Nieuwe transmissierubbers, duidelijk zijn de afgesleten drukpunten te zien en deze geven teveel speling op het tandwiel en dus snelle slijtage van de nieuwe kettingset en niet minder belangrijk minder peekaas op het achterwiel

Achterwiel er weer in, remklauw voorzien van nieuwe remolie, ontlucht, alles een betje gepoetst, lagers achterbrug gesmeerd...gewoon als nieuw

Nieuwe kettingset, rubbers, ook hier weer keurig............

De nieuwe koppelingset, duidelijk zijn de oude gevoerde platen een heel eind versleten, tussenplaten blauw, vernieuwen dus.

Dit balletjes nooit vergeten.......of het blok in laten vallen/rollen

De XT600 heeft een aantal verschillende koppelingsplaten, het gevoerde gedeelte is bij een aantal platen minder breed en niet zonder reden dus opletten dat de juiste plaat op de juiste plaats komt

Bij de mindere brede platen komt een ijzeren tussenring om de koppeling beter te voorzien van olie,

Plaat voor plaat en de koppeling krijgt weer een gevuld huis

Versterkte veren erop en monteren die drukplaat.

De oude pakking nog van het deksel zien te verwijderen, deksel gelijk schoonmaken en dicht dat blok

En nog even een pechmomentje, de drukplaat en drukstift blijken behoorlijk in elkaar aan het vreten geweest, teveel speling en dus pakte de koppeling niet meer.........gelukkig op kunnen lossen met een vulring en wat kunst en vliegwerk, lijkt nu weer als nieuw te zitten en werken.

Blok klaar, nieuwe originele pakking erop.........afbouwen maar.............

Carterdeksel erop, mooi nieuw filtertje erin wat al weken stond te wachten op vers bloed

En met een paar keer drukken op de startknop kwam er dan ook heel mooi bloed via het ontluchtingsgaatje uitzetten, maar waarom heet Honda dit niet op de XR serie, zo makkelijk ontluchten dit

Tank schoon, weer netjes op zijn plaats........motor begint weer ergens op te lijken, de zwarte Arcebis tank gaat hem niet worden

Nog even een 12V aansluiting op de motor monteren, men neme wat losse onderdeeltjes, kruisje waar je hem wil hebben en aan de slag.........

Heerlijk gewoon boren in je kuipwerk.............hoeveel mensen durven dit ook eens te doen met hun kuip

Netjes toch, zit goed, waterdicht, gewoon compleet

Extra zekering/houder geplaatst, 15Amp lijkt me zat

Achterzijde ook wat draadjes fröbelen.........
Rekening mee gehouden dat het zijdeksel er makkelijk af en op kan, schuifstekkertjes die afgeblind zijn......

Iemand 12V nodig.........waarom dit gemaakt, niet gelijk voor iets maar heb er bij vorige motor veel aan gehad, van band tot luchtbed opblazen via compressortje, telefoons en fotocamera mee opgeladen en vooral tijdens het kampvuur laat in de nacht iets om over te praten te hebben..............

Kijk kijk de XT600E wordt weer een motor en begint er ook heel netjes uit te zien..........lekker opgeschoten vanavond

Maar ik zit met een rottige storing, de contactsleutel ligt op de werktafel, de reserve in de kluis en het contactslot verzegeld en toch kan ik het licht laten branden, pinkers, toeter maar de startmotor gaat niet rond

Een akelige storing want alle bedrading is verbeterd, netjes, schoon zonder weerstand enz maar toch klopt er iets niet, het neutraallampje kwam er ook nog zich mee bemoeien en blijft nu ook branden zonder de sleutel in de buurt

Accu loopt dus leeg, kans op iets waar de brandweer best voor wil komen..........

Nogmaals de bedrading nagezien en gemeten en alles lijkt gewoon goed aangesloten te zijn, veranderd is het startrelais...........deze zal toch niet de oorzaak van deze storing wezen, mijn hagelnieuwe startrelais

Nog geen idee, de accu maar ontkoppeld want het irriteert me en dat heb ik niet snel maar ben er nog even niet achter wat dit kan zijn buiten het startrelais om..........nachtje over slapen, dagje rust nemen en binnenkort eens wat testen.............wordt vervolgt dus