En terwijl er mensen de zaterdagavond aangrijpen om om stap te gaan, een toffe film kijken of wat dan ook is hier de zaterdagavond naar mijn idee heel nuttig besteed, de 1 moet een tas vol huiswerk wegwerken, de ander strot zich op het krasvrij maken van die grote ruit van de BMW......lekker op de bank, lekker bij de open haard, en voor de oplettende kijkers........ja een ZMVC-shirt als poetslap voor het beste poets resultaat
Het ziet er eigenlijk nu alweer een stuk beter uit zo zonder ruit......maar goed dit moet een werkbuffel worden en dan is een peuk roken tijdens het rijden ook niet verkeerd.......jawel dat lukt met zo een grote ruit makkelijk
Even een koppelingskabel vernieuwen van dit model.........vergeet dat even gewoon want het is en blijft een BMW, niks even doen en het lijkt heel complex met al die nippels enz maar ze hebben er echt wel over nagedacht die Duitsers indertijd
Beetje fröbelen en met wat siliconespray zit dan de aansluiting voor de koppelingshevel ook keurig op zijn plaats, geen tonnetjes en te lange kabel maar een mooie originele koppelingskabel en de oude........die mag op reserve mee reizen
Ik weet niet wie er meer geniet maar Racegirl heeft het hem weer gelapt........alle fijne krassen zijn eruit gepoetst, de ruit is kraakhelder en klaar voor montage........you are the best Jessica
Gelukkig nog op voorraad hier een betere bulb dan die simpele H4..........elke eigen motor voorzie ik van dit type bulb want het geeft echt meer licht, het is witter en zorgt voor meer reflectie van borden en lijnen..........het blijft de aanrader voor wie regelmatig in het donker rijdt
De oude...........
De nieuwe, niet heel goed te zien maar buiten in het donker een groot verschil
NBog wat tijd over dus de elektra verder nazien, voor zo een simpele motor best veel bedrading en relais.......maar wel alles origineel en daar waar er wat extra op is gezet zoals de file-fan hebben ze dat keurig aangesloten in de connectors en niet draden doorgeknipt en aan elkaar gebakken.......heel mooi
Meten is weten, leuk detail is dat er op sommige voedingsdraden nu minder weerstand zit daar waar er wat corrosie is verwijderd........goed bezig Freak
Tussendoor de bedrijven en het wachten op het drogen van de contactcleaner alvorens de connectors in te spuiten met beschermzooi een beetje zwart bijtippen, jammer dat iemand deze ooit eens zwart heeft gespoten maar goed.......weer een puntje netter als wordt het nooit een mooie motor natuurlijk
Alle schakelaars, knopjes, schuifjes enz schoon en in de smeer gezet...............
Pompidom het knapt er weer goed mee op........
Hoppa.........gelukt deze avond is het meeste elektra weer gedaan, relaiskast dicht, zekeringenkast komt de volgende keer
Lampjes testen, spamstikkers op de oren en weer een stukje noeste arbeid afgerond........
Ik bestel al jaren onderdelen via Ebay, ik verkoop al jaren onderdelen via Ebay, heb 100% score en eigenlijk zeer weinig wat wel eens moeilijk verliep maar nu ik onderdelen moest hebben voor een BMW lijkt het gewoon niet te mogen..........tot 2 keer toe een verkeerde remleiding voor de voorzijde opgestuurd gekregen, 2 keer duidelijk aangegeven dat ik niet het model met ABS heb maar toch 2 keer verkeerd geleverd en moeilijke lui in de mail...........gelukkig gaven ze mij eerst een 100% feedback maar schiet er geen ruk mee op want er had al lang een staalomvlochten remleiding voor niet al te veel op moeten liggen.........
BMW heeft dikkere banjo's, heeft dikkere inwendige gangen in de bouten, waarom doen ze het toch steeds net ff anders en past er gewoon bijna niks normaals op.........geen idee maar ik had nog wat tijd over, het huiswerk van de jongste nog niet klaar en Racegirl genietend van een film en de open haard dus zelf een poging doen iets te passend te maken!!! Mijn voorraad staalomvlochten remleidingen raakt de bodem in de kist........maar ik had nog de koppelingskabel van de GSX-R1100 liggen en deze is straks met een superbike stuur toch te kort dus over, is dan weer te lang voor deze, de stand van de banjo;s niet helemaal goed en de banjo's 1,5mm dunner...........de hersenen hebben gekraakt maar vanavond ben ik heel scherp
Dikkere koperen ringen heffen de dunnere banjo's op en vallen nog precies goed voor de bouten, de bouten blijven de originele maar ik heb de banjo's wat ingefreesd zodat er zeker genoeg remolie door alles vliegt........op de remklauw past het prima tot nu toe!
Rubberen originele remslangen worden niet voor niets zo gemaakt, buigen makkelijk, vergeet niet dat een motor een af en onaf geveerd gedeelte heeft en ik heb al eens remleidingen zien breken toen een motor volledig uitveerde, ook buig je een staalomvlochten leiding niet zomaar even in de juiste stand en dit is nog een degelijke ook van het merk Hell
Gaatje boren in de voorspatterd maar zorgen dat ik niet doorschiet in de nieuwe band.........kunstof hapt heerlijk bij doorboren en ja ook dat eens meegemaakt dus die ezel blijft maar weg hier
Heb je mij weer met die verwarmingsbuis dingetjes..........hehe, beetje loctite op de schroefdraad, rubber ringetje er tussen en rommelen maar...........
Helaas geen passend oogje meer maar waar zouden we zijn zonder tyraps
Niet geheel ontevreden zelf............
Spanningsvrij, beetje met de lengte gerommeld maar ook hier tevreden en de banjo keurig passend onder de rempot gekregen
Alles aangesloten en ben er content mee.........dan begint dat hele gebeuren weer met opnieuw vullen en ik zag er wel tegen op want er zitten rottige bochten in de weg naar de remklauwen, van de rechter naar de linker zit een stalen rempijp over het spatbord heen en hier lijkt mij een enorme bel lucht te verzamelen..........rempotje gevuld en eerlijk waar 2 minuten later..........drup, drup.........remolie uit de ontluchtingsnippel
Eerlijk waar dit is de 1e motor waarbij de remolie zo snel door de remklauwen vloeit terwijl het hele systeem leeg is geweest...........me so happy with it
Racegirl wilde nog wel even assisteren dus gelijk de remolie maar doorpompen met de vacuumpomp
Niet veel later alles klaar om te ontluchten terwijl de blokken op de schijven bijten
Mooie schone Castrol remolie..........hier wordt ik zo blij van
De boutjes zaten niet te vast, eens een keertje geen rotgedraaide boutjes, het diafragmarubber als nieuw.........wat een sleutelavond weer
Het hele systeem staat onder druk, op het 1e gezicht geen lekkage, de remhandel nog wel licht sponzig maar een nachtje onder druk staan kan wonderen doen...........deze avond was ik niet bij mijn meissie terwijl het nog volle maan is ook en dat is spijtig maar heb de kop aardig kunnen verzetten........de meiden hier zijn ook net klaar met hun eigen dingen doen dus we stoken de open haard nog maar eens terug en kijken terug op een prima avond voor de Beemer
Waar blijft die cardanklok, waar blijft die aandrijfas, is de koppelingshevel en stift er al...........zin àn om deze nu volledig af te maken...........wordt vervolgt dus