* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: De Beemer van Freak!  (gelezen 27470 keer)

Offline Anthony

• Huge ZMVC Fan
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #140 Gepost op: 03 september 2014, 12:03:40 »
Je bent goed bezig, Freak!  :054:

Offline The Mechanic

• The King Of ZMVC
  • Schiet vier, spie assie !!!
« Reactie #141 Gepost op: 03 september 2014, 16:32:21 »
Je bent goed bezig, Freak!  :054:

+ 1   :026:

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
« Reactie #142 Gepost op: 03 september 2014, 19:22:59 »
Lekker bezig.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #143 Gepost op: 03 september 2014, 20:01:13 »
Goed bezig :026: :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

• Administrator
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
« Reactie #144 Gepost op: 03 september 2014, 20:15:38 »
Goed man! Dat wordt straks weer lekker toeren. :)

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #145 Gepost op: 04 september 2014, 17:44:10 »
Nieuwe boutjes [10.8] gescoord bij v/d Peijl Terneuzen, je moet even geduld hebben daar altijd maar we hebben ze in bezit........en uiteraard 2 in de voorraad hier nu   ;)

Het koppelen gaat best goed maar vorig jaar wat gedoe met de lagertjes van de koppelingshevel achteraan het blok, gevonden een hevel van een K100 en deze is in keurige staat........tijd om deze te wisselen  :026:

De zwarte is van de K100 en heeft echt keurige lagertjes, geen mankementen dus niks meer dan schoonmaken, goed in het vet zeten en monteren.......

Hier kun je goed zien wat de oude lagertjes aan afdrukken hebben achtergelaten op de stift die de hevel op zijn plaats moet houden........die van de K100 zal beter zijn werk doen  :018:

De hevel gemonteerd, koppelingshendel enz afgesteld en je voelt inderdaad geen weerstand/zwaar punt meer..........op naar het volgende van de kleine beurt, de remblokken achter en ik weet zeker dat ik ze volledig op gebruikt heb  :048:

Remzuigers en alles weer keurig gemaakt, alles in het juiste vet op de juiste plaats en een stel nieuwe verse gesinterde blokken erin........dat gaat weer bijten straks  :057:

Cardanklok, koppelingshevel en alle smeerpunten in het vet en doorgesmeerd en waar nodig de boel opgeschoond dus klaar voor de "nieuwe"remschijf  :022:

Remschijf, alle toebehoren voor het achterwiel weer gemonteerd en een verse slof rond de velg........dat zal weer heerlijk sturen straks  :039:

Achterkantje bijna klaar dus op naar de elektra, luchtfilters enz........eerst alle nodige kuipwerk verwijderd en zorgen dat de benzine van het injectiesysteem niet rond de oren vliegt..........mislukt dus de parfum zit er goed op vandaag  :018:

Me Beemer computer mag ook weer het daglicht zien.........

En we krijgen weer zicht op alles wat je normaal niet ziet.........zat elektra op zo een hok eigenlijk, blijf me er over verbazen  :012:

Even de accu eruit halen...........jaja even.............. :X

Maar als die er dan uit is kan die weer keurig gevuld worden en een nacht onder de druppellader staan.........netjes oppoetsen straks en kan die weer even mee, moet wel goed onderhouden worden want deze geven ze vast niet weg  :069:

Volgende keer weer meer sleutelplezier  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Feanyth

• Beginnend ZMVCer
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Go for it!
    • Dutch Minion and her Bike
« Reactie #146 Gepost op: 04 september 2014, 18:09:41 »
Druk bezig!
Een dag niet gelachen is een dag niet gelachen.

- Lazuli (CRF1000) en de Twins (2x Suzuki DRZ400) -

Offline Sabel

• Ras ZMVCer
« Reactie #147 Gepost op: 04 september 2014, 18:29:14 »
Druk bezig!

Idd!  :054:

Maar 25Ah? Zo da's een beste accu!  :052: Ik dacht dat ik stevige accus had met 16 Ah voor de 2-cilinders... 
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #148 Gepost op: 04 september 2014, 19:41:49 »
Maar ik heb 3 cilinders ;-)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #149 Gepost op: 06 september 2014, 13:07:26 »
Nieuw luchtfiltertje erin voor de betere doorstroming, oude was niet heel vies maar wel vettig en vorig jaar al een keer doorgeblazen dus deze kan weer een poos mee  :)

Koelvloeistof ook maar vervangen door long-life -40 KVS, deze had ik vorig jaar ook wel vervangen maar had nog een bus staan welke ik er liever in heb, gelijk systeem doorgespoeld en thermostaat schoongemaakt.......kom maar op met die winter  :018:

Zelfde verhaal voor de bougies, hebben een dikke 20K meegehobbeld maar zijn nog niet gelijk slecht......toch maar vervangen aangezien ik ook die had liggen! Je kunt net als vorig jaar zien dat cilinder 1 een wat vettere verbranding heeft , de middelste cilinder helemaal keurig netjes en cilinder 3 lijkt iets te arm te staan maar het blok draait goed en vorig jaar heb ik alles nog synchroon gezet, TPS afgesteld en injectiesysteem gereinigd en toen draaide het blok steeds niet helemaal netjes.........de afstelling nu laat ik zo en eventueel volgend jaar met een grote beurt wel opnieuw afstellen........if it's not broke, don't fix it  ;)

Op de bougies moet er van die dopjes zitten anders pakken de bougiedoppen niet.............de oude zaten enorm vast en met wat licht wrikken dit als gevolg......... :012:

Stekkertjes beetje opgeschoond en het meeste staat weer in de beschermende laag......knapt gelijk weer wat op  :071:

Andere zijde ook weer netjes voor het verdwijnt achter de zijkuipen en tank. Ik hoor wel eens........dat zit toch achter de kuipdelen dat hoef je niet te poetsen.........ik wel maar ik verwijder dan ook snel een kuipdeel als ik naar een motor ga kijken   8)

Hier nog een restje van de vorige eigenaar die de vervelende eigenschap had om overal trekbandjes aan de bevestigen........juist daarmee help je je draden om zeep  :025:

De BMW is voorzien van gietijzeren remschijven en deze roesten zodra de motor stilstaat.........ook het hart van de remschijf roest dus bij elk beurtje schuur ik de schijven licht op maar dan ook heel de schijf en met een beetje Hammerrite glans zwart het hart en we kunnen weer genieten van een wat mooiere schijf.........het remvlak onderhoud ik door elke dag te remmen  :007:

Het begint alweer vorm te krijgen, de zijkuipen zitten er weer op en hier en daar wat roestige boutjes, ringen en moeren vervangen door RVS exemplaren, alles in de bescherming gezet en morgen hopelijk klaar en heeft de Beemer weer een kleine beurt gehad..........voorwiel, remklauwen en elektra nog plus nog wat extra dingetjes die in de kop zweven..........we gaan het beleven  :039:

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #150 Gepost op: 06 september 2014, 13:32:47 »
Knapt goed op, kun je straks weer met een betrouwbare motor rijden. :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #151 Gepost op: 07 september 2014, 17:28:19 »
Vandaag niet zo heel veel gedaan, remblokken voorzijde zijn nog onderweg en had nog wat andere bezigheden maar heb de accu teruggeplaatst, contactvlakken weer netjes opgeschuurd en de massa punten netjes gemaakt........daar valt of staat toch de meeste rottigheid mee als dat niet goed zit  :034:

Hier en daar wat stekkertjes vervangen want de linkse is natuurlijk nog-go.......duidelijk een gevolg van afgelopen winter en het niet netjes bijhouden van dit stekkertje  :033:

Achterspattert terug, de slangetjes op hun plaats, nieuw optimate laadsnoertje gemonteerd, CDI/boordcomputer enz terug en alles lijkt weer te werken  :D

Of toch niet  :011: De koppelingshevel komt tegen de bovenzijde van de demper aan, hier zit al een afdruk dus is al langer en dat betekend dat de afstelling niet goed is van de hevel en hendel.........alles los gemaakt en duurde even maar nu zit de hevel vrij, komt de koppeling helemaal goed los, achterwiel draait niet meer [langzaam]mee bij stationair toerental maar staat keurig stil en de koppeling grijpt gewoon goed aan! Viel me gelijk op dat er een mindere 'klak' te horen is bij het opschakelen........gaat mij benieuwen tijden een proefrit maar heb er goede hoop op  :039:

Alvast begonnen met het terug monteren van de goodies en [binnen] kuipdelen, wat is een motor zonder plastic toch geweldig..........tot de regen en wind tijdens het rijden bij komt kijken  :007:

Voorwiel, remblokken voorzijde, remolie, radiateurkap enz nog terug monteren, de boel afwerken met een dikke waslaag dus nog niet klaar..........we gaan het beleven  :054:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #152 Gepost op: 09 september 2014, 16:35:17 »
Weer een stukje verder vandaag.............waar sommigen om moeten lachen bevalt mij nog altijd prima en dat is mijn 2e remlicht, zit keurig onder de topkoffer en ik heb al eens achter mijn eigen motor aangereden en het viel me op dat je echt veel beter zichtbaar bent met die rode balk  :039:

Kontje zit ook weer gevuld met wat dingen die ik altijd bij me heb onderweg, bandenreperatieset, hesje, ty-rap en ducktape............. ;)

Koffertje zit er weer op maar nog steeds te los naar me zin, is eigenlijk ook net een te klein koffertje aangezien ik regelmatig even boodschappen ga halen met de motor en de anderhalve liter flessen passen gewoon niet  :D Buddy en vergrendelingen terug en nog wat elektra aangesloten, radiatorkap terug en uiteraard monteer ik ook weer die onderspoiler, schermt het lelijke blok wat af en hier zitten mijn lampjes op.........wel hebben ze het zwaar te verduren gehad dus zijn ze aan vervanging toe  8)

Wie kent ze nog...........hehe ooit een aantal gekocht via hier en ooit heb ik ze meeverkocht met de Yamaha XT600, gelukkig had ik een extra setje die vast eens van pas konden komen.........en dat moment is aangebroken  :021:

Ik kan ze nog meer naar buiten zetten en naar boven of beneden richten, was eigenlijk snel gevonden hoe ik dat ging doen maar met een extra stripje ijzer en een boormachine kom je een heel eind, beetje zwart erover en klaar.........ik vind ze keurig zitten en uiteraard zitten ze achter een aparte schakelaar zodat ik ze apart van het dim en groot licht kan laten branden, wel gaan ze uit zodra het stadslicht ook uitgaat maar dat is mij prima! Ik heb er toch gemak van, geeft net even dat beetje extra verlichting voornamelijk in de bochten tijdens woon werk verkeer in de donkere dagen, de koplamp zit in de kuip dus gaat niet mee met het stuur en juist in de bochten zou je dat wel moeten hebben...........en mocht er weer een koekblikker vergeten of verdommen het grote licht uit te zetten als ik tegemoet kom.........hehe, don't fuck with Freak  :056:

Ik moet ze nog afstellen enz maar dat komt een keer in het donker goed  :039:

Voor nu even heel eenvoudig aangesloten puur om te zien of ze werkten.........binnenkort alles in de krimpkousen aangezien ze goed water vangen op die plaats  :037:

De Beemer staat er voorlopig nog even zo bij tot de remblokken er zijn en ik in staat ben de motor verder af te maken..........morgen krijg ik even een beurtje in het ZKH en mag schijnbaar daarna een week of 4 niet meer tillen dan 5kilogrammen................ :011: Het voorwiel kan rollen, de as en boutjes zitten met minder kracht vast en in de was zetten is geen moeite.............we gaan het beleven  :071:

Offline Dick

• Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
« Reactie #153 Gepost op: 10 september 2014, 21:02:32 »
 :026:  Goed bezig
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #154 Gepost op: 12 september 2014, 14:33:22 »
De nieuwe gesinterde remblokken liggen klaar maar ik ben er zelf nog niet klaar voor om ze te monteren, net terug van het ziekenhuis dus ik heb me beurtje net gehad..........maar kom ik iets tegen op het grote www wat toch wel de aandacht trok  :018: :057:

Offline Sabel

• Ras ZMVCer
« Reactie #155 Gepost op: 12 september 2014, 15:48:37 »
Ja! Bestellen dat ding!   :018:  :026:
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #156 Gepost op: 12 september 2014, 21:15:11 »
Euhm... Wat bedoel je nu?

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #157 Gepost op: 12 september 2014, 22:24:58 »
Nog nooit zo gezien. ....een Beemer met turbo op dit blok voor de juiste schop onder de kont........:-p

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #158 Gepost op: 12 september 2014, 22:52:16 »
Ah, wacht, ik kijk nu niet op mijn telefoon maar op een tablet en ineens herken ik het. Leuke toevoeging.

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
« Reactie #159 Gepost op: 11 januari 2016, 02:19:35 »
En ondertussen heb ik dit hok alweer 2 en halfjaar en de teller over de 200k dus 75.000km gereden sinds ik deze heb! De Beemer begint ondertussen wel wat te slijten, remschijven voor zijn dik onder de minimum diepte, accu is aan zijn einde , klepseals lekken licht dus wat olieverbruik, af en toe klapt er een zekering uit van remlicht/dashboard verlichting en de demper valt uit elkaar maar nog steeds kom ik er elke dag mee op het werk en zelfs met maar 1 was/poetsbeurt in het half jaar en dagelijks buiten staan is dit hok nog best toonbaar! Menig supersportje wordt er nog het snot mee om de oren gereden en zo af en toe verrast de voorzijde mij totaal als er schuin hangend in een snelle bocht weer een zwarte reparatie streep ligt.......het is en blijft een lelijk zwaar hok maar ik moet zeggen de beste woon-werk - boodschappen fiets die ik heb gehad en dat zijn er toch best wel wat ;-)