Auteur Topic: [HeBro] Honda Goldwing GL1000K1  (gelezen 5460 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline HeBro

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
  • Last Login:03 mei 2015, 16:42:10
[HeBro] Honda Goldwing GL1000K1
« Gepost op: 15 mei 2008, 21:31:40 »
Sinds vandaag telt zeeland een nieuwe motorrijder! Al lang liefhebber, nu pas (op mn 21e) mijn rijbewijs gehaald!

Mijn lengte telt zo'n 200 centimeter en dat beperkt de keuze in motoren aanzienlijk... Ik heb op het moment een Honda Goldwing GL1000K1 uit 1976 op het oog. Technisch in orde (voor zover ik weet). De lak is niet meer origineel em op deze nieuwe lak zitten ook al weer gebruikssporen.

Waar moet ik extra op letten tijdens mijn proefrit. En op welke technische aspecten?

De vraagprijs is 1750,- Is dit een redelijke prijs?

Bedankt vast! Groet, HeBro
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 10:01:17 door Sledge HaMMeR »

Offline Motormuis

  • KTM 1090 R adventure
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3162
  • Geslacht: Man
  • Last Login:17 juli 2018, 16:23:33
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2008, 22:47:37 »
kom op je neemt toch geen goldwing????


welkom bij de club trouwens
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat weer gaan vlammen..

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 10559
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 12:53:41
  • Tha HaMMeR
    • Sledge.nl
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2008, 23:08:27 »
Welkom Hebro !!

Wat is je keus om voor een goldwing te kiezen ? En dan nog wel zo'n oude ? Je bent tenslotte niet de enige die 2meter is, er zijn nog andere fietsen waar je een redelijke (of misschien betere) zithouding op kan hebben.

De aankooptips zullen hieronder waarschijnlijk wel worden gepost door Freak.
I'm a human being, God damn it! My life has value!
| Sidney Aaron “Paddy” Chayefsky, Network 1976 | YouTube |

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3359
  • Geslacht: Man
  • Last Login:28 februari 2018, 14:01:27
  • Beterweter
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2008, 23:20:27 »
De aankooptips zullen hieronder waarschijnlijk wel worden gepost door Freak.

Je haalt de woorden uit mijn mond..

1e) Welkom!!  :039:

2e) Is een Suzuki VZ-800 Marauder niet iets voor je..?? Cartman is ook 2.00 m en voelt zich er prima op...  :042:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3063
  • Geslacht: Man
  • Last Login:05 januari 2017, 08:52:22
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2008, 23:21:12 »
Hallo, hij is 21!!!! Dan ga je toch niet op een chopper rijden.... :093:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3359
  • Geslacht: Man
  • Last Login:28 februari 2018, 14:01:27
  • Beterweter
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2008, 23:24:07 »
Hallo, hij is 21!!!! Dan ga je toch niet op een chopper Cruisert  :089: rijden.... :093:

Moeilijk hè..???

Nee een Goldwing... Daar maak je de blits vrienden mee...  :056:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3063
  • Geslacht: Man
  • Last Login:05 januari 2017, 08:52:22
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2008, 23:33:40 »
Dit is niet zomaar een GW he maar de naked versie:



Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 10559
  • Geslacht: Man
  • Last Login:Gisteren om 12:53:41
  • Tha HaMMeR
    • Sledge.nl
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2008, 23:33:52 »
Hallo, hij is 21!!!! Dan ga je toch niet op een chopper Cruisert  :089: rijden.... :093:

Moeilijk hè..???

Nee een Goldwing... Daar maak je de blits vrienden mee...  :056:

Jongens jongens jongens  :023: HeBro staat nog met 1 voet op de ZMVC-drempel en hij wordt al bijna afgefakkeld om zijn keuze/mening/idee. Ik zie jullie grijns wel tussen de regels, maar dat kun je van hem toch nog niet verwachten.

Kortom HeBro: Welkom hier, maar let op .... zouden wel van een potje stoken  :085: dus laat je niet gek maken.
Anyway ..... geef eens wat duidelijkheid over je keuze  :034:
I'm a human being, God damn it! My life has value!
| Sidney Aaron “Paddy” Chayefsky, Network 1976 | YouTube |

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3359
  • Geslacht: Man
  • Last Login:28 februari 2018, 14:01:27
  • Beterweter
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2008, 23:35:16 »
Dit is niet zomaar een GW he maar de naked versie:






OW... Da's wel een retemooi ding..  :036: Ik neem mijn woorden terug..  :034:
Neemt niet weg dat een VZ-800 natuurlijk een goed alternatief is...  :103:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3338
  • Geslacht: Man
  • Last Login:18 juli 2018, 01:03:23
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #9 Gepost op: 16 mei 2008, 00:40:04 »
Welkom Hebro!

Mijn pa rijd ook op een GL1000, dan een K3 met kuip en koffers. Belangrijk punt om op te letten is de ontsteking. Standaard met contactpuntjes.. maar er zijn ook aftermarket elecktronische te krijgen en dat scheelt nogal de nodige keren afstellen etc! Zou dus fijn zijn als het er al op zit.. Verder zit er, zover ik weet, ook op de k1 geen rare air suspension frummels. Dat is fijn want dat gaat nog wel eens kapot.. Of de kwaliteit vd remmen gemeengoed is weet ik niet. Anders stel ik voor dat je ook gelijk een glazen bol koopt :007: Die dingen op dat hok hier.. je voelt dat ze vertragen zeg maar. Verder ook alles behalve stuurfiets.. elastieken frame.. naar verluid kun je je handen op de snelweg niet even van het stuur halen.

Onderhoud valt doorgaans mee, cardan scheelt al een hoop en kleppen stellen is natuurlijk geen probleem vanwege de lay-out van het blok. Maargoed, ouderdom kan ook weer allerlei problemen met de electronica met zich meebrengen of met andere dingen.. maar das met elke oude fiets! Maar onze zmvc president weet wel raad met motoren op leeftijd, mocht je er zelf niet uitkomen..

Mocht je nog zoekende zijn.. de gl1000 van m'n pa staat op de nominatie om te vertrekken (tbv gl1500).. Als je wilt kun je eens komen kijken!

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1416
  • Geslacht: Vrouw
  • Last Login:09 maart 2018, 14:33:26
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2008, 09:36:51 »
Heej Welkom!!
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline KawaJJ

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 794
  • Geslacht: Vrouw
  • Last Login:18 januari 2014, 23:36:51
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2008, 11:10:56 »
welkom Hebro

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1898
  • Geslacht: Vrouw
  • Last Login:17 december 2017, 12:54:43
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #12 Gepost op: 16 mei 2008, 11:14:55 »
welkom Hebro enne zoals Sledge al zei; gewoon kiezen en rijden wat jij wil hoor  :054:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 759
  • Geslacht: Man
  • Last Login:23 april 2018, 16:58:29
  • "stuuf"
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #13 Gepost op: 16 mei 2008, 11:18:07 »
heej welkom
Goldwing uit 76, toen waren het nog niet van die bankstellen  :X en volgens mij kom je die niet meer zo heel erg vaak tegen.  :039:
En wat er al gezegt werd, gewoon kiezen wat je zelf wilt

Offline The Hawk

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Last Login:16 november 2014, 06:29:43
  • The Hawk
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2008, 12:01:24 »
Gewoon doen als je er zin in hebt welkom trouwens bij de Club.
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline HeBro

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
  • Last Login:03 mei 2015, 16:42:10
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #15 Gepost op: 16 mei 2008, 16:49:52 »
Toffe reacties jongens! ik hou wel van een beetje stoken dus maak je geen zorgen!

Het gaat idd om de naked goldwing, het kuipwerk vind in van die oude brikken niet mooi en gezien mijn leeftijd ook niet zo n goeie keuze  8) (dus Loki: tof aanbod, maar: nee dankje! :054:)

en over de vraag waarom in godsnaam die motor!?!

T is gewoon een prachtige motor (zie foto's) veel power, lekker eenvoudig, tof geluid enz. Volgende week zaterdag proefrijden dus jullie horen wel of hij het word!

Ik hoorde wel dat de krukas makkelijk breekt...??? weet iemand hier meer van?

 :052:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3338
  • Geslacht: Man
  • Last Login:18 juli 2018, 01:03:23
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2008, 17:26:44 »
Veel power? heb je ook nodig met zo'n zwaar hok hoor! mompelt nog wat over stoken.. :070:

Over gebroken krukassen heb ik nog nooit iets gehoord.. komt misschien ook omdat de meeste goldwing rijders te rustig rijden voor zulke gevallen. Hoewel ik wel ergens eens een filmpje heb gezien van een GL1000 caféracer achtige met blower :103: Qua layout is het er ook een erg mooi blok voor!

Geluid is wel apart inderdaad.. zeker als je de aanzuigruisdemper van de airbox af sloopt!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3359
  • Geslacht: Man
  • Last Login:28 februari 2018, 14:01:27
  • Beterweter
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2008, 18:04:31 »
Veel power? heb je ook nodig met zo'n zwaar hok hoor! mompelt nog wat
Geluid is wel apart inderdaad.. zeker als je de aanzuigruisdemper[/b[ van de airbox af sloopt!

Wat is dat  nou weer voor overbodig onderdeel..??  :042:

aanzuig ruis demper....  :046:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3338
  • Geslacht: Man
  • Last Login:18 juli 2018, 01:03:23
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2008, 19:06:02 »
Door de lucht die het luchtfilterhuis ingaat door kokers te leiden worden de pulsen (afkomstig van het aanzuigen vd zuigers) afgevlakt en wat stiller, onopvallender. Bij een hoop machines kun je het deksel plus die kokers eraf halen en dan klinkt het een stuk leuker als je eens goed aan het gas lurkt :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 13755
  • Geslacht: Man
  • Last Login:02 mei 2017, 11:37:04
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda Goldwing GL1000K1
« Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2008, 19:31:15 »
Gave motor maar heel zwaar en je moet wel een beetje rijden naar het model je koopt en dus is dit niet echt iets om flink mee te raggen ahoewel dat wel prima gaat maar kijk er dan niet van op dat die wat kan tankslappen, mede door het wat gummiframe  :012: Kurkassen die breken kwam voor bij deze modellen ja maar dat was ooit een foute levering en ondertussen zijn die kwaaltjes wel verholpen................heel belangrijk is hie de uitlaat en collektor zijn want die zijn reteduur en moeilijk aan te komen, verder ff goed luisteren naar het blok en deze moet gewoon stil zijn, niet laten omlullen dat het geschraap van de nokkenaskettting normaal is bij deze modellen want dat is een lulverhaaltje...............stil zijn en rustig draaien van het blok is een prè. Voor de rest een brok degelijkheid, een echte toerbuffel, redelijk stuurbaar en de remmen zijn vaak ruk, ook ff goed kijken onder het zadel hoe de bedrading eruit ziet, geen verbroken delen met kroonstenen maar netjes omwikkelde kabelboom zonder losse taperesten want er waord wat afgerommeld, de spanningsregelaar is een gevoelig punt en de stuurschakelaars willen wel eens een knopje verliezen.................1750 euro, dan moet die echt wel 100% in orde zijn, kopen en rijden en dan wens ik je heel veel veilige en toffe kilometers toe  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"