* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Yamaha XS400SE Special.  (gelezen 22890 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #20 Gepost op: 07 december 2008, 17:50:44 »
@Triple Arne...............ik heb de stuurschakelaar weer zover werkend dat inderdaad alleen het knopje zelf nog mist, de knopje van aan/uit zetten licht miste ook maar daar heb ik iets op verzonnen en ondertussen hebben we een werkende startmotor, wel ff induwen met een schroevendraaien maar het werkt weer, nog je nog een startknopje over hebben dan hou ik me aanbevolen  :034:

Ik ga nog even terug komen op mijn 1e bericht wat betreft het lage olieniveau, was een domme fout van mijn kant was zoals al aangegeven dit model ken ik nog niet goed en ik zag een aftapplug links aan het carter en daar kwam dus niet meer dan een 150cc olie uit, nog een 250cc zoiets na verwijderen oliefilter en dus was dit te weinig.................vervolgens het blok weer opgevuld met 2 liter schone olie met daarbij oliereiniger, een mengsel olie je vieze resten/aanslag/koolaanslag te verwijderen en daar het blok ff mee warm laten draaien, vervolgens weer de aftapplug en oliefilter verwijderd en weer niet meer dan 400cc olie uit het blok en dus klopte er iets niet want roken en lekken is niet aan de orde  :042: oke na verdere inspektie nog een aftappunt gevonden rechts onder het carter  :044: en daar kwam dus vervolgens ruim 3 liter olie uit  :046: Afijn blokkie is schoongespoeld, startmotor draaid weer en alles van en rond de ontsteking is weer dik in orde  :022: Het geheel ziet er zeker redelijk tot goed uit en op naar het kleppen stellen...............foto's volgens van vandaag  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #21 Gepost op: 07 december 2008, 18:33:48 »
Net fietsje Freak  :054:
Hopelijk kun je daarmee zonder veel kosten en veilig de winter door  :069:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #22 Gepost op: 07 december 2008, 18:37:50 »
Al was het maar voorlopig en kan het toch niet laten om deze gelijk ff helemaal top klaar te zetten, levert die toch ook weer wat op bij verkoop.............moet ff op zoek naar een voor en achtertandwiel die passen want ik heb weinig liggen van Yamaha kwam ik alweer achter  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #23 Gepost op: 07 december 2008, 22:56:01 »
Zo vandaag eens flink gazzzzz gegeven, verslag volgt morgen en als de dealers de spullen tijdig kunnen leveren rijdt deze XS volgende week weer rond..................nu staat de XS er zo bij  :026:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #24 Gepost op: 08 december 2008, 16:31:34 »
tering hey, jij haalt ook alles uit elkaar he??
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #25 Gepost op: 08 december 2008, 16:40:43 »
tering hey, jij haalt ook alles uit elkaar he??
Om vervolgens weer alles in elkaar te zetten en te verbeteren daar waar nodig..............kan het niet laten en op deze manier leer ik weer meer over dit model, weet ik zeker dat alles goed zit mits ik geen fouten maak  ;)

Daarbij een motor is toch zo in en uit elkaar  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #26 Gepost op: 09 december 2008, 22:33:29 »
Zoals al vermeld de fout die ik gemaakt heb, ik dacht dat het blok weinig olie bevatte maar er zijn meer aftappunten te vinden bij een XS  :044: , afijn blok is gespoeld  :034:



[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #27 Gepost op: 09 december 2008, 22:34:23 »
Toerenteller doet het niet en was keurig vermeld bij aankoop maar dat probleem is vast snel verholpen  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #28 Gepost op: 09 december 2008, 22:36:53 »
Een aantal jaar geleden is deze XS volledig gereviseerd/opgeknapt en ik steeds meer nieuwe/vernieuwde onderdelen tegen, heel veel lager zijn gewoon nieuw, denk aan wiellagers, achterbruglagers, balhoofd enz............dat scheelt bergen werk en alles werkt dan ook prima  :072: Uiteraard ontkomen de carbs ook niet aan een grondige inspektie en wat je dan ziet komt in de stoutste dromen niet eens voor...............duidelijk ooit eens aangepakt  :036:

Vreemd is wel dat de main-jet 125 is ipv 143 zoals vermeld in het WPH, de 124 zou geschikt zijn voor de 250 XS, evengoed trok en voelde het blok oke maar raar is het wel zeker als je nagaat dat er powerfilters gemonteerd zijn en BSM-demper en voorbochten.............gaan we uitzoeken  :026:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #29 Gepost op: 09 december 2008, 22:40:28 »
Zaken die toen waarschijnlijk nog goed waren worden dus vervangen zoals de inlaatrubbers, dat verklaard vast mijn eerdere opmerking dat er ergens valse lucht trok  :021: Inlaatrubbers nieuw uit de verpakking zijn al onderweg, nog geen 30 euro setje  :071:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #30 Gepost op: 09 december 2008, 22:41:27 »
De startmotor.................werkt weer prima en dus op zoek naar een knopje voor de stuurschakelaar  :014:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #31 Gepost op: 09 december 2008, 22:42:55 »
Vanavond even de Belgom ter hand genomen en dan knapt het weer wat op, keurige goed werkende hagon achterschokkers waren gemonteerd dus die laten we lekker zitten maar even opwrijven is dan geen overbodige luxe  :054:

btw, rechtse helft is gepoetst..............andere kant morgen  :069:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #32 Gepost op: 09 december 2008, 23:34:44 »
Jij moet gewoon dwangmatig brikrenovator zijn  :022: :021:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #33 Gepost op: 10 december 2008, 16:07:06 »
Mooi topic... grappig om te zien dat een pekelfiets van een paar honderd euro haast dezelfde behandeling krijgt als bijvoorbeeld een KTM waar toch heel wat meer in geïnvesteerd was :)
Einde reclamezuil :-)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #34 Gepost op: 10 december 2008, 17:40:18 »
Tsja ik vindt als je wat opknapt/verbeterd dat je dan ook geen rommel moet monteren, tot nu toe elke motor die hier verkocht is is tot tevredenheid van ,,de klant'' , zelfs motoren zoals de CX500C van Patrik's Broodjes was goedkoop maar heeft van de zomer ettelijke duizenden kilometers gedraaid zonder 1 enkel probleem [1 lekkend pakkingkje na], je moet er ook geluk mee hebben maar een goed begin is immers het halve werk  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #35 Gepost op: 12 december 2008, 23:31:43 »
Ik heb weer de eer om een andere banden set te mogen uitproberen een setje Pirelli City Deamon is vandaag gemonteerd..............nog wel even terug om het voorbandje in de juiste rijrichting te leggen  :093:  :+ gaat goed komen, bandjes zijn brandnieuw en van 10-2008, voelen best goed aan en hebben keurig profiel  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #36 Gepost op: 12 december 2008, 23:34:54 »
En uiteraard tussen de bedrijven door alweer bezig alles op te bouwen en dan uiteraard in het midden beginnen alwaar we straks niet meer goed bij kunnen, nieuwe inlaatrubbers, afdichtingen, carbs op hun best en gereinigde en met K&N olie ingespoten powerfilters draait dit blokkie hopelijk weer netjes volgende week  :p Pekelfiets maar toch even de Belgom ter hand genomen..............een goed begin is...............juist  :069:

[Moet ook niet te overdreven poetsen dus dit is prima zo]

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #37 Gepost op: 13 december 2008, 15:55:08 »
dat gaat harder dan de xs die hier staat.

Goed bezig weer freak  :039:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #38 Gepost op: 13 december 2008, 20:44:05 »
Altijd weer mooi om te zien hoe die motoren verwent worden daar in "Le Garage" :054:

Bijna zonde om te gaan pekelen met die XS :007:
Straight to your face with the truth!

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #39 Gepost op: 13 december 2008, 20:50:39 »
Altijd weer mooi om te zien hoe die motoren verwent worden daar in "Le Garage" :054:

Bijna zonde om te gaan pekelen met die XS :007:
Vind ik eigenlijk ook, maar Freak kan toch moeilijk te voet naar zijn werk  ;)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
85 Reacties
18776 Gelezen
Laatste bericht 09 mei 2009, 10:18:01
door mrx506
137 Reacties
27650 Gelezen
Laatste bericht 08 mei 2009, 22:54:06
door MotorFreak
6 Reacties
2802 Gelezen
Laatste bericht 24 juli 2010, 20:28:30
door Aladin
174 Reacties
36350 Gelezen
Laatste bericht 17 september 2012, 21:03:35
door Thervain
3 Reacties
3126 Gelezen
Laatste bericht 17 juni 2013, 11:10:26
door Bikkertje