wordt aangeboden met een wel  hele lage kilometerstand. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #131 Gepost op: 21 augustus 2014, 17:50:00 »
Het ziet er niet uit, rijdt als een hok maarja degelijk is die zeker  :012:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 826
  • Geslacht: Man
  • Last Login:17 juli 2017, 21:27:55
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #132 Gepost op: 21 augustus 2014, 19:14:17 »
Als ik zo lees lijkt het of die Bt45 banden op de Bmw 23000 km meegaan :+
Is vast een vergissing ,ik denk hooguit de helft :042:
Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline Ghulst

  • 3rd King Of ZMVC
  • ***
  • Berichten: 2690
  • Geslacht: Man
  • Last Login:20 oktober 2019, 22:08:01
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #133 Gepost op: 21 augustus 2014, 19:37:01 »

Als ik zo lees lijkt het of die Bt45 banden op de Bmw 23000 km meegaan :+
Is vast een vergissing ,ik denk hooguit de helft :042:
Maar je weet toch dat Freak ook zo rekent? Dus de eerste 11500km rijdt hij op de linker helft en de tweede op de rechter. Voila, 23000km op een band. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #134 Gepost op: 21 augustus 2014, 20:46:58 »
Haha om de 8000km nieuwe set ongeveer.....die van het warme voorjaar ongeveer 6000km!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 826
  • Geslacht: Man
  • Last Login:17 juli 2017, 21:27:55
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #135 Gepost op: 21 augustus 2014, 22:45:58 »
Dacht dat ik ze snel sleet :037:
Ik heb nu 6000 met voorband en 4000 met achterband gereden op de Gtr en ze zijn nu over de helft versleten.
Voorband gaat ook vrij snel, zware motor + bagage en 2 personen.
Maar het valt me nog niet tegen.
Met de orginele Dunlops radiaal ging het bochtwerk merkbaar beter.
Die zijn peperduur en moeilijk verkrijgbaar.
Bt45 is een goede vervanger.

Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #136 Gepost op: 21 augustus 2014, 23:42:31 »
Ik vindt het een topband om mee te rijden, droog en nat prima grip het enigste minpunt blijft de onregelmatige slijtage en het cuppen van de banden ook als je de bandenspanning en veerring voldoende goed heb staan!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 826
  • Geslacht: Man
  • Last Login:17 juli 2017, 21:27:55
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #137 Gepost op: 26 augustus 2014, 15:15:40 »
Een paar berichten hoger zie ik dat het lijkt dat je niet over het scherm van de K75 kijkt bij normale zithouding maar er doorheen ?
Als je brildragend zou zijn kijk je dus door 3 lagen glas met gesloten helmvizier.
En als het regent zie je nog minder,ruitenwissers heb je niet.

Ben zelf brildragend en rij daardoor vaak met open helmvizier.
Kuipruit kijk ik ruim overheen, er doorheen zou niet kunnen want de bovenste rand vervormt het zicht.
Onbeperkt vrij uitzicht en iets meer windvang ,maar dat valt mee.
Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #138 Gepost op: 26 augustus 2014, 16:54:36 »
Klopt ik ben ook niet zo groot en de ruit is eigenlijk te hoog........ik kijk er dwars doorheen en rij altijd met vizier open, het geeft enorme bescherming in de koudere maanden maar heeft zeker ook bij wat ijsvorming en toen de lichte sneeuw best spannende momenten opgeleverd  :018:

Ik zit er nog over te dubben om een ruitverwarming te maken, vroeger in onze Slopel Kadett tijd kocht je die voor de achterruit en kon je zo tegen de ruit plakken.........zouden die nog bestaan  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #139 Gepost op: 03 september 2014, 10:58:17 »
Zo..........tijd voor een beurtje dus de motor eerst goed gewassen, afgespoten en goed warm gereden en uiteraard gelijk de versnellingsbakolie afgetapt en deze ziet er nog keurig uit en ruikt nog altijd naar die kenmerkende penetrante 80W/90 olie.........lekker laten uitlopen en weer gevuld met schone olie en nieuwe afdichtingen  :)



De cardan en motorolie uiteraard ook warm afgetapt.........bettje rottig van BMW dat ze dat oliefilter zo in het blok gemonteerd hebben dus de vingers gelijk weer rood  :007:



Cardanolie ook nog best keurig, een blik op de splines leert me dat deze er nog best goed uitzien en gelukkig geen ijzerresten aan de aftapmagneet, netjes weer gevuld en met nieuwe afdichtingen kan deze weer voorruit  :054:



Motorolie redelijk zwart maar smering voelt best oke, nieuw filter geplaatst, oliezeefje schoongemaakt en met alle nieuwe afdichtingen kunnen we weer kilometers maken met deze olie  :039:



Blokje weer wat opgeschoond en voorlopig geen smerige resten daar te vinden! Bpkje eronder want we gaan naar de voorzijde.



Zoals ik al dacht zit hier zeker wat werk aan, remblokken zijn gewoon voor de zwarte bak, veel remstof en de stofkapjes bijna niet te zien.



Er is zelfs roest komen kijken en dat is echt een minpunt van deze motor, de remschijven roesten na 1 dag buiten staan, resten daarvan kleven dan toch overal en daardoor lijken de remblokken ook sneller te roesten......tijd voor nieuwe  8)



Deze keer besloten om de remklauwen niet geheel te demonteren want het is maar een kleine beurt en vorig jaar heb ik de remklauwen nog compleet uit elkaar gehaald, de remzuigers zijn nog keurig gangbaar en heb deze natuurlijk nog wel even goed gereinigd en met de vingers makkelijk weer terug te duwen  :014:



Remmetjes voorzijde wachtend op nieuwe remblokken en alle ingrediĆ«nten liggen klaar, dat is morgen zo weer terug gemonteerd met hier en daar het juiste vet  :022:



Demper los, rommel aan de kant en het achterwiel verwijderd en.........fuckeduck 2 rotte inbusbouten waarmee de remschijf gemonteerd zit, hier zit uiteraard loctite middel op maar voelt als de sterkste verbinding........



Onder het mom van boren kunnen we altijd nog eerst de brander even laten spreken, ook een overmaatje gemaakt in de USofA in de bout gemept dus was was in 1e instantie schrikken voor de bout maar hield nog stug vol maar van de brander gaat die echt niet winnen...........uiteraard niet te heet want die hele grote keerring van de cardanklok hou ik het liefste lekker dicht!



Pijpsleuteltje erop want anders is de binnenzijde van de hand ook weer gebrand en jawel we hebben niks te boren........ :026:



Andere bout ging net als zijn broer diezelfde weg dus ook hier niks te boren en tappen, je kunt wel zien dat het toch wel redelijk warm is geworden maar krom was die schijf toch al...........anders had die er ook echt niet af gemoeten  :018:



En we hebben de schijf in handen............. :072:



En de opvolger ligt al met smart te wachten tot die weer eens gegrepen wordt door een stel nieuwe gesinterde remblokken, deze [toen nieuwe] schijf was vorig jaar nog op een K75RT gezet maar nu was het blok kapot gereden dus kon er voordelig aankomen, heeft niet zo heel veel geleden en is gecontroleerd op dikte en afwijking en ruim voldoende binnen de marges. Nu op zoek naar die 2 conische inbusbouten M8X20 en dat valt nog even tegen in de reguliere markt, in 4.5 heb ik ze wel gevonden maar ik hou van wat meer treksterkte dus even verder zoeken vanmiddag.......... :p



De bandjes gaat het ook niet meer worden, dot-code 0314 en de nieuwe worden 0814.........die kunnen weer een paar duizend kilometer mee straks.........deze hebben hun werk goed gedaan  :034:



Voorbandje is redelijk gecupt, een bekend kenmerk van de Batlax 045 maar ik ben eigenlijk ook niet geheel tevreden over de demping van de voorvork, aan de bandenspanning heeft het zeker niet gelegen dus misschien ga ik nog andere voorvork olie er in gooien...........we gaan het beleven, so far so good  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"