* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: 996SPS Project  (gelezen 31324 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #20 Gepost op: 20 juli 2014, 12:10:42 »
Hier is ooit een Ducati verkrachter bezig geweest........zou een flinke straf op moeten staan  :019:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3287
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 996SPS Project
« Reactie #21 Gepost op: 20 juli 2014, 17:13:26 »
Gelukkig is hij nu bij de juiste hulpverlener terecht gekomen. ;)

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 996SPS Project
« Reactie #22 Gepost op: 20 juli 2014, 18:27:17 »
Gelukkig is hij nu bij de juiste hulpverlener terecht gekomen. ;)

 :034:

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #23 Gepost op: 20 juli 2014, 21:59:39 »
Gelukkig is hij nu bij de juiste hulpverlener terecht gekomen. ;)

haha, nou dank je wel  :048:  maar misschien wordt wat ik van plan ben ook wel gezien als verkrachting hoor... :042:

Weet je, het is gewoon een op zich (zo lijkt het) een prima motor, maar wel een allegaartje die weinig waarde verder meer vertegenwoordigt en waar ook echt al het nodig e aan geknoeid is. Maar dat was ook precies wat ik zocht. Het is geen collector's item ofzo. Ik wil er iets anders van maken, maar zo heel drastisch gaat het ook weel niet worden hoor. Ik zie het zelf niet als verkrachting. Het blijft echt wel een Duc. En bovendien wil ik het 'reversible' proberen te doen.

Komt goed mensen! Eerst een superbike stuur scoren.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4921
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #24 Gepost op: 21 juli 2014, 08:29:09 »
Was dat deze Duc  http://www.ducatifora.com/dutchforum/marktplaats/single_ad.php?ad_id=81
Staat nog steeds op het Ducatifora. :042:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #25 Gepost op: 21 juli 2014, 08:44:44 »
Was dat deze Duc  http://www.ducatifora.com/dutchforum/marktplaats/single_ad.php?ad_id=81
Staat nog steeds op het Ducatifora. :042:

Ja klopt, Die staat bij mij :D

Maar dat hij er nog op staat...tsja, ik vergeet ook weleens een advertentie weg te halen. Die jongen zal inmiddels met andere dingen bezig wezen ofzo :)
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4921
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #26 Gepost op: 21 juli 2014, 08:50:31 »
Was dat deze Duc  http://www.ducatifora.com/dutchforum/marktplaats/single_ad.php?ad_id=81
Staat nog steeds op het Ducatifora. :042:

Ja klopt, Die staat bij mij :D

Maar dat hij er nog op staat...tsja, ik vergeet ook weleens een advertentie weg te halen. Die jongen zal inmiddels met andere dingen bezig wezen ofzo :)
Na enige tijd gaan ze er blijkbaar vanzelf af.
Was eigenlijk die van e zelf aan het opzoeken maar die is dus blijkbaar al wel weg.

Vraagje zou die bovenkuip van dit type ook op een st2 passen met de dubbele koplampen.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #27 Gepost op: 21 juli 2014, 10:13:43 »
Dat zou ik niet weten, want ik weet eigenlijk niet veel van de ST modellen. Maar ik betwijfel het ten zeerste eigenlijk. De neus is vergeleken met een ST nogal klein/laag natuurlijk en zal denk ik alleen passen als de hele neus (koplamphuis met steun aan balhoofd en kuipsteunen) overgezet wordt. Maar zal de onderkant van de topkuip neem ik aan ook bepaald niet aansluiten op de zijkuipen...?
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #28 Gepost op: 29 juli 2014, 18:27:35 »
Hoewel de kuip er natuurlijk afgaat, kon ik die witte topkuip niet aanzien. Hij staat toch nog eventjes zo in de garage voordat hij helemaal uit elkaar gaat, dus ik heb even quick 'n' dirty de topkuip gespoten. Kleur komt aardig in de buurt en het resultaat is eigenlijk best te doen  8)

Eerst dus zo:


Nu dan zo:




Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #29 Gepost op: 29 juli 2014, 18:32:42 »
Ook is vandaag het eerste onderdeel binnen gekomen: het stuur met risers. Is van een ander motormerk  :018: maar dat logotje moet er wel af te krijgen zijn  :048:



Ik vind het zelf een erg mooi stuur met zeer degelijke zware risers. Zoals te zien op de foto hier onder zitten er nog dikke ringen bij de risers. Ivm de schuine kroonplaat lijkt mij een hoek aan de ringen laten maken de  way to go (om het geheel op die manier dus vlak te krijgen).


Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 996SPS Project
« Reactie #30 Gepost op: 29 juli 2014, 19:07:58 »
Nice.......nice.......nice!!!!

Offline Passie

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #31 Gepost op: 30 juli 2014, 22:24:10 »
Ziet er netjes uit, zelfs dat snelle spuitwerk. Wat ik alleen niet snap is het is een 996SPS waarom staat er dan 748 op de kuip ? is dat een kuip van een 748 dan?
Suzuki GSX 600F '96, Suzuki GSX-R 600 '03, BMW K1100LT-P '01, BMW R1150RT '04.

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #32 Gepost op: 31 juli 2014, 09:02:09 »
Nou da's niet zo ingewikkeld hoor. Het is gewoon een samengeraapt ding   :018:
Je moet weten dat eigenlijk alles (op wat specifieke zaken na) van een 748 / 916 / 996 hetzelfde en uitwisselbaar is. Veel van een 998 ook.

Oorspronkelijk een 748 die is omgebouwd naar een 996 (sps in dit geval) met dus een blok, complete kabelboom en electronica (incl ECU) en complete uitlaatlijn van een 996sps.
De bekabeling en ECU zijn nodig omdat de sps dubbele injectors heeft (2 per cilinder dus) en de standaard ECU kan deze niet sequentieel aansturen. Daarom o.a. is de P9 ECU nodig en bijbehoren de bedrading.

Dus al flink aan het ding gerommeld en dat was precies wat ik zocht om te verbouwen. Ik ga geen mooie, originele Duc verbouwen. En al helemaal geen SPS.

Ik ben ook van plan om komende winter het blok open te maken. Dan zal blijken of het ook echt een SPS blok is. Als dat niet zo is vind ik het ook prima; ik had hem eigenlijk al gekocht toen ik dat nog niet eens wist. Een SPS blok heeft titanium drijfstangen en nokkenassen, een speciale krukas en een close-ratio versnellingsbak (waar ik minder blij mee ben). Heel erg duur dus qua onderdelen, dus een gewoon 996 blok is wat mij betreft meer dan prima.
Het is heel goed te merken dat het idd een close ratio versnellingsbak is, dus dat klopt idd wel. De rest is van buiten niet te controleren.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #33 Gepost op: 31 juli 2014, 12:24:22 »
Clarion spulletjes :-p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4921
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #34 Gepost op: 31 juli 2014, 14:07:08 »
Nou da's niet zo ingewikkeld hoor. Het is gewoon een samengeraapt ding   :018:
Je moet weten dat eigenlijk alles (op wat specifieke zaken na) van een 748 / 916 / 996 hetzelfde en uitwisselbaar is. Veel van een 998 ook.

Oorspronkelijk een 748 die is omgebouwd naar een 996 (sps in dit geval) met dus een blok, complete kabelboom en electronica (incl ECU) en complete uitlaatlijn van een 996sps.
De bekabeling en ECU zijn nodig omdat de sps dubbele injectors heeft (2 per cilinder dus) en de standaard ECU kan deze niet sequentieel aansturen. Daarom o.a. is de P9 ECU nodig en bijbehoren de bedrading.

Dus al flink aan het ding gerommeld en dat was precies wat ik zocht om te verbouwen. Ik ga geen mooie, originele Duc verbouwen. En al helemaal geen SPS.

Ik ben ook van plan om komende winter het blok open te maken. Dan zal blijken of het ook echt een SPS blok is. Als dat niet zo is vind ik het ook prima; ik had hem eigenlijk al gekocht toen ik dat nog niet eens wist. Een SPS blok heeft titanium drijfstangen en nokkenassen, een speciale krukas en een close-ratio versnellingsbak (waar ik minder blij mee ben). Heel erg duur dus qua onderdelen, dus een gewoon 996 blok is wat mij betreft meer dan prima.
Het is heel goed te merken dat het idd een close ratio versnellingsbak is, dus dat klopt idd wel. De rest is van buiten niet te controleren.
In het type nummer wat in je blok staat zou je dat moeten kunnen vinden.
Dus of het werkelijk een sps blok is weet je als het goed is dan ook.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #35 Gepost op: 31 juli 2014, 15:19:22 »
In het type nummer wat in je blok staat zou je dat moeten kunnen vinden.
Dus of het werkelijk een sps blok is weet je als het goed is dan ook.

Nee, dat weet je alleen door hem open te halen.
De blokcodering bij Ducati is redelijk basaal: ZDM996W4.  Het enige wat dit zegt is dat het een 996cc Watergekoeld 4-klepsblok is. kan zowel een SPS als een gewone 996 zijn. Wat het precies is zal me eerlijk gezegd aan m'n billen oxideren.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #36 Gepost op: 01 augustus 2014, 17:41:05 »
Juist het gaat om het gevoel en niet om de cijfertjes en lettertjes  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 996SPS Project
« Reactie #37 Gepost op: 01 augustus 2014, 18:42:10 »
Met gevoel een nummertje maken is ook niet verkeerd natuurlijk  :D

Offline Passie

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 199
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #38 Gepost op: 02 augustus 2014, 00:37:52 »
Zo'n vermoede had ik al dat het uitwisselbaar zou zijn omdat die kuipen op elkaar lijken.

Het is me helemaal duidelijk nu. In elk geval een leuk project.
Suzuki GSX 600F '96, Suzuki GSX-R 600 '03, BMW K1100LT-P '01, BMW R1150RT '04.

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #39 Gepost op: 02 augustus 2014, 10:09:24 »
Juist het gaat om het gevoel en niet om de cijfertjes en lettertjes  :054:

Precies, zo is t!
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
80 Reacties
18392 Gelezen
Laatste bericht 21 juli 2006, 23:28:53
door Enrico
359 Reacties
66434 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
226 Reacties
36167 Gelezen
Laatste bericht 27 november 2012, 06:55:38
door CBRenee