* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik  (gelezen 28551 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #80 Gepost op: 17 december 2009, 18:11:47 »
Een motor moet gewoon dik in orde zijn, of het nu een brik is of een prachtige FJR  ;)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #81 Gepost op: 17 december 2009, 22:55:05 »
Klaar en getest  :069:

Nee ff een paar plaatjes gemaakt terwijl het blok heerlijk warm aan het worden was, alles is gewoon dik in orde, olie keurig afgevuld en deze staat weer klaar, de voorjaarsbeurt is gelijk uitgevoerd  :034: Staat nu aan de lader zodat de accu weer helemaal is gevuld want die was toch een eindje leeg, de reden heeft dan waarschijnlijk te maken met de krassen die er op zaten dankzij de onbekende in de stalling, krassen redelijk weg gekregen overgens  :039:

Oja sorry voor het storen vanavond, je was uit eten begreep ik net  :012:

Foto's  ;)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #82 Gepost op: 18 december 2009, 09:11:50 »
Keurig ! Ben er blij mee ! Dit is nu mijn " bling bling "  :054:

Zo zonder de koffers en met de zilveren velgen is het allemaal veel mooier, en nu nog klaar voor winter/zomer, wat wil je nog meer ? WACHTEN TOT DIE ROTTE PEKEL WEER WEG IS EN GASSSSSSSSSS !!  :103:




Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #83 Gepost op: 19 december 2009, 10:14:35 »
En............. :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #84 Gepost op: 19 december 2009, 16:55:32 »
 :039: Weer als een speer ! Het hele stuk op m'n achterwiel is niet gelukt hoor....

Bedankt maar weer !  :054:
Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #85 Gepost op: 20 december 2009, 13:27:37 »
Vandaag had het minder geweest om ermee te rijden, 145Pk is echt teveel met zulk weertje  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #86 Gepost op: 16 januari 2011, 23:51:44 »
Even het stof hier wegblazen! De banden van Mr.KIK zijn FJR1300 zijn qwa profiel nog niet helemaal aan vervanging toe maar wel qwa vorm, de achterband is vreselijk gecupt [foto's volgen] is 4-kant en heeft aan de linkerzijde van de band een vreemd slijtpatroon. Er is 9000km met deze achterband gereden en ik begreep hoofdzakelijk met 2 personen, duidelijk is dat er te lang met een te zachte bandenspanning is gereden en ook is de veervoorspanning wat aan de zachte kant terwijl de demping op zijn hardst is gezet..............vervangen is dan nog de enigste optie om weer goed te kunnen sturen is mijn mening  :034: De voorband is ook gecupt duidelijk een te zachte bandenspanning, beide banden gemeten en zeg maar 0,8bar gemiddeld  ;), gezien het slijtagepatroon is het ook beter om deze te vervangen terwijl er best nog wat profiel aanwezig is. Al met al best een kostenplaatje en eens kijken of we gelijk voor de hoofdprijs moeten gaan, een nieuwe bandenset met deze maat zit al snel boven de 300,= euro en laten we eerlijk zijn das knap geld  :| Gezien de motor moet er ook geen oude rommel op maar de tijden zijn voor iedereen duur en volgens mij kan de voorband die Verstuuver te koop heeft dus zonder mankeren op de FJR1300 gelegd worden  :039: Dan even kijken wat een achterband doet van het zelfde type, 1 ding is zeker het zijn prima banden zeker als het wegdek wat vochtig is  :034: Volgens de gegevens zou die band er op mogen,..................

MOTOR      -
Type    Vloeistofgekoeld, 4-takt, 4 cilinder, 4 kleppen, DOHC
Cilinderinhoud    1.298 cc
Boring x slag    79,0 x 66,2 mm
Compressieverhouding    10,8 : 1
Max. vermogen    105,5 kW (143,5 pk) bij 8.000 tpm
Max. koppel    134,4 Nm (13,7 kg-m) bij 7.000 tpm
Smeersysteem    Wet sump
Brandstofsysteem    Injectiesysteem
Type koppeling    Nat, meervoudige platen
Ontstekingsysteem    TCI
Startsysteem    Elektrisch
Versnellingsbak    5 versnellingen
Eindoverbrenging    Cardan
Tankinhoud    25 liter
Inhoud oliecarter    4,9 liter
CHASSIS    -
Type    Aluminium, diamantvormig frame
Wielophanging voor    Telescopische voorvork, Ø 48 mm
Veerweg    135 mm
Wielophanging achter    Swingarm (Monocross)
Veerweg    125 mm
Naloop    109 mm
Voorrem    Twee remschijven, Ø 320 mm
Achterrem    Enkele remschijf, Ø 282 mm
Bandenmaat voor    120/70 ZR17M/C (58W)
Bandenmaat achter    180/55 ZR17M/C (73W)
AFMETINGEN    -
Lengte    2.230 mm
Breedte    750 mm
Hoogte    1.315 mm (windscherm in de laagste positie) / 1.450 mm (windscherm in de hoogste positie)
Zithoogte    805 mm
Wielbasis    1.545 mm
Grondspeling    130 mm
Gewicht    291 kg


The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #87 Gepost op: 17 januari 2011, 19:12:17 »
Ik weet niet hoe Mr. Kik rijd en wil ook absoluut niet Stuuf z'n band afwijzen voor deze motor! Maar is een MPP 2Ct niet te zacht voor een toerbuffel??

Ik kan redelijk bochtjes rijden, maar mijn vorige MPP (geen 2ct) was achter ook vierkant geworden... nou trek ik ook graag in de eerste 3 versnellingen het gas vol open wat natuurlijk het middenvlak niet echt ten goede komt.
Straight to your face with the truth!

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #88 Gepost op: 17 januari 2011, 19:50:23 »
Dat vind de bandenboer vast niet erg :093:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #89 Gepost op: 17 januari 2011, 20:16:19 »
Dat vind de bandenboer vast niet erg :093:

Nee vast niet maar 2x per jaar 300 eurotjes uitgeven is toch dure hobby, tanken wordt ook steeds duurder  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #90 Gepost op: 17 januari 2011, 20:20:37 »
Dat vind de bandenboer vast niet erg :093:

Nee vast niet maar 2x per jaar 300 eurotjes uitgeven is toch dure hobby, tanken wordt ook steeds duurder  :034:








Geen last van :042:











Tank altijd voor €10.................................................................. :048:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #91 Gepost op: 17 januari 2011, 22:24:09 »
Maar minder inhoud  :056:

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #92 Gepost op: 17 januari 2011, 22:25:24 »
Staken met z,n allen Overheid = graaicultuur :033:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #93 Gepost op: 17 januari 2011, 22:40:33 »
Dat is ook het punt van goed kijken of zulke banden wel bij de motor en dan uiteraard ook bij de berijder passen, hoe dan ook ga je sportief rijden zijn ze zeker top  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #94 Gepost op: 19 januari 2011, 00:20:15 »
Zo ben wat aan het kloten met de FJR1300, beetje prutsen op zijn tijd wat ze onderhoud noemen kan nooit geen kwaad en dus heb ik de eer gekregen om dit dan te mogen doen............op verzoek een kort proefritje gereden en het viel me gelijk op dat het niet lekker stuurde, totaal niet lekker en zeker bij de korte langzame bochten voel je een kantelmoment en de voorzijde wil als het ware moeilijk terug in het spoor komen net na de bocht alwaar het gas er normaal weer opgaat, de veerring ging wel maar de demping was niet meer was het moet zijn en vergeleken met het stukje wat ik een jaar geleden heb gereden was dit een afknapper..............oke de motor even nagevoeld en geen verontrustende speling gevonden, losse delen oid, wel een wat zachte demping en banden die te zacht stonden, 2,1 achter, 1,9 voor en de ventielen lijken wel de boosdoender te zijn. Even de motor wassen voor die op de heftafel gaat, dat sleutelt altijd lekker en zo valt er geen zooi waar het niet moet komen!



De motor na het wassen nog even droog gereden en zo is de olie in het motorblok en cardan lekker warm, kunnen die er in ieder geval gelijk uit  :039: De cardanolie had ik vorig jaar [ruim 9000km] ook vervangen en zelfs gespoeld en ziet er dus keurig uit.



De motorolie was net weer even iets warmer dan gedacht en uiteraard loopt dit dan altijd over de volle hand, maar ook deze olie is zeker niet smerig en je kunt er nog doorheen kijken ook  :014:



Dacht bijna even dat deze olieopvangbak aan de kleine kant was want er komt me daar een bak olie uitzetten, groot carter maar oke het is niet voor niets een 1300cc  :018:



Uit en achter het filter komt er dan nog een ruime halve liter zetten  :054:



Tijdens het proefritje viel me op dat er af en toe iets voor het vizier bewoog wat er niet hoort, tenminste dat is mijn mening, ruitenwissers heb ik al een hekel aan dat die bewegen maar oke die hebben een functie voor het blik, toen die op de haftafel stond viel me dus op hoe lang het geval aan de sleutel wel niet is, persoonlijk haalde ik het er gelijk af want stel je voor dat dit net ergens achter pikt terwijl je lekker aan het sturen bent  :|



De banden, deze vertonen een slijtage welke niet helemaal gewoon is, zeker bij een wat jongere motor moet je dit niet hebben maar er is voornamelijk met 2 personen gereden, misschien vaker met iets te lage bandenspanning en een verminderde demping en dus gecupte banden, ik heb geprobeerd deze slijtage op de foto te zetten maar dat valt nog niet mee, misschien is het wel te zien.





Hoe dan ook deze zijn om goed te sturen niet meer voldoende en dus wordt het vervangen, het voorbandje wat hier te koop staat gaat hem dus niet worden, is afgeraden ivm met het hoge gewicht van de motor en de te zachte wangen van deze band, ook zou deze te snel slijten en bij warme omstandigheden zelfs kunnen dweilen..............veel info verzameld en dus een hoop wijzer, morgen hoop ik een set banden te scoren, de Pilot Road  :p



De voorveering............na wat voelen en rommelen met de instelling kreeg ik hem niet goed en dus moet de boosdoender aan de binnenzijde zitten en jawel dat was heel snel duidelijk toen de voorpoten open gingen, vieze stinkende voorvorkolie en daarin zelfs wat water, ook redelijk veel slijpsel en waarschijnlijk nog de originele olie............die kan naar het stort  :034:



Voorvorkkeerringen zijn niet lek dus lekker laten zitten en zorgen dat alles schoon klaar ligt voor demontage  :039:



700ml verse voorvorkolie per poot en een luchtkamer van 130mm, nog even met verse olie beide poten gespoeld en 2 liter verse olie later en wat monteren, opmeten en instellen van de poten werd duidelijk dat deze nu een stuk meer dempen, een heel stuk meer en dit moet goed merkbaar zijn tijdens het sturen, dit gaan we dus beleven  :034:

De remklauwen waren vorig jaar ook even ingevet en nagezien en wat heb je daar een jaar later nog veel profijt van, alles was goed gangbaar, alles was snel schoon en je kan alles weer met de vingers bewegen, blokjes zijn licht opgeschuurd en ik heb gezien dat Mr .Kik graag en hard achterremt  :018: Was een duidelijke verkleuring op de remblokken te zien  ;) Afijn de remmen zijn weer klaar met weinig werk en zitten weer keurig in het vet!



Achterzijde en voorzijde zijn een eind klaar, de velgen staan te wachten op nieuwe banden, nieuwe olie zit weer in het blok, nieuw filter zit gemonteerd, de cardanklok weer gevuld met schone olie, morgen de koelvloeistof nameten en dan weer het zaakje terugmonteren. Onder de tank is er nog niks gedaan maar daar zal het meeste werk zeker niet te vinden zijn, motor staat er nu weer zo bij  :007:



Zo dat was het weer even voor vandaag............wordt weer vervolgt  :021:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #95 Gepost op: 19 januari 2011, 07:31:48 »
Grondig !  :039:

Komt helemaal goed !

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2225
  • Geslacht: Man
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #96 Gepost op: 19 januari 2011, 13:46:23 »
En zo hoort het :054:
Wat zal jij straks weer lekker(der) sturen.
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #97 Gepost op: 19 januari 2011, 18:13:37 »
Ik heb vannacht tot vroeg me zitten inlezen en wat een hoop verschillende meningen van eigenaren van de FJR1300  :X Het viel me ook op dat de FJR1300 snel een verkeerde slijtage laat zien aan de banden en zeker bij Bridgestone, de Metzeler Z6 wordt zeker aangeraden maar de beloofde km's welke je ermee kan rijden blijkt in de praktijk zelden gehaald bij mensen die dan ook nog wat doorrijden.

Na veel tekst en ervaringen gelezen te hebben en dus ook de prijzen vergeleken te hebben is de nieuwe set geworden:

Michelin Pilot Road2 , morgen wil Sunny ze gaan halen waarna ze om de velgen kunnen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #98 Gepost op: 19 januari 2011, 19:17:16 »
En weer eentje op de slachtbank! :054: Succes met de klus, maar het komt allemaal weer goed mr KIk! :034:

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Mr.Kik] De FJR van Mr. Kik
« Reactie #99 Gepost op: 19 januari 2011, 19:22:23 »
En weer eentje op de slachtbank! :054: Succes met de klus, maar het komt allemaal weer goed mr KIk! :034:

Yep, heb er alle vertrouwen in ! Ga vanavond eens even polshoogte nemen bij m'n trouwe ros......

Komt helemaal goed !

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
178 Reacties
33358 Gelezen
Laatste bericht 24 maart 2010, 18:28:55
door MotorFreak
341 Reacties
61234 Gelezen
Laatste bericht 22 oktober 2009, 22:40:03
door Stealth
144 Reacties
40740 Gelezen
Laatste bericht 10 juni 2017, 15:25:21
door Floris 500
18 Reacties
5101 Gelezen
Laatste bericht 19 september 2008, 14:00:30
door Border
300 Reacties
61891 Gelezen
Laatste bericht 02 februari 2013, 17:43:05
door MotorFreak