* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Yamaha XS400SE Special.  (gelezen 22336 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[Motorfreak] Yamaha XS400SE Special.
« Gepost op: 06 december 2008, 19:23:53 »
Door omstandigheden met de CB650 Nighthawk en verkoop Cx500 zit ik zonder pekelfiets  :011: Aangezien ik nog steeds vindt dat ik met een motor wil blijven rijden in de winter moest er een andere tijdelijke goedkope pekelfiets komen en wel vandaag  :012: De ZXR, Viffer en Mz stuur ik niet door de pekel en de DR, Benny en Cb500 caferacert zijn pas over een poosje aan de beurt zo na het nieuwjaar..............gelukkig hebben we hier een buitenkans-topic en zelf hebben we een aanhanger en een paar honderd euro overgehouden na verkoop van wat spullen hier en daar en dus wilde ik gaan kijken naar een GPz maar die werd net weggekaapt, ook een XR600 werd voor de bek verkocht, een FJ1200 lag net boven het buget net als de geweldige DR650 van V-Strom Pierrio.............een XS400SE als tijdelijke motor is het geworden na zien van wat andere motoren waarvan je beter alleen nog maar wat onderdelen kan overhouden, gezien ik niet veel kon besteden en de vorige eigenaar er toch vanaf moest hebben we deze opgehaald in Stavenisse, de roet uit de haven plakt er nog bijna aan na de brand van vorige week  :+

[attachment deleted by admin]
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 09:57:16 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #1 Gepost op: 06 december 2008, 19:26:58 »
Tsja sjopper en custums blijven redelijk geprijsd en in de winter maakt het me geen drol uit waar ik op rij al zijn er wel wat uitzonderingen maar deze valt binnen die waarden...................eerst maar eens goed gewassen want dat was wel nodig  :048:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #2 Gepost op: 06 december 2008, 19:34:42 »
Deze XS heeft een history waar je bang van wordt, zoiets kom je maar zelden tegen want we hebben van de laatste 10 jaar rekeningen enz, rond 2001 is het blok volledig gereviseerd en onderhouden door jawel Adri v/d Broeke en als hij er aan bezig is geweest was het de moeite waard om er aan te beginnen, tevens is de gehele motor overnieuw gespoten in een toch wel mooie blauw/paarse kleur, het frame geheel gespoten/gepoedercoat in een lichte grijze kleur en toen weer als nieuw op de weggezet door iemand uit Nieuwdorp  :054: De laatste jaren gebruikt voor wat mooi-weer rtijes maar verder niet al te veel aan gebeurd en dus moeten er nieuwe/andere banden op [iemand nog een achterbandje 16 inch en voor 18 inch  :048: ], de kettingset is absoluut op maar laten we nu een partij tandwielen in het zicht hebben en nieuwe kettingen liggen hier op voorraad, de toerenteller doet het niet en er is wat valse lucht rond de inlaat waardoor de gazzzrespons niet geheel goed is maar over het algemeen klinkt en ziet het er redelijk uit.

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #3 Gepost op: 06 december 2008, 19:41:48 »
Uiteraard ga ik niet met geheel gladde banden elke dag vroeg in de morgen op stap en ik moet weten hoe en wat met het blokkie dus begonnen aan een spoedoperatie, de olie was zeker aan vervanging toe en staat nu lekker uit te druppelen...................helaas kwam er niet zoveel olie uit het blok dus hopelijk heeft deze niet al te lang zonder olie gedraaid  :/ afijn we gaan het zien, vanmiddag wel genoten met deze brommert al heeft hij wat kuren, volgens de vorige eigenaar moest je deze aantrappen, op mijn vraag of de startmotor het niet doet kreeg ik te horen dat deze geen startmotor heeft................oke ik ken deze modellen ook niet van haver tot gort maar dacht toch echt te weten dat er een startknopje op zat.......................nou deze dus niet want het knopje is verdwenen, morgen eens kijken of de startmotor aanwezig is in het blok  :070: Aantrappen dus maar dat gaat keurig, koud en warm met 1 of 2 keer trappen en draaien dat blok en dat gaf ook zeker de doorslag tot aankoop.................wordt weer vervolgt  :+

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #4 Gepost op: 06 december 2008, 20:02:14 »
pfff gaat lekker bij jullie freak, hopelijk heb je met deze meer suc6 dan met die nighthawk
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #5 Gepost op: 06 december 2008, 20:25:20 »
Gaat helemaal goed komen en ja met brikken mag je niet teveel verwachten en het houd me toch van de straat  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #6 Gepost op: 06 december 2008, 23:22:03 »
pfff gaat lekker bij jullie freak, hopelijk heb je met deze meer suc6 dan met die nighthawk
[/q
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #7 Gepost op: 06 december 2008, 23:40:06 »
Leuk fietsie, Freak. hopelijk komt het goed met de Nighthawk (jij bent iig diegene die het voor elkaar kan krijgen) en blijft deze gewoon lekker heel.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #8 Gepost op: 07 december 2008, 10:35:08 »
heej een xs  :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #9 Gepost op: 07 december 2008, 11:42:10 »
heej een xs  :039:
Ja goed he, toevallig niet een stuurschakelaar met startknop liggen voor de verkoop of weggeef of............ :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #10 Gepost op: 07 december 2008, 12:30:10 »
heej een xs  :039:
Ja goed he, toevallig niet een stuurschakelaar met startknop liggen voor de verkoop of weggeef of............ :048:
zal het even vragen

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #11 Gepost op: 07 december 2008, 12:34:41 »
heej een xs  :039:
Ja goed he, toevallig niet een stuurschakelaar met startknop liggen voor de verkoop of weggeef of............ :048:

Hee Louis das goed voor je beenspieren hoor dat kicken!!
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #12 Gepost op: 07 december 2008, 12:37:03 »
Ik heb al heel wat gekickt de afgelopen 25 jaar en zo'n twinnetje met net 9 bar compressie zal de spieren niet verder uitbreiden hoor dat is voorbestemd aan de dikke 1-pitters  :103:


jij hebt toch ook zo'n knopje   :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #13 Gepost op: 07 december 2008, 12:37:55 »
heej een xs  :039:
Ja goed he, toevallig niet een stuurschakelaar met startknop liggen voor de verkoop of weggeef of............ :048:
zal het even vragen
Zou top zijn  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #14 Gepost op: 07 december 2008, 12:45:52 »
heej een xs  :039:
Ja goed he, toevallig niet een stuurschakelaar met startknop liggen voor de verkoop of weggeef of............ :048:
zal het even vragen
Zou top zijn  :054:
hulp is net aangemeld  ;)

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #15 Gepost op: 07 december 2008, 13:00:49 »
Ik heb al heel wat gekickt de afgelopen 25 jaar en zo'n twinnetje met net 9 bar compressie zal de spieren niet verder uitbreiden hoor dat is voorbestemd aan de dikke 1-pitters  :103:


jij hebt toch ook zo'n knopje   :048:



ja en ook zo`n dikke éénpitter :054:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Triple Arne

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 380
  • Geslacht: Man
  • BRLTK
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #16 Gepost op: 07 december 2008, 13:06:40 »
Hoi Louis,
Ik denk dat alleen het startknopje gesneuveld is, dat is een berucht fenomeen bij de oudere Yamaha armatuurtjes. Start- en claxonknop zijn zijn identiek. Achter de startknop zit een vrij sterke veer en die drukt na vele jaren het knopje stuk en dat springt dan naar buiten. Ik vond dat dus op een gegeven moment op de vloer van de garage. Ik weet niet of ik nog zoiets liggen heb, ga eens zoeken en kom er van de week op terug. Ze zijn trouwens los te koop, kijk eens op "triples.de" (onder "ersatzteile"), daar staan een heleboel dingen op die ook op andere types XS passen. En voor redelijke prijzen. Mocht je hulp nodig hebben v.w.b. de duitse taal dan help ik je graag. Ik bestel daar regelmatig spullen, misschien kunnen we wat combineren, dat bespaart wat verzenkosten. Ook "Roukama" heeft nog wel wat, maar die is over het algemeen iets duurder.
Veel succes, gr., Wim.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2008, 19:39:09 door Triple Arne »
XS900E       XS750F       RE Interceptor

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #17 Gepost op: 07 december 2008, 13:09:52 »
Hey Wim, hoe het inelkaar steekt is bekend maar deze schakelaar mankeerd meer en de koperen lipjes zijn verbroken, eventueel heb ik een berg schakelaars liggen van CBtjes en maken we er daar 1 passend van ..............bedankt voor het meedenken  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3496
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #18 Gepost op: 07 december 2008, 14:10:00 »
@freak mocht dat niet werken, dan weet je dat de verzendkosten bij roukema €0 zijn :D
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Yamaha XS400SE Special.
« Reactie #19 Gepost op: 07 december 2008, 17:42:33 »
@freak mocht dat niet werken, dan weet je dat de verzendkosten bij roukema €0 zijn :D
Ook als ik het dinsdag in huis wil hebben  8)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
85 Reacties
18316 Gelezen
Laatste bericht 09 mei 2009, 10:18:01
door mrx506
137 Reacties
27048 Gelezen
Laatste bericht 08 mei 2009, 22:54:06
door MotorFreak
6 Reacties
2645 Gelezen
Laatste bericht 24 juli 2010, 20:28:30
door Aladin
174 Reacties
35424 Gelezen
Laatste bericht 17 september 2012, 21:03:35
door Thervain
3 Reacties
3042 Gelezen
Laatste bericht 17 juni 2013, 11:10:26
door Bikkertje