* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 136731 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #40 Gepost op: 09 november 2006, 18:34:41 »
kawa's móeten helemaal niet groen...

maar het ziet er gewoon strak uit  :070:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #41 Gepost op: 09 november 2006, 19:39:30 »
Ga je je toch afvragen hoe die er uit zou zien zonder kuip en met een breed stuur :103:
Maar ik ben vast de enigste..

Weet je dat het wel heel slecht is voor jezelf om op een vol vermogen zxr te rijden nu.. en hem dan pas af te voeren? Dat gaat écht tegenvallen jongen! Weet je zeker dat je dat vol kan houden? anders moet je echt gewoon die centen in je zak houden hoor! Sorry dat was mn Evil Twin, heel verstandig jonge man, voer hem maar gauw af! :032:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #42 Gepost op: 09 november 2006, 23:16:55 »
jah dat het tegen gaat vallen weet ik ook wel zeker, maar verzekeringstechnisch is het een ( te groot ) probleem...
en qua vermogen, over een weekje of 2 ben ik daaraan gewend, en heb ik het onder controle . dat vermogen durf ik wel aan, alleen als er wat gebeurt ( hoeft nog nie eens mijn schuld te zijn ej ) dan hang ik... en dat wil ik aub vermijden.. ik vinnut absoluut nie erg om te werken, maar als ik 80% van mn loon aan een menneke in een rolstoel moet geven, is voor mij de lol eraf... ( jaja, rampenscenario  8) ok ik hoef niet direct uit te gaan van eht ergste, maar een ongeluk zit gewoon in een klein hoekje... en voor dat ene jaar speel ik dan maar op safe... )
Denk zelfs dat het veiliger zou kunnen zijn dan op mn GS, dat was gewoon puur gooi en smijtwerk, met het gas constant open, om dan nog een beetje fatsoenlijk vooruit te komen...  :043: ..
Komt nog eens bij dat ik vandaag in de ankers mocht voor een audi die ging wachten om iemand voorrang te verlenen, die pas 200 meter verder kwam aangereden met 30 p/u, maar had toch al minstens 1/3 meer ruimte over dan ik op de GS had gehad.. GS is uitgerust met gesinterde remblokken, en een Braking remschijf, terwijl de ZXR met 2 normale schijven en normale remblokken ( wel met staaal-omvlochten remleiding ) een aanzienlijk kortere remweg heeft.
komt mede door de betere vering denk ik ( duikt niet zo diep )

No Way dat ik dus ooit nog terugga naar Suzuki GS :023:

Als er nou een "X" en "600/750" achter komt te staan, word het een compleet ander verhaal natuurlijk :048:
« Laatst bewerkt op: 09 november 2006, 23:20:33 door TripleEdged »

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #43 Gepost op: 12 november 2006, 12:25:11 »
Ik vrees dat de koppeling van mijn ZXR zijn beste tijd wel gehad lijkt te hebben??
bij lage toeren in de vrij ( zonder het inknijpen van koppeling ), rammelt het blok iets. knijp je dan de koppeling is, is het weg...
ook bij het optrekken onder de 6000 toeren, rammelt hij ook. alleen is het dan niet continu, maar bijvoorbeeld elke halve seconde ( de frequentie neemt ook toe naarmate het toerental toeneemt ) ...

iemand enig idee?
ergens een lagertje versleten?
iets met het koppelingshuis?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #44 Gepost op: 12 november 2006, 12:34:30 »
Oeps.............nouja het zou kunnen dat je koppelinghuislager aan het uitlopen is, zodra je langzaam je koppeling op laat komen voel je dan ook een soort tikje  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #45 Gepost op: 12 november 2006, 12:52:02 »
Eenste gedachte is een ingeslagen koppelingshuis, en dat zou niet zo een drama zijn. Of dat het is, is de vraag.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #46 Gepost op: 12 november 2006, 13:17:29 »
ik ga dinsdagavond wel even bij jan langs... dan zie ik wel...
als het het koppelingshuis op koppelingshuislager is, is het nog niet eens zo heel erg lijkt me...? kwesite van ouwe dr uit, nieuwe dr in...

laten we het hopen... :012:

net even gevoeld, maar bij het laten opkomen van de koppeling ( in zn vrij met uitgeschakelde motor ) voel je heel licht een tikje via de koppelingshendel..
is dit wat je bedoelde Mfreak??
« Laatst bewerkt op: 12 november 2006, 13:21:03 door TripleEdged »

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #47 Gepost op: 12 november 2006, 13:26:14 »
Nee zodra je een versnelling inschakeld en je dan heel langzaam de koppeling op laat komen dan voel je aan de hendel een wat schokkend gevoel of een aantal kleine tikjes............dat duit op een ingeslagen koppelingshuis want met een vijltje makkelijk te verhelpen is. Evengoed zodra je de blokhelft heb verwijderd kun je de inslaggroeven goed zien en ook de rest controleren.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #48 Gepost op: 12 november 2006, 13:29:44 »
blokhelft verwijderen??? voor een koppelingshuis??
daarvoor kan je toch gewoon de carterkap even verwijderen?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #49 Gepost op: 12 november 2006, 13:32:02 »
blokhelft verwijderen??? voor een koppelingshuis??
daarvoor kan je toch gewoon de carterkap even verwijderen?
Eeuuuhh ja bedoel ik eigenlijk  :012:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #50 Gepost op: 12 november 2006, 13:34:24 »
 :093:

ik schrok al  :012: ...

naah carterkapje dr af is natuurlijk maar een klusje van niks, maar wat bedoel je met inslag-groeven? en hoe los ik dat op met een vijltje ?
foto's?  :103:

net even gevoeld, in versnelling met uitgeschakelde motor, niets te voelen, dat ie rammelt bij het wegrijden had ik al verteld dacht ik he...?
klinkt ongeveer alsof ik mn sleutelbos in het blok heb laten vallen ( alleen dan minder erg  :012: )

« Laatst bewerkt op: 12 november 2006, 14:06:44 door TripleEdged »

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #51 Gepost op: 12 november 2006, 14:19:22 »
Ahum ik heb dus ook een Kawa (gtr) en alhoewel dat een 1000cc  is kun je wel zeggen dat zeker als hij ook nog eens koud is het een echte rammel-c.q. knikkerbak is.
En ikdenk maar zo: als alles het nog doet gaan met die banaan!!!!! :022:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #52 Gepost op: 12 november 2006, 16:06:56 »
Even een paar foto's dan, is van een CB200 die hetzelfde probleem bleek te hebben, de bovenste foto toont de inslaggroeven op de plaats waar de koppelingsplaten in de uitsparingen vallen, moeilijk te zien maar heb ff geen andere foto, deze inslaggroeven vijl je netjes glad zodat je koppelingsplaten zonder horten en stoten tegen elkaar aangedrukt worden zodra de koppelingshendel opkomt. Na het vijlen met een litertje verse olie en een kwast wel al het vijlsel weg zien te spoelen, dit toont de onderste foto waarbij ik dus het vijlwerk achter de rug heb.

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #53 Gepost op: 12 november 2006, 16:09:56 »
Oja voor we het eigenlijk te veel afwijken op dit klusje denk/weet ik eigenlijk zeker dat het gerammel niet wordt veroorzaakt door de inslaggroeven in je koppelingshuis, evengoed altijd even meenemen als de boel openligt. Ik blijf wel hopen dat het niet dat grote lager is achter je koppelingshuis want dan betekent het meer werk  :017:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Ballbreaker

  • Gast
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #54 Gepost op: 12 november 2006, 16:15:15 »
Een kawa bak rammelt toch altijd  :042:

(geen grapje)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #55 Gepost op: 12 november 2006, 16:35:11 »
En hier de oplossing voor als je het blok niet ver wil openhalen  :+


http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/151515/last
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #56 Gepost op: 12 november 2006, 17:40:51 »
kawa bak schijnt idd altijd wel wat te rammelen... maar dit neemt een btje buitengewone proporties aan... zeker bij optrekken vanuit lage toeren, lijkt me toch dat er iets niet goed zit... :046:
en ik wil dattie gewoon keurig soepel klinkt, zonder rammelen, rauw lopen, of bijgeluiden..
zou best dat versnellingsbakas lager kunnen zijn :042:
« Laatst bewerkt op: 12 november 2006, 17:52:27 door TripleEdged »

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #57 Gepost op: 12 november 2006, 17:59:38 »
Big-end lager misschien  :032:

genoeg zo Freak  :093:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #58 Gepost op: 12 november 2006, 19:09:29 »
neeh dat probleem heb ik bij mn GS500 al gehad, is dit voelt heeeeel anders aan...

onder het rijden lijkt het een btje alsof een bepaald stuk van de ketting tegen het frame aanloopt ofzo...
ik vraag het dinsdag wel even aan jan, wat die ervan denkt...

SCREWBEAST

  • Gast
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #59 Gepost op: 12 november 2006, 19:30:46 »
neeh dat probleem heb ik bij mn GS500 al gehad, is dit voelt heeeeel anders aan...

onder het rijden lijkt het een btje alsof een bepaald stuk van de ketting tegen het frame aanloopt ofzo...
ik vraag het dinsdag wel even aan jan, wat die ervan denkt...

Zijn gewoon herrie bakken ;)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5261 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
7953 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
8763 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
65213 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1830 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR