* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.  (gelezen 66763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kleintje

  • Gast
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #20 Gepost op: 13 augustus 2011, 21:16:23 »
super freak ben benieuwd  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2011, 21:33:24 »
Dit hok rukt het vizier van je helm af zodra de 8000 toeren gehaald zijn  :103:

[gelukkig alleen de anti-fog kapot]  :037:

Net nog even gereden maar wat een heerlijk gevoel met dito geluid uit de open micron, de veerring is niks maar daar wordt aan gefrubeld en ook de remmen mogen wel wat anders aangrijpen en de kracht verdelen maar verder niks dan lof  :039: Versnellingsbak en koppeling geven geen krimp, de topkuip zit los hier en daar en dat is lastig bij 160 mijl per uur  :048:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #22 Gepost op: 13 augustus 2011, 21:46:23 »
160 mijl is 256km ging dat hok niet harder en bij suzuki wijkt de teller ook nog flink af geeft meestal een 20 km afwijking bij zo een snelheid :070:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #23 Gepost op: 13 augustus 2011, 21:51:50 »
160 mijl is 256km ging dat hok niet harder en bij suzuki wijkt de teller ook nog flink af geeft meestal een 20 km afwijking bij zo een snelheid :070:
10% afwijking dus eerder 25 te snel aangeven maar WTF.................de weg tussen kamperland en wissenkerke is wel lang zat maar als er toeristen in beeld komen gaat de gaskraan toch even dicht  :070: Topsnelheid vindt ik onbelangrijk want straks wil ik juist een wat groter achtertandwiel voor meer trekkracht, evengoed haalt deze zoiezo de 175 mijl en had nog iets over  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #24 Gepost op: 13 augustus 2011, 22:14:39 »
het is en blijft mooi speelgoed zo een gsx r :066:  maar je eigen heel houden is ook belangrijk :054:   
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #25 Gepost op: 14 augustus 2011, 01:42:27 »
Het ziet er zo eenvoudig uit maar er zit zoveel gedoe tussen  :D

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #26 Gepost op: 14 augustus 2011, 08:08:00 »
Dat geld geboden krijgen en het ook echt krijgen.. vers twee. Dus lekker houden dat ding.. en mooie plannen smeden. Ben erg benieuwd, valt niet mee iets nieuws/moois te verzinnen dat goed past bij de rest! Zowieso doet het al een hoop als achter de hugger eraf is en de achterkant wat omhoog gaat.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #27 Gepost op: 14 augustus 2011, 09:31:10 »
Boksbeugel maar weglaten Freak  :(

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #28 Gepost op: 14 augustus 2011, 09:46:28 »
Ben benieuwd Freak  :054:
Fighting the streets with my Suzuki

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #29 Gepost op: 14 augustus 2011, 20:43:05 »
verkopen dat ding !
Want  :042:
Winst maken en dan blijft dat ding origineel..



Damn ik word oud  :037:

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #30 Gepost op: 14 augustus 2011, 20:47:41 »
Het ziet er zo eenvoudig uit maar er zit zoveel gedoe tussen  :D



eeeh nee kontje kan mooier denk ik, zo met die strips er tussen lijkt het wel er aan geplakt.


Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #33 Gepost op: 14 augustus 2011, 20:55:21 »

je bedoeld deze motor wel gaaf :054: 
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #34 Gepost op: 15 augustus 2011, 18:31:27 »
Yeahhhh, oldskool Gixxers rule!
Gaaf Freak, proficiat met dit kanon.
Zit hier nog lekker in de warmte maar wanneer
Ik terug ben kom ik em bewonderen
Cu
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #35 Gepost op: 15 augustus 2011, 21:52:41 »
Yeahhhh, oldskool Gixxers rule!
Gaaf Freak, proficiat met dit kanon.
Zit hier nog lekker in de warmte maar wanneer
Ik terug ben kom ik em bewonderen
Cu
Your welcome  :039: En mocht je een RC36 armpje weten voor weinig let me know  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #36 Gepost op: 15 augustus 2011, 22:32:29 »
Het blok bevalt goed zeker na vanmiddag het een en ander eens goed uittesten.

Niks geen vreemde rammels of een nokkenasketting welke ratelt oid, geen rookpluimen bij vol accelereren of blauwe walm bij gas lossen van het hogere toerengebied dus dit blok blijft gewoon zo intact  :) Uiteraard gaat de per er nog wel af voor kleppen stellen, kijken hoe de nokkenstokken er uit zien en het blok verfraaien, eventueel spuiten of delen polijsten maar dit zal de tijd leren.

Rechterzijde vanavond even ontdaan van die kuip, het begint al ergens op te lijken  :048:



Onderop het koppelingsdeksel lichte steenslag, verf er een beetje af en licht zweten van de kleppendekselpakking op de rechterhoek, niks ernstigs!



De linkerzijde van de motor, de staalomvlochten koppelingsleiding lijkt lang genoeg voor een superbike stuurtje dus misschien mag deze blijven,



Blok wat meer in beeld, is een beetje vies maar geen lekkage te vinden, wel veel kettingvet maar dat verwijderen we wel voor we aan dit project beginnen en als het blok naast het frame ligt,



De oliekoeler heeft wel wat lamellen welke dicht zitten maar de voorkeur gaat toch nog steeds uit naar een rechte koeler met staalomvlochten olieleidingen............op ebay kwam ik al wat setjes tegen. Het uitlaatsysteem is keihard maar deze bochten zijn dan ook nog niet zo oud, geen idee of deze er onder blijven want een RVS-systeem staat naar mijn idee mooier dan stalen pijpen welke in de hittebestendige VHT verf staat................uitlaten zijn een aardige kostenpost dus ook dit zal de tijd leren maar zeker is wel dat de roestige inbussen uit de kop gaan,



De carbs moet ik ook nog eens goed bekijken, dit is een US of A model en volgens mij is het beter om hier een 40mm setje op te zetten maar heb nog niet gelijk kunnen achterhalen welke dit zijn, op de carbs staat te lezen 4701 K231 .



Dat de motor iets arm onderin loopt is duidelijk te zien op onderstaande grafieken , de motor is onlangs nog op de bank geweest om te zien hoe en wat na montage van het Micron uitlaatsysteem, op zich braakt deze 1100 er nog geen verkeerde waarden uit maar dit mag natuurlijk ook wel met nog geen 25.000km op de klok,



Ik heb erbij gekregen het originele uitlaatsysteem welke compleet is en nog goed bruikbaar, geen idee wat of welke er gebruikt gaat worden maar zeker is wel dat er een setje K&N op komt en uiteraard ome Ruud even met een bezoek vereren, dan weet ik straks zeker dat die helemaal goed afgesteld staat met waarschijnlijk een K&N stage 3 erin. Voor de rest ben ik me suf aan het zoeken naar voorbeelden hoe ik de motor wil gaan ombouwen, een en ander ligt uiteraard aan de centen en de tijd welke ik er voor ga nemen maar 1 ding staat voorop.............hij moet goed wezen en van de fouten van mijn 1e project heb ik kunnen leren en met deze zal het zeker allemaal anders eruit gaan zien dan mijn vorige project de Kawasaki ZXR750SF  :p



Enige zaken welke op mijn verlanglijst staan:

-Enkelzijdige achterbrug VFR750RC36 vroege bouwjaren
-Subframe en kont Yamaha R6 van 2004 of GSX-R .......K7
-Wavedisc rondom
-ABM kroonplaat/superbikekit of vergelijkbaar
-Kleuren Lucky Strike/parelmoer wit met parelmoer rood/........?
-Goede achterschokker

Uiteraard zijn tips welkom   :D
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2013, 18:36:42 door MotorFreak »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #37 Gepost op: 15 augustus 2011, 23:26:38 »
Ik heb al nuttige tips mogen ontvangen  :039:

Dat zijn 36 mm carbs
40 mm zijn niet beter en zijn moeilijk te vinden en de onderdelen voor die carbs (en die heb je nodig) zijn heel erg duur
Tip 1:zet er 38mm carbs van een 91 gsxr750 op
Die passen 1 op 1 en die hebben de slijtage problemen niet en de motor loopt daar heel goed op
Bijna alle 40mm carbs hebben nieuwe gasnaalden en gasnaaldbuizen nodig en als he mee zit mag je ook de gasschuiven en de gasschuifhuizen vervangen
Tip 2:zet de kleppendeksel boutjes vast met een moment sleutel of koop een set helicoilsTip en gebruik de originele door suzuki gemaakte rubbertjes en haal de kleppendekselpakking niet los van de kleppendeksel
3: er zit waarschijnlijk een begrensing op jouw motor waardoor je minder vermogen hebt in de 1ste versnelling gooi dit draadje los het stekkertje zit bij de accu en je mag zelf opzoeken in een schema welke kleuren die heeft,sommige modellen gemaakt voor andere landen hebben deze beveiliging

Wel een beetje zonde om deze mooie fiets te fighteren maar ik snap het
Als je een modernere achterschokbreker monteerd stuurd een 1100 een stuk beter maar ht blijven fietsen waar je op moet werken om er echt hard ee door een bocht te kunnen gaan

Een brug van een VFR is een stuk korter (en dat ziet er niet uit vind ik) en die heeft de veer uit het midden zitten en das met een 1100 lastig want die heeft de schokbreker bevesteging vast aan het frame zitten (89 niet) en niet zo als bij de 750 die deze geschroefd heeft

Het draad waar je de kleppendekselboutjes in draait is nogal teer vandaar dat ik het als tip gaf

Haynes en het originele werkplaatshandboek zijn te downloaden hier en daar op het net

Een dynajet kit heeft ook zo zn voor en tegens
Bij mij waren de gasnaalden half door gesleten na zo'n 10.000km
Toen maar 40ers er op en die waren echt @#$%^ om af te stellen met open filters
Dus die heb ik omgewisseld voor de 38 en dat zijn super carbs
Met dit setje rijdt ik nu zo'n 5 jaar rond en ik heb er nooit problemen mee
Met mn vorige setje heb ik dik 100.000 gereden en die deden het ook altijd goed (konden niet zo goed tegen brand vreemd genoeg)

Olie :iedere halfsytheet is goed en als je zorgt dat er olie genoeg in zit dan krijg jij dat blok niet stuk
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2011, 00:13:51 door MotorFreak »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #38 Gepost op: 16 augustus 2011, 11:22:08 »
maar ht blijven fietsen waar je op moet werken om er echt hard ee door een bocht te kunnen gaan

Ik denk dat Mechanic en Hawk het wel met mij eens zijn dat Poemba heeft laten zien dat je wel kunt sturen met zo'n ding. Het was weliswaar een thuiswedstrijd voor Poemba, maar toch ....... volgens mij de enige keer dat ik om 'rij technische redenen' ben afgehaakt .....  (dus niet omdat ik het gewoon te aso vond, geen zin had, mn dag niet had, bang was voor mn rbw, maar puur omdat ik het met gevaar voor eigen leven niet bij kon benen).

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #39 Gepost op: 16 augustus 2011, 11:42:09 »
maar ht blijven fietsen waar je op moet werken om er echt hard ee door een bocht te kunnen gaan

Ik denk dat Mechanic en Hawk het wel met mij eens zijn dat Poemba heeft laten zien dat je wel kunt sturen met zo'n ding. Het was weliswaar een thuiswedstrijd voor Poemba, maar toch ....... volgens mij de enige keer dat ik om 'rij technische redenen' ben afgehaakt .....  (dus niet omdat ik het gewoon te aso vond, geen zin had, mn dag niet had, bang was voor mn rbw, maar puur omdat ik het met gevaar voor eigen leven niet bij kon benen).
Ligt er puur aan wat je gewend bent natuurlijk, heb inmiddels ook op de rood witte gixxer van CBRenee gereden en zijn nieuwe wit blauwe en het zijn wel fietsen waar je inderdaad moet werken om de bocht goed door te komen en als je standaard rijd moet je ook aardig ballen hebben wil je daar hard een bocht mee in duiken. Maar goed dat is mijn mening, ik vind me Bandit dan weer super sturen terwijl een ander dat waarschijnlijk weer niks vind. Ligt net aan je rijstijl en persoonlijke voorkeur.
Fighting the streets with my Suzuki

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
713 Reacties
139713 Gelezen
Laatste bericht 02 augustus 2011, 18:04:19
door MotorFreak
19 Reacties
5385 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
252 Reacties
31493 Gelezen
Laatste bericht 29 mei 2016, 16:12:01
door Sabel
1 Reacties
1878 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR
246 Reacties
22807 Gelezen
Laatste bericht 28 mei 2024, 10:05:55
door Ghulst