* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Kleintje] honda cx met zijwieltje  (gelezen 25277 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #40 Gepost op: 05 juni 2011, 22:48:34 »
Kleintje, mail mij eens want ik krijg geen mail naar jou toe om de een of andere manier.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #41 Gepost op: 05 juni 2011, 23:42:45 »
neem aan via de normale mail

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #42 Gepost op: 05 juni 2011, 23:52:06 »
neem aan via de normale mail
is geregeld, zat een vreemd teken achter je naam en daardoor kwam het terug  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #43 Gepost op: 06 juni 2011, 00:03:18 »
ben en blijf vreemd maatje  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #44 Gepost op: 08 juni 2011, 23:04:36 »
Om de een of andere reden zijn de CXen die hier de laatste jaren binnengekomen zijn en onder behandeling zijn geweest allemaal voorzien van diezelfde plekken/kwalen, wat dat betreft kun je bij de CX net als bij vele andere motoren zeggen dat ze hun eigen kenmerken hebben,

-Lekke keerring achter koelfan
-Lekke keerring schakelpook

Oke deze heeft het beide en als toetje zat de dop op het krukasgat behoorlijk los, was gelijk een ranzige bende na verwijderen koelfan,



Hier op de helft van het schoonmaken, knapt het blok toch weer een stukje op en eerst schoon maken werkt altijd beter bij het sleutelen,



Voor de rest weinig nieuws van het front, beetje minder tijd dan gepland maar de berging heeft ondertussen volop elektra, de Harley nieuwe voorvork keerringen/olie/afdichtingen/remblokken enz en er passerde nog een Yamaha 4T buitenboordmotor.............werk zat hier, te weinig tijd............en toch komen er ondertussen wat nieuwe afdichtingen binnen, net bericht gehad dat er weer een lading bij de dealert ligt  :)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #45 Gepost op: 20 juni 2011, 00:14:09 »
Afgelopen week waren er weer nieuwe onderdelen waaronder de keerring van achter de koelfan en dus vanavond weer even wat meer gedaan aan dit project, keeringen en pakkingen welke zweten zijn vervangen en dit zal de olie beter in het blok gaan houden............voor er een onderdeel wordt teruggeplaatst loop ik het altijd even na op schade of andere ongein en het viel me op dat de koelfan wat scheurtjes begint te vertonen, ik heb er redelijk wat kracht op gezet maar ze scheuren niet door en helaas heb ik geen beter exemplaar liggen en deze na controle teruggeplaatst,



De vinnen zien er voor de rest prima uit en hebben nergens aangelopen dus we gaan ervan uit dat deze gewoon bruikbaar is maar we zullen zeker af en toe even achter de radiateur gluren,



Hier en daar weer wat onderdelen teruggeplaatst en het begint weer meer op een blok te lijken,



De linkerbougie kwam er uit zonder moeite maar de rechterbougie zag er al voor het verwijderen veel slechter uit qwa roestvorming dan de linker en het vermoeden dat deze er al heel wat langer inzat dan de linker groeide.............zeker toen ik de bougie er uit wilde draaien want dit ging echt van geen meter. Ik heb al een aantal dagen rond de bougie wat WD-40 gespoten en steeds de bougie vast en weer wat los gedraaid en zo een aantal avonden stukje bij beetje steeds iets verder kunnen lossen en uiteindelijk is de bougie eruit en het bougiegat heeft nog een goede draad waarin de nieuwe bougie keurig indraaide en vast gezet kon worden. De reden dat de bougie niet wilde...............oordeel zelf!



Ook wilde ik de kleppen nog even stellen en dus de petten van het blok af..............als er iemand nog nooit wat aangekoekte pekel heeft gezien op een kleppendeksel dan is hier je kans,



Het uiterlijk is voor deze motor niet belangrijk maar uiteraard is het heel moeilijk dit zomaar terug te plaatsen en ik heb dan een anderhalf uur gestoeid met de rvs-borstel en met regelmatig wat naar verse lucht happen [zeer droge stof komt hieraf] hebben we toch een beetje toonbaar resultaat,



Kleppen staan weer keurig, de petten zitten er weer op, de voorzijde wordt weer wat en het werk achter de koelfan is een eind klaar dus tijd voor wat meer zichtwerk  :039:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #46 Gepost op: 20 juni 2011, 08:18:20 »
 :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #47 Gepost op: 22 juni 2011, 22:54:19 »
Pitting in de voorpoten zie je regelmatig, maar deze sporen zijn nog erger want dit heeft aardig lopen schrapen tot ver door het chroom heen...............de oorzaak was laten ook duidelijk want er was een dikke circlip gemonteerd welke de keerring moet tegenhouden en de circilp liep dus tegen de binnenpoot aan............hoe krijgen sommigen het toch altijd weer voor elkaar?



We hadden 4 voorpoten en vanavond ging het erom welke de beste waren, zijn onderdelen uit te wisselen en kunnen we deze CX weer voorzien van een stel voorpoten met nieuwe keerringen en schone olie en hebben we dan nog iets wat goed werkt ook...........eerst de poten maar eens uit elkaar halen, deze keerring zat er al een poosje in en ik moet de buitenpoot goed warm stoken wilde de keerring loskomen,



Nou de andere poot had ook een keerring welke er net zolang in zat maar nog een slechtere stofhoes dan de andere zijde en deze zat nog vaster, de corrosie zat dik aan de keerring en wederom goed warm stoken zodat het rubber van de keerring wat zacht wordt en zo na wat prutsen kwam ook deze keerring er heel uit, sorry voor de waardeloze fotokwaliteit,



Kiezen, passen meten, hier en daar nog wat gezocht naar delen die we hier hadden en vooral veel schoonmaken want er is weer behoorlijk wat bagger uit de poten gekomen..............natuurlijk hebben we wat samen kunnen stellen uit de onderdelen en een donor kan zo handig zijn als je net iets moet hebben  :)



Alles uitgespoeld en opgeschoond en dan weer alles terug monteren en de nieuwe keeringen gingen er heel wat makkelijker in dan dat de oude eruit kwamen,



En zo aan het einde van de avond hangen er dan weer een stel voorpoten in de CX, het balhoofd was al vervangen en voelt ook met de voorpoten erin goed aan, uiteraard heb ik gelijk maar de buitenpoten wat opgeschoond want met die pekelcorossie terug monteren kan ik niet..............het hoeft geen ,,blauwe engel'' te worden maar een beetje smoelen mag het natuurlijk wel  :+



En de oplettende meelezert heeft natuurlijk al gezien dat de radiateur ondertussen ook weer aan de koelslangen hangt, dit is de radiateur van de donormotor en is in betere staat dan de originele, ook deze is gespoeld en best netjes schoon geworden aan de binnenzijde. Morgenavond de lampenoren terug en de voorzijde verder fixen en dan staat deze CX weer op zijn voorwiel  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #48 Gepost op: 22 juni 2011, 22:59:56 »
het begint al weer iets te worden :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #49 Gepost op: 22 juni 2011, 23:03:15 »
het begint al weer iets te worden :054:
Persoonlijk heb ik dat gevoel altijd als de elektra achter de rug is en dat is hier nog een puzzeltje heb ik gezien  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #50 Gepost op: 22 juni 2011, 23:28:09 »
tja ieder zijn hobby de een doet woordzoekers de andere doorstromers  :+

Offline Lil-Devil

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #51 Gepost op: 23 juni 2011, 22:45:50 »
 :054:

groet lil devil

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #52 Gepost op: 09 juli 2011, 00:27:13 »
Zo even het stof hier wegblazen...............het was inderdaad stil hier maar echt stil zitten dan valt wel mee, helaas missen we een hoop foto's van deze motor en nog wat andere door een rotte SD-kaart maar evengoed wel weer eens tijd voor dit topic  :039:

Oke de elektra viel vies tegen, werkelijk allerlei vage verbindingen waren er hier aan elkaar geknoopt, hier en daar afgetakt met veel plakband en ijzerdraad welke de verbindingen bij elkaar moesten houden.............vrij lang mee bezig geweest en nu lijkt bijna alles te werken.............bijna alles want 1 functie is weer uitgevallen en dat is groot licht, deed het wel maar nu niet meer na een testrit. Er lag een mooie bulb klaar voor deze motor welke veel licht zou geven maar helaas de koplampspiegel is niet H4 geschikt, had ik over het hoofd gezien dus maar een originele bulb geplaatst...........zoek de verschillen!



Tijdens de 1e rit starte de motor best goed maar eenmaal op toeren moest je hem echt op toeren houden anders viel die uit, stotterde en liep zeker niet netjes en had weinig power aan boord, de carbs waren behoorlijk vervuild en het vlotterniveau links stond behoorlijk te hoog, carbs gerenigd en teruggeplaatst............helaas was het slechte draaien bovenin nog niet goed en ook koud wilde die niet goed starten dus het andere setje carbs er bij gepakt en hier kun je goed zien dat deze motor lang stil heeft gestaan op de jiffy, de linkercarb is vervuild en behoorlijk ook................en stinken  :014:



Aangezien de carbs er weer opnieuw van tussen halen niet het grootste werk is maar terug bouwen zeer zeker wel met wat harde rubbers enz een poging gedaan om verder te werken aan de carbs terwijl ze in de motor zaten gemonteerd dus de operatietafel weer in orde gemaakt.



Klote kleine kruiskopjes waar je net niet goed bij kunt en dus met 1 beweging rot gedraaid zijn, ik had ze zelf laatst vast gedraaid.............goed vast zelfs dus de dremel erbij en sleufjes maken zodat we de boutjes er wel uit krijgen,



Geduld is een schone zaak en dus na een hoop gepiel alle rotte boutjes eruit............en rot zijn ze zeker  :034:



Natuurlijk heeft deze CX500 de meest moeilijke carbs, 2 acceleratiepompjes en 1 opvoerpompje met werkelijk overal rubbertjes en afsluitringetjes.............goed opletten dat er dus niks valt of wegschiet,



Links een vlotterbakje van de huidige motor, rechtse 2 zijn de donorbakjes welke wat onderdelen moeten afstaan ter verbetering van de linkse vlotterbak...........gelukkig is het een en ander uitwisselbaar,



Hier en daar nog wat onderdeeltjes uit andere carbs kunnen plukken en dus de beste onderdelen samenvoegen,



Vlotterbakjes met alles teruggemonteerd en dat moet goed zijn nu en dus verder zoeken en toen stuite ik op een wel heel kleverig membraan , deze is dus echt verteerd,



Links een membraam uit een donorcarb, rechts de verteerde ranzige meuk en toen ging er dus een belletje rinkelen in de kop.............het zou toch niet.............jawel niet veel later werd duidelijk dat van de linkercarb de gasbuis en naald compleet verkleefd waren door dit goedje, ook zat die zooi tot in de gaatjes alwaar je de carbs synchroon zet.............troep blijft het,



Het lijkt wel verse kit die rommel en viel tegen om te verwijderen, aceton bracht de oplossing,



Hey weer een missertje onder de luchtschroeven.............hier mist dus een veertje en wederom dankbaar gebruik gemaakt van de donor  :039:



Carbs weer compleet in elkaar en na 6 uur draaide de motor een stuk beter maar een proefrit maakt nog veel meer duidelijk natuurlijk, belast of onbelast scheelt een wereld. Op naar de remklauwen want deze sleepte aardig over de schijven, blokjes zaten vast en een goede schoonmaak beurt mag niet ontbreken.........ook hier tref je dan weer vreemde dingen aan  :|



Alles goed schoonmaken en netjes met keramisch vet weer terug zetten, dit schuift weer prima!



Behoorlijk wat pitting in de remzuigers dus met een pluk staalwol alles goed schoon en glad maken, met een redelijke hoeveelheid bremsenfet weer terug en de nieuwe keerringen moeten de remolie binnenhouden, heerlijk om eerst met perslucht de remzuigers er uit te moeten persen en ze later met 2 vingers weer monteren  :026:



Ontluchtingsnippels hadden dichte gaatjes van de roest, alles opschonen en met vet weer terug monteren,



Nieuwe stofhoesjes en goede gebruikte circlips en de remklauw is weer gereviseerd............dit is de oplossing voor een goed werkende remklauw  :039:



Alles in het vet en met 2 vingers schuif je de remklauwen weer heen en weer, ze lossen netjes en dus geen gesleep of rood aanlopende remschijven meer voorlopig  :)



Stalen remleidingen erop , homemade geleiders aan de voorspattert geplaatst en als geheel niet onaardig dacht ik zo, ook heb ik een remverdeler nog kunnen plaatsen onderaan de onderste balhoofdplaat, deze motor had origineel maar 1 remschijf dus hier en daar is er wel wat veranderd.



We hebben 2 rempotjes, 1 heeft een aardige tik gekregen, was lek en zo krom als een hoepel en pompte niks meer weg.............oud ijzer dus, de andere had een afgebroken boutje voor de remlichtschakelaar, pompte zeer weinig en lekte onder de vloeistofpot.............met wat kunst/vlieg en frubelwerk weer wat verzameld en gepoogd weer 1 werkende rempot te maken  :007:



Ik heb afgelopen week aardig wat geboord in de onderdelen van deze motor, veel rotgedraaide bouten en ook hier weer een afgebroken bout van de remlichtschakelaar, gelijk ook gevonden waarom het remlicht niet werkte want de schakelaar zat met lijm vastgeplakt, afrgebroken boutje beetje bij beetje uitgeboord en dat valt echt tegen in gietaluminium, maar we hebben gewonnen, alles is opnieuw getapt en zodra er een werkende schakelaar is kan deze zo gemonteerd worden  :071:



En dan tijd voor een proefritje nadat de remolie zijn weg had gevonden naar de remklauwen, zaakje ontlucht en het werkt weer, een flinke regenbui om half 9 vanavond deed de proefrit nog uitstellen  :+ Evengoed is er wel gereden............de motor was nog warm van het proefdraaien en starte gelijk, pakte goed op en ik was er zo mee weg, na een paar kilometer even gecontroleerd op lekkage maar niks kunnen vinden, de tempertuurmeter was weer verbonden met een werkende sensor en deze gaf ook een goede waarde aan, uiteraard gelijk even een plaatje buitenshuis gemaakt,



Terwijl het donker werd nog even wat vers sap in de tank gegoten en daarna weer een stukje rijden  :103:



En natuurlijk eens kijken wat deze CX500 in huis heeft, onder het motto we zijn niet bang even de hoogste versnelling opgezocht en de CX de sporen gegeven op de 3 mijl.............hier de 1e mijl  :018:



En doorstomen naar de 2e mijl, in de linkerhand de fotocamera en het stuur alleen recht vast maar daar moet je ook mee gazzzzzz geven  :070:



Op naar het rechte stuk na de chicane en gelijk de 3e mijl aantikken, de wereld flitst aan je voorbij....................op een oude CX met 1 hand aan het stuur  :+



Enjawel na 3,8 mijl lopen we de teller uit en rammen we onder het viaduct door richting Kats, tijd om de camera weer op te bergen en de proefrit als geslaagd de boeken in te gooien..............hier is die nog niet op de max toeren maar het is weer gelukt.............hij loopt de teller uit  :036:



De proefrit is geslaagd, wel knettert er nog het een en ander in de dempers maar valse lucht trekken sluit ik uit, ik vermoed nog wat gedoe met de vonken maar dat komt wel als de motor weer afgekoeld is. remmen kan beter vindt ik, de remhendel moet te ver worden ingetrokken om voldoende remkracht te krijgen dus ook een aandachtspunt en zo zijn er nog een paar kleine puntjes waaronder de banden, de weg was goed nat en de banden oud en helaas zitten er nog wat schaamranden aan.............kleintje krijgt hem pas mee als de schaamranden weg zijn...................morgen dus  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #53 Gepost op: 09 juli 2011, 10:07:38 »
 :X  issu weer een goede hern freak mijn dank zal net zo groot zijn als mijn stank  alhoewel jij en ba dat toch winnen  :036:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #54 Gepost op: 09 juli 2011, 16:11:05 »
Zit lekker schot in zeg  :071:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #55 Gepost op: 09 juli 2011, 17:32:57 »
Vanmorgen nog een proefrit gedaan en alles voelt wel oke, helaas zal er met de tijd toch een andere rechterbinnenpoot moeten komen want de keerring is weer lek en dit door de pitting in het chroomwerk, helaas maar een andere binnenpoot is vast te vinden.

Vanmiddag dan nog een uurtje of wat bezig geweest met de elektra, de mindere puntjes wegwerken en het uitvullen van slappe veertjes, drukknopjes en contacten...........een vreselijk werk met al die kleine onderdeeltjes maar we hebben flinke verbeteringen dus missie geslaagd  :039:





Op maar geknipte stukjes alu om de speling op te vullen  :007:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #56 Gepost op: 12 juli 2011, 12:17:42 »
starterkrans gecheckt?  :042:   is schijnbaar ook een euvel van de CX
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #57 Gepost op: 12 juli 2011, 12:24:13 »
starterkrans gecheckt?  :042:   is schijnbaar ook een euvel van de CX
Uiteraard, werkt nu weer naar behoren  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #58 Gepost op: 13 juli 2011, 13:12:00 »
 :054:
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

kleintje

  • Gast
Re: [Kleintje] honda cx met zijwieltje
« Reactie #59 Gepost op: 13 september 2011, 20:58:27 »
zo we hebben weer tijd en we gaan weer verder vandaag de fiets en de bak weg gebracht en hopen dat het goed komt aan de motivatie van de frame bouwer ligt het niet
hans alvast bedankt jongen  :054:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
24 Reacties
6222 Gelezen
Laatste bericht 13 april 2009, 21:55:56
door Twin-Power
17 Reacties
4932 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
11 Reacties
3358 Gelezen
Laatste bericht 11 november 2010, 17:45:38
door Pepe
4 Reacties
2136 Gelezen
Laatste bericht 19 november 2010, 18:00:59
door Paulusssttt
79 Reacties
13899 Gelezen
Laatste bericht 13 augustus 2014, 17:02:53
door Ghulst