* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: De Beemer van Freak!  (gelezen 25632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #60 Gepost op: 15 mei 2013, 12:21:34 »
Ik hoop het Border......valt enorm tegen een goede aandrijving te vinden.....zelfs Boxersteen had niks liggen :o
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #61 Gepost op: 15 mei 2013, 14:37:35 »
BMW sloop in Roggel?
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #62 Gepost op: 15 mei 2013, 15:23:24 »
Zal ik opzoeken. ....thanks voor de tip!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Passie

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Man
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #63 Gepost op: 15 mei 2013, 16:07:33 »
Misschien de hobbyist ? Hoor ik mijn schoonvader veel over als hij onderdelen moet hebben voor zijn BMW
Suzuki GSX 600F '96, Suzuki GSX-R 600 '03, BMW K1100LT-P '01, BMW R1150RT '04.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #64 Gepost op: 15 mei 2013, 21:40:03 »
Ik weet dat m'n pa ook nog een aantal bmw's heeft gesloopt maar daar niet alles van op de website heeft staan. Gewoon even bellen of mailen.  www.motoronderdelenshop.nl
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #65 Gepost op: 15 mei 2013, 21:45:08 »
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #66 Gepost op: 17 mei 2013, 17:19:32 »
Heel wat sloperijen en hobbyisten gebeld en gemaild, met vergelijkbare setjes variëren de prijzen tussen de 100 en 650 euro  :043: Heb er nu 2 achter de hand welke nog gesloopt moeten worden en deze ga ik zelf bekijken en eventueel zelf de onderdelen demonteren want ik wil een goede set zonder dat er een woekerprijs betaald moet gaan worden, dan lijm ik het liever nog in elkaar  :D

En ondertussen gewoon rustig aan verder......vers rubber om de velg en uiteraard weer gekozen voor de Bt-045, de oude band is echt enorm gecupt en te plat voor mijn rijstijl.......deze moet natuurlijk zeker een keer gaan smeren in de Ardennen, Luxemburg en op de Nurburgring.......vers rubber, een verse start!



Velgje en remschijven voorzien van wat roest dus beetje schuren en deze keer eens gekozen de remschijven te laten zitten, normaal spuit ik alle delen maar eens kijken of dit ook netjes kan worden, twijfel er zelf wel over maar we gaan het beleven, ook is de remschijf aardig blauw doordat de remklauwen vaste zuigers hadden en dus een verglaasd laagje.......schuren met korrel 600 is de optie!



Schuren, beetje klootvioolen..........



Heel belangrijk, wordt heel vaak vergeten maar mensen die gaatjes of sleufjes zitten niet voor niets in een remschijf, zorgen dat deze altijd schoon zijn zonder aangekoekt remstof.......geloof mij er zijn veel modellen motorfietsen die trillende remmen krijgen als de gaatjes niet netjes open zijn......vijltje erdoor, 10minuten werk en schoon........zo simpel  ;)



De losse deeltjes worden uiteraard wel gespoten  :069:



Ondertussen is er wat met verf gerommeld dus morgen een voor en na foto van het voorwiel.........eerst een nachtje drogen met die Hammerrite  :014:

De Demper.......de originele maar na ruim 127.000km wel toe een een lichte poetsbeurt, demper zelf is hard en gasdicht dus deze gaat lekker terug straks  :p



Messing borsteltje doet van zich spreken.........



En met wat Belgom, Nerverdull en een nieuw laagje zwart over het hitteschildje vindt ik het best voor dit werkpaardje  :039:



De achokbreker is niet meer de mooiste maar wel lekvrij........poetsen en klaar  :054:



Wordt weer vervolgt  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #67 Gepost op: 17 mei 2013, 19:20:46 »
Dat knapt weer goed op lekker bezig :039:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #68 Gepost op: 17 mei 2013, 20:15:34 »
Mooi man!
Straight to your face with the truth!

ba searcher!!

  • Gast
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #69 Gepost op: 17 mei 2013, 20:19:27 »
Dat gaat er weer keurig uit zien Louis!  :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #70 Gepost op: 21 mei 2013, 16:14:36 »
En stukje bij beetje er wat aan werken.........in afwachting van een mooie aandrijflijn [en de vakantiepegels]  :+ Het voorwiel is naar de zin, met een aantal keer remmen is het slijtvlak van de remschijven ook weer netjes maar voor deze buffel keurig opgeknapt.........en natuurlijk het belangrijkste, vers rubber  :103:



Onbegrijpelijk dat er een half jaar geleden een nieuwe accu in is gezet en alle roestige zooi zo terug geplaatst is.........niet mijn dieng dat gaan we even aanpakken......



Voordeel is dan ook weer dat je gelijk op plekjes komt waar de verborgen rottigheden verscholen liggen, deze keerring van de schakelpook is wel eens vervangen maar met een schroevendraaier erin gemept, zit scheef, zweet licht, ziet er niet uit..........vervangen en dan blijft de versnellingsbakolie ook daar binnenboord  :D



De half jaar jonge accu.........beetje bijvullen, opschonen en klaar  :p



De accubak voorzien van niet roestige onderdelen, wat verse rubbertjes afkomstig uit de tuinbouw en met een vers jasje kan die roestvrij weer even wat winters tegemoet zien  :007:



De accu-vasthoud-houd-stangen hadden ronde kruiskoppen, roestig en bagger dus even een paar rvs draadeindjes, borgmoertje vastzetten met wondermiddel 577 en netjes genoeg weer  :018:



Gelijk de versnellingsbak wat ontdoen van corrosie...........



Het massapunt op de versnellingbak zit enorm vast gebakken, de inbus ooit al eens rondgedraaid door een knurft dus leggen we simpel zat een nieuw massapunt.......hier valt en staat meestal de werking van je elektra mee....



Begint weer een beetje te smoelen, lastige hoekjes maar de ruimte is er toch dus rammelen met die messingborstel  :)



Groene aansluitpolen op de accu.........dat het zoiezo gewerkt heeft.........nu weer mooi koper in zicht en een best contactpunt  :039:



Ik denk.............netjes weer...........op naar het volgende de elektrazooi nazien  :022:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #71 Gepost op: 21 mei 2013, 16:43:35 »
Mooi werk! Leuk om te zien en te lezen allemaal!
Goed bezig!  :054:
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #72 Gepost op: 21 mei 2013, 18:51:12 »
Inderdaad weer mooi om te zien, hoe lekker dat allemaal weer opknapt  :071:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #73 Gepost op: 21 mei 2013, 19:06:45 »
Goed bezig knapt al goed op.
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #74 Gepost op: 23 mei 2013, 11:11:56 »
Ik duim me rot want ik heb een K75 gevonden met een kapot blok, km-stand 64.000 en deze zou wel eens hele mooie spiebanen kunnen hebben.............in onderhandeling dus.............. :072:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3261
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #75 Gepost op: 23 mei 2013, 11:33:21 »
Goed zo. Dat zou een mooie donor kunnen zijn. En als je de rest van de onderdelen verkoopt, vallen de totale kosten misschien ook nog wel mee.

ba searcher!!

  • Gast
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #76 Gepost op: 23 mei 2013, 15:31:58 »
..... ik heb een K75 gevonden met een kapot blok, km-stand 64.000 .....

Wil ik dat blok wel eens open trekken om te kijken waarom die kapot gelopen is  :026:

Hopen dat ie van jouw wordt Louis, dan kan je het zo 1 op 1 over steken  :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #77 Gepost op: 23 mei 2013, 18:42:13 »
Is warm gelopen door een lekke radiateur of eventueel een niet meewerkende waterpomp of combinatie voor zover ik begreep! 

Helaas is de achterband van de Beemer voorzien van een scheurtje in het volop aanwezige diepe profiel, bij nadere inspectie bleek de koordlaag ook te zijn beschadigd........fuckerdefuck......beetje pielen en inderdaad de lucht blijft niet in de band, vervangen dus!



Nouja bijkomend voordeel. .....deze staat straks op 2 verse rubber sloffen en ik ga proberen ze mooi rond te houden :P

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #78 Gepost op: 23 mei 2013, 19:00:51 »
Het kost altijd meer dan je denkt..  :019:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

ba searcher!!

  • Gast
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #79 Gepost op: 23 mei 2013, 19:13:39 »
Vers Nurburgring rubber jonguh!  :018: Had je niet een beetje van dat kit waar je de meeste buddyseats mee dicht krijgt kunnen gebruiken?  :X

Better safe dan sorry denk ik maar zo....beter dat je voor een nieuwe band hebt gekozen  :039:

Ik ben wel benieuwd naar die sloper...mocht ie doorgaan...

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
17 Reacties
4718 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
7 Reacties
3515 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2012, 07:57:24
door Thervain