* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motormuis] de fzr600 van motormuis  (gelezen 33199 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #60 Gepost op: 17 augustus 2008, 21:23:08 »
Die klus wordt weer met chirurgische precisie uitgevoerd zo te zien  :034: Errug netjes  :026:
Natuurlijk wordt er hier met het handje kleppen geslepen, niks met de boormachine want ik denk dat dit de juiste manier is, we zullen het weten zodra het hartje weer gaat kloppen  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #61 Gepost op: 17 augustus 2008, 23:31:20 »
Ziet er goed uit mannen! Het lastigste hebben jullie nu wel gehad. Kleppen inslijpen inderdaad nooit doen met boormachine, dit moet handmatig gebeuren in een links-rechts draaiende beweging.

Op het zicht zag het er nog erg netjes uit zeg  :034: Als Freak klaar is is die weer als nieuw joh.
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #62 Gepost op: 18 augustus 2008, 02:24:10 »
Ja het ziet er wederom keurig uit Freak! En boormachine lijkt me ook niet de manier.. gewoon op het gemakje met de hand, slijp je er nooit teveel af! :054: Straks issie beter dan nieuw, wat een lekker vooruitzicht is dat toch altijd!

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #63 Gepost op: 18 augustus 2008, 08:17:53 »
Muis weet dan in ieder geval wat voor blok die dan onder z'n motor heeft hangen. Fijn om te weten of het allemaal goed is of niet   :054:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #64 Gepost op: 18 augustus 2008, 10:11:58 »
ja ziet er allemaal wel redelijk oke uit. blok heeft flink wat compressie. dus hopelijk loopt ie straks ook weer als nieuw. blijft spannend als je straks voor de eerste x het start knopje indrukt :026:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #65 Gepost op: 18 augustus 2008, 17:49:57 »
En spannend hoe de versnellingsbaki want we hebben het blokkie niet kunnen testen, van de week ff de kleppen opmeten  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #66 Gepost op: 23 augustus 2008, 17:01:34 »
zozo vandaag weer een poser goodie erbij, want dat achterwiel moet straks gewoon met 100km/h omhoog komen. wheely's zijn zo 2007.





ja met carbon loriainne sbk blokken erin en die zien er nog wel redelijk uit. beetje opschuren en dan terug zetten.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #67 Gepost op: 23 augustus 2008, 19:02:18 »
Zozo  :103:  das spulletje Mmuis...............maarre oude blokken opschuren n dan weer gebruiken, alleen als er echt zat voering op zit  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #68 Gepost op: 23 augustus 2008, 19:45:18 »
jaja freak zit voering zat op.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #69 Gepost op: 24 augustus 2008, 13:43:33 »
Oe.. monoblocks! way to go! :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #70 Gepost op: 28 augustus 2008, 18:39:28 »
Zo het laatste passende klepplaatje is gevonden dus het blokkie gaat vanavond dicht, op slot, niks meer aan doen  :+

Oke de keerring van de koppelingsas is vervangen, rubbers van de waterpijpen enz.............zal mij benieuwen hoe het bokje gaat draaien met die verstande dat de zuigerveren niet zijn vervangen en de versnellingsbak nog onverkend gebied is, wel komen er met de tijd kevlar koppelingsplaten is heb ik begrepen  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #71 Gepost op: 28 augustus 2008, 23:24:00 »
Tip voor klepspietjes:
Vet


Dan flikkeren ze er niet elke keer terug uit ;)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #72 Gepost op: 31 augustus 2008, 22:29:57 »
Zo na ruim 9uur werk aan de FZR weten we weer wat meer  :+

De FZR600 was ondertussen op de aanhanger aangekomen en uiteraard eerst het oude blok eens aftappen en in de olie zat een hoop zooi wat al aangeeft dat er iets goed mis is, ook het de aandrijfas kun je mm's heen en weer bewegen en het lager daarachter is gewoon rot, dit moet je niet hebben in je olie bij aftappen  :|



De boel kaalmaken zodat we het oude blok kunnen verwijderen  8)



Krappe ruimte en het blokje kwam nog niet zomaar ff los, was behoorlijk zweten met dit weertje maar de FZR heeft uiteindelijk de strijd opgegeven  :+



Eng kaal weer ineens zo'n motor  :012:



Het oude kapotte blok op de voorgrond, het donorblok op de wielplank en tijd om veel zaken over te zetten  :026:



Blokkie klaar om weer in het frame gehangen te worden................was ook weer ff zoeken naar de weg met de minste weerstand maar ook deze keer hebben wij weer gewonnen  :022:





En uiteindelijk alles zoveel mogelijk afgemonteerd en gecontroleerd en dan komt het moment dat de startknop ingedrukt kan worden, niet veel seconden later liep het blok en klinkt heel goed al hebben we de demper en bochten er nog niet opzitten..............het hartje klopt................Motormuis kan straks weer on-road  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #73 Gepost op: 31 augustus 2008, 22:40:32 »
Goed werk Freak en MotorMuis! Goed om te horen dat er weer een motor veilig de weg op kan :054:
Straight to your face with the truth!

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #74 Gepost op: 31 augustus 2008, 22:56:59 »
zo was m,e het dagjes wel, 9 uurtje door sleutelen, alleen even een avond eten pauze ingelast en verder continu doorgegaan, er eruit halen was redelijk snel gedaan maar het inbouwen duurde 3x zo lang want ja alles netjes inspuiten schoonmaken vastzetten met locktite. daar zit behoorlijk wat tijd in overal verse sappen erin. en heb freak de eer gegeven om als eerste de startknop in te duwen. hij heeft er iets meer tijd in zitten als ik het was voor ons allebei een verrassing. maar zo als ze vanavond effe klonk zonder uitlaat. gaat dit muisje dat startknopje nog wel vaker indrukken, en kunnen de nieuwe kneesliders en de jaarkaart voor de ring besteld worden        :+

freaky en sunny, want tja die rare muis pikt gewoon een heledag je vent in terwijl jullie nog in de wittebroodsweken zitten :103: dus moet ik jullie beide bedanken want sunny mogen we absoluut niet vergeten, ze doet meer dan dat jullie denken.. :036: :036: :036: :036:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #75 Gepost op: 31 augustus 2008, 23:18:38 »
Kweet het en alles bijelkaar ben je snel een volle week elke avond bezig maar ik zie je liever weer op je motor dan de komende maanden wegkwijnen omdat je niet kan rijden................graag gedaan man en morgenavond gaan we hem verder afmaken en ik hoop weer het beste.

Veel geduld, alles netjes in orde maken dat is mijn stijl, mag dan wel langer duren maar ik ben dan ook geen motorfietsmonteur en inderdaad Sunny zet stiekum ook een hoop werk om in uitzoeken van zaken, regelen van spullen, support, verzorging van de innerlijke mens en de gezelligheid................wij doe ut samen  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #76 Gepost op: 01 september 2008, 18:27:57 »
Zo vanavond maar eens kijken of alles ook lekdicht is en hoe het blokje klinkt na wat meer toeren maken en warmte ontwikkelen  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #77 Gepost op: 01 september 2008, 21:47:16 »
Als ik dat zo lees moet de harttransplantatie wel gelukt zijn! En die remmen gaan ook een hoop verschil maken denk ik.. Is de huidige rempomp groot genoeg naar verwachting? :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #78 Gepost op: 01 september 2008, 22:51:47 »
Het blokkie draait, de olie gaat rond net als de koelvloeistof maar er is een punt afgedraaid van de uitlaat en dat zit ff tegen, voor de rest klinkt het wel oke al is het nog niet zover klaar als we wilden  8)

De capiciteit van de rempot zal wel goed zijn want je hebt immers maar een vingerhoedje nodig voor verplaatsen van de olie, ik heb op de ZXR ook een rempotje van niks maar tot nu toe nog steeds op tijd kunnen stoppen  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: de fzr600 van motormuis
« Reactie #79 Gepost op: 01 september 2008, 22:55:30 »
Als ik het goed begrijp heeft de fzr dus nog geen stukje gereden??

Wat dacht je ik zal de carbs is spammen ;)
Straight to your face with the truth!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
341 Reacties
60667 Gelezen
Laatste bericht 22 oktober 2009, 22:40:03
door Stealth
264 Reacties
50819 Gelezen
Laatste bericht 17 september 2012, 18:02:17
door MotorFreak
73 Reacties
12756 Gelezen
Laatste bericht 24 juli 2012, 19:59:24
door Triple Arne
39 Reacties
5528 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:34:22
door MotorFreak
60 Reacties
8847 Gelezen
Laatste bericht 29 november 2016, 02:34:59
door Loki