* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: ghulst's Tiger  (gelezen 3558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #20 Gepost op: 29 oktober 2019, 19:44:25 »
Net wel een setje andere spiegels binnengekregen. Van die van mij zijn de ‘stengels’ nogal gecorrodeerd. Nu komen er nette op. Nou alleen nog wat andere onderdelen...

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #21 Gepost op: 13 november 2019, 22:00:42 »
Nou, laten we maar zeggen dat dit niet zonder slag of stoot gaat. Dat ligt natuurlijk ook aan de tijd die ik beschikbaar heb, maar goed, ik ben weer wat verder... Een beetje dan.



Nadat ik het koppelingsdeksel van de Tiger af had, kwam ik er achter dat de hele koppeling er niet makkelijk af kon. Dus heb ik twee weken moeten wachten op een stuk gereedschap om de kooi vast te houden om de bout er uit te draaien. Zucht. Maar goed, het was of twee weken wachten, of acht keer die prijs betalen en een week wachten. Geen lastige keuze, omdat het gewoon druk is met de zaak.


Nou, daar zit de boosdoener dan. Als je goed kijkt, dan kun je zien dat er iets heel scheef zit...


Daar dus. Dat is het 'uitsteeksel' waar de veer voor het schakelen omheen moet zitten. Toen de 800XC uitkwam, heeft Triumph dit gebruikt om het schakelpedaal terug te laten veren. Vrij simpel. Helaas bleken de veren gemakkelijk af te breken en dan lag er een stukje veer onderin je carterpan. Geen goed idee. Dus heeft Triumph de veren onder garantie met een terugroepactie laten vervangen door deze blauwe. Geregeld. Zou je denken. Helaas. De blauwe veer was aanzienlijk sterker en nu braken de palletjes waar de veer omheen zat. De veren waren daar te sterk voor.


Nu dus tijd om de oude bevestiging uit te boren en in het palletje draad te tappen. Helaas is het nog wat lastig boren, dus als iemand met een goede kolomboor zou willen helpen... Dan heel graag. ;)

Offline Mielko

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 463
  • Geslacht: Man
  • slijperij Tommetje--boorderij@zeelandnet.nl
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #22 Gepost op: 20 november 2019, 00:09:40 »
Geen problem,
Je bent welkom.
Heb genoeg gereedschappen in huis.Mischien beter om de pal even in de draaibank te stoppen,en dan boren en tappen,dan is hij tenminste in het midden geboord.
Neem wel even  een (liefst verzonken kop ) gehard boutje mee.M6 of M8 ?

stuur ff berichtje 
06-
20
11
68
68
Rookworst zonder R is ook worst

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #23 Gepost op: 20 november 2019, 10:00:23 »
Bedankt Mielko. Inmiddels heeft een vriend van mij geholpen om het tonnetje weer netjes er op te krijgen. Hij heeft wel een kolomboor met een klem op zijn werk, dus dat is helemaal goed gekomen.



Nu alleen de boel nog in elkaar zetten en daar de onderdelen voor scoren. Iemand nog tips om een echt vastgekoekte pakking los te krijgen zonder het aluminium te beschadigen?

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #24 Gepost op: 20 november 2019, 12:50:09 »
Om de pakking resten er af te krijgen gebruik zelf mij meestal een breekmesje of een pakkingsteker.
Aardappelschilmesje werkt ook wel.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #25 Gepost op: 20 november 2019, 21:43:42 »
volgens mij bestaan er ook spuitbusjes pakking verwijderaar, wat het krabben/ steken makkelijker maakt.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #26 Gepost op: 21 november 2019, 08:36:06 »
Daar zal ik ook nog eens naar kijken dan. :)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #27 Gepost op: 18 december 2019, 14:01:21 »
Ah, even vergeten hier een update te posten... Het is hier nogal druk geworden met het zetten van een dakkapel en alle rotzooi die daar bij komt.

Voordat de bouw kon beginnen, moest de Tiger uit de weg, dus die moest wel in elkaar. De pakkingen waren binnen, dus met goede moed aan de slag. Natuurlijk had ik nog iets verkeerd in elkaar gestoken, dus de as moest er weer uit en iets gedraaid er weer in. Geen probleem. Daarna de hele boel weer in elkaar gepuzzeld. Het viel redelijk mee, maar je hebt altijd dingen die niet helemaal goed zitten, er weer uit moeten, er weer in gaan en er weer uit moeten. De koppeling is zoiets. Het gat waar het koppelingshuis doorheen moet is kleiner dan het koppelingshuis en daarbij moet het keurig in het tandwiel van de startmotor vallen en aan de achterkant tegelijkertijd in de gaatjes voor de oliepomp. :043: Om er voor te zorgen dat de boel dan niet te eenvoudig wordt, moet je de tandwielen op de achterkant van het koppelingshuis ook nog eens op spanning houden, anders zitten ze ongelijk. :033: Daardoor was het toch echt wel een flinke klus voor een donkere avond de dag voor de dakkapel kwam. Dus toen ik de boel weer dicht had, wilde ik natuurlijk even alle versnellingen testen. Helaas, startte de Tiger niet. In eerste instantie gaf ik de accu de schuld, ook vanwege het knipperende LEDje dat de accuspanning controleert en de Tiger had natuurlijk al een tijd stilgestaan. Na wat frustratie de Tiger maar in de andere schuur gezet en de wielen van de Mini er omheen gestapeld.

Een paar dagen later had ik wat tijd over en de accu was inmiddels vol. Dus de Tiger weer buiten gezet voor een nieuwe poging. Starten... Niets. Geen versnellingsindicator, niets. Echt heel erg vervelend. Tot ik wat beter zat te kijken en zag dat ik de dodemansknop omgezet had toen ik het koppelingsdeksel van de motor had gehaald. Om te voorkomen dat iemand zou starten zonder deksel erop. Dat zou nogal een rotzooi geven. Knop om en de Tiger gromt weer als vanouds en alle zes versnellingen werken gewoon zoals ze horen. Heel tevreden dus. Nu de schuur weer in, want er moet nog wat aan de nieuwe kamers gebeuren. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #28 Gepost op: 18 december 2019, 21:44:16 »
Goed bezig  :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #29 Gepost op: 18 december 2019, 21:47:43 »
Ach, ik kan me bezighouden. ;)

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #30 Gepost op: 27 december 2019, 21:53:20 »
tied voor het volgende project...
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #31 Gepost op: 01 januari 2020, 10:05:33 »
En wat wordt het volgende project ?
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #32 Gepost op: 03 januari 2020, 00:05:08 »
Voorlopig nog bezig met de zolder. ;) Als die klaar is, dan staan er nog wat onderdelen die in de Mini moeten zodat die de rollenbank op kan, daarna de Duc en dan nog een Alfa. Er is nog wel iets te doen. ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #33 Gepost op: 30 juli 2020, 16:00:21 »
Er is inmiddels nog wat gebeurd aan de Tiger. Nee, de Duc is nog niet klaar, maar daar moeten grotere dingen aan gebeuren dan aan de Tiger. Dus heb ik ze maar even van plaats gewisseld en is het tijd om te schroeven. Eerst maar eens een setje valbeugels op de Tiger gezet:


Alleen even een foto in de schuur. Maar het ging niet allemaal zonder slag of stoot. Triumph heeft, in al haar wijsheid, besloten om in de gaten voor de valbeugels een soort plastic "schroeven" te zetten. Het nadeel van een aluminium blok, is dat er wel vocht in gaat zitten en dus zat de boel lekker vast.


Ik heb dus, na het gevecht om de plastic schroeven er uit te halen elk draad opnieuw moeten tappen. Vaak op onmogelijke plekken ook nog. :( Maar goed, hij zit er nu op.


Daarnaast heb ik een OEM setje Triumph mistlampen gevonden, die er natuurlijk ook op moeten. ;)


Ik vind ze er in ieder geval wel netjes uitzien. Helaas is de connector op mijn motor ongelofelijk gecorrodeerd, dus ik hoor het relais wel schakelen, maar ze gaan niet aan. Ik gok dat het gewoon aan slecht contact ligt. Dat moet dus uit elkaar. Misschien ook gewoon de connector vervangen. Nog suggesties waar ik die kan kopen?

De oplettende kijker heeft ook gezien dat er een koplamp beschermer op de Tiger bij is gekomen, dat vond ik ook wel netjes. Op de achterkant staat nu ook een originele Tiger Adventure koffer. Ik heb dus nu de volledige OEM driedelige kofferset op de Tiger zitten.

VIDEO: ->
Intussen heb ik ook een LeoVince uitlaat op de Tiger gezet. Hij is nog steeds best stil, maar wel iets levendiger dan de standaard uitlaat. En ik bespaar er vast wel een kilo mee of zo, dus dan is het allemaal verantwoord. ;) Helaas bleek de grafietbus van de uitlaat te versleten om nog een keer op een nieuwe uitlaat te gebruiken. Maar een nieuwe besteld en de uitlaat er voorlopig weer afgehaald. Maar er gebeurt weer wat. ;)

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #34 Gepost op: 30 juli 2020, 20:21:03 »
Lekker bezig.
Wordt weer netjes. :026: :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #35 Gepost op: 04 augustus 2020, 16:45:38 »
lekker aan de knutsel.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #36 Gepost op: 04 augustus 2020, 17:39:57 »
Nou ja, lekker...

Inmiddels heb ik de stekker maar uit elkaar gehaald en daar kwam een mooie bende uit:

Prachtig en zwart en zo. Dus dat wordt nog een mooi klusje om die weer bruikbaar te krijgen. ;)

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #37 Gepost op: 05 augustus 2020, 16:30:39 »
Ach je kunt de kleuren nog zien tenminste, dat scheelt weer een hoop  gezoek. :D
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #38 Gepost op: 05 augustus 2020, 19:53:25 »
LOL, dat wel. Ze zijn allemaal zwart.  :037:


Alleen het omhulsel heeft nog een andere kleur. Het mooie is wel, dat ik er een OEM set mistlampen op ga zetten, dus daar zitten draden met dezelfde kleuren op.  :039:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: ghulst's Tiger
« Reactie #39 Gepost op: 06 augustus 2020, 23:10:03 »
Ok, weer even een update vanuit een veel te warme garage...


Na een half uurtje in wat mooi zuur waar ik een recept voor heb gevonden van een HAM radio amateur, waren de draden weer keurig schoon en soldeerbaar.


Dus keurig een setje nieuwe connectors gezet en de boel weer in elkaar gestoken.


Eureka! We hebben licht!

Het heeft allemaal wel veel langer geduurd dan ik gedacht had, maar het is nu dan toch geregeld. Wat begon als een eenvoudig "even een paar extra's monteren" heeft intussen een paar weken geduurd, omdat ik dingen uit moest zoeken, moest wachten op onderdelen (boutjes etc) en nog wat gedoe.

De grafietbus voor de uitlaat is ook binnen, dus ik hoop dat ik morgen de LeoVince ook definitief kan monteren. ;)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
387 Reacties
40470 Gelezen
Laatste bericht 10 januari 2018, 11:34:35
door Passie