* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 137074 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #160 Gepost op: 27 juni 2007, 18:33:42 »
Een blok wat je los hebt liggen kun je nooit van uitgaan dat deze oke is, zeker als het blok dicht is dan zeker niet te veel bieden en ik zelf zou er in jouw situatie max 150,= euro aan uitgeven als alles zichtbaar netjes oogt. Is het blok open en kun je de lagers/assen/boring en zuigers/kleppen enzenz goed controleren en opmeten dan kun je hoger gaan bieden. Ga er maar van uit dat dat blok niet voor niets uit het frame is gehaald, is het een schadegeval dan aantoonbaar foto's van die motor erbij, kijk zeker ff de olie na in dat blok op slush, vraag of je het kleppendeksel mag lichten zodat je een idee hebt over de verkleuring van de nokkenassen, lagerschalen en nokvolgers/stoters en meer van die zooi, neem een juiste sleutel mee zodat je het blok even kan rondturnen, ergens via de krukas moet dat kunnen, ook ff via schakelasje en voortandwiel de versnellingen controleren of ze allemaal inschakelen en niet gelijk eruit schieten al is dat moeilijk om te doen. Ik zeg 100 euro zo meenemen en de gok wagen, meer geven als ze dat verlangen maar dan grondige inspektie  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #161 Gepost op: 27 juni 2007, 18:35:12 »
Oje die zaklamp, klein maar fel doet wonderen in een bougiegat en richting onderblok als je kleppendeksel er af is  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #162 Gepost op: 27 juni 2007, 19:06:00 »
ik hou van nuttige informatie  :034:

het gaat mij vooral om die cilinderkop... als die goed is ben ik eigenlijk al uit de brand...

en anders kan ik van 2 blokken nog altijd 1 goede maken.. hoeplijk...  :012:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #163 Gepost op: 27 juni 2007, 23:32:35 »
Van 2 goede blokken 1 goede maken ..............dat heb ik jaren geleden al afgeleerd omdat altijd diezelfde slijtage onderdelen naar de klote zijn, nokkenaskettingspanners, nokkenastandswielen en ketting, uitlaatkleppen, veren over de marge, zelfe lagerschalen die blauw gekleurd zijn. beter vindt ik dan bv ipv 500 euro blokken 250 uit tegeven en dan heb je 250 als aan nieuwe onderdelen in de pocket, ga er dan wel vanuit dat er niks is afgebroken zodat je een blokdeel moet vervangen want dan is een donorblok goud waard. Afijn BA en mijzelf zijn al maanden bezig van 8 blokken 3 goede te maken maar we komen er steeds niet onderuit om echte slijtage onderdelen steeds nieuw te kopen...........wel hebben we van de laatste 2 blokken 1 heel goed lopende kunnen maken en deze is ondertussenb ingereden met de nieuwe zuigerveren. Als ik weer een blok voor mijn eigen ga opknappen dan vervang ik bijna standaard,

-Zuigers
-Zuigerveren
-Nokkenaszooi compleet
-Alle pakkingen/keeringen/seal's
-Lagerschalen/lagers
-enz

Steeds als je dan de carbs vol verse benzine hebt en de startknop induwt dan komt het met de juiste compressie tot leven, niks geen blauwe rook uit de dempers en het klinkt fris. De blokken die Ba en ikke begin dit jaar hebben opgeknapt werden zo goedkoop mogelijk gefikst en elke keer waren er weer onderdelen die we toch beter hadden kunnen vervangen, zeker als alles toch goed openligt. Ook ik leer elke week weer wat bij maar het gezegde beter goed werk dan half werk klopt dan toch wel.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #164 Gepost op: 27 juni 2007, 23:34:49 »
wel hebben we van de laatste 2 blokken 1 heel goed lopende kunnen maken en deze is ondertussen ingereden met de nieuwe zuigerveren.

Hier ga ik commentaar op krijgen van iemand die tijdens dat inrijden achterop zat  :093:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #165 Gepost op: 28 juni 2007, 00:30:27 »
 :050:........nu zul je commentaar krijgen ook freak!! :070:

 :011: jij MAFKEES :043:......even inrijden zegt ie dan......en wat doen die leuke achter veertjes met 140 a 150 km/h.......wobbel de wobbel(weinig demping meer, dus het achterwiel begint wat grip te zoeken op een stuiter manier)........ik zat effe niet zo heel lekker..maar me broekspijpen waren nog droog gelukkig  :034: op de fiets zelf heb ik niks te klagen, hij doet het stik goed blok loopt heel mooi en regelmatig als ie warm is(als ie koud is loopt ie wat nukkig.....dat heb je nou eenmaal met die oude cbtjes) maar voor de rest heel weinig mechanisch geluid uit het blok(wat eerst heel anders leek volgens freak, het tikte heel hard uit cilinder 1 uitlaat kant).

Maar 1 ding verafschuw ik op die cb waar we aan bezig zijn .....dat zijn de achterschokkers :020:......daar had ik het liefste gewoon nieuwe op gezien, en heeft ook een veel beter stuur gedrag tot gevolg(zeker met hogere snelheden), maar goed deze zijn helaas niet er op gegaan..we hebben betere er op gezet van een andere fiets.(die er eerst op zaten , was het wobbel effect nog veel erger van waardoor me broek toch wel bijna nat van was geworden :093:)

Maar voor de rest mochten wij niet klagen ...tot vanavond met die stomme km teller...als dat kabeltje nou is mee werkte..... :017:

Affijn morgen weer een dag.....enough sayd about it  :034: :026:
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2007, 00:37:39 door BA Searcher »

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #166 Gepost op: 28 juni 2007, 08:12:22 »
het blok is van 94 en heeft ongeveer 20.000 km gedraaid, wat overigens niet veel is ( ik kocht de mijne toen er 45.000 km op stond )
net jammer dat dat niet te achterhalen valt....

Matthieu

  • Gast
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #167 Gepost op: 28 juni 2007, 09:32:11 »
Het blijft een gok... Ik heb destijds voor de gs500 een blok gekocht voor 75 euri... Toen ook van 2 blokken 1 gemaakt... en waarempel, hij deed het...
Daarbij heb ik eigenlijk alleen nieuwe pakkingen gestoken.


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #168 Gepost op: 13 augustus 2007, 10:51:06 »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #169 Gepost op: 13 augustus 2007, 13:42:50 »
thanx!

heb meteen maar even gereageerd  :012:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #170 Gepost op: 13 augustus 2007, 15:08:25 »
Ik ook  :070:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #171 Gepost op: 13 augustus 2007, 15:15:41 »
had je je PM al gelezen?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #172 Gepost op: 13 augustus 2007, 15:25:27 »
Welke...............de laatste was adres  :039: , komt goed om 19.00uur staan we bij jou aan de deur  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #173 Gepost op: 13 augustus 2007, 15:31:52 »
helemaal top!  :036:

gooien we op de heen of terugweg nog even een flinke slok naft in dat blik, voor de moeite  ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #174 Gepost op: 13 augustus 2007, 15:55:28 »
Ben je gek, jij heb je centen harder nodig om weer on-road te komen en de tank zit volgens mij vol  8)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #175 Gepost op: 13 augustus 2007, 16:01:53 »
voor wat hoort wat  8)


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #176 Gepost op: 05 november 2007, 22:39:29 »
Kweet niet waarom maar deze foto zegt toch weer iets over de persoon of motor of beide of................ :018:

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop en laat deze ellende maar ver achter je, veel veilige toffe kilometers toegewenst met je ubergeile Gixxer  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #177 Gepost op: 06 november 2007, 08:14:53 »
mwhaha  :037:

die foto had ik nog niet  :039:

maar dat zegt idd wat over de persoon én de motor...
( eventjes bij wijze van "tussenstop" je halve motor uit mekaar halen om de gaskabels te vervangen  :012: )

maar dit topic mag dus hernoemd worden naar TripleEdged's übergeile Suzuki GSX-R600 K4  :007: ;)

Tinus

  • Gast
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #178 Gepost op: 06 november 2007, 17:19:01 »
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.  :054:



Hopenlijk heb je met deze fiets "iets" minder problemen als met de Kwak.  :X (al verkocht aan dat meisje?)

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: TripleEdged's ZX4-R Ninja
« Reactie #179 Gepost op: 06 november 2007, 17:24:12 »
Gefeliciteerd!

En nu een beetje voor zorgen jij :093:
Einde reclamezuil :-)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5274 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
7989 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
8790 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
65528 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1832 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR