* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: De Beemer van Freak!  (gelezen 27514 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #80 Gepost op: 23 mei 2013, 19:30:50 »
Maar ik neem niet heel die sloper hoor........vragen ze  nog altijd veel poen voor.......de aandrijving en koppelingshevel is genoeg :))
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #81 Gepost op: 24 mei 2013, 14:26:20 »
Nieuwe keerring via MP-BMW 15 euro.........v/d Peijl 1,14 euro
Nieuwe lagertjes 36 euro via MP-BMW.......v/d Peijl 9,28 euro

Tsja best de moeite om niet alles origineel BMW te nemen, maar er zijn ook onderdelen die bewust origineel worden aangeschaft en zo zit er nu een koppelingskabel aan met een dichtgeschroeft tonnetje en niet goed passende ommanteling en ik heb zat setjes om onderweg dit als nood te gebruiken maar een goede start met een originele kabel is dan een must, ook de keering/manchet van de koppelingshevel is binnengekomen maar dan ben zo je zomaar even 70,= euro kwijt  :X



De nieuwe keerring past prima..........origineel 6 dik deze 7 maar genoeg vlees  :039:



Hopelijk snel de aandrijflijn binnen zodat de rest gemonteerd kan gaan worden............het jeukt om deze te berijden  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #82 Gepost op: 24 mei 2013, 15:06:04 »
Ik blijf sceptisch, eerst zien dan geloven............... :103:

 :057: :057: :057:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #83 Gepost op: 24 mei 2013, 16:18:35 »
Dit ziet er toch heel wat beter uit dan wat er vanonder kwam  :o

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #84 Gepost op: 24 mei 2013, 16:31:41 »
Yep en hopelijk klopt de foto met aangeboden onderdeel. .....ff afwachten dus ::)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Nantastic

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #85 Gepost op: 24 mei 2013, 19:05:59 »
Toch even zeggen dat ik onwijs trots op je ben , alles zelf doen, er iets super moois van maken en belangrijk, geen steekjes laten vallen!

Nog even en dan touren we er een hoop leuke kilometers mee  :072:
The best alarm clock is sunshine on chrome..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #86 Gepost op: 24 mei 2013, 20:45:19 »
Toch even zeggen dat ik onwijs trots op je ben , alles zelf doen, er iets super moois van maken en belangrijk, geen steekjes laten vallen!

Nog even en dan touren we er een hoop leuke kilometers mee  :072:
Yep deze kan straks hopelijk vele kilometers maken samen met ons  :024:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #87 Gepost op: 24 mei 2013, 21:53:52 »
De aandrijflijn gaat gepost worden...........tromgeroffel, de spanning stijgt  :084:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #88 Gepost op: 24 mei 2013, 22:05:07 »
Ben benieuwd!  :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #89 Gepost op: 24 mei 2013, 22:18:43 »
Anders ik wel...........B.A. komende week ergens eens een poging doen het blok 3X synchroon te zetten  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #90 Gepost op: 24 mei 2013, 23:35:55 »
Moet ik 3x je blok achter elkaar synchroon gaan zetten?? 1x lijkt me voldoende hoor  :+
Die andere 2x lijkt me wat zinloos...zonde van al het werk..

Komt goed, geef maar een gil als je weer eens in je keuken bezig bent  :036:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #91 Gepost op: 25 mei 2013, 00:30:15 »
Top  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #92 Gepost op: 26 mei 2013, 00:05:42 »
En terwijl er mensen de zaterdagavond aangrijpen om om stap te gaan, een toffe film kijken of wat dan ook is hier de zaterdagavond naar mijn idee heel nuttig besteed, de 1 moet een tas vol huiswerk wegwerken, de ander strot zich op het krasvrij maken van die grote ruit van de BMW......lekker op de bank, lekker bij de open haard, en voor de oplettende kijkers........ja een ZMVC-shirt als poetslap voor het beste poets resultaat  :+



Het ziet er eigenlijk nu alweer een stuk beter uit zo zonder ruit......maar goed dit moet een werkbuffel worden en dan is een peuk roken tijdens het rijden ook niet verkeerd.......jawel dat lukt met zo een grote ruit makkelijk  :018:



Even een koppelingskabel vernieuwen van dit model.........vergeet dat even gewoon want het is en blijft een BMW, niks even doen en het lijkt heel complex met al die nippels enz maar ze hebben er echt wel over nagedacht die Duitsers indertijd  :034:



Beetje fröbelen en met wat siliconespray zit dan de aansluiting voor de koppelingshevel ook keurig op zijn plaats, geen tonnetjes en te lange kabel maar een mooie originele koppelingskabel en de oude........die mag op reserve mee reizen  :054:



Ik weet niet wie er meer geniet maar Racegirl heeft het hem weer gelapt........alle fijne krassen zijn eruit gepoetst, de ruit is kraakhelder en klaar voor montage........you are the best Jessica  ;)



Gelukkig nog op voorraad hier een betere bulb dan die simpele H4..........elke eigen motor voorzie ik van dit type bulb want het geeft echt meer licht, het is witter en zorgt voor meer reflectie van borden en lijnen..........het blijft de aanrader voor wie regelmatig in het donker rijdt  :p



De oude...........



De nieuwe, niet heel goed te zien maar buiten in het donker een groot verschil  ;)



NBog wat tijd over dus de elektra verder nazien, voor zo een simpele motor best veel bedrading en relais.......maar wel alles origineel en daar waar er wat extra op is gezet zoals de file-fan hebben ze dat keurig aangesloten in de connectors en niet draden doorgeknipt en aan elkaar gebakken.......heel mooi  :071:



Meten is weten, leuk detail is dat er op sommige voedingsdraden nu minder weerstand zit daar waar er wat corrosie is verwijderd........goed bezig Freak  :022:



Tussendoor de bedrijven en het wachten op het drogen van de contactcleaner alvorens de connectors in te spuiten met beschermzooi een beetje zwart bijtippen, jammer dat iemand deze ooit eens zwart heeft gespoten maar goed.......weer een puntje netter als wordt het nooit een mooie motor natuurlijk  :044:



Alle schakelaars, knopjes, schuifjes enz schoon en in de smeer gezet...............



Pompidom het knapt er weer goed mee op........



Hoppa.........gelukt deze avond is het meeste elektra weer gedaan, relaiskast dicht, zekeringenkast komt de volgende keer  :026:



Lampjes testen, spamstikkers op de oren en weer een stukje noeste arbeid afgerond........



Ik bestel al jaren onderdelen via Ebay, ik verkoop al jaren onderdelen via Ebay, heb 100% score en eigenlijk zeer weinig wat wel eens moeilijk verliep maar nu ik onderdelen moest hebben voor een BMW lijkt het gewoon niet te mogen..........tot 2 keer toe een verkeerde remleiding voor de voorzijde opgestuurd gekregen, 2 keer duidelijk aangegeven dat ik niet het model met ABS heb maar toch 2 keer verkeerd geleverd en moeilijke lui in de mail...........gelukkig gaven ze mij eerst een 100% feedback maar schiet er geen ruk mee op want er had al lang een staalomvlochten remleiding voor niet al te veel op moeten liggen.........



BMW heeft dikkere banjo's, heeft dikkere inwendige gangen in de bouten, waarom doen ze het toch steeds net ff anders en past er gewoon bijna niks normaals op.........geen idee maar ik had nog wat tijd over, het huiswerk van de jongste nog niet klaar en Racegirl genietend van een film en de open haard dus zelf een poging doen iets te passend te maken!!! Mijn voorraad staalomvlochten remleidingen raakt de bodem in de kist........maar ik had nog de koppelingskabel van de GSX-R1100 liggen en deze is straks met een superbike stuur toch te kort dus over, is dan weer te lang voor deze, de stand van de banjo;s niet helemaal goed en de banjo's 1,5mm dunner...........de hersenen hebben gekraakt maar vanavond ben ik heel scherp  :103:



Dikkere koperen ringen heffen de dunnere banjo's op en vallen nog precies goed voor de bouten, de bouten blijven de originele maar ik heb de banjo's wat ingefreesd zodat er zeker genoeg remolie door alles vliegt........op de remklauw past het prima tot nu toe!



Rubberen originele remslangen worden niet voor niets zo gemaakt, buigen makkelijk, vergeet niet dat een motor een af en onaf geveerd gedeelte heeft en ik heb al eens remleidingen zien breken toen een motor volledig uitveerde, ook buig je een staalomvlochten leiding niet zomaar even in de juiste stand en dit is nog een degelijke ook van het merk Hell  :057: Gaatje boren in de voorspatterd maar zorgen dat ik niet doorschiet in de nieuwe band.........kunstof hapt heerlijk bij doorboren en ja ook dat eens meegemaakt dus die ezel blijft maar weg hier  :X



Heb je mij weer met die verwarmingsbuis dingetjes..........hehe, beetje loctite op de schroefdraad, rubber ringetje er tussen en rommelen maar...........



Helaas geen passend oogje meer maar waar zouden we zijn zonder tyraps  :093:



Niet geheel ontevreden zelf............



Spanningsvrij, beetje met de lengte gerommeld maar ook hier tevreden en de banjo keurig passend onder de rempot gekregen  :036:



Alles aangesloten en ben er content mee.........dan begint dat hele gebeuren weer met opnieuw vullen en ik zag er wel tegen op want er zitten rottige bochten in de weg naar de remklauwen, van de rechter naar de linker zit een stalen rempijp over het spatbord heen en hier lijkt mij een enorme bel lucht te verzamelen..........rempotje gevuld en eerlijk waar 2 minuten later..........drup, drup.........remolie uit de ontluchtingsnippel  :041: Eerlijk waar dit is de 1e motor waarbij de remolie zo snel door de remklauwen vloeit terwijl het hele systeem leeg is geweest...........me so happy with it  :072: Racegirl wilde nog wel even assisteren dus gelijk de remolie maar doorpompen met de vacuumpomp  :069:



Niet veel later alles klaar om te ontluchten terwijl de blokken op de schijven bijten  :070:



Mooie schone Castrol remolie..........hier wordt ik zo blij van  :026:



De boutjes zaten niet te vast, eens een keertje geen rotgedraaide boutjes, het diafragmarubber als nieuw.........wat een sleutelavond weer  :007:



Het hele systeem staat onder druk, op het 1e gezicht geen lekkage, de remhandel nog wel licht sponzig maar een nachtje onder druk staan kan wonderen doen...........deze avond was ik niet bij mijn meissie terwijl het nog volle maan is ook en dat is spijtig maar heb de kop aardig kunnen verzetten........de meiden hier zijn ook net klaar met hun eigen dingen doen dus we stoken de open haard nog maar eens terug en kijken terug op een prima avond voor de Beemer  8)



Waar blijft die cardanklok, waar blijft die aandrijfas, is de koppelingshevel en stift er al...........zin àn om deze nu volledig af te maken...........wordt vervolgt dus   :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #93 Gepost op: 26 mei 2013, 00:32:41 »
Gaat weer op een motor lijken lekker bezig :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #94 Gepost op: 26 mei 2013, 01:46:13 »
Gaat weer op een motor lijken lekker bezig :039:
Whaha zou je denken dat dit model dat ooit nog eens gebeurt.........och in deze uitvoeringen wel natuurlijk  :057:

https://www.google.nl/search?q=K75+caferacer&client=firefox-a&hs=ew4&rls=org.mozilla:en-US:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=K02hUerQAs750gXswoDICA&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1400&bih=881
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #95 Gepost op: 26 mei 2013, 03:30:16 »
Systeem nog op druk  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #96 Gepost op: 26 mei 2013, 08:50:49 »
Lekker bezig jonguh! :054:
Zoekende naar..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #97 Gepost op: 26 mei 2013, 08:53:53 »
Wat gebruik jij als contactcleaner en als contactbeschermer..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #98 Gepost op: 26 mei 2013, 09:05:00 »
Grondig VAKWERK Freak  :026:
Heerlijk om te bekijken  :071:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De Beemer van Freak!
« Reactie #99 Gepost op: 26 mei 2013, 09:40:18 »
Thanks allemaal  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
17 Reacties
5075 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
7 Reacties
3921 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2012, 07:57:24
door Thervain