Beste ZMVCers,
Ik wil jullie een beetje op de hoogte houden van mijn vorderingen met mijn cbretje.. Sommige kennen het project al van M-F maar sommige ook niet denk ik.
Vanaf het begin in chronologische volgorde
:
Ik ben al van jongs af aan gek op motoren dus toen ik 21 werd was de keuze snel gemaakt. Direct het zware motorrijbewijs want een koekblik beleef je ook weinig leuks aan... Hoppa, alles in 1 keer gehaald (met hulp van JP en anderen
) in Juli/Augustus. Rijbewijs was dus binnen en tevens had ik ook een mooi pak, helm en laarzen aangeschaft (veiligheid eerst!). Na een paar weken rondgekeken te hebben viel mijn oog op een CBR600 bij mij uit de buurt. Ding had 35000 km op de klok, geen schade en was in 1995 gebouwd. En het mooie hieraan was de prijs. Hij begon bij 3000 euro en uiteindelijk heb ik hem voor 1900!! mee kunnen nemen. Tsja, onderhandelen is beetje mijn beroep..
Afijn, ding mee naar huis genomen en even lekker wat kilometers opgezet tijdens het goede weer. Ding loopt als een zonnetje dus dat waren fijne eerste kilometers op je eigen motor!
Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en aangezien ik in mijn verleden heel wat heb afgeknutseld heb (o.a een zelfbouw 70cc sprinter waar ik ook NK mee heb gereden en in diverse tijdschriften heb gestaan) moet ook de CBR eraan geloven. De achterkant stond mij van het begin af aan niet aan, dus daar moest een andere op komen:
En natuurlijk zit je dan met je verlichting en je kenteken etc. Dus maar eens aan het werk met metaal en lampen en frezen en boren en alles netjes aansluiten zodat het ook werkt
Keuze viel op een klein ovaal led achterlicht dat wel meer gebruikt wordt op customs. Is ook ideaal gezien er ook remlicht en kentekenplaatverlichting opzit. (dingen zijn ook verplicht tegenwoordig). Ook is hij vanvoren iets verlaagd om het insturen iets scherper te maken.
Met nog een heleboel plannen in het verschiet had ik inmiddels ook goud geanodiseerde onderdeeltjes gemonteerd. Ook zijn er bike-design valblokken van een Gixxer gemonteerd met het oog op de nieuwe lak:
Ook heb ik toen maar besloten om een complete racekuipset met schade te kopen en die op te knappen. Er zaten een aantal gaten in en ook redelijk veel schuifschade.
Verder wou ik natuurlijk ook van die lelijke spiegels af, dus ook daar andere exemplaartjes voor gekocht.
Kappen bij de spuiter (Auto/Motospuiter) vorderden ook al lekker
Daarna heb ik hem even gemonteerd en later streetlegal gemaakt door het monteren van de benodigde knipperlichten en verlichting (less=more
) Toen heel het spul even gemonteerd en kwam ik op het volgende uit:
Ook zit er een camera op (inmiddels met andere, verstelbare en mooiere steun):
Daarna nog een beetje stickers monteren en tevens een Datatool Revlight en gouden preload adjusters etc. etc.:
Ook heb ik een volledig Termignoni RVS uitlaatsysteem op de kop getikt
Ik moet zeggen dat er een mooie roffel in zit nu
Aantal dingen die ik nog ga veranderen:
Deze teller komt er z.s.m in.
Mychron 3 club
- Stalen remleidingen
- GSXR1000 - 2001 voorvork met goud geanodiseerde binnenpoten erin monteren
- Wave schijven + 4 zuiger klauwen
- Clipons onder kroonplaat monteren
- Hyperpro / Ohlins stuurdemper erop.
- etc. etc. etc.
Ik hou jullie wel op de hoogte met mijn vorderingen
Erik