Voor regen hebben we het blik bij
De plank, er zit wel een bagagerek op maar wil dit wat vergroten voor wat meer ruimte...meer ruimte is meer gewicht, is minder comfort ik weet het
Deze Meranti garantplaat.....althans een stuk daarvan bleef over van een klusje, 18mm dik dus prima voor mijn doel
Meten is weten en zo krijgen we een idee wat er ongeveer op komt te liggen, mijn blauwe matje gaat al heel wat jaren mee naar treffens, is een prima matje maar altijd aan de grote kant.......
Ik ben geen timmerman, gewoon aan beginnen en zien wat er uit de handen komt
Grof geweld komt er aan te pas,
Beetje schaven, vijlen.......eeuuuhhh met de slijptol wat afwerken tot die ongeveer zit
Ik vindt het een prima platform
Aftekenen,
Overschotjes van het werk, gaat altijd in een bakje en zo sparen we wat op voor de vakantie
In tegenstelling tot andere planken die ik heb gemaakt zit deze iets verhoogd en niet direct op het rekje, de reden is dat de tassen eronder met klittenband bevestigd worden, uiteraard weer wat van de winkel van sinkel gebruik, een paar verwarmingsbuisklemmen, zijn helaas van zinklegeering dus neem voor de zekerheid wat extra mee, ze breken snel
Beetje vet op de bevestigingspunten, plank erop duwen en je weet waar je de plank moet boren
Souverijnen en zo zitten de koppen gelijk met bovenzijde plank,
Wat Flamco rails op maar slijpen, kunnen we later de sjorogen zetten waar we willen, al hangen we er een vlag aan het kan allemaal
Het idee zoals in het hoofd staat nu op het netvlies..........helemaal goed
Nog even passen en meten............
Daar kan nog makkelijk een matje bij gestopt worden
Tassen kunnen nog open als alles op de plank ligt, om me heen vaak gezien dat eerst een speedbag verwijderd moest als er iets uit een tas gehaald moest.......dat hebben we straks niet
De sjorbandjes beter recht over laten steken zit steviger maar de avond is nog niet voorbij en je ziet het zomaar groeien, schiet lekker op
Ik ben niet zo van het houten interieur dus deze plank krijgt een nieuwe jas, uiteraard eerst de plank voorzien van gebroken randjes en geschuurd...........de knikkerbus mag spreken,
Dunne spuitverf en hout.........dat trekt er geweldig in
Spuitnevel..........beter maar meer lucht om te spuiten dus verkast vanonder het afdak..........***KUCH**
En tussen de lagen verf moet het drogen dus kans voor een kleine proefrit
De Yamaha XT600E begint weer in zijn natuurlijke habbit te komen
Maar wat een enorm verschil met voor de beurt, de veerring was best prima maar nu geweldig, de nieuwe kettingset met 6 tanden minder achter maakt de XT een heel stuk korter qwa gering.........sneller optrekken zonder eerst een dip te hebben, juist hier voor heb ik het gedaan en nu trekt die veel makkelijker een dijkje op, minder hoge topsnelheid.........het zal wel
Alles werkt goed, de rem is perfect voor, blok draait netjes en ondertussen de olie nog op niveau gebracht............hier ga ik vrienden mee worden
Stikkertje en wat blanke lak lagen en drogen met die plank........droogt gelukkig snel ,
Voorzichtig begint het donkerder te worden maar ik wil nog even voelen wat de bagage doet achterop.........opladen maar weer
Kratje bier halen..........ben zo terug............!
Op asfalt testen geloof ik wel, dat had ik om hier te komen
De sjorbanden zitten nu goed en als toetje een bagagenetje erop gedaan en het gaat echt geen kant op
Je ziet ze nog wel eens in het wild...............
Niet vergeten de aluplaatjes mee te nemen voor onder de jiffy, nu maar even een stuk boom gebruikt
Ik zeg zo goed als klaar, ik wil nog iets aan de tassen zelf doen en de bevestiging voor het klittenband maar dat komt binnenkort wel een keertje goed.............YES me happy
Tsja schoon blijft die toch niet , het gras zit weer overal maar als ik off-road kan met bagage dan kan deze heel veel aan.........geregeld, misschien de Dr350se ook voorzien van een plankje ?
Het gras in de tas...........geweldig