* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Arne’s avonturen op twee wielen…  (gelezen 2904 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #60 Gepost op: 08 maart 2024, 20:18:54 »


Vandaag voor het eerst echt een rondje gedaan. Technisch gezien was het mijn tweede rit, maar de eerste was 200km snelweg om hem op te halen. Dat is toch niet hetzelfde. Zeker niet, omdat het toen gewoon een grijze dag was. Vandaag was het gewoon lekker weer. :)
En het is nog steeds wel echt wennen. ;) Maar wel heel leuk. Al gebruik ik waarschijnlijk nog niet 10% van de capaciteit van de STR.  :037:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #61 Gepost op: 08 maart 2024, 20:22:09 »
Lekker man. De fiets eerst eens lekker leren kennen. Daarna gazz derrop.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #62 Gepost op: 09 maart 2024, 07:15:36 »
Absoluut. Zeker in het begin even rustig aan en kijken hoe en wat. Ergens frustrerend dat je niet meteen vol weg kan, maar ook wel weer leuk om te leren. En ik heb ook sinds de zomer niet meer gereden, dus dat helpt natuurlijk ook niet.

Misschien ergens eens een terreintje vinden om wat te oefenen, of ergens een leuke training vinden.

Offline Anthony

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 300
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #63 Gepost op: 09 maart 2024, 07:24:21 »
Mooi machine, man!! Lekker van genieten!!

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #64 Gepost op: 09 maart 2024, 20:54:21 »
Voor een training kun je contact opnemen met oud lid allroadtoad. Jp uit terneuzen. www.moveonmotortrainingen.nl hebben wij ook al een paar keer een training bij gedaan. Kan gewoon in zeeland of je maat er een Eiffel training van. Even weekendje naar de Eiffel/Luxemburg. Een aanrader. Beste kun je hem bellen. Kp is een kei in les geven. Maar social media/of zijn website. heeft niet zoveel mee.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #65 Gepost op: 15 maart 2024, 19:50:40 »


Ducati heeft test days en vandaag en morgen is dat bij MotoPort in Goes. Dus had ik voor vanochtend de Desert X geboekt. Leuke binnenkomer: “Oh, Arne, wel even oppassen, want we hebben hem gisteravond in elkaar gezet, dus hij is nog helemaal nieuw en de banden hebben ook 0km gereden.” Daar ga je dan, over nat wegdek op een frisse vrijdagmorgen. Dat geeft niet echt vertrouwen.
De eerste kilometers reed ik dan ook alsof ik op eieren zat. Brrr… Ik moet er niet aan denken dat je zo’n ding in de eerste kilometers laat vallen. En mijn bankrekening ook niet. Er zit toch eigen risico op zo’n rit. ;-)

Maar goed, in tour trekt hij best lekker. Zeker als je boven de 2500 toeren rijdt. Daaronder is hij gewoon wat nukkig. Niets bijzonders, dat is vast die L-twin. Dat had mijn 600SS ook. In sport gaat hij echt flink los. Dan kun je er flink mee opschieten. De wegligging vond ik -eerlijk gezegd- niet heel bijzonder. Dat ligt natuurlijk ook aan mijn über voorzichtige rijgedrag vandaag. Als je wat meer los gaat, dan kan ik me best voorstellen dat dat onderscheidend kan zijn. Nu was het gewoon een prima allroad je je uitstekend op de weg kunt rijden en die vertrouwen geeft op de paar onverharde/grindpaden die ik geprobeerd heb.

Ik zit nu niet in vergelijkingsmodus, dus dat maakt het voor mij niet makkelijk om hem nu met andere motoren te vergelijken. Hij is duidelijk volwassener dan een KTM 890/Norden 901. Zowel in afwerking als in gevoel, wat mij betreft. Ik had haast meer het gevoel van de AT, maar dan met wat meer levendigheid als je het gas open draait. Als je veel op de weg zit, dan is de Tiger 900 Rally Pro misschien iets veelzijdiger of iets meer straat gericht. Maar goed, dat is allemaal uit mijn hoofd, want het is alweer een tijd geleden sinds ik die allemaal gereden heb. ;-)

Komt deze in de garage? Misschien ooit wel eens. Niet deze week in ieder geval. Eigenlijk ben ik best tevreden met de Street Triple R. Ik merk dat ik hem makkelijker even pak, omdat hij gewoon door de deur past en ik begin ook steeds meer gevoel te krijgen bij het rijden. Na de rit op de Desert X had ik op de rit naar huis echt het gevoel dat het allemaal wat natuurlijker liep. Dus er is nog behoorlijk was te winnen. ;-)


Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #66 Gepost op: 15 maart 2024, 19:56:54 »
Leuke brommer. Idd. Staat nog op het lijstje te rijden. Maar nooit te kopen. Geen dct..
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #67 Gepost op: 15 maart 2024, 19:59:02 »
Dat heeft de T7 ook niet en die heb je toch gekocht. ;)

Ik zou de AT en de Desert X wel eens naast elkaar willen rijden. Kijken hoe dicht ze echt bij elkaar liggen.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #68 Gepost op: 01 april 2024, 13:43:34 »
Vandaag even naar de seizoensopener van MotoPort Goes geweest. Eigenlijk om te kijken naar een nieuwe motorspijkerbroek en een leren jas, maar die heb ik niet gevonden. Wat ik wel vond, was een stand van HK Suspension. Je kon daar gratis je vering laten afstellen. Ik had eerder al eens gezegd dat ik wel echt moet wennen aan de wegligging en ik had het idee dat dat ook met de vering te maken heeft. Dus, terug naar huis op de fiets om de motor op te halen en eens te laten bekijken:



Nou, dat was wel nodig. Het statisch inzakken van de motor ging compleet verkeerd. Eigenlijk hing de hele motor flink achterover en dat beïnvloed natuurlijk alles wat je doet. Na een goede 15 minuten flink schroeven en stellen, staat de achterkant nu een stuk hoger en is de voorvork wat stijver afgesteld. Wat een wereld van verschil. Hij waarschuwde me wel, dat ik wel echt uit moest kijken bij de eerste rotonde, omdat de STR heel anders zou reageren. En dat is zeker waar. Hij reageert nu nog directer, nog scherper. Wel echt heel mooi om dat weer mee te maken. Dat is echt iets dat je gewoon standaard bij elke motor een keer moet laten doen. Dat scheelt zo veel.

Offline Anthony

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 300
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #69 Gepost op: 02 april 2024, 10:09:57 »
Je gevoel klopte dus! Je kon het verschil goed voelen?

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #70 Gepost op: 02 april 2024, 22:16:08 »
Ja, absoluut. Ik voelde het verschil al meteen toen ik opstapte om hem weer achteruit uit de garage te rollen bij MotoPort. Nu dat je het weet, merk je dat al als je gaat zitten, dat je nu iets naar voren leunt. Dat verschil is wel opvallend, want het gaat wel echt over een centimeter of 5 aan de achterkant, denk ik. Misschien wel meer.
Vanaf de eerste bocht merk je dat er meer druk op het voorwiel staat en dat hij dus veel directer reageert. Daarnaast merkte ik eerder ook dat de vering nogal hard/stug was. Ik dacht dat hij gewoon hard was afgesteld, maar dat bleek heel anders. Doordat de motor naar achteren hing, kwam er te veel druk op de achterveer. Op het moment dat ik dacht dat de veer stug was, was hij dus eigenlijk helemaal door zijn veerweg heen. Eigenlijk was het dus een gevaarlijke situatie, want als je op dat moment nog een klap te verwerken hebt, dan heb je alleen de flex in de band nog over. Dat is nu echt compleet anders. Hij is nog steeds straf, maar nu veert hij wel door het hele gebied. En dat maakt wel een heleboel uit.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #71 Gepost op: 27 juni 2024, 11:18:42 »


Gewoon even een plaatje, omdat ik vorige week twee keer met de Street Triple naar Vlissingen ben gereden. Een keer ook wat meer gehaast en wat blijft hij dan stabiel. Ook bij snelheden die wat boven de snelheden op de borden lagen… ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #72 Gepost op: 28 augustus 2024, 08:39:43 »


Gebeurt hier nog wat? Jazeker wel. De STR is een paar keer uit geweest en heeft twee nachtjes op de camping in Oostkapelle geslapen. Twee leuke rondjes gereden en bij warme motor ook eens wat meer doorgetrokken.  8)  Natuurlijk puur tot de geldende snelheidslimiet… Echt hoor.  :012: Ik kom er wel achter dat je dat vanuit een bocht met beleid moet doen, anders tilt hij echt wel het voorwiel op. Gelukkig niet te ver mee gegaan, want ik voelde hem al licht worden. Bij een beetje gas terug voelde ik een soort schokje aan het voorwiel, dus dat was waarschijnlijk iets meer dan ik comfortabel mee ben.



En de Beeline Moto2 navigatie is (eindelijk) binnen. Ik wilde iets kleins en onopvallends voor op het stuur, om zo wel navigatie te hebben, maar niet met een grote telefoon of zo. Het werkt wel, al moet ik wel eens kijken naar een nieuwe bluetooth set voor in mijn nieuwe helm. Hij heeft ook stem ondersteuning en dat gaat wel heel handig zijn. Anders staat hij toch wel te ver uit het blikveld. Ik zit me af te vragen of ik misschien iets kan maken waardoor hij bij de tellers gemonteerd wordt. Dat geeft er wel meer zicht op.



Er zit ook een app bij, die best aardig werkt. Zeker als je gewoon van punt naar punt wilt, is het gewoon zoals alle navigatie waar je aan gewend bent. Als je zelf een route wilt maken, dan moet je wel zorgen dat je genoeg waypoints neerzet, anders kun je wel eens hebben dat hij de route tussentijds verandert door de snelste weg tussen twee punten te pakken. Is dat ideaal? Niet helemaal, maar het werkt wel, als je er even wat extra tijd in steekt. De laatste route die ik maakte zorgde best voor een leuke rit. Ook voor een prima begeleiding terug naar de route toen ik toch ergens even een benzinepomp op moest zoeken tussendoor.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #73 Gepost op: 29 augustus 2024, 11:17:26 »
Ziet er goed uit, misschien vastmaken op één van de moertjes waar je kuipruitje mee vastzit?
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #74 Gepost op: 29 augustus 2024, 21:43:50 »
Ik zit te denken of ik misschien tussen twee van die moertjes een stalen  buisje over het dashboard kan laten lopen, waar ik de navigatie dan weer op vast kan zitten.
Het is wel echt een net ding om te zien en prima in het gebruik. Nu een paar uur mee gereden en nog maar weinig accu verspeeld. Daar moet je best een goede ronde mee kunnen rijden.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #75 Gepost op: 29 augustus 2024, 21:52:02 »
Op je teller plakken. Dat ding heb je toch niet nodig.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #76 Gepost op: 29 augustus 2024, 23:17:32 »
Dat is wel een oplossing, maar gezien het gretige karakter van dit blok, gekoppeld met mijn lage fijngevoeligheid voor exacte snelheden, denk ik dat het dan dure ritjes gaan worden… ;)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Arne’s avonturen op twee wielen…
« Reactie #77 Gepost op: 04 september 2024, 23:12:31 »
Niet echt iets specifieks gedaan aan de motor, maar vandaag het Crit’Air vignet binnen gekregen dat je nodig hebt om steden in Frankrijk in te kunnen. Heb ik plannen? Nee, niet echt, maar ik moest ze voor de auto’s aanvragen, dus voor die €4 de motor ook maar meteen meegenomen. ;)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
6 Reacties
4090 Gelezen
Laatste bericht 09 mei 2010, 05:01:18
door Peugeot103
40 Reacties
5993 Gelezen
Laatste bericht 20 augustus 2018, 10:53:45
door Ghulst