* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Yamaha XT600E  (gelezen 36976 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

eliminator

  • Gast
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #140 Gepost op: 13 juli 2012, 23:55:50 »



Je moet alleen wat over hebben voor je wadwater..... :070:


Sorry, nu weer on topic! :097:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #141 Gepost op: 14 juli 2012, 00:02:09 »
Ik zou het zo weer doen  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #142 Gepost op: 14 juli 2012, 00:24:19 »
 :036: :039:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #143 Gepost op: 14 juli 2012, 02:07:26 »
Gelukkig gemaakt! Was het heel toevallig neutraal relais?

[Mobile Post] X10i met Tapatalk

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #144 Gepost op: 14 juli 2012, 09:06:06 »
Fijn, dat de storing gevonden en opgelost is Freak  :022:
Ennuh.......hopelijk laat dat "slaapmutsje" geen puntvorming na  :070:

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #145 Gepost op: 14 juli 2012, 11:37:20 »



Je moet alleen wat over hebben voor je wadwater..... :070:


Sorry, nu weer on topic! :097:

Waar is je speedo?!
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #146 Gepost op: 14 juli 2012, 12:20:13 »
In de kast...........op reserve  :018:

@ The Mechanik...........nee daar heeft mijn wasmachine wel voor gezorgd vannacht  :+

Maar weer wat aan het fröbelen aan de XT............de breedte lampen komen erop, straks is de kermisattractie compleet  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #147 Gepost op: 14 juli 2012, 12:21:37 »
Gelukkig gemaakt! Was het heel toevallig neutraal relais?

[Mobile Post] X10i met Tapatalk
Nee een draad die rechtstreeks van de accu af kwam heeft een schakeldraad geraakt waardoor buitenom het contactslot de stroom is gaan lopen...........maar nu gewoon goed  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #148 Gepost op: 14 juli 2012, 15:33:37 »
Storing opgelost aan de XT600 en de wasmachine in alle vroegte vanmorgen ook weer gerepareerd en zin om nog wat elektra en lampjes te monteren!



Maar waar monteer je deze lampjes dan, in dit geval wil ik ze zo dicht mogelijk bij elkaar hebben en liefst voor het blok gezien de warmteontwikkeling, passen en meten dus!



Had al diverse beugeltjes en bevestigingsmatrialen opgezocht, veeal gemaakt voor verwarmingsbuizen  :026:
Hier misschien een juiste plaats..........



Te laag, te hoog, scheef..........valt niet mee........



Verschillende beugeltjes proberen........



Geschikte plaats gevonden, afgetekend en een beetje vulcaniseertape aangebracht waarover een klem komt te zitten  :014:



Beetje rommelen, beetje boren, overal borgvloeistof aan want trillen zal het wel op iets wat uitsteekt  :|



Die zit naar de zin.........op naar de andere kant!



En zo zitten ze alle 2 op een goede plaats, de valbeugel knikt licht bij de bochten anders zaten ze nog iets meer naar buiten..........tevreden en ze zitten vast  :039:



Relais voorzien van draden............nog meer draden  :044:



Alles naar eigen idee aansluiten en afwerken met krimpkousen want water pakken ze vast en zeker.



Niet minder dan 4 zekeringen [verschillende onderdelen/goodies] zijn erbij gekomen.........drukke bedoeling hier!



Relais gemonteerd daar waar ooit een gereedschapsetje heeft gezeten!



En het werkt  :021:



Bij volle belasting zakt de accu net niet onder de 12v bij niet draaiend blok, bij draaiend blok een laadspanning over van 13,6V dus meer dan tevreden hier over en de lichtopbrengst.........dat zien we binnenkort in het donker maar ik vermoed best een bak licht bij te hebben als het een keertje nodig is, ze werken ook met seinen dus moet daar wel even mee opletten als ik een bekende tegenkom  :+



Blok nog even laten draaien..........olie afgevuld en alles klinkt gewoon keurig, het blok is merkbaar veel stiller geworden met de nieuwe koppeling welke goed lijkt te werken, het losse boutje gevonden onder in het carter trilt niet meer en de speling op de drukgroep is verleden tijd...........we gaan het beleven, volgende week opbouw van de bagagemogelijkheden waarbij de ideeén al aanwezig zijn  :039:

Wordt vervolgt dus  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4921
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #149 Gepost op: 15 juli 2012, 13:05:29 »
Beugeltjes kan je ook van een metalen strip maken.
Zit het wel steviger als het uit 1 stuk is gemaakt :026:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #150 Gepost op: 15 juli 2012, 13:36:18 »
Zo dat heb je ff netjes gedaan Louis!  :021:

Had het er van de week nog met Sledge over, ik heb nog geen geschikte plek gevonden maar jouw oplossing bied mogelijkheden bij de Varadero!

Knap werk!  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #151 Gepost op: 16 juli 2012, 22:48:04 »
Vanavond de achterzijde verder monteren, tassen, kofferrek en toprek aanpassen en eens kijken of het wat kan worden  :026:



Was eigenlijk zo lekker aan het sleutelen dat ik tussendoor foto's vergeten ben te maken........we stomen gelijk door naar het resultaat maar het aanpassen van rekken/knippers enz was nog best wat werk maar ik ben blij met het resultaat  :039:



Ze hangen er nu nog maar los aan, bagageplank wordt nog gemaakt maar dit staat gewoon netjes en best een hoop ruimte die 2 tassen  :034:



Door de kofferrekjes hangen de tassen niet ''door'' en vrij van wiel, uitlaat enz.......helemaal goed  :014:



De Yamaha XT600E, de grote beurt is bijna klaar  :021:

-Nieuwe koppelingsplaten, gevoerde en ongevoerde,
-Nieuwe lagers hier en daar,
-Blok nagezien, alle vloeistoffen vernieuwd/gespoeld enz
-Alle filters vernieuwd, K&N luchtfilter zat er al in net als een stage3 kit in de carburateur  :103:
-Remklauwen gereviseerd waar nodig, staalomvlochten remleiding aan de voorzijde,
-Nieuwe voorvork keeringen, nieuwe olie
-Nieuwe binnenbanden en nieuwe Michelin Sirac's rond de velgen,
-Elektra gewoon helemaal nagezien en verbeterd, nieuwe startrelais, breed stralers aan de voorzijde, 12v aansluiting,
-Sterke bulp in de koplamp, alles apart afgezekerd, Nieuwe Yuasa accu,
-Nieuwe kettingset, transmissierubbers,
-Smeer en poetsbeurtje,
-En nog zoveel meer  :069:

Wat moet er nog,
-Nieuwe handvatten, gashendel afstellen
-Bagageplank, ik zie de speegbag al erop liggen, dat ga ik zeker nog even uittesten en kijken hoeveel ik ongeveer kwijt kan op de XT maar ziet er goed uit  :054:



Nog even met de breedstralers gepeeld  :048:



Blikkenrijders opgelte, groot licht niet uit willen doen dat is met de 6 tanden minder achter even het voorwiel lichten en aan die breedstralers........u zijt gewaarschuwd, ik kan er straks vliegtuigen mee neer halen  :037:



Morgen de plank...................... :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #152 Gepost op: 16 juli 2012, 23:15:16 »
Zo...dus jij gaat alle bagage meenemen straks? :103:

Nee hoor, bij mij komt het meeste op mijn rug omdat ik anders mijn benen niet over de buddy gezwierd krijg.. :+
Ziet er goed uit en je kunt spullen meenemen voor een weeshuis volgens mij! :007:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #153 Gepost op: 16 juli 2012, 23:21:03 »
Och wie weet pikken we nog wat wezen op onderweg, de ruimte is er inderdaad aanwezig en ik het de oplossing gevonden dat er meerdere rollen/matjes aan vast gemaakt kunnen worden zonder hinder, morgen mijn tekening eens uitzagen op de plank  :034:

Ik sjouw wel hoor  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #154 Gepost op: 17 juli 2012, 18:39:36 »
Misschien heb je nog iets aan deze tip.
Dit werkte prima op een vorige vakantie en bij regen blijf je ook lekker droog.


Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #155 Gepost op: 17 juli 2012, 18:47:46 »
 :037:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #156 Gepost op: 17 juli 2012, 22:01:51 »
BMW C1 avant la lettre  :070:
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #157 Gepost op: 17 juli 2012, 22:35:06 »
Nu je het zegt ik zie veel gelijkenis.
Achterop in de regen is wel wat raar.
Zoiets van ,blijf jij maar buiten  :+


Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #158 Gepost op: 17 juli 2012, 22:46:30 »
Voor regen hebben we het blik bij  :018:

De plank, er zit wel een bagagerek op maar wil dit wat vergroten voor wat meer ruimte...meer ruimte is meer gewicht, is minder comfort ik weet het  :018: Deze Meranti garantplaat.....althans een stuk daarvan bleef over van een klusje, 18mm dik dus prima voor mijn doel  :022:



Meten is weten en zo krijgen we een idee wat er ongeveer op komt te liggen, mijn blauwe matje gaat al heel wat jaren mee naar treffens, is een prima matje maar altijd aan de grote kant.......



Ik ben geen timmerman, gewoon aan beginnen en zien wat er uit de handen komt  :026:



Grof geweld komt er aan te pas,



Beetje schaven, vijlen.......eeuuuhhh met de slijptol wat afwerken tot die ongeveer zit  :048:



Ik vindt het een prima platform  :+



Aftekenen,



Overschotjes van het werk, gaat altijd in een bakje en zo sparen we wat op voor de vakantie  :039:



In tegenstelling tot andere planken die ik heb gemaakt zit deze iets verhoogd en niet direct op het rekje, de reden is dat de tassen eronder met klittenband bevestigd worden, uiteraard weer wat van de winkel van sinkel gebruik, een paar verwarmingsbuisklemmen, zijn helaas van zinklegeering dus neem voor de zekerheid wat extra mee, ze breken snel  :X



Beetje vet op de bevestigingspunten, plank erop duwen en je weet waar je de plank moet boren  :103:



Souverijnen en zo zitten de koppen gelijk met bovenzijde plank,



Wat Flamco rails op maar slijpen, kunnen we later de sjorogen zetten waar we willen, al hangen we er een vlag aan het kan allemaal  :018:



Het idee zoals in het hoofd staat nu op het netvlies..........helemaal goed  :D



Nog even passen en meten............



Daar kan nog makkelijk een matje bij gestopt worden  :071:



Tassen kunnen nog open als alles op de plank ligt, om me heen vaak gezien dat eerst een speedbag verwijderd moest als er iets uit een tas gehaald moest.......dat hebben we straks niet  :070:



De sjorbandjes beter recht over laten steken zit steviger maar de avond is nog niet voorbij en je ziet het zomaar groeien, schiet lekker op  8)



Ik ben niet zo van het houten interieur dus deze plank krijgt een nieuwe jas, uiteraard eerst de plank voorzien van gebroken randjes en geschuurd...........de knikkerbus mag spreken,



Dunne spuitverf en hout.........dat trekt er geweldig in  :037:



Spuitnevel..........beter maar meer lucht om te spuiten dus verkast vanonder het afdak..........***KUCH**



En tussen de lagen verf moet het drogen dus kans voor een kleine proefrit  :071:



De Yamaha XT600E begint weer in zijn natuurlijke habbit te komen  :+  Maar wat een enorm verschil met voor de beurt, de veerring was best prima maar nu geweldig, de nieuwe kettingset met 6 tanden minder achter maakt de XT een heel stuk korter qwa gering.........sneller optrekken zonder eerst een dip te hebben, juist hier voor heb ik het gedaan en nu trekt die veel makkelijker een dijkje op, minder hoge topsnelheid.........het zal wel  ;) Alles werkt goed, de rem is perfect voor, blok draait netjes en ondertussen de olie nog op niveau gebracht............hier ga ik vrienden mee worden  :p



Stikkertje en wat blanke lak lagen en drogen met die plank........droogt gelukkig snel ,



Voorzichtig begint het donkerder te worden maar ik wil nog even voelen wat de bagage doet achterop.........opladen maar weer  :034:



Kratje bier halen..........ben zo terug............!



Op asfalt testen geloof ik wel, dat had ik om hier te komen  :093:



De sjorbanden zitten nu goed en als toetje een bagagenetje erop gedaan en het gaat echt geen kant op  :048:



Je ziet ze nog wel eens in het wild...............



Niet vergeten de aluplaatjes mee te nemen voor onder de jiffy, nu maar even een stuk boom gebruikt  :+



Ik zeg zo goed als klaar, ik wil nog iets aan de tassen zelf doen en de bevestiging voor het klittenband maar dat komt binnenkort wel een keertje goed.............YES me happy  :062:



Tsja schoon blijft die toch niet , het gras zit weer overal maar als ik off-road kan met bagage dan kan deze heel veel aan.........geregeld, misschien de Dr350se ook voorzien van een plankje ?  :069:



Het gras in de tas...........geweldig  :014:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #159 Gepost op: 17 juli 2012, 23:33:48 »
Ik dacht dat dat plateau mijn bed voor de nacht was? :037:

Nee, ik probeer alles op mijn rug te krijgen; slaapzak bind ik achterop de motor, matje sjor ik aan mijn rugzak vast. Dan kan ik ws beter af en opstappen.. Of ik kom die motor gewoon een paar weken niet af... :070:
Blik gaat mee voor het grove geschut moct het blijven hozen en veel heb je niet nodig voor een paar dagen. Tentje past vast bij jou achterop... :069:
Ik moet wel genoeg touwtjes en spanbandjes meenemen,maar dat is ook de ruimte niet denk ik.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
113 Reacties
23284 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2009, 22:57:46
door kleintje
137 Reacties
28047 Gelezen
Laatste bericht 08 mei 2009, 22:54:06
door MotorFreak
0 Reacties
1769 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2010, 11:31:10
door Border
12 Reacties
3635 Gelezen
Laatste bericht 12 mei 2013, 15:27:40
door Zeeuwse Klei
9 Reacties
2817 Gelezen
Laatste bericht 15 april 2014, 19:02:53
door Mr Bullmastiff