Ha gast, leuk dat je even komt kijken hoe het met de Tiger is.
Eigenlijk is er niet veel te vertellen. De Tiger start als ik hem wil gebruiken en stopt als ik hem neerzet. Prima motor dus.
Maar goed, nadat ik vandaag bij MotoPort was geweest voor de Harley-Davidson Livewire, besloot ik dat het toch wel tijd was om de Tiger even te wassen. Vorig jaar brak het schakelmechanisme van de Tiger in september, net nadat ik terugkwam uit Luxemburg na een weekend met 1000+ km motor-lezer. Het duurde even voordat ik de boel weer in elkaar had, dus toen stond de Tiger een behoorlijke tijd stil. Daarna hebben we het huis verbouwd en kwam corona. Toen voor de vakantie nog even de nieuwe valbeugels, de mistlampen, de Triumph Adventure topkoffer en een LeoVince uitlaat gemonteerd. Daarna de Tiger meteen van garage laten verhuizen en op vakantie gegaan, waar hij nog maar twee keer uit is geweest tot vandaag. Dus dan snappen jullie dat het ding er niet uitzag...
Dus, tijd voor een bad.
Dat maakt de motor wel weer een stuk leuker om naar te kijken en dus om mee onderweg te zijn.
Er was nog wel een klusje over en dat was het vervangen van de vier inbussen die de vork-poten vasthouden. Die zijn nogal flink geroest, waarschijnlijk omdat de motor het hele jaar door gereden is.
Kijk, zo’n nieuw setje bouten toont toch al een stuk beter. Tevreden met de vooruitgang in ieder geval. Daar kan ik weer even mee vooruit. Ik heb nog een setje Rox-risers liggen, maar ik ben er nog niet uit of ik ze eigenlijk wel wil gaan monteren. Ideeën?