* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Yamaha XT600E  (gelezen 37187 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #80 Gepost op: 26 juni 2012, 16:33:23 »
Ik snap 't... 't Is lastig als je leest hoe hij 't doet, want dan vergeet ie de helft van wat je eigenlijk moet weten. Beste man wordt ook een dagje ouder, hé?  :034:







 :X :+
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #81 Gepost op: 26 juni 2012, 17:38:27 »
Sinds ik de post open heb gemaakt wel ja.......................... :020:

Foto's oke, filmen hoeft voor mij niet  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #82 Gepost op: 26 juni 2012, 17:41:40 »
Bummer, ok... Laat ik die thuis! ;)
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #83 Gepost op: 26 juni 2012, 17:42:24 »
Euhhh, maar zijn de koppelingsplaten en de rest er..??  :042:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #84 Gepost op: 26 juni 2012, 18:06:29 »
Euhhh, maar zijn de koppelingsplaten en de rest er..??  :042:
Nee nog steeds geen bericht gehad van de verkoper.........die krijgt dus even een stevige mail van me!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #85 Gepost op: 26 juni 2012, 22:20:33 »
Ik heb/had een rammel in het blok, diverse mensen hebben ook meegeluisterd maar slechte weinigen hoorden het ook...........ik denk dat ik de oorzaak heb gevonden en die is schokkend  :| Vanavond een verslagje met de ontknoping  8)

Tipje........deze rijdt straks gewoon met de vakantie  :054: [ga ik vooralsnog wel vanuit!]

Wordt vervolgt.................
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #86 Gepost op: 26 juni 2012, 23:54:52 »
De XT is weer wat afgeslankt  :026:



Koppelingsplaten liggen eruit, stalen platen ook en het zier er hier best oke uit, wel duidelijk gebruikt maar nette slijtage  :039:



Vanavond nog wat bezig gewest met het dahsbordje, waren diverse lampjes stuk dus vervangen  8)



Met de ouderwetse oliespuit af en toe een druppeltje olie rond de binnenkabels , ze blijven veel langer heel als ze gesmeerd zijn!



Bedrading netjes, houdertjes netjes.........lampjes vervangen en klaar  :022:



Links een nieuw lampje, recht een oude en kijk het verschil, ze verbruiken het zelfde maar de nieuwe heeft behoorlijk wat meer lichtopbrengst  :034:



De ontknoping  :+

Rechts onder het plastiken tandwiel van de oliepomp zie je een holletje zitten, bij nadere inspectie van het blok op jacht naar de rammel zag ik een boutje met ringetje liggen onderin het carter  :| Die hoort daar totaal niet, lag gewoon los onderin de olie, lijkt onbeschadigd maar waar komt die vandaan, moet het blok nu open, zit er iets los.........sjips das nie goe nie  :033:

 

Eruit met dat boutje.............



Mmmhhhhhh ik ga er nog eens een nachtje over slapen maar heb er wel vertrouwen in dat deze daar al langer ligt en af en het blok ga ik dicht laten......



Overbodige stikkers er af geföhnd, en een andere teruggeplakt  :018:



Nog geen bericht ocer de koppelingsset..........begin er van te balen.......... :014:

Wordt vervolgt!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #87 Gepost op: 27 juni 2012, 17:37:52 »
Stalen platen nog recht? Slipte de koppeling alleen of kroop hij ook als je de koppeling inkneep?
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #88 Gepost op: 27 juni 2012, 17:39:29 »
Stalen platen nog recht? Slipte de koppeling alleen of kroop hij ook als je de koppeling inkneep?
3 platen lichtblauw, 2 platen bijna zwart en moeten vervangen worden want ik twijfel of ze echt recht zijn  ;)

Zou dus een complete set komen via Eddy twinschok maar nog steeds geen bericht.........van het weekend hem maar eens opzoeken en door de modder sleuren  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #89 Gepost op: 27 juni 2012, 17:45:19 »
Zitten er vlekken op de platen of niet?
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #90 Gepost op: 27 juni 2012, 17:49:11 »
Zitten er vlekken op de platen of niet?
Wat donkerblauwe plekken wel ja  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #91 Gepost op: 03 juli 2012, 23:35:03 »
Koppeling niet op voorraad terwijl er was beloofd deze vorige week in huis te hebben......hier wordt een andere oplossing voor gezocht   :/

De voorvork lekt behoorlijk op beide voorpoten dus vanavond eens kijken of we dit konden aanpakken, de XT wat stabiel zetten want ook de kettingset mag erop, de wielen moeten er ook uit dus werk aan de winkel  :026:



Ze blijven zo handig die krukjes van power-plus tools, gisteren dat bedrijf nog zien liggen aan de rand van de snelweg in Groningen, of was dat net al Friesland  :018: De achterbrug staat op de bok, de voorzijde rust mooi op dit punt  :039:



Vanavond samen met B.A. gesleuteld, thanks mate  :054: 1 aan de achterzijde van de motor, de andere aan de voorzijde en dan schiet het lekker op..........de kettingset welke er op zat is zeker niet versleten, integendeel maar het achtertandwiel wordt nu 6 tanden groter.........een hele verschil maar dan trekt die vast weer een stuk beter.........handig in de bergen lijkt me zo  :+ Het voortandwiel blijft gelijk!



Scheelt echt enorm veel 6 tanden groter  :057:



Hoezo een lekke voorvork..........het lijkt wel of ze maar blijven bloeden, bandje maar even goed ontvet, profiel is nog best oke maar de voorkeur gaat nog steeds uit naar een grovere nop voor alle ondergronden  :p



Wielen eruit, de XT staat lekker stevig zo  :034:



Niet de volgorde welke ik het liefste aanhoud , liefst deel voor deel aanpakken maar nu ligt door omstandigheden het blok open en aan alle kanten wordt er gewerkt.....de vakantie komt in zicht natuurlijk dus wachten op de koppeling houdt de boel wat op  :|



Roestige circilps, keeringen welke niet meer te redden zijn...........volledig even de voorpoten aanpakken is de beste optie  :034:



Vieze zwarte olie.........niet voor de tijd dat deze verschoond wordt..........ik vond de voorveering best prima maar de demping kon nog beter en straks dus een prima verende motorfiets  :022:



Alles ligt klaar voor morgenavond........de maat keeringen welke ze opgeven bij diverse merken keeringen klopt niet met welke er hier inpassen, 10,5mm dik zou er in moeten maar meer dan 7,5/8 mm ruimte is er niet als ik de stofkappen, circlip en onderring ook weer terug wil monteren...........morgen even onze dealer met een bezoekje vereren  :048:



Het is leeg aan de voorzijde............maar de heftafel een stuk minder ''vet''  :069:



Achterbrug morgen even nazien op speling/lagers maar het voelt nog niet verkeerd, een goede smeer en poetsbeurt mag wel  :D



De nieuwe ketting keurig op lengte, helaas zat er bij de set alleen een klinkschakel maar ik heb liever een visje.........hier lees ik graag de mening van anderen over eigenlijk. Onder de 50Pk zie ik geen probleem met een ketting en visje.........de ketting eraf komt zelden voor natuurlijk........maar toch  :018:



Wordt vervolgt..................... :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #92 Gepost op: 04 juli 2012, 09:48:20 »
Citaat
De nieuwe ketting keurig op lengte, helaas zat er bij de set alleen een klinkschakel maar ik heb liever een visje.........hier lees ik graag de mening van anderen over eigenlijk. Onder de 50Pk zie ik geen probleem met een ketting en visje.........de ketting eraf komt zelden voor natuurlijk........maar toch 

Zal ik jou eens verklappen dat ik al jaren met een vis schakel op de Honda rijd? En in het verleden dat ook jaren heb gedaan, terwijl er de klinkschakel in de kast ligt? Ik heb er nog nooit problemen mee gehad of mensen gesproken die dat wel hebben gehad. Ik hoef jou natuurlijk zeker niet te vertellen dat je er secuur mee om moet gaan bij het monteren, dat is biij jou net als hier je tweede natuur.
Ik zou zelf aan de ene kant op een offroad het liefst een klink gebruiken omdat je eerder kans hebt met de ketting ergens langs te schrapen en zodoende het visje te verliezen in geval van een visschakel, maar aan de andere kant, haal je een visschakel wel makkelijk ff los bij het schoonmaken als je je offroad hebt gebruikt waar ie voor gemaakt is, lekker door het zand en modder rijden  :034:. Wat ik deed toen ik vroeger nog wel een een crosser had was een dun stukje blik tussen de schakel net het visje klemmen, ombuigen en aan buitenzijde solderen, en zo het visje borgen. Een simpele maar wel doeltreffende oplossing, ooit es geleerd van een monteur van Jan de Vries, jawel die Kreidler coureur, die was toen monteur bij een oom van me in de bromfietsenzaak.

Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #93 Gepost op: 04 juli 2012, 14:14:14 »
Ik heb dat geprobeerd om te solderen ooit eens maar dit mislukte, zelf nooit een visje verloren maar de rijrichting en inderdaad goed opletten bij monteren [niet buigen/forceren enz] is een must  :039:

De juiste keeringen gevonden vanmorgen, de velgen zijn bij de bandenboer [Jan in dit geval  :018: ] en vanavond weer verder klussen   :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #94 Gepost op: 04 juli 2012, 17:39:21 »
IK zelf 6 weken terug een visje verloren EN de schakel op de Nansenbaan in Goes. :027:
Reed maar 50 of zo dus de ketting liep eraf en de snelheid minderde snel. :033:
Was ik gelukkig met de DKW dat wel dus dat scheelt wel maarre dat pokke eind lopen hee.
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #95 Gepost op: 04 juli 2012, 18:33:03 »
IK zelf 6 weken terug een visje verloren EN de schakel op de Nansenbaan in Goes. :027:
Reed maar 50 of zo dus de ketting liep eraf en de snelheid minderde snel. :033:
Was ik gelukkig met de DKW dat wel dus dat scheelt wel maarre dat pokke eind lopen hee.
Altijd handig zo'n extra visje in de rugtas  :048:  :069:

Ijzerdraadje werkt ook bij weinig pk, zelfs een trekbandje verricht wonderen onderweg  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #96 Gepost op: 04 juli 2012, 18:52:22 »
Tot ongeveer 100 pk zou het geen probleem moeten zijn om een visje te gebruiken in plaats van een  geklonken schakel.
Maar inderdaad dat visje in de goede richting monteren. :034:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #97 Gepost op: 04 juli 2012, 23:12:53 »
Nu nog een passende schakel vinden maar die zou morgenavond in handen zijn  :054:

Vandaag ook gescoord een setje koplampen, geven een mooie bundel die X-treme-visions  :103: Ook gevonden de verplichte alcoholtesters die je bij moet hebben in Frankrijk.......als ik ze makkelijk tegen zou komen dan oke maar heb er verder niks mee al die regeltjes en onnodige ballast maar goed braaf bezig zo  :007:



Moeilijk te zien zo maar boven de oude koplamp en onder de nieuwe bulp........net even in het donker gekeken en ja het heeft een betere opbrengst en witter licht..........goede keuze  :039:




De voorvork zit weer als nieuw in elkaar en gemonteerd, ik kon nergens de juiste hoeveelheid olie vinden dus we hebben maar een luchtkamer aangehouden van 11cm, op advies van Jan........bedankt nog voor de info Jan  :054: De voorpoten voelen goed aan en lekken niet meer........wheeliegood  :+



Waar zo'n oud ZMVC shirt al niet goed voor is, het blok ligt nog steeds open en er moet boven het blok gewerkt worden dus afdekken dat blok  :034:



De kabelboom heeft nog wat aandacht nodig dus die onder handen nemen........een bijna afgebroken connector gevonden, de pulsedraad van de bobine, 1 klein duwtje en deze was af dus die had de vakantie niet overleeft........dit scheelt echt een keer stilstaan onderweg met de tank enz gedemonteerd terwijl de hete zon op de helm staat............of op de camping met een koud glas bier naar de motor  :069:



Nieuwe connector aangezet, krimpkous erover en warmgestookt, dit zit voor jaren weer goed  :026:



Op de DR350se paste deze staalomvlochten remkabel helaas niet, verkeerde banjo's, verkeerde [te korte] lengte maar op de XT600e past die prima na wat aanpassingen.........de XT krijgt dus een andere remleiding, wie wat bewaard die heeft wat  :022:



De remklauw werkt ook weer als nieuw, grote beurt gekregen, de remblokken nog opschuren en deze zijn ook als nieuw dus kunnen een volle vakantie aan.........en dan nog een paar duizend kilometer  :D



Alles weer gemonteerd en hier is de remkabel ingekort.......de banjo valt keurig achter de ontluchtingsnippel............reservoir zit ook aangesloten dus zodra het voorwiel er weer in zit dan vullen en ontluchten  :039:



Verder met de elektra, hier weer een bekende oorzaak van problemen die je tegen kunt komen, een slijtplek maar gelukkig zijn de draden maar licht geschuurd  :|



De kabelboom verder nakijken en er zaten teveel trekbandjes overal, te strak dus kans op draadbreuk..tegenvaller, meer werk om alles na te meten, maar goed dat is dan wel weten  :007:



De Russische modder zit op plaatsen waar die niet moet zitten.........hier blijft water langer zitten en rot de boel weg, vanavond toch een mooie avond zo met de garagedeur open en de vonken buiten op straat  :+



Pulken, beetje fröbelen..........veel draden zijn hier wel origineel dus dat is mooi, het lijkt me dat er wel een alarm op heeft gezeten........

 

Einde van deze sleutelavond.........alles weer netjes ingetapet, een nieuw startrelais is gewonnen op Ebay voor een aangename prijs en deze heeft duidelijke slijtage dus zodra die uit Engeland binnen is doen we daar ook alle elektra nazien en waar nodig verbeteren..........kan Thervain hem niet ff oppikken  :018:



Binnenkort weer verder........... ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #98 Gepost op: 05 juli 2012, 00:15:10 »

De kabelboom verder nakijken en er zaten teveel trekbandjes overal, te strak dus kans op draadbreuk..


Daar zeg je zoiets, te strak is natuurlijk ook weer niet goed... Van het weekend eens even kijk..  :026:

Goed bezig trouwens..!!  :039:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Yamaha XT600E
« Reactie #99 Gepost op: 05 juli 2012, 00:39:38 »
Kom er net achter dat ik de transmissierubbers vergeten ben te bestellen, blijken niet goed meer te zijn helaas, op nieuw tapen heeft geen zin aangezien ze scheef afgesleten zijn, foto volgt nog........nog even niet slapen maar onderdelen zoeken  :X
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
113 Reacties
23408 Gelezen
Laatste bericht 04 februari 2009, 22:57:46
door kleintje
137 Reacties
28219 Gelezen
Laatste bericht 08 mei 2009, 22:54:06
door MotorFreak
0 Reacties
1788 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2010, 11:31:10
door Border
12 Reacties
3677 Gelezen
Laatste bericht 12 mei 2013, 15:27:40
door Zeeuwse Klei
9 Reacties
2842 Gelezen
Laatste bericht 15 april 2014, 19:02:53
door Mr Bullmastiff