Het blok bevalt goed zeker na vanmiddag het een en ander eens goed uittesten.
Niks geen vreemde rammels of een nokkenasketting welke ratelt oid, geen rookpluimen bij vol accelereren of blauwe walm bij gas lossen van het hogere toerengebied dus dit blok blijft gewoon zo intact
Uiteraard gaat de per er nog wel af voor kleppen stellen, kijken hoe de nokkenstokken er uit zien en het blok verfraaien, eventueel spuiten of delen polijsten maar dit zal de tijd leren.
Rechterzijde vanavond even ontdaan van die kuip, het begint al ergens op te lijken
Onderop het koppelingsdeksel lichte steenslag, verf er een beetje af en licht zweten van de kleppendekselpakking op de rechterhoek, niks ernstigs!
De linkerzijde van de motor, de staalomvlochten koppelingsleiding lijkt lang genoeg voor een superbike stuurtje dus misschien mag deze blijven,
Blok wat meer in beeld, is een beetje vies maar geen lekkage te vinden, wel veel kettingvet maar dat verwijderen we wel voor we aan dit project beginnen en als het blok naast het frame ligt,
De oliekoeler heeft wel wat lamellen welke dicht zitten maar de voorkeur gaat toch nog steeds uit naar een rechte koeler met staalomvlochten olieleidingen............op ebay kwam ik al wat setjes tegen. Het uitlaatsysteem is keihard maar deze bochten zijn dan ook nog niet zo oud, geen idee of deze er onder blijven want een RVS-systeem staat naar mijn idee mooier dan stalen pijpen welke in de hittebestendige VHT verf staat................uitlaten zijn een aardige kostenpost dus ook dit zal de tijd leren maar zeker is wel dat de roestige inbussen uit de kop gaan,
De carbs moet ik ook nog eens goed bekijken, dit is een US of A model en volgens mij is het beter om hier een 40mm setje op te zetten maar heb nog niet gelijk kunnen achterhalen welke dit zijn, op de carbs staat te lezen 4701 K231 .
Dat de motor iets arm onderin loopt is duidelijk te zien op onderstaande grafieken , de motor is onlangs nog op de bank geweest om te zien hoe en wat na montage van het Micron uitlaatsysteem, op zich braakt deze 1100 er nog geen verkeerde waarden uit maar dit mag natuurlijk ook wel met nog geen 25.000km op de klok,
Ik heb erbij gekregen het originele uitlaatsysteem welke compleet is en nog goed bruikbaar, geen idee wat of welke er gebruikt gaat worden maar zeker is wel dat er een setje K&N op komt en uiteraard ome Ruud even met een bezoek vereren, dan weet ik straks zeker dat die helemaal goed afgesteld staat met waarschijnlijk een K&N stage 3 erin. Voor de rest ben ik me suf aan het zoeken naar voorbeelden hoe ik de motor wil gaan ombouwen, een en ander ligt uiteraard aan de centen en de tijd welke ik er voor ga nemen maar 1 ding staat voorop.............hij moet goed wezen en van de fouten van mijn 1e project heb ik kunnen leren en met deze zal het zeker allemaal anders eruit gaan zien dan mijn vorige project de Kawasaki ZXR750SF
Enige zaken welke op mijn verlanglijst staan:
-Enkelzijdige achterbrug VFR750RC36 vroege bouwjaren
-Subframe en kont Yamaha R6 van 2004 of GSX-R .......K7
-Wavedisc rondom
-ABM kroonplaat/superbikekit of vergelijkbaar
-Kleuren Lucky Strike/parelmoer wit met parelmoer rood/........?
-Goede achterschokker
Uiteraard zijn tips welkom