* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Wat heb jij vandaag gedaan?  (gelezen 55923 keer)

Offline Raptor

• Ras ZMVCer
  • Geslacht: Man
  • GS road to Adventure
    • http://communities.zeelandnet.nl/data/malamute/index.php?page=1
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
« Reactie #860 Gepost op: 27 mei 2022, 22:12:29 »
Ik stond de eerste dag nog dichterbij in Wintrich ,maar daar mocht ik de trailer niet achter de camper laten staan
Ik heb nog s,ochtends met de Honden naar Braunenberg gelopen langs de Moezel en op de terugweg door de wijnranken
En dan kom je langs die kleine  camping

Volgend jaar weer
Rij niet sneller als je beschermengel vliegen kan

Offline Ghulst

• Administrator
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
« Reactie #861 Gepost op: 02 juni 2022, 22:24:19 »

Vandaag maar eens aan de gang gegaan met een stukje hobbieën. Ik wilde eens kijken of een korter scherm op de BMW er voor zou zorgen dat ik minder lawaai in mijn helm heb. Dus de decoupeerzaag er in gezet en zie het het resultaat. Het lukt wel beter, maar morgen een lange rit, dus dan weet ik het zeker.

Offline Anthony

• Huge ZMVC Fan
  • Bob de Verbouwer
« Reactie #862 Gepost op: 07 juni 2022, 13:22:52 »

Vandaag maar eens aan de gang gegaan met een stukje hobbieën. Ik wilde eens kijken of een korter scherm op de BMW er voor zou zorgen dat ik minder lawaai in mijn helm heb. Dus de decoupeerzaag er in gezet en zie het het resultaat. Het lukt wel beter, maar morgen een lange rit, dus dan weet ik het zeker.

Was het resultaat gewenst?

Offline Anthony

• Huge ZMVC Fan
  • Bob de Verbouwer
« Reactie #863 Gepost op: 07 juni 2022, 13:47:56 »
Zaterdag eindelijk een rondje op de RT gedaan  :D :D Ze rijdt heerlijk. Stuurt soepel en geeft vertrouwen. In de bochten lijkt het minder sleuren dan met de Yamaha FZR1000. De Yamaha heb ik al 17 jaar en kan haar perfect aanvoelen. Met de RT gaat dat ook wel lukken! Ik moet nog een beetje wennen aan:
- Het gevoel bij het rijden in de eerste versnelling. Terwijl hetzelfde afremmen op de motor in de andere versnellingen heerlijk is. Een beetje goed mikken eindigen in de 2e versnelling en zo de rotonde op, waarbij de rem niet nodig was;
- Iets rustig schakelen. Het is geen versnellingsbak van een Yamaha en zeker niet van een racer. Alles in de bak iets meer de tijd geven bij het opschakelen;

Richtingaanwijzer zijn ook goed te vinden. Alleen toen ik bijna 2 uur op de motor zat, blijkbaar toch even wat vermoeid oid. Ik was op zoek naar de richtingaanwijzer op de plek, waar ze bij de Yahama zitten. Wat afgeleid de rotonde op, waar ze zich makkelijk laat sturen.

Gisteren navigatie besteld. Door het zonnetje was de telefoon niet lekker af te lezen in combinatie met de MyRoute app. Nadeel is ook dat de weg niet wordt opgezegd, zodat je moet kijken. Wellicht lag dat meer aan mij  :042:  Mijn bedachte route grotendeels uit mijn hoofd gereden. Maar 2 keer hoeven te keren. Kon ik dat ook ondervinden met de RT  ;)  Bovendien hoeft het tanktasje dan ook niet meer mee. De telefoon hoeft immers niet meer in de drybag op het tanktasje. Voor die paar spullen in het tanktasje is voldoende ruimte in en om de motor  :D

Overigens was de Pro Tankring van SW-Motech gewoon nog te krijgen voor de RT. Weliswaar voor de R, maar past ook op de RT! Biedt ook de mogelijkheid tot een grotere tanktas, wanneer de koffers onvoldoende blijken. Plannen zat met de RT, NU nog tijd  :007: :007:

Bij de haven in Stavenisse:

260 kilometer later en een paar uur verder. Ondertussen was het weer ook een stuk beter geworden

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #864 Gepost op: 07 juni 2022, 15:42:33 »
Was het resultaat gewenst?

Eerlijk gezegd ben ik daar nog niet helemaal uit. Ik zit wel beter in de wind en het is rustiger om mijn helm. Nou weet ik niet of ik dan gewoon zo'n ongelofelijke lawaaihelm heb, of dat er toch nog iets niet klopt, want bij 130 is het toch nog best een herrie...

- Het gevoel bij het rijden in de eerste versnelling. Terwijl hetzelfde afremmen op de motor in de andere versnellingen heerlijk is. Een beetje goed mikken eindigen in de 2e versnelling en zo de rotonde op, waarbij de rem niet nodig was;
- Iets rustig schakelen. Het is geen versnellingsbak van een Yamaha en zeker niet van een racer. Alles in de bak iets meer de tijd geven bij het opschakelen;
1. Dat heb ik altijd met de eerste versnelling van de boxers van BMW. Daarom gebruik ik hem ook bijna niet. Net als bij de auto vind ik de 1e alleen zinnig als je stilstaat. In alle andere gevallen kan ik me met de 2e prima redden.
2. Eens. Het is een bak die je rustig en duidelijk je instructies moet geven. Doe je dat niet, dan schakelt hij niet fijn, doe je dat wel, dan is het fantastisch. :D

Richtingaanwijzer zijn ook goed te vinden. Alleen toen ik bijna 2 uur op de motor zat, blijkbaar toch even wat vermoeid oid. Ik was op zoek naar de richtingaanwijzer op de plek, waar ze bij de Yahama zitten. Wat afgeleid de rotonde op, waar ze zich makkelijk laat sturen.
Zo herkenbaar. Het werkt prima als je het gewend bent, maar als je ook andere motoren rijdt (mijn vorige Tiger, de KTM), dan ben je toch wel heel gewend aan richtingaanwijzers links. Dat overkomt me nu nog wel eens. Of de toeter kwijt zijn...  :103:

Door met de plannen!

Offline Veloce

• Huge ZMVC Fan
« Reactie #865 Gepost op: 07 juni 2022, 21:54:39 »
@ Anthony fijn om te lezen dat jullie al een behoorlijk goede vriendjes zijn! Dit zal steeds hechter worden denk ik zomaar.

Bij de RT moest ik wennen (heel even toch) aan het aanzienlijke gewicht op het voorwiel, ik was geneigd om wat meer lucht dan voorgeschreven is in de voorband te doen. Maar al snel kwam ik er achter dat dat niet nodig was, gewoon gas er op...en de bocht om, en het komt goed.
Het vertrouwen was gauw gewonnen.

Ik zelf ben sinds de 1100 onder de indruk van een RT, mocht er nog eens een knappe 1200 RT 2010/2013 (een DOHC dus) op m'n pad komen dan is ie de mijne.

Veel plezier.

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
« Reactie #866 Gepost op: 08 juni 2022, 21:05:39 »
anthony lekker bezig. meters maken.

Mochten er nog mensen zijn die nog geen plannen hebben voor zondag. wij gaan naar de motortotaalrit in terneuzen. heb nog niks afgesproeken met de 2 anderen die meegaan. maar verwacht rond 9 uur bij de tolpoortjes.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Veloce

• Huge ZMVC Fan
« Reactie #867 Gepost op: 09 juni 2022, 20:57:45 »
Niet vandaag maar afgelopen maandag in Italie.

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #868 Gepost op: 09 juni 2022, 22:18:54 »
Lekker man! En goed dat hij zo goed bevalt!

Offline Anthony

• Huge ZMVC Fan
  • Bob de Verbouwer
« Reactie #869 Gepost op: 10 juni 2022, 10:20:10 »
Schitterend weer daar!! Lekker van genieten! Motor op de trailer die kant opgegaan?

Offline Veloce

• Huge ZMVC Fan
« Reactie #870 Gepost op: 10 juni 2022, 14:03:45 »
Schitterend weer daar!! Lekker van genieten! Motor op de trailer die kant opgegaan?

Yep goed bevallen, wederom met de trailer, wel zo comfortabel.
Vlissingen-Chambery op de motor kan ook, kost alleen meer tijd etc.

Offline Raptor

• Ras ZMVCer
  • GS road to Adventure
    • http://communities.zeelandnet.nl/data/malamute/index.php?page=1
« Reactie #871 Gepost op: 10 juni 2022, 18:42:18 »
Niks met motorrijden te maken ,maar sinds woensdag mag onze Opel Kapitan  bouwjaar 1962  weer oficieel de weg op
Na een lange pereiode van restauratie  ,zijn we op 30 mei naar de RDW in Roosendaal gereden
En na wat controles /onderzoek hebben we het originele kenteken weer teruggekregen

Van de winter nog de bumpers verchromen,tectyleren ,en  nog wat kleine zaken doen
Maar voorlopig lekker toeren

Rij niet sneller als je beschermengel vliegen kan

Offline Arnold

• Volbloed ZMVCer
« Reactie #872 Gepost op: 10 juni 2022, 20:27:11 »
Wat een pracht wagen.  :071: :071: :071: :071: :071:

Offline Veloce

• Huge ZMVC Fan
« Reactie #873 Gepost op: 10 juni 2022, 21:29:54 »
Zeker een mooie auto en dat originele (nederlandse) kenteken maakt hem af.
Stel je voor zo'n gele kentekenplaat met een moderne letter cijfer combi.

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #874 Gepost op: 13 juni 2022, 09:34:28 »
Wat een mooie auto! Dat is natuurlijk een genot om over zonnige wegen te sturen!

Offline Anthony

• Huge ZMVC Fan
  • Bob de Verbouwer
« Reactie #875 Gepost op: 20 juni 2022, 10:04:00 »
Afgelopen zaterdag stond er een ritje gepland met wat gespuis, bestaande uit mijn maatje, zijn vriendin en nog 2 aanhangers. Heerlijk droog, maar behoorlijk warm. Dus veel blijven rijden. Gelijk een mooi moment om de TomTom uit te proberen en die een kronkelroute te laten verzinnen. Voorrijden hou ik niet zo van, maar dat krijg je als je navigatie op de motor hebt en de rest niet. Dus toch maar voorop  :007:  Via wat omwegen naar Vianen, lunchen en weer terug. Het laatste stukje in de buurt van het huis van mijn maatje, reden we op een lekker dijkje met fijne bochten. Dat vond de RT ook erg leuk! Aan het einde van het dijkje even wachten op de rest van het groepje  8) Uiteindelijk weer in Zeeland, zaten er 360km op  :D

Offline Ghulst

• Administrator
« Reactie #876 Gepost op: 20 juni 2022, 10:14:27 »
Lekker hoor! Dat is een mooi ritje geweest.

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
« Reactie #877 Gepost op: 20 juni 2022, 18:23:58 »
lekker bezig anton.

Offline Motormuis

• honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
« Reactie #878 Gepost op: 21 juni 2022, 10:20:55 »
Afgelopen zaterdag stond er een ritje gepland met wat gespuis, bestaande uit mijn maatje, zijn vriendin en nog 2 aanhangers. Heerlijk droog, maar behoorlijk warm. Dus veel blijven rijden. Gelijk een mooi moment om de TomTom uit te proberen en die een kronkelroute te laten verzinnen. Voorrijden hou ik niet zo van, maar dat krijg je als je navigatie op de motor hebt en de rest niet. Dus toch maar voorop  :007:  Via wat omwegen naar Vianen, lunchen en weer terug. Het laatste stukje in de buurt van het huis van mijn maatje, reden we op een lekker dijkje met fijne bochten. Dat vond de RT ook erg leuk! Aan het einde van het dijkje even wachten op de rest van het groepje  8) Uiteindelijk weer in Zeeland, zaten er 360km op  :D

Dus jij gaat de ronnierit maken dit jaar?:P

Offline Anthony

• Huge ZMVC Fan
  • Bob de Verbouwer
« Reactie #879 Gepost op: 21 juni 2022, 14:24:11 »
Daar zouden we het nog even over hebben  :007: :007: