* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Wat heb jij vandaag gedaan?  (gelezen 52280 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #120 Gepost op: 02 juli 2016, 10:17:04 »
Defect blijkbaar hopelijk geen schade door gebrek aan koelvloeistof.
Ik verwacht van niet. Het wijzertje stond in het midden van de temperatuurmeter. Dat is iets warmer dan normaal, maar nog lang niet in het rood. Er kwam een klein straaltje uit, dat dan weer tegen het blok aan spoot. Ik denk dat er in het blok nog aardig wat vloeistof zit, want het spoot nog vrolijk verder toen ik hem voor de laatste keer startte. Hij was in ieder geval zeker niet leeg.

We zullen zien. Eerst maandag afwachten tot hij hier is en dan de boel maar eens loshalen, de radiateur en de steun aanpakken en dan weer opbouwen.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #121 Gepost op: 03 juli 2016, 21:03:35 »
Eigenlijk niet vandaag, maar gisteren. ;)

Ik had al eens een paar R1100RT's zien rijden en ik zat er zaterdag achter een toen ik Rotterdam in reed. Toen ik in maart terugkwam van mijn ritje naar zuid Duitsland met 2 graden Celcus, had ik bedacht dat ik wel wat meer bescherming wilde. Maar ik vind de zitpositie van een allroad wel goed en de power van de Tiger is voor mij ook meer dan voldoende. Helaas is de Tiger met koffers wel erg breed en tussen de files door zou een wat smallere kont wel handig zijn. Ik had de R1100RT al eens vaker voorbij zien komen -ook hier bij Dick- en hij zit ongeveer in de prijsklasse van de Tiger op Marktplaats.

Dus toen ik hem in Rotterdam zag rijden en de Tiger 's avonds op transport moest, had ik besloten om eens een proefrit te gaan maken. Bij de Knalpot hadden ze er een staan. Dus een afspraak was zo gemaakt. Het eerste rondje met de lage ruit. Dat rijdt prima tot een 100km/u en daarna zit je nog redelijk uit te wind, maar begon er bij mij van alles te klapperen ongeacht in welke stand ik het raampje zette. Terug bij de Knalpot vertel ik dat verhaal en meteen zetten ze er een andere ruit op en sturen ze me eigenlijk nog een keer weg. Wel goede service. De grotere ruit was aardig, maar geen oplossing. Ten eerste moest ik er doorheen kijken en ten tweede verminderde het klapperen niet. En als ik over mijn schouder keek, trok de wind aan mijn hoofd. Al met al werd ik er niet blij van. En dan laat ik nog even het gewicht van de motor buiten beschouwing, de manier waarop het blok reageert en al dat soort dingen. Het was gewoon niet mijn ding. Hij bood niet wat ik had gehoopt.



Maandag maar eens kijken wat de precieze schade aan de Tiger is. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #122 Gepost op: 04 juli 2016, 09:54:26 »
Jammer dat het niet beviel.
Heb er tot 120 snelweg geen last mee met wervelingen.
Schakelen gaat redeijk tot stug.
Hoe groter een kuip wordt.
Des te meer windvanger.
Laag in toeren draaien en je heb geen last van een kantelmoment.
Hoog in toeren draaien en te veel met slippende koppeling werken geeft dit dus wel.
T, is een toermotor en geen sport of off road.
 Gewoon de Triumph repareren. :026: :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #123 Gepost op: 04 juli 2016, 12:05:52 »
Ik was er wel benieuwd naar. De Triumph wordt sowieso gerepareerd. Zonde om dat niet te doen. Maar goed, dat betekent nog niet dat ik niet met een oog rondkijk om te zien of er wat is dat mij meer bescherming geeft. En misschien een cardanas, zodat ik niet meer om 10u 's avonds bij thuiskomst meteen weer de ketting moet gaan smeren. ;)

Ik rij overigens altijd redelijk laag in de toeren. Ik ben zo'n rustige rijder. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #124 Gepost op: 04 juli 2016, 13:04:59 »
De Triumph is niet zo breed.
Lekker om ergens tussendoor te gaan.
Zolang er geen zijkoffers aan zitten.
Misschien iets in de versie all road met cardan zoeken.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #125 Gepost op: 04 juli 2016, 14:00:27 »
Kettingsmeren? Je had toch een smeersysteem?
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #126 Gepost op: 04 juli 2016, 20:28:25 »
De Triumph is niet zo breed.
Lekker om ergens tussendoor te gaan.
Zolang er geen zijkoffers aan zitten.
Misschien iets in de versie all road met cardan zoeken.
Zolang er geen zijloges aan zitten, is de Tiger inderdaad niet zo breed. Maar als die er wel aanzitten, dan is het "pas op, zwenkt uit" aan de achterkant. Toegegeven, er kan ook wel erg veel in die koffers. ;)

Ik heb ook wel een beetje zitten kijken naar de 1100/1150GS, maar die zijn over het algemeen wel weer een stukje duurder. Dat zou misschien kunnen als ik de TA en de Tiger zou verkopen, maar dat vind ik dan ook weer jammer. We zullen zien. Misschien moet ik dat overwegen. Eerst maar eens een rijden.

Kettingsmeren? Je had toch een smeersysteem?
:) Ik had een systeem in de planning zitten, maar het zit er nog niet op. Misschien is dit wel een goed moment, want nu ligt alles toch los...

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #127 Gepost op: 04 juli 2016, 22:03:31 »
De Triumph is niet zo breed.
Lekker om ergens tussendoor te gaan.
Zolang er geen zijkoffers aan zitten.
Misschien iets in de versie all road met cardan zoeken.
Zolang er geen zijloges aan zitten, is de Tiger inderdaad niet zo breed. Maar als die er wel aanzitten, dan is het "pas op, zwenkt uit" aan de achterkant. Toegegeven, er kan ook wel erg veel in die koffers. ;)

Ik heb ook wel een beetje zitten kijken naar de 1100/1150GS, maar die zijn over het algemeen wel

weer een stukje duurder. Dat zou misschien kunnen als ik de TA en de Tiger zou verkopen, maar dat
vind ik dan ook weer jammer. We zullen zien. Misschien moet ik dat overwegen. Eerst maar eens een
rijden.


De knalpot heeft ook nog een opknap r 1100 gs staan.
Zit wel het voorspatbord (snavel)van een 1150 op.


Kettingsmeren? Je had toch een smeersysteem?
:) Ik had een systeem in de planning zitten, maar het zit er nog niet op. Misschien is dit wel een goed moment, want nu ligt alles toch los...
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #128 Gepost op: 04 juli 2016, 22:06:59 »
Staat op de site van de knalpot op pagina 2 een witte.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #129 Gepost op: 04 juli 2016, 22:27:42 »
Staat op de site van de knalpot op pagina 2 een witte.

Ja, die heb ik ook op de site zien staan. Ik weet alleen niet wat de meeneemprijs betekent. Ik heb hem ook niet in het echt gezien. Wel de andere, zwarte, die op de site staat voor €4000. En hij vertelde me dat hij een 1150GS ingeruild heeft die donderdag of vrijdag binnenkomt. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. In ieder geval om eens proef te rijden. Ik heb ik 2012 wel de 1200GS gereden, maar nog geen 1150. De 1200 vond ik super, maar niet te betalen. ;)

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #130 Gepost op: 10 juli 2016, 20:52:00 »
meeneemprijs is normaliter zonder beurt en garantie en moet je vooral aan een donor machine of een project denken.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #131 Gepost op: 10 juli 2016, 21:01:35 »
Ja, daarom. Ik bedoelde meer, waarom zou die motor er staan met die meeneemprijs. Wat is er mis? (Waarbij de meeneemprijs nog niet eens heel aantrekkelijk is ten opzichte van een aardige van mp.)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #132 Gepost op: 11 juli 2016, 10:00:03 »
Ja, daarom. Ik bedoelde meer, waarom zou die motor er staan met die meeneemprijs. Wat is er mis? (Waarbij de meeneemprijs nog niet eens heel aantrekkelijk is ten opzichte van een aardige van mp.)
Op mp aangeboden motoren particulier.
Met een grote boog omheen lopen.
Iets als recent onderhoud, is meestal al jaren geleden.
Meestal tot de laatste draad ivm geen oh en versleuteld door jan en alleman.
Mag tegenwoordig niets kosten, dus na enige tijd en veel problemen weer dumpen op mp of speurders.

Een nette kost in Veel gevallen het dubbele.
Proefrit en alles wat je ter plekke na kunt kijken doen.
Geen goed gevoel er bij , laten staan.
En anders even een paar dagen rustig over na denken of het de moeite waard is.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #133 Gepost op: 11 juli 2016, 14:17:16 »
:) Dat ben ik toch niet helemaal met je eens Dick. Ik heb tot nu toe al mijn motoren van Marktplaats. Nou ja, vooruit dan, dat is niet waar. Ze komen eigenlijk allemaal van Speurders en eentje van Tweedehands. Maar goed, dat is een beetje hetzelfde, toch?

Ik heb er eigenlijk nog geen echte slechte ervaringen mee. Aan de andere kant, ik hou wel rekening met achterstallig onderhoud en ik vind het ook niet erg om vieze handen te krijgen. (Was dat al opgevallen? ;) ) Ik kan niet alles zelf, maar ik leer wel veel.
Bij sommige mag het inderdaad niets kosten en moet de motor alles opleveren. Dat heb ik ook al wel meegemaakt. Een XTZ750 Super Ténéré die bij aankomst mat gespoten bleek (in de mail was het een hele nette motor), waarbij geprutst was met benzinepompen en extra kraantjes etc. En hij zwalkte over de weg. Een motor waar ik naar onderweg was (met aanhanger) die al verkocht bleek toen ik vlakbij nog even belde over de straatnaam en nog wat van die onzin. Het kost vaak wat extra tijd, maar als je bereid bent om weg te lopen als de motor je niet zint, dan kun je wel leuke dingen vinden. En dat is een beetje mijn houding. Als het niks is, dan is het niks. Ben ik dan voor niets een uur onderweg geweest, dan is dat maar zo. Die twee uur zijn goedkoper dan een miskoop.

Toegegeven, het gaat natuurlijk ook wel om het geld. Als ik voor €2000 een motor kan halen die bij een dealer/handelaar voor €4250 op de vloer staat, dan vind ik dat wel aantrekkelijker. Natuurlijk loop ik daar een extra rondje omheen, trek ik dingen los en ga ik er op rijden. Zonder rijden koop ik sowieso geen motor. De meeste dingen komen tijdens een ritje wel naar boven. Vast niet alles, maar tot nog toe voldoende om er goed uit te springen. En soms dan haal je iets (de laatste Transalp) waarvan je weet dat je een berg werk meeneemt. Maar goed, als alles dan weer loopt, dan is dat ook wel weer een mooie beloning.

Vind ik dan. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #134 Gepost op: 11 juli 2016, 16:25:24 »
Bedoel er mee goed uitkijken wat je koopt.
Waar ik mijn bmw vandaan heb.
Daar weet je wat er aan mankeerde.
Werdt goed uitgelegt.
En vind het zelf dus ook de uitdaging om in zoiets tijd te steken.
 
En dit keer was het wel erg makkelijk op te lossen.

Met de Ducati was hetanders.
Verkloot door de vorige eigenaar , en dan maar ingeruild.
Deze kocht ik met achterstallig onderhoud.
Maar er kwam een beetje meer bij dan de verwachtingen waren.
 
De suzuki van Janny door geen onderhoud en een paar linkse klauwen flink verkloot.
maar ook weer goed gekregen.

Maar lekker bezig met een uitdaging heeft ook wat.

T, is geluk hebben en goed opletten , met soms een meevaller.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #135 Gepost op: 11 juli 2016, 19:20:30 »
En daarmee bewijs jij volgens mij net ook weer, dat je ook bij een dealer/handelaar tegen iets aan kan lopen waar meer werk in zat dan je verwachtte. ;) Maar dat is altijd het risico met gebruikt kopen. Als je nieuw koopt, dan is de kans daarop veel kleiner.

Het is een kwestie van risico's afwegen. Netjes dat jij alles van te voren wist bij de RT. Dat is altijd prettig. Dat zou ik ook wel graag zien als ik een motor koop. Meestal is het inschatten en genoeg ruimte hebben om de boel recht te kunnen breien.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #136 Gepost op: 12 juli 2016, 00:24:51 »
Het is altijd gissen.. Sommige mensen die er hun geld mee moeten verdienen hebben naar mijn idee te weinig kennis van techniek. Kopen en verkopen is wat dat betreft makkelijker. Als het er maar een beetje fris uit ziet..

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #137 Gepost op: 13 augustus 2016, 20:05:11 »
Gisteren thuisgekomen van 3 weken vakantie met de sleurhut.
We moesten met regen de boel aftuigen en inpakken en hadden vandaag dus het nodige te drogen. Gelukkig hielp de zon met de wind daar prima bij. :039:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #138 Gepost op: 13 augustus 2016, 21:25:21 »
Gisteren thuisgekomen van 3 weken vakantie met de sleurhut.
We moesten met regen de boel aftuigen en inpakken en hadden vandaag dus het nodige te drogen. Gelukkig hielp de zon met de wind daar prima bij. :039:
     :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #139 Gepost op: 16 augustus 2016, 09:06:31 »
Gisterochtend om half twee thuisgekomen na 3 weken noord Duitsland en Denemarken. We hadden eigenlijk pas maandagmiddag thuis willen komen, maar doordat we tussen Hamburg en Bremen in een enorme file terechtkwamen, werd het te laat om nog een camping op te zoeken. Dus maar de hele zondagavond/nacht doorgereden en toen maandagochtend vroeg thuis. Daardoor gisterenmiddag nog wel met het gezin naar het Veerse Meer geweest. Dat was dan wel weer een voordeel.

Maar goed, dan kruip je dus een uurtje of zes door files en daar zie je dan ook legio motoren in staan. Want in Duitsland mag je er wettelijk niet tussendoor. Gelukkig waren er ook nog wat motorrijders met verstand, die wel doorreden. ;)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
444 Reacties
81866 Gelezen
Laatste bericht 10 januari 2012, 07:55:03
door Thervain
wat voor blik rij jij

Gestart door kleintje « 1 2 ... 28 29 » De Huiskamer - Algemeen

569 Reacties
80915 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2018, 08:42:05
door Ghulst
221 Reacties
25549 Gelezen
Laatste bericht 11 april 2018, 22:02:05
door Ghulst
3 Reacties
1213 Gelezen
Laatste bericht 28 oktober 2020, 18:44:56
door Ghulst
0 Reacties
272 Gelezen
Laatste bericht 21 juni 2023, 11:37:46
door Ghulst