* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulusssttt] zijn bike, CBF600 SA5  (gelezen 47482 keer)

Ballbreaker

• Gast
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #100 Gepost op: 02 juli 2008, 12:16:02 »

Ik heb me één keer onderuit geremd en dat wil ik geen tweede keer meemaken...
Misschien dat nu met de CBF het vertrouwen wel weer terug komt maar toch... EN waarom geen ABS.. Het is verdomde veilig voor het moment dat.. Nat wegdek, niet goed opletten, kut situatie (hoeft niet aan een ander te liggen) en je knijpt in je schrik te ver/hard door en daar ga je... Klabammm... En het ingrijpen van de ABS ligt ver voorbij wat je meestal zelf als max. remkracht opvoert.. Ikzelf heb zoiets van ik kan mijn remkracht tot max. opvoeren want ga ik te ver dan grijpt mijn ABS in. ALS de ABS ingrijpt voel je de vertraging minder worden dus tegen ABS aanremmen blijft het beste..

Maar misschien moet je het eens uitproberen...
geeft ABS dan de garantie dat je je niet meer onderuit remt  :042:, dacht het niet. En gewoon af en toe eens oefenen op noodstop te doen, (dus snel rem druk opvoeren) geeft mij toch meer vertrouwen dan zo'n abs kastje.
Al zeg ik niet dat abs onzin is (indien niet op een ss gemonteerd  ;)), maar het abs als "het heilige middel" zien tegen onderuit remmen...nee niet voor mij

Offline Stealth

• Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 02 juli 2008, 12:19:39 »
Zoals paulus al zei het is een backup... Als het goed is gebruik je het niet!

Ik heb bij dek gelest op een cbf600 met abs en je moet toch heel gek doen wil je dan jezelf nog onderuit remmen. Het is wel leuk bij de noodstopoefening om dat af en toe vol in de abs te gaan en dan te voelen hoe dat ding z'n best doet om niet te blokkeren...

Edit:

Ik voel een ABS-Zin/onzin topic opkomen ;)
Straight to your face with the truth!

Offline Zeeuwse Klei

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #102 Gepost op: 02 juli 2008, 13:26:19 »
In een noodsituatie is ABS gewoon beter dan zelf je remdruk doseren. Als je schrikt gooi je automatisch volle bak de ankers uit, en dat is dan vaak een blokkerend wiel.

En vertrouw er niet op, maar zie het als een hulpmiddel.

Enfin, Paulus, zeur er niet zoveel over en ga er nou eens mee rijden. Ouwehoer die je bent!  :085:  ;)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #103 Gepost op: 02 juli 2008, 16:23:33 »
Onderuit remmen is slechts één van de fouten die je kunt maken bij een begrek aan voertuigbeheersing/inzicht/vulzelfwatin..

Offline TripleEdged

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #104 Gepost op: 02 juli 2008, 18:46:46 »
ABS gaat mij meer en meer als gevolgbestrijding klinken... terwijl oorzaakbestrijding eigenlijk altijd de beste aanpak is  ;)

maar jah... de weg van de minste weerstand he...  :069:

Offline Zeeuwse Klei

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #105 Gepost op: 02 juli 2008, 20:55:11 »
Onderuit remmen is slechts één van de fouten die je kunt maken bij een begrek aan voertuigbeheersing/inzicht/vulzelfwatin..

Maak jij nooit fouten dan?  :042:
 ;)

Als het mis dreigt te gaan, ben je er toch blij mee.

Maargoed, genoeg geluld, Paulus wilde dat nu eenmaal, of je er over zit te zeveren of niet. Basta.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline The Hawk

• Volbloed ZMVCer
  • The Hawk
« Reactie #106 Gepost op: 02 juli 2008, 21:06:22 »
Hoi die Paulus,
Veel plezier met je nieuwe motor ziet er gaaf uit is vast weer een heel andere beleving denk ik??
Ik zie je vast nog wel een keer dit verlof.
Vr gr Ronald.
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline Paulusssttt

• 2nd King Of ZMVC
  • Beterweter
« Reactie #107 Gepost op: 02 juli 2008, 22:42:33 »
ABS gaat mij meer en meer als gevolgbestrijding klinken... terwijl oorzaakbestrijding eigenlijk altijd de beste aanpak is  ;)

Kijk, dat is dan weer jammer....

Ik vraag me af of degene die hier weer vakkundig hun oordeel klaar hebben en ventileren wel langdurig met ABS hebben of uberhaupt ooit wel eens met ABS hebben gereden..  :042:

Kijk mensen mogen er over zeggen en vinden wat ze willen... Maar oordeel niet zonder het te weten. Nogmaals, ABS is voor mij niet een hulpmiddel om hard te kunnen remmen.. Sterker nog op het moment dat de ABS ingrijpt ben je over je maximale remkracht heen en dat voel je ook. De weerstand neemt af.. Tussen wat je als gemiddelde remkracht aanlegd en de ABS zit nog een heel stuk te gaan.. De kunst is dus maximaal te remmen maar net voor de ABS en geloof mij dat is heel hard...

En dan nu echt het laatste.. Voor mij is het voor die ene situatie waarbij nog steeds alles onder controle is maar soderju.. je net iets te hard doorknijpt. Dan kies ik voor ABS ipv een blokkerend voorwiel.. En is dat dan zo erg, ben ik dan een watje...??  :+

En oh ja.. Ik heb ook nogal eens een kind achterop weet u nog...  :034:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Moto16c

• Huge ZMVC Fan
  • rust is onze kracht, kwaliteit ons streven
« Reactie #108 Gepost op: 02 juli 2008, 23:26:37 »
Leuk om alle verhalen en meningen te lezen over het fenomeen ABS.

Ik denk zelf dat het compleet afhankelijk is van het type motor en vooral motorrijder. ABS is een perfekt hulpmiddel, maar als je vol in de remmen een bocht instuurd moet ik er toch niet aan denken dat een ABS systeem zich hier mee gaat bemoeien. Dit is nm een spelletje tussen de voorband en de remdruk, lees: vingergevoel.

Als het feilloos zou zijn zouden heren Rossi etc. er ook wel mee rijden. Daarnaast is het denk ik een perfekt hulpmiddel ter voorkoming van valpartijen bij mn schrikreakties in het verkeer.
Toch bij een heftige schrikreaktie in een bocht met nat wegdek ( bladeren) wordt het ook met ABS al gauw Achter Billen Slieren.

Hey Paulus een toffe brommer en geniet van de komende kilometers.

Gr. Jan

Offline TripleEdged

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #109 Gepost op: 03 juli 2008, 06:53:06 »

Kijk, dat is dan weer jammer....

Ik vraag me af of degene die hier weer vakkundig hun oordeel klaar hebben en ventileren wel langdurig met ABS hebben of uberhaupt ooit wel eens met ABS hebben gereden..  :042:

Ik weet niet hoe dat met de rest zit, maar ik iig wel..
Was op de motorbeurs den bosch een jaartje geleden  ;)
Ik moest inderdaad stevig doorknijpen voordat dat zootje in werking trad, maar ik weet zeker dat ik van mn GSX een aantal keren meer heb gevraagd..
Maar daar is mn GSX dan ook meer voor gemaakt dan de motor waar ik toen op reed..

ik snap jouw keuze ook wel hoor paulus, alleen ik zou het persoonlijk gewoon niet willen hebben op een sportfiets... 8)

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #110 Gepost op: 03 juli 2008, 18:18:19 »
Maak jij nooit fouten dan?  :042:
 ;)

Nee. Nooit.*

Als het mis dreigt te gaan, ben je er toch blij mee.

Op het werk dragen we nu sinds ongeveer een jaar een veiligheidshelm. Sindsdien heb ik al vele malen op diverse maar ok dezelfde plekken mijn hoofd gestoten. Deels omdat de helm een stukje zicht naar boven wegneemt.. maar ook omdat het stoten gewoon niet genoeg pijn doet. Hier thuis heb ik eens ergens mijn hoofd aan gestoten.. dat was de eerste en de laatste keer. Je begrijpt nu wel waar ik naartoe wil, lijkt me.

Besides.. je kiest ervoor om motor te rijden.. je kiest voor een zeker risico.. als je bang bent om je onderuit te remmen dan moet je je afvragen of je 1) wel motor moet rijden en 2) jezelf genoeg beheerst om hachelijke situaties te vermijden of tot een goed einde te brengen. Ofwel, je denkt zoals Biaggi.. of je denkt zoals Rossi.

* :+

[edit]

Iets met knuppel en hoenderhok:

Offline Paulusssttt

• 2nd King Of ZMVC
  • Beterweter
« Reactie #111 Gepost op: 03 juli 2008, 18:36:25 »

Besides.. je kiest ervoor om motor te rijden.. je kiest voor een zeker risico.. als je bang bent om je onderuit te remmen dan moet je je afvragen of je 1) wel motor moet rijden en 2) jezelf genoeg beheerst om hachelijke situaties te vermijden of tot een goed einde te brengen. Ofwel, je denkt zoals Biaggi.. of je denkt zoals Rossi.

* :+

[edit]

Iets met knuppel en hoenderhok:

Ja hoor en Loki heeft altijd gelijk....  :+

*Paulus murmelt nog een aantal hele onaardige dingen maar houdt de eer aan zichzelf..*
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2008, 18:47:11 door Paulusssttt »

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Loki

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #112 Gepost op: 03 juli 2008, 19:46:53 »
Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad werd.. :011:

Begrijpen doe ik het wel hoor.. overal & altijd dat gehamer op veiligheid, dat zet je aan het denken. Alleen soms denk ik er gewoon het mijne van..

Offline TripleEdged

• 4th King Of ZMVC
  • **
« Reactie #113 Gepost op: 03 juli 2008, 19:47:57 »

Begrijpen doe ik het wel hoor.. overal & altijd dat gehamer op (schijn)veiligheid, dat zet je aan het denken. Alleen soms denk ik er gewoon het mijne van..

+1  ;)

( topic bestaat amper 2 weken en heeft al 6 pagina's overigens  :054: )
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2008, 22:28:20 door TripleEdged »

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #114 Gepost op: 03 juli 2008, 23:01:54 »

Begrijpen doe ik het wel hoor.. overal & altijd dat gehamer op veiligheid, dat zet je aan het denken. Alleen soms denk ik er gewoon het mijne van..
Ik ken het, ik rij elke dag op een oltaimer en rij op oudere banden, heb niet de beste remmen en het is een log hok maar nog steeds zijn er zat die me niet bijhouden en steeds sta ik ruim op tijd stil en heb hem nog niet platter gelegd dan op de voetsteunen en toch kraken ze dat hok vaak af op mijn werk, zowel klanten die hem zien staan als collega's.................het hoeft allemaal niet super de super te zijn  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

• 2nd King Of ZMVC
  • Beterweter
« Reactie #115 Gepost op: 03 juli 2008, 23:17:57 »
Ik weet het niet hoor maar volgens mij ging dit topic gewoon over mijn nieuwe Bitch, euhh Bike. Hoe trots ik er op ben en tevreden.. Waarom juist deze en wat ik er nog aan wil veranderen zodat ie naar mijn smaak is... En dat ik daar dan ook af en toe foto's van plaats... En dat ik goede raad en advies vraag en daar dan nuttig antwoord op krijg enzo..  Maar kan het mis hebben hoor...  :042:

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #116 Gepost op: 03 juli 2008, 23:26:59 »
Ja, is vervelend hè als mensen blijven door emmeren over een bijzaak t.o.v. het onderwerp in je topic *kuch*
* Sledge HaMMeR geeft ABS-Paultje een bitchslap

:+

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #117 Gepost op: 03 juli 2008, 23:27:14 »
Sorry hoor maar off-topic is niet bijzonder bij de ZMVC, ik verwijder alle shit wel  :017:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

• 2nd King Of ZMVC
  • Beterweter
« Reactie #118 Gepost op: 03 juli 2008, 23:31:52 »
Ja, is vervelend hè als mensen blijven door emmeren over een bijzaak t.o.v. het onderwerp in je topic *kuch*
* Sledge HaMMeR geeft ABS-Paultje een bitchslap

Ach zoals gebruikelijk wordt de meuk dan toch weer verwijderd..
Weet je, een (on)gepaste opmerking tussendoor al dan niet grappig, daar maak ik mij ook vaak schuldig aan.. Ik heb wat meer moeite met het (ver)oordelen obv niet steekhoudende en subjectieve argumenten...

Zeker door mensen die om één of andere vage reden zelf de bike aan de wilgen hebben gehangen..  :093:

Offline Sledge HaMMeR

• I Wanna Be an
  • Administrator
  • Tha HaMMeR
« Reactie #119 Gepost op: 03 juli 2008, 23:38:04 »
Ik denk dat zijn reden alles behalve vaag is, maar zijn besluit om 'm in de wilgen te hangen wellicht wel. Al is dat heel moeilijk te beoordelen voor/over een ander, zeker met een dergelijke reden.

Om maar eens te reageren op 'het (ver)oordelen obv niet steekhoudende en subjectieve argumenten... '

:048: