* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulusssttt] zijn bike, CBF600 SA5  (gelezen 45827 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #200 Gepost op: 09 mei 2009, 23:55:47 »
Er is alleen een nieuwe achterband op gegaan. Voor zit nog de Micheline Road Power I.
Is nog niet versleten dus vond het een beetje overdone om die te vervangen.
Wellicht dat bij de volgende achterwissel voor ook vervangen gaat worden en dan uiteraard
2 van het zelfde merk en type. Dan blijft de Bt021 nog steeds kandidaat. Maar daar gaan we weer,
ik lees goed nieuws over Metzler Roadtec, Micheline RoadPower II enz. enz.

Vandaag even stuk met Fuzzy achterop gereden dus +50 kg erbij op het achterwiel en jemig wat
scheelt dat..  :|
Schuiner door de bocht en vaster op de weg... Door zijn perfecte meekijk door de bocht beweging
ging het als de brandweer en nog steeds met 150 km/h door de bocht van de "lampjesweg"...

De werking van het motorreinigingsflesje krijgt bij mij steeds meer geloof maar ik dacht dat
dat eigenlijk voor oudere motoren bedoelt was.. Vandaar..
Maar de grootste winst is denk ik het volledig opnieuw afstellen van Dà Bitch. Vandaag nog
maar eens extra de poetsdoek er overheen gehaald. Wat de volgende opmerkingen losmaakte..

"Wat is dat toch met kerels, nog geen kopje in de vaatwasser maar een motor moet van top tot teen gepoetst worden..."...
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Ballbreaker

  • Gast
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #201 Gepost op: 10 mei 2009, 05:06:59 »
Vandaag even stuk met Fuzzy achterop gereden dus +50 kg erbij op het achterwiel en jemig wat
scheelt dat..  :|
Schuiner door de bocht en vaster op de weg... Door zijn perfecte meekijk door de bocht beweging
ging het als de brandweer en nog steeds met 150 km/h door de bocht van de "lampjesweg"...
staat je vering wel goed? (voor als je alleen rijdt?)  :042:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #202 Gepost op: 10 mei 2009, 11:26:34 »
Vandaag even stuk met Fuzzy achterop gereden dus +50 kg erbij op het achterwiel en jemig wat
scheelt dat..  :|
Schuiner door de bocht en vaster op de weg... Door zijn perfecte meekijk door de bocht beweging
ging het als de brandweer en nog steeds met 150 km/h door de bocht van de "lampjesweg"...
staat je vering wel goed? (voor als je alleen rijdt?)  :042:

Wel eens aan gedacht om daar wat mee uit te proberen... Maar ik heb daar totaal (nog) geen verstand van.
Alleen achter is instelbaar. Moet ie dan stugger of juist slapper..?? Tips zijn welkom!  :039:

Al een tijdje staan progressieve veren van HyperPro op het verlanglijstje maar het spaarvarken is nog niet vol genoeg..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #203 Gepost op: 10 mei 2009, 17:39:43 »
"Wat is dat toch met kerels, nog geen kopje in de vaatwasser maar een motor moet van top tot teen gepoetst worden..."...

:018: :018:

Als de motor met Fuzzy achterop beter rijdt, staat je vering om alleen te rijden dus te stug...
Einde reclamezuil :-)

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #204 Gepost op: 10 mei 2009, 19:42:08 »
"Wat is dat toch met kerels, nog geen kopje in de vaatwasser maar een motor moet van top tot teen gepoetst worden..."...

:018: :018:

Als de motor met Fuzzy achterop beter rijdt, staat je vering om alleen te rijden dus te stug...

Duidelijk, dus bij alleen rijden een slagje die kant op zodat de veer "langer" wordt.
Heb de bike niet hier staan dus kan nu niet kijken en geen foto maken maar daar
kom ik wel uit..

En ik wilde nog wel de achterveer strakker spannen...  :046:
Kortere veer weg, meer info over het wegdek..
Dat betekend dus bij een motor meer gestuiter als ik het goed begrijp..  :047:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #205 Gepost op: 10 mei 2009, 20:42:31 »
Dat betekend dus bij een motor meer gestuiter als ik het goed begrijp..  :047:

Als de vering niet in balans is, wel ja. Gewoon spelen met de afstelling en proberen. Ik heb de achterveer en schokbreker op de Bandit ook meerdere keren versteld voor 't naar m'n zin was. Is je schokbreker verstelbaar trouwens?
Einde reclamezuil :-)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #206 Gepost op: 10 mei 2009, 21:10:49 »
Je kan inderdaad de veervoorspanning eens iets verlagen, pas daarna de demping aanpassen indien nodig................en eventueel stop je een keertje hier mocht je dat willen  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #207 Gepost op: 10 mei 2009, 21:18:06 »
Voor is er niks te verstellen..
Voor achter heb ik er zo'n sleutel bij waarmee je denk ik de voorspanning kan instellen.

Het wordt waarschijnlijk een middag/avond Geersdijk..  :D
Maar dat gaat deze week niet lukken... Maar dat is niet zo'n drama want komend weekend zit
Fuzzy toch achterop..  8) Moet ie maar verplicht De Ring mee op voor een betere wegligging..  :037:

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #208 Gepost op: 10 mei 2009, 21:20:40 »
Voor is er niks te verstellen..
Voor achter heb ik er zo'n sleutel bij waarmee je denk ik de voorspanning kan instellen.

Het wordt waarschijnlijk een middag/avond Geersdijk..  :D
Maar dat gaat deze week niet lukken... Maar dat is niet zo'n drama want komend weekend zit
Fuzzy toch achterop..  8) Moet ie maar verplicht De Ring mee op voor een betere wegligging..  :037:


Neem die sleutel maar mee, kunnen we in de Eiffel nog wat stellen en daar kun je dus goed testen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #209 Gepost op: 10 mei 2009, 21:23:17 »
Voor is er niks te verstellen..
Voor achter heb ik er zo'n sleutel bij waarmee je denk ik de voorspanning kan instellen.

Het wordt waarschijnlijk een middag/avond Geersdijk..  :D
Maar dat gaat deze week niet lukken... Maar dat is niet zo'n drama want komend weekend zit
Fuzzy toch achterop..  8) Moet ie maar verplicht De Ring mee op voor een betere wegligging..  :037:


Neem die sleutel maar mee, kunnen we in de Eiffel nog wat stellen en daar kun je dus goed testen  :054:

 :071: Goed idee, de sleutel zit in mijn sleutelsetje dus altijd aanwezig..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #210 Gepost op: 10 mei 2009, 21:26:10 »
En om emotionele resultaten uit te sluiten, willen we natuurlijk best om de beurt een rondje doen voor de beste fijnstelling

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #211 Gepost op: 10 mei 2009, 21:28:37 »
 :056: ............
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #212 Gepost op: 10 mei 2009, 21:46:05 »
En om emotionele resultaten uit te sluiten, willen we natuurlijk best om de beurt een rondje doen voor de beste fijnstelling
Geloof me, dat ding gaat goed op het achterwiel  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #213 Gepost op: 10 mei 2009, 21:50:57 »
Je hebt voor en achter een bepaalde hoeveelheid veerweg. Door de preload te verhogen neemt de afstand tot het wegdek toe. Je hebt dan meer positieve veerweg (voor hobbels) en minder negatieve veerweg (voor kuilen). De veer zelf wordt hierdoor niet stugger.

Maar een zo geheten rising-rate systeem, heb je waarschijnlijk achterop je machine, zorgt voor progressiviteit op vering en demping. Neem je dan extra balast mee :018: dan neemt de positieve veerweg af waardoor je een ander deel van de veerweg aanspreekt met bijbehorende toegenomen stugheid en meer demping.

Je kunt dus achter de pre-load verlagen maar als je de voorkant van de motor hetzelfde laat verander je de geometrie. Meer rechtuitstabiliteit en minder flitsend stuurgedrag. Dit kun je weer tegen gaan door de vorkpoten een stukje door de kroonplaten te laten steken, mits daar ruimte voor is.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Paulusssttt zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #214 Gepost op: 10 mei 2009, 21:54:23 »
Kortere veer weg, meer info over het wegdek..
Dat betekend dus bij een motor meer gestuiter als ik het goed begrijp..  :047:

Als je de pre-load lager zet, en gebruik maakt van de progressiviteit moet je inderdaad meer feedback krijgen over het wegdek. En meer gestuiter inderdaad.. :034:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #215 Gepost op: 13 april 2010, 18:29:26 »
Tijd voor een grote schoonmaakbeurt. Ik erger me al een tijdje aan van die plekken die je wel ziet en waar je iet bij kan. Voor het nieuwe seizoen dus maar eens een grote schoonmaakbeurt gepland. En ja van het één leer je voor de ander.. STRIPPEN..  :051:

Zadel eraf, zijkappen eraf, tank los..



En mooi hoe zaken dan opeens erg herkenbaar worden..



Hier de benzine kraan die wel iets anders werkt..



En de niveau schakelaar.



En voila, kaal...



Je zou er bijna over denken om er een........

Neeee daar is ze nog te jong voor..



Alle kappjes klaar voor een poetsbeurt



Zo ook de tank die vol best zwaar is..  :046:



Morgen de grote poetsdag..



Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: [Paulusssttt] zijn nieuwe bike, CBF600 SA5
« Reactie #216 Gepost op: 13 april 2010, 18:40:06 »
Ziet er wel vreemd uit zo hoor.. ;)
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulusssttt] zijn bike, CBF600 SA5
« Reactie #217 Gepost op: 13 april 2010, 23:03:50 »
En ook een jonge motor kun je aanpakken hoor, voordeel is dat je het blok lekker ongemoeid kan laten  :018:

Maarre goed bezig  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Tinus

  • Gast
Re: [Paulusssttt] zijn bike, CBF600 SA5
« Reactie #218 Gepost op: 14 april 2010, 10:32:58 »
Goed bezig.




In bad met die zooi, dat doe ik ook.  :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulusssttt] zijn bike, CBF600 SA5
« Reactie #219 Gepost op: 14 april 2010, 18:15:06 »
Bij gebrek aan een bad................onder de douche en dat werkt ook prima  :021:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
16 Reacties
7386 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2011, 00:05:59
door kleintje
60 Reacties
12277 Gelezen
Laatste bericht 16 juli 2013, 14:14:50
door The Mechanic
1 Reacties
2023 Gelezen
Laatste bericht 26 september 2011, 09:24:56
door Rider-64
118 Reacties
18611 Gelezen
Laatste bericht 22 juli 2013, 12:17:04
door Paulusssttt
15 Reacties
3405 Gelezen
Laatste bericht 25 april 2017, 19:35:48
door Dick