Promen lossen zich niet vanzelf op en nadien nog wel een paar keer op de motor gereden. Loopt meestal als een kanon en kan na een tijd zomaar opeens op 1 cilinder gaan lopen. Soms komt hij er na een minuut ofzo weer bij, soms zet ik gewoon het contact uit en start meteen weer. Eigenlijk gelijk weer klaar.
Nu ben ik ruim een maand weggeweest en vanmiddag heerlijk weer. Ik was wel een beetje uitgewerkt, dus hup ff op dat ding. Flink op z'n sodemieter gegeven en na ruim een half uur ofzo weer op 1 cilinder opeens.
Nu heb ik op de primaire kant van de 1 van de bobines de toerenteller aangesloten. Tijdens het 'op-1-clinder-lopen' dus meteen op gekeken: toerenteller deed het nog gewoon. Dus die cilinder leek te werken. Klopte ook: aan de praat gehouden en die bobine los: motor stil. Weer starten en nog steeds op 1 cilinder; andere bobine los: geen verschil.
Dus al met al ben ik iets toch iets verder: ik weet nu dat het de liggende cilinder is die uitvalt. Daarna weer ff stevig aan het gas gehangen maar deed het goed. Maar ik heb nu de toerenteller op de andere bobine aangesloten (dus van de cilinder die af en toe uitvalt). De eerst volgende keer als het weer gebeurt weet ik genoeg. Valt de cilinder weg en geeft de toerenteller nog wel toeren aan dan is het die bobine dus. Is er ook geen toerentalsignaal meer dan vrees ik helaas voor de ECU.
Wordt wel weer eens vervolgd dus