* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TheMechanic] RC181LAL-MK2  (gelezen 101066 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #540 Gepost op: 19 maart 2009, 23:55:54 »
 :o :o :o Hee Joop, de onderste foto: is dat je privé-museum?  :036:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #541 Gepost op: 20 maart 2009, 08:53:58 »
Want als ik niet oppas is dadelijk iedereen lekker aan het rijden en ben ik nog aan het sleutelen  :012:

en dat is inderdaad niet veel waard.....  :048:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #542 Gepost op: 20 maart 2009, 19:21:38 »
:o :o :o Hee Joop, de onderste foto: is dat je privé-museum?  :036:

Is inderdaad een privé-museum (streepje ook ff goed zetten  8)), niet van mij, maar van het nieuwe baasje van de racer  ;)

Sunny

  • Gast
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #543 Gepost op: 20 maart 2009, 20:07:00 »
Poeh poeh, die beste man heeft daar een leuk rijtje Honda's staan! Vooral degene linksonder in de foto trok mijn aandacht, is een lichtere racer in dezelfde categorie als de mijne volgens mij: VFR/RVF/NSR/CBR 250/400 ofzo? Ziet er wel erg half tot eind jaren '80 uit, die kuip... Zou daar graag eens rondneuzen, maar dan wel met een speciekuip onder mijn kin, anders loop ik al die mooie machines onder te kwijlen... :070:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #544 Gepost op: 15 juni 2009, 19:25:05 »
Ik heb eens zitten kijken zaterdag naar de voorspatters...............zijn die nu zelf gemaakt of? Wij zitten met de 500T in 2-strijd, we willen een 18inch voorwiel maar dan lijkt het spatbord voor een 19inch voorwiel weer nergens op en om deze nu weer te gaan buigen, een nieuwe spatterd kost goud kwamen we wel achter  :017:

Was ik maar zo handig met onderdelen zelf maken als onze Mechanick  :046:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #545 Gepost op: 15 juni 2009, 21:06:13 »
Ik heb eens zitten kijken zaterdag naar de voorspatters...............zijn die nu zelf gemaakt of? Wij zitten met de 500T in 2-strijd, we willen een 18inch voorwiel maar dan lijkt het spatbord voor een 19inch voorwiel weer nergens op en om deze nu weer te gaan buigen, een nieuwe spatterd kost goud kwamen we wel achter  :017:

Was ik maar zo handig met onderdelen zelf maken als onze Mechanick  :046:

Die alu spatbordjes zijn zo te koop hoor, en als je een kort exemplaar neemt (of een langere inkort), is een beugel zo gemaakt  :026:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #546 Gepost op: 15 juni 2009, 23:06:58 »
Aha, heb je eventueel een adres  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #547 Gepost op: 16 juni 2009, 19:15:00 »
Aha, heb je eventueel een adres  :048:

De laatste drie stuks hebben we steeds op beurzen gekocht van Duitsers (± € 65,00)
FTR heeft ook wel het een en ander liggen, maar 18" is altijd moeilijk, dan zeggen ze wel dat het 18" is, maar als je hem op een band houdt, staat ie voor en achter te gapen, als je snapt wat ik bedoel.  :017:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #548 Gepost op: 17 juni 2009, 00:26:58 »
Gewoon 17" excell velgjes scoren..  :018: Dan trek je nog meer bekijks met de cafe racert!

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #549 Gepost op: 17 juni 2009, 17:00:05 »
Aha, heb je eventueel een adres  :048:

De laatste drie stuks hebben we steeds op beurzen gekocht van Duitsers (± € 65,00)
FTR heeft ook wel het een en ander liggen, maar 18" is altijd moeilijk, dan zeggen ze wel dat het 18" is, maar als je hem op een band houdt, staat ie voor en achter te gapen, als je snapt wat ik bedoel.  :017:

Klopt, die Duitsers... Denk dat ik ze bij dezelfde heb gekocht. Had alleen een aanbieding te pakken: 2 voor 20 euro. Ok, niet perfekt zoals ik in `t hoofd had, maar prima voor de 500.
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #550 Gepost op: 17 juni 2009, 17:00:58 »
Btw: ik zou nog ergens een flyertje van ze moeten hebben (waarschijnlijk onderhand meer een vodje)
zal eens zoeken
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #551 Gepost op: 17 juni 2009, 19:07:27 »
Aha, heb je eventueel een adres  :048:

De laatste drie stuks hebben we steeds op beurzen gekocht van Duitsers (± € 65,00)
FTR heeft ook wel het een en ander liggen, maar 18" is altijd moeilijk, dan zeggen ze wel dat het 18" is, maar als je hem op een band houdt, staat ie voor en achter te gapen, als je snapt wat ik bedoel.  :017:

Klopt, die Duitsers... Denk dat ik ze bij dezelfde heb gekocht. Had alleen een aanbieding te pakken: 2 voor 20 euro. Ok, niet perfekt zoals ik in `t hoofd had, maar prima voor de 500.

Da's echt "gekregen"  :034:

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #552 Gepost op: 18 juni 2009, 08:14:27 »
Denk dat ze zelf, of overproductie, of teveel hadden ingekocht. Anyway, ja een koopje. Was vorige najaar dacht ik. Denk de beste Vehikel (voor mij dan) sinds jaren. Nog 4-blok Mikuni flatslides voor 65 euro gekocht en nog wat spul.
overigens verder is Vehikel voor mij klaar. Ver, duur en weinig echt interessants. Hooguit wat contacten leggen.

Misschien dat we eens een beursje met een stel moeten bezoeken? Scheelt benzine en je zou er eventueel een avondje/overnachting aan vast kunnen plakken. Denk aan een Hardenberg ofzo.  :103:
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #553 Gepost op: 05 augustus 2009, 00:21:21 »
Hierbij weer wat pics van het hedendaagse gefreubel, te weten, klinknageltjes gedraaid voor het zitje, en deze geklonken. Daarna de tank er afgehaald en aangesloten met een verlengde benzineslang om te synchroniseren. Zoals te verwachten(omdat ie al zo mooi rond liep), stonden de klokken al precies gelijk, alleen cyl. no. 4 stond er één streepje naast, maar nu staan ze dus alle vier precies gelijk! Vervolgens de (inloop olie) afgetapt (want nu was ie warm natuurlijk) en het filter vervangen. Op een paar vloeibare pakkingrestjes na, waren er geen onrechtmatigheden in de olie of het filter te zien. Toen weer opgevuld met volsynthetische olie en weer even laten draaien. Het is echt een genot om het blokje te horen draaien, zonder wat voor mechanische bijgeluiden of wat dan ook, alleen het geronk uit de open pijpen en de prachtige brul bij het geven van een propje gas  :052:
Zijn deze nu met 2 hamers geklonken of heb je daar een eigen techniek voor  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #554 Gepost op: 05 augustus 2009, 19:32:49 »
Hierbij weer wat pics van het hedendaagse gefreubel, te weten, klinknageltjes gedraaid voor het zitje, en deze geklonken. Daarna de tank er afgehaald en aangesloten met een verlengde benzineslang om te synchroniseren. Zoals te verwachten(omdat ie al zo mooi rond liep), stonden de klokken al precies gelijk, alleen cyl. no. 4 stond er één streepje naast, maar nu staan ze dus alle vier precies gelijk! Vervolgens de (inloop olie) afgetapt (want nu was ie warm natuurlijk) en het filter vervangen. Op een paar vloeibare pakkingrestjes na, waren er geen onrechtmatigheden in de olie of het filter te zien. Toen weer opgevuld met volsynthetische olie en weer even laten draaien. Het is echt een genot om het blokje te horen draaien, zonder wat voor mechanische bijgeluiden of wat dan ook, alleen het geronk uit de open pijpen en de prachtige brul bij het geven van een propje gas  :052:
Zijn deze nu met 2 hamers geklonken of heb je daar een eigen techniek voor  :103:

Het naar binnen uitstekende deel van de nageltjes, heb ik hol geboord, om gemakkelijker te kunnen klinken. Dat gaat dan zo:
Nagel door het gat steken, aan de binnenkant een passend ringetje er overheen leggen, zodat bij het klinken het polyester niet barst. Dan de kop van de nagel in een passende dolly zetten. die in de bankschroef staat (assistent(e) is welkom), dan aan de binnenkant klinken, al dan niet met behulp van een drevel  :026:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #555 Gepost op: 05 augustus 2009, 23:17:02 »
Oke dan.................we zijn nog bezig om iets te verzinnen om het ook netjes te kunnen bevestigen, uiteraard wordt het geplakt maar de afwerking moet dan ook netjes  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #556 Gepost op: 15 september 2009, 19:18:41 »
Hier een paar pics van de MK2 in aktie in Purmerend vorige week. Arie is lid geworden van het CRT. Ook in Aalsmeer heeft ie meegedaan (schijnt een goedbezocht evenement te zijn op een prachtig baantje). De combinatie MK2/Arie doet het prima, gaat met de snelste mee. Klaagde dat ie z'n kuip aan de grond reed  :012:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #557 Gepost op: 17 september 2009, 18:32:39 »
Hier nog een paar van Aalsmeer

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #558 Gepost op: 17 september 2009, 22:44:01 »
Mooi man! :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: RC181LAL-MK2
« Reactie #559 Gepost op: 17 september 2009, 22:45:52 »
Helemaal goed..................het demoseizoen loopt wat dat betreft ook alweer een eind op zijn einde  :014:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
268 Reacties
29991 Gelezen
Laatste bericht 21 juni 2020, 12:55:36
door Mielko