* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Arne’s avonturen op twee wielen…  (gelezen 2902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #20 Gepost op: 25 juni 2021, 21:31:12 »
Het was een rot eind naar Varsseveld, maar daar staat het Motoplus kantoor. Dus, vanochtend heb ik mijn spullen achterin de bus gegooid en ben aan de lange rit begonnen. Nee, ik ben niet op de motor gegaan, want ze gaven regen af vanmiddag. En na een intensieve rit op de Harley-Davidson, had ik geen zin om tussen de files door te slingeren in de regen. En gelukkig maar, want regen en files waren er genoeg op de terugweg. ;)



Goed, door naar Varsseveld. Natuurlijk eerst een ontvangst, de nodige foto’s en een introductie van de Pan America en daarna onderweg. Er was een route uitgezet van 100km met een mix van binnenwegen en onverhard. Van Varsseveld richting Winterswijk en weer terug. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik al snel geen flauw idee meer had waar we waren. ;)

Ik begon op de ‘gewone’ Pan America, zoals ik die bij MotoPort ook al gereden had. Deze voelde alleen al een stuk beter aan. Misschien gewoon omdat hij beter afgesteld was, want de koppeling pakte prettiger en hij leek iets minder schokkerig. Het bleef wel een feit, dat de vering eigenlijk te zacht is op heel veel plaatsen, maar korte oneffenheden dan weer heel hard doorgeeft. Schakelen tussen de verschillende rijmodi is leuk voor de reactie op het gas, maar verder lijkt er niet veel aan te veranderen. Dat vond ik vooral op de onverharde stukken lastig. Nou ben ik ook geen echte offroad rijder. Ik moet daar toch eens wat meer training in gaan volgen. ;) Dat resulteerde in achteraan eindigen op elk onverharde stuk. Op zich geen probleem, maar wel jammer. Ik zat hem bij tijd en wijle ook wel echt te knijpen, want er zaten wel wat stukken mul zand tussen en ook een stuk waar we eigenlijk gewoon door een stuk gras leken te rijden met een fietsband-breed pad er in.



Halverwege ben ik gewisseld naar de Pan America Special. Wat een wereld van verschil. De Special kost €3000 meer, maar alleen de elektronische vering is dat prijsverschil al waard. De special geeft direct meer vertrouwen en als je tussen de rijmodi schakelt, dan gebeurt er ook wat. De korte oneffenheden verdwenen ook ineens en op het onverharde was het verschil merkbaar. Natuurlijk helpt de eerdere ervaring ook wel, maar een zelfde zandpad dat ik aan het begin met de gewone reed met 25, reed ik met de Special rond de 45. Al blijft het toch een feit dat ik een bochtje op zacht zand een uitdaging vind. ;) Tijd voor wat training.

Het blok trekt vanaf 1800 toeren lekker door, dus ik heb een heel stuk van de binnenwegen gewoon in 5 gereden. Als je dan onder de 1800 toeren komt, dan is er weinig thuis. Kom je boven de 2000, dan trekt hij net zo makkelijk door naar het rode gebied. Jammer genoeg zit er niet echt een punt waarop hij dan nog even wat extra’s meegeeft, waardoor het best een ‘vlakke’ prestatie blijft. Niet iets om regelmatig te doen, maar om te doen als het nodig is.



Eindoordeel? Een makkelijke fiets waar je echt wel veel mee kunt. Een super debuut van H-D op de markt. Ik hoorde fluisteren dat de quickshifter ook onderweg is, dus dan is dat ook opgelost.
Ga ik hem kopen? Hmmmm… Ik denk het niet. ;)

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #21 Gepost op: 25 juni 2021, 21:36:46 »
Ik denk dat ik het kantoor van motoplus wel weet te vinden....


Iets met Honda dct.. in 2017..

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #22 Gepost op: 25 juni 2021, 21:39:47 »
Hahahaha, leuk. Heb je toen ook op die manier een rit gemaakt? En wat een pest eind is het he? ;)

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #23 Gepost op: 25 juni 2021, 21:41:59 »
Wij hebben geen offroad gedaan.

we hadden een stuk of 5 Honda's (dacht ik) En wisselden af en toe van motor. Duurde een hele dag. Met lunch erbij. Later moest ik een stukje schrijven. En dat is ook gepubliceerd.

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #24 Gepost op: 25 juni 2021, 21:56:47 »
Dat is dan een mooie dag geweest.  :)

Dat was het vandaag ook.

Nog vergeten toe te voegen dat de zijstandaard rampzalig is en dat je je wel moet realiseren dat de knipperlichten automatisch uit gaan, anders blijf je er op drukken en dat werkt eigenlijk niet. :D

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #25 Gepost op: 26 juni 2021, 23:46:17 »
Leuk dagje dus.
Een motor met koppel gereden.
De knipperlichten automatisch uit,iets met de regelgeving in America
Amerikaanse Import motoren uit de jaren 90 hadden dit ook al
Je Auto ook al ruim een halve eeuw ongeveer.
Iets van met de tijd mee gaan.
Zelfs Harley gaat met de tijd mee.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2021, 11:45:29 door Dick »
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #26 Gepost op: 27 juni 2021, 21:35:46 »
Tsja, ik had dat wel op mijn XJ550 uit 1984, maar daar had ik de knipperlichten afgehaald… Dus ik was dat niet gewend. Geen van de andere motoren die ik tot nu toe heb gehad, hadden die functie. Zelfs mijn uit Amerika geïmporteerde Honda Transalp had dat niet. ;) Als je het knipperlicht alleen maar aanzet en dan niet meer aanraakt, werkt het best goed. Tenzij je een soort dubbele slinger moet doen bij een rotonde, want dan gaat hij na de eerste bocht al uit en doet hij dus niets meer bij de bocht waar hij het juist zou moeten doen. Maar dat is gewenning, denk ik.

Een motor met koppel gereden? Ja, dat wel, maar niet zoals de 1250 koppel heeft. Dat is een nog veel luiere motor dan de Pan America. En comfortabeler.

Ach, aftellen, volgende week zaterdag is het KTM Test Day in Heinkenszand. Op naar de volgende opties. ;)

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #27 Gepost op: 27 juni 2021, 21:39:10 »
Ah ik ga eindelijk eens op de v-strom 1050 rijden volgende week zaterdag. Het kwam er maar niet van. Niet dat de at ooit weggaat maar gewoon eens proefrijden is altijd leuk.

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #28 Gepost op: 27 juni 2021, 21:42:09 »
Ik vind de V-Strom 1050XT een leuk ogend ding. Zie er wel veel verhalen over, dat het vooral een niet zo opwindende straat motor is. Dat vind ik dan wel weer jammer. Ze zijn leuk geprijsd en zien er uit als mijn oude DR800. ;)

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #29 Gepost op: 27 juni 2021, 21:43:20 »
Zijn saaie brommers ik heb natuurlijk de 1000 gehad. In 2015 nieuw gekocht. En in 2017 weggedaan voor de KTM..

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #30 Gepost op: 27 juni 2021, 21:45:16 »
Nou ja, dat is ook wel een beetje wat ik uit de reviews haal. ;) En dat je ze eigenlijk niet buiten het geasfalteerde moet willen gebruiken. Maar ja, dat zeggen ze van wel meer motoren. We reden vrijdag door het water in een bos in de Achterhoek en daarna reed er ook een Harley chopper de andere kant op (met twee vrienden op 1250GS’en. ;) )

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #31 Gepost op: 27 juni 2021, 21:47:06 »
Maar je kan met elke motor naast de weg.. maar het is er niet voor gebouwd. Je kan met een Ferrari ook door de 30km zone met drempels.. maar op een circuit voelt ie zich meer thuis.

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #32 Gepost op: 03 juli 2021, 17:14:01 »
Vanochtend de dag begonnen met een KTM 1290 Adventure S bij Motor2000. Het was vandaag een test-dag, dus dan hebben ze allerlei motoren staan. Voordeel is, dat je van te voren kunt aangeven wat je wilt rijden. Nadeel is, dat je met een groep op weg gaat en je weet nooit wie daar in rijden. Bij mijn twee ritten reed een dame mee, die niet heel zeker leek te zijn. Dat haalt dan wel het tempo er uit.



Maar goed, de 1290 Adventure S. Dit is de eerste keer dat iemand van een merk mij uitlegde hoe ik het handigste de instellingen aan kon passen om een wheelie te trekken. :D Dat heb ik verder dan ook niet gebruikt. ;) De instellingen zijn wel heel uitgebreid, zeker met het optionele Tech pakket, dat uiteraard wel op deze motor geïnstalleerd was. De motor trekt wel heel lekker, draagt zijn gewicht redelijk laag en is behoorlijk wendbaar. Bij de 1290 kon ik rustig, in een te hoge versnelling, vanaf ongeveer 1800 toeren doortrekken. Dan was het begin wat aarzelend, maar boven de 2500 trok hij flink door. Nou ja, voor zover ik dat heb kunnen testen. Dat lag even aan de algehele snelheid. Het zadel was wel hard, maar wel ok. Hij stond nog wel in de laagste stand, dus misschien dat het wel handig is om dat in een hogere stand nog een keer te proberen. Ik was wel aangenaam verrast door de 1290. Het blok is lekker en ook de balans van de motor was wel beter dan ik van de eerdere KTM Adventure fietsen vond. Ik heb destijds geroepen (toen ik het financieel niet kon) dat ik de 1190 wel een mooie sportieve tegenhanger vond van de GS. De 1290 is daar nog veel beter in. Wat mij betreft hangt het nu wel echt een beetje tussen de GS en de 1290 Adventure S. Misschien een Africa Twin 1100 AS, als ik die nog ergens kan vinden om te rijden.



Voor de tweede ronde kwam ik op een 890 Adventure S terecht. Ik had eigenlijk een 890 Adventure R gevraagd, maar die bleek niet beschikbaar. De 890 Adventure S was wel een heel andere motor en al vrij snel, wist ik dat dit hem voor mij echt niet ging worden. Net als toen ik hem een tijdje terug in Rockanje reed. Alles voelt gewoon een stuk ‘popperiger’ aan. De schakelaars, het gevoel van de motor. De 1290 Adventure S is wat dat betreft een stuk meer volwassen en voelt een stuk degelijker aan. De 890 heeft ook veel meer de ‘aanvalshouding’ in je zit. Je zit behoorlijk ‘op’ de motor en met je balans naar voren.  Niet echt waar ik op zit te wachten. Leuk ritje dus, maar de 890 is een gedane zaak voor mij.

De 1290 is zeker wel een optie, maar dan zou ik hem een keer wat langer en op mijn eigen tempo willen rijden. Nog maar eens met Chris verder over praten.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #33 Gepost op: 03 juli 2021, 17:17:06 »
De 1290 is een lekkere fiets. Over het zadel. KTM heeft een ergo Seat eventueel met verwarming. Zijn niet zo heel erg duur.

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #34 Gepost op: 03 juli 2021, 21:04:13 »
Dat is wel goed om te weten. Ik zat op de configurator te kijken van KTM op hun site en dat is echt een onding. Daar kom je niet verder mee. Nou ja, behalve dan, dat je zeker weet dat een 1290 Super Adventure S een stuk goedkoper is dan een 1250GS. ;) (En daar komt in november waarschijnlijk de 1300 van uit...)

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #35 Gepost op: 03 juli 2021, 21:14:26 »
Kijk eens bij ktm-shop.nl Vriend van mij had zijn zadel via de site van Goedhart in Bodegraven besteld. Prijzen van dat spul is bij allemaal wel gelijk.

Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk

Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #36 Gepost op: 03 juli 2021, 21:20:26 »
Eigenlijk zou ik wel eens een 1250GS en een 1290 Super Adventure S vlak na elkaar willen rijden. Dan krijg je wel een beter idee van de karakters en misschien een duidelijker keuze...

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #37 Gepost op: 31 juli 2021, 22:54:41 »


Vanwege de zomer-drukte, is het kijken naar een andere motor een beetje op de achtergrond gekomen. Nou ja, er zijn meerdere redenen, maar ik heb er gewoon weinig tijd voor gehad. Vandaag was de eerste dag van mijn officiële vakantie, dus tijd voor een rondje. Een rondje waar ik al heel lang op gewacht heb.
Een van de dingen die ik eigenlijk wel graag wil, is een elektrische motor. Maar goed, realisme zegt ook, dat er eigenlijk nog geen elektrische adventure bikes zijn en zeker niet die ook mijn gebruik aankunnen. Ik probeer mijn eisen niet te hoog te maken, maar ik moet eigenlijk wel in een keer van Goes naar Amsterdam kunnen rijden over de snelweg. Of Rotterdam heen weer. Energica geeft een range van 400km op, dus was het tijd voor een rit. Met de medewerking van Motorsports Electric uit ‘s-Heer Hendrikskinderen, heb ik dit weekend een Energica Eva Esse Esse 9 om uit te proberen. De eerste ronde heb ik binnen. Het is een leuke motor voor binnendoor. Ik heb vanavond 112km gedaan en dat was prima te doen. Ik vertrok met 90% en kwam nog met 34% thuis. Het grootste deel van die range is verdampt tussen Goes en Vlissingen op de snelweg. Daar moet ik dus nog eens wat meer research over doen.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #38 Gepost op: 01 augustus 2021, 10:45:58 »
Snelheid meer continu houden,scheelt erg veel.
Tegenwind of mee is een flink verschil in kilometers.
Leuk ding als je er veel gebruik van maakt,en woon werk verkeer.

Voor de accu,s ook beter ipv tijden stilstaan.

Zijkoffers met een extra accu pakket werken ook goed.
Of een zwaarder accu pakket.

Dat verschil merk je met een lichte gewone motorfiets ook.
In snelheid en verbruik.

Voordeel is dat je voor erg weinig thuis ook kan bijladen.
Eigen zonnepanelen.
En zelf monteren scheelt best veel in de aanschaf.

Hadden ze begin vorige eeuw ook tot er voor de gemakkelijkste weg werd gekozen.
Die erg onrendabele stinkende brandstofmotoren met een rendement van niet,s.
Brandstofmotor verlies nog steeds 80 % aan warmte ,wrijving.

Hou het zelf voorlopig maar met een oude brandstof verslindende motor en auto.
Grootste reden weinig tot geen gebruik.
En als er dan een keer tijd voor is een slok plofstof er in en rijden.

Zonnepanelen heb ik al met een fors overschot.12 stuks 405 watt per stuk
En 6 stuks 410 watt per stuk
Dus thuisladen is geen probleem
Eerst maar thuis alle,s elektrisch maken.
Volop mee bezig.
Laatste plaats hier is elektrische vervoer.

Heb een werk auto voor de deur.
Overige  is op de fiets.
Dus niet erg rendabel om daar voorlopig in te investeren.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Ik ben heel tevreden, maar...
« Reactie #39 Gepost op: 01 augustus 2021, 22:54:50 »
Een constantere snelheid houden dan exact 120 op de cruise control wordt wel lastig hoor, Dick. ;) Gisteren waaide het natuurlijk wel hard. Ik begreep dat het windkracht 7-8 gaf bij Oostkapelle, dus dan moet je er wel flink tegenin duwen.

Ik vind het een heel leuk ding. Met een 21.5kWh accu is hij op zich best goed uitgerust. Maar goed, range blijft gewoon een ding. Als ik nou woon-werk naar Vlissingen oid zou rijden, dan zou hij er echt wel komen. Rijdt prima en voor een euro kun je echt een eind komen. Veel verder dan op benzine. Wat dat betreft… En de rij-ervaring was ook echt leuk. Dus, nog even doorontwikkelen en dan… Wie weet.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
6 Reacties
4090 Gelezen
Laatste bericht 09 mei 2010, 05:01:18
door Peugeot103
40 Reacties
5992 Gelezen
Laatste bericht 20 augustus 2018, 10:53:45
door Ghulst