* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Kleintje] honda cx met zijwieltje  (gelezen 24454 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kleintje

  • Gast
[Kleintje] honda cx met zijwieltje
« Gepost op: 27 februari 2011, 20:40:10 »
oke het moest er van komen en ja m muis het is zo ver kleintje gaat aan een zijwieltje
had al een tijd een cx in de tuin staan en besprekingen om hem op te gaan knappen waren in een vergaand stadium en toen toen kwam het ellefantentreffen
en ja kleintje ging met het blik oke super weekend maar het was het net niet he.
zeker niet toen er een paar zmvc hakkers met een span kwamen grrr moet ik ook hebben dacht deze gek dus maar op zoek heb inmiddels een velorex 700 bak aan geschaft en zoek de kennis en wijsheid van men mede zmvc ers om hem te monteren weet moet een soort sub frame bouwen en wiel moet onder een schuinte staan dus help  :039:

 

« Laatst bewerkt op: 28 juli 2011, 11:59:13 door Sledge HaMMeR »

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2011, 21:31:21 »
kun je dat niet vinden in het werkplek handboek van dat type.
bij die honda cb uitvoeringen staat dat er ook bij in de boeken van peters motorboeken deventer.
zal er ook wel een moeten wezen van de cx. :054:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2011, 22:48:47 »
Maak er een bobslee van das veel makkelijker  :+

Maar wel top natuurlijk een zijspan en nu kan de kleine ook gewoon meerijden zonder hem te verliezen en hij zit straks nog droog ook  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2011, 08:29:10 »
Kleintje  :036:

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2011, 09:42:48 »
@ dik heb wel wat tekeningen gevonden maar daar zit nogal wat las en bankwerk in maar ook dat gaat goed komen we gaan eerst voor de motor klaar en dan in de tussen tijd maar eens info vinden .
en inderdaad hou heel veel van men ventje maar zou hem echt nooit zo achterop kunnen nemen is ie net te snel voor afgeleid en in de bak kan die wel mee.   :039:

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2011, 09:57:24 »
Hee, wel leuk voor Klein-kleintje! En de kleur is ook nog top! :048:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #6 Gepost op: 05 mei 2011, 23:08:47 »
oke eindelijk weer wat voort gang heb een goede donor fiets gevonden waar ik veel delen van kan gaan gebruiken.
vanavond met dank aan sunny weer wat wijzer en gelukkig hoef ik niet aan een nieuw zadel en spuitwerk voor de tank .
helaas voor de oude eigenaar zat zijn achterwiel er pas een week op toen hij plat ging dus tja kan niet zeggen dat ik het een ramp vind om zijn bt 45 op te rijden.
veel dingen gaan gebruikt worden en als er een gaatje is word het motorblok door hern sunny nagekeken en daarna word er een frame onder het blok gebouwd voor de zijspan mega job maar heb er zin aan.



Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #7 Gepost op: 05 mei 2011, 23:18:01 »
Nog meer CX plezier  :057:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #8 Gepost op: 06 mei 2011, 07:19:17 »
oke eindelijk weer wat voort gang heb een goede donor fiets gevonden waar ik veel delen van kan gaan gebruiken.
vanavond met dank aan sunny weer wat wijzer en gelukkig hoef ik niet aan een nieuw zadel en spuitwerk voor de tank .
helaas voor de oude eigenaar zat zijn achterwiel er pas een week op toen hij plat ging dus tja kan niet zeggen dat ik het een ramp vind om zijn bt 45 op te rijden.
veel dingen gaan gebruikt worden en als er een gaatje is word het motorblok door hern sunny nagekeken en daarna word er een frame onder het blok gebouwd voor de zijspan mega job maar heb er zin aan.



Hey gaaf Kleintje, hoop dat je gauw on the road bent met je span  :022:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #9 Gepost op: 06 mei 2011, 09:09:35 »
ik ook maar moet het een beetje low budget houden en ben dus ook een beetje van de goodwill van bepaalde mensen  afhankelijk.
maar als de solofiets een eind is ben ik al blij het span is in principe klaar nieuwe band lagers remmen frame staat in de hameritte
een van men grootste struikelblokken was men zadel en voorpoten en hopelijk zijn die van de donor goed heeft wel een klap gemaakt dus tja is nog even afwachten.
en verder moet er een sub frame gemaakt worden onder men blok maar heb daar nu de tekeningen van dus ziet er allemaal goed uit  :054:

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #10 Gepost op: 31 mei 2011, 15:19:30 »
Tip: CX-en geven gemene klappen in het stuur bij een originle voorvork. Jij hebt misschien wat dikkere armen, maar je gaat spijt krijgen als je originele voorvork niet dempt!!

of ga vast sparen voor een EML schommelvork
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #11 Gepost op: 31 mei 2011, 15:22:33 »
heb inmiddels ook het idee voor de stuurdemping als het goed is komt dat per post binnen

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #12 Gepost op: 01 juni 2011, 16:52:20 »
 :039: 
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #13 Gepost op: 01 juni 2011, 17:21:56 »
had een montage gevonden waar ik mezelf eens mee bezig ga houden misschien dat je hier nog wat info over kwijt wil of kan is lijkt mij een goede ligging




Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #14 Gepost op: 04 juni 2011, 00:11:55 »

Kleintje heeft het plan opgevat komend Elefantentreffen niet met het blik maar met de motor te gaan en dan heeft hij gekozen voor een zijspan, bak is ondertussen gevonden, de motor een Honda CX500 waaraan de bak komt te hangen is ook gevonden en voor extra nodige onderdelen een donor-CX500 dus het project kan voor Freak van start gaan, de voorbereidingen in de vorm van info verzamelen heeft Kleintje al gedaan  :) Het plan is wederom een low-buget project maar wel met de gewenste betrouwbaarheid en veiligheid van de motor en zijspan...............let's rock and roll !

De donor CX500 is er 1 die ooit een flinke klapper heeft gemaakt, het frame is echt krom en kentekenbewijs is door de politie in beslag genomen na overleg met de RDW............heeft jaren stil gestaan buiten en heeft best nog goede onderdelen,



Uiteraard heeft de donor CX500 al de 1e klappen gegeven zij het met hulp van de startpilote, de linkercarb zit compleet dicht van de groene gom maar met wat omwegen het blok keurig draaiend gehad en het klinkt best goed, de dynamo heeft keurige waarden en de waterpomp is lek maar dit blok hoeft niet gelijk uit elkaar, olie is afgetapt, oliefilter is verwijderd en in beide geen metaaldeeltjes kunnen ontdekken. De groene benzine kwam er maar langzaam uitzetten en kleeft gewoon, de koelvloeistof zag er nog prima uit maar ik meet altijd de waarden na en het ziet er goed uit maar de meter kwam niet verder dan -4 ................hoe dan ook alle sappen zijn uit de donor inclusief de cardanolie.



De donor heeft een ruime 80.000km op de teller en is dus net ingereden.............de motor heeft inderdaad een behoorli8jke klap gemaakt want de tellerunit is helemaal doorgescheurt en ik weet ongeveer wat de vorige eigenaar er aan over heeft gehouden en dat is niet misselijk maar dit terzijde.



Alles krom, bedrading aan stukken gereten, kroonplaten getordeerd, echt veel schade,





Misschien is het wel te zien op deze foto maar het frame is zo krom dat de achterbrug er scheef instaat, ik heb er een stukje mee gereden en de wielen sporen van geen meter.............deze is dan ook niet beter geschikt als donor want de banden waren net nieuw volgens mij en zien er na verwijderen stoflaag nog prima uit,



Deze kant is naar buiten getrokken, je kan het niet goed zien op de foto maar ik heb het kale frame nog eens nagemeten en de linkerzijde heeft op de lassen gescheurde verf en dat geeft ook aan dat er iets niet goed is,



Met 2 man sloop je een CX500 in een paar uur en dan sorteer je gelijk de onderdelen op bruikbaarheid, deze begint weer aardig kaal te worden,



De keerring van de cardanklok is kapot, tot een stukje in de achterbrug zat cardanolie en dus zag het er qwa vertanding wel goed uit maar hier zit toch nog aardig werk in om deze weer dicht te krijgen, evengoed mag deze op de plank want de motor waar de zijspan aan komt heeft nog een mooiere cardanklok,



Hij heeft zijn linkerkop flink gestoten, ik heb er nog een stukje mee gereden waarbij ik kacheltape om het kleppendeksel had gedaan maar het blijft eruit zeiken.............de oliepomp deed zeker goed zijn werk maar dit kleppendeksel mag naar de oudijzerboer,



De keerring achter de koelfan is behoorlijk lek, ook is de bout van de koelfan eruit gelopen en is de fan zelf aan bonken geslagen, er zit nog een stuk tussen het blok en de ijzeren rand van koelfan bescherming,



En als laatste het blok er van onder en op deze aardkloot is weer een Honda CX500 minder te vinden  ;)



En jawel mag ik aan u voorstellen de Honda CX500c de luxe, deze krijgt dan weer een nieuw leven als zijspan, ook deze CX500 staat al wat jaren stil maar uiteraard heeft deze ook al gedraaid en dit eigenlijk zonder al te veel moeite tot leven gewekt. Ik heb er een km of 10 mee gereden waarbij het stof letterlijk van onder de buddy werd geblazen, banden uit 1992 en dus keihard, verkeerd merk, verkeerde banden maar goed genoeg voor een rustig ritje van Colijn naar Geersdijk............dit gaat hem worden!!!



Het is een echte buitenslaper geweest en dat laat zijn sporen na op de diverse delen welke eigenlijk behoren te glimmen.............de bedoeling is een zijspan voor de wintertreffens en waarschijnlijk af en toe een ritje buiten het winterseizoen dus het hoeft geen ,,blauwe engel'' te worden maar hier en daar wat netter maken mag best,



Stof overal, de kleuren van de bedrading zijn niet zichtbaar maar uiteraard toch hier en daar wat meetingen gedaan en jawel ook deze dynamo en meer elektradelen zijn met glans door de keuring gekomen, duidelijk is ook dat het achterdeksel van deze al eens is verwijderd en misschien ooit een nieuwe dynamo geplaatst. Na jaren stilstand lekte de waterpomp een beetje maar dit lijkt nu gestopt te zijn, uiteraard moet ik deze nog geheel nakijken maar als de waterpomp nog goed is vindt ik dat niet erg  :D



Oke de blauwe engel is weer van de heftafel en de CX500 [hoe gaat deze heten?] mocht er dus op om de sappen weer te verwijderen, er zijn nog wat tussendoor projecten maar de bedoeling is wel deze lekker achter elkaar klaar te stomen voor de elefantentreffens..............misschien zijn we dan eens een keer op tijd klaar ipv de laatste week voor het treffen nog onderdelen te moeten zoeken en monteren  :+

Gebroederlijk staan ze naast elkaar................zoek de verschillen!



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #15 Gepost op: 04 juni 2011, 00:12:28 »
 :054:
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #16 Gepost op: 04 juni 2011, 00:24:48 »
 :103: :054:

Offline Lil-Devil

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #17 Gepost op: 04 juni 2011, 01:03:09 »
toppie, als ik zo'n ruimte zou hebben en het gereedschap, had ik ook 1 van mijn twee pc800 uit elkaar gehaald en opgeknapt.

groet lil devil

kleintje

  • Gast
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #18 Gepost op: 04 juni 2011, 09:20:51 »
nu is er enige onenigheid over de naam de 750 c heet fred en de ander kareltje als je dit gaat mengen krijg je iets van cafe eddy  dus daar moet nog eens over gedacht worden :046:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: honda cx met zijwieltje van kleintje
« Reactie #19 Gepost op: 04 juni 2011, 13:33:19 »
Fred omgedraait=Der + ka van kareltje = DERKA :037:
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2011, 01:26:15 door Sabre-Zeeuw »
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
24 Reacties
5974 Gelezen
Laatste bericht 13 april 2009, 21:55:56
door Twin-Power
17 Reacties
4718 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
11 Reacties
3182 Gelezen
Laatste bericht 11 november 2010, 17:45:38
door Pepe
4 Reacties
2022 Gelezen
Laatste bericht 19 november 2010, 18:00:59
door Paulusssttt
79 Reacties
13446 Gelezen
Laatste bericht 13 augustus 2014, 17:02:53
door Ghulst