* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: 996SPS Project  (gelezen 30478 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #240 Gepost op: 02 februari 2016, 10:34:05 »
Volgens mij is dat ding groter dan mijn Mac Mini desktop. Kun je er ook Netflix op draaien? ;)

Nah, ben al een tijd gestopt met Netflix  :034:  :037: 
Oh en dat merk wat je als eerste noemt moet ik totaal niets van hebben  :023: ;(

 ;)
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 996SPS Project
« Reactie #241 Gepost op: 02 februari 2016, 11:12:46 »
Hahahaha :)
Wij gebruiken hier de USA database van Netflix. Vinden we ook duidelijk beter dan de Nederlandse. En dat merk? Daar heb ik toch wel erg veel van staan en liggen. Vind ik toch wel duidelijk prettiger werken dan de W varianten. Pas nog weer geprobeerd met een top of the line Surface Pro 4, maar toch maar weer niet.

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #242 Gepost op: 02 februari 2016, 11:51:03 »
En dat merk? Daar heb ik toch wel erg veel van staan en liggen. Vind ik toch wel duidelijk prettiger werken dan de W varianten. Pas nog weer geprobeerd met een top of the line Surface Pro 4, maar toch maar weer niet.

Nou ja, da's een compleet andere discussie die we hier maar niet zullen gaan voeren  ;)  :007:
Nee, gelukkig is al die troep inmiddels het huis uit! Echt, als ik dat OS nog maar vanaf een aantal meters afstand zie gaan m'n nekharen al overeind staan  :027:

 ;) 8)
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #243 Gepost op: 02 februari 2016, 20:33:09 »
Vandaag maar meteen ECU eruit gepakt en geinspecteerd. Ziet er bijzonder perfect uit, bijna on-Italiaans/on-Europees  :007:  Beide zijden van de pcb zijn (zoals misschien te zien) van een (lijkt wel) epoxy-achtige beschermlaag. Componenten zien er normaal uit en er zit niets los.
Dit lijkt me in orde, hoewel een defecte halfgeleider meestal niet te zien is maar die is goed of niet goed. Niet af en toe goed. Dus dit zit weer mooi dicht  :026:

En zo ga ik gewoon op het gemakje alles nalopen  :048:

Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 996SPS Project
« Reactie #244 Gepost op: 03 februari 2016, 07:18:09 »

Nou ja, da's een compleet andere discussie die we hier maar niet zullen gaan voeren  ;)  :007:
Nee, laten we dat maar niet doen. Anders krijg je weer van die 'voor echte mannen' standpunten en zo. ;)
Nog best eens leuk om te doen, maar dan face to face met een drankje en zo. :)

Offline Mielko

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 463
  • Geslacht: Man
  • slijperij Tommetje--boorderij@zeelandnet.nl
Re: 996SPS Project
« Reactie #245 Gepost op: 03 februari 2016, 19:31:20 »
en je weet gelijk de aanbiedingen van het kruidvat
Rookworst zonder R is ook worst

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #246 Gepost op: 04 februari 2016, 12:35:22 »
Zolang de printplaat niet vochtig is en geen sporen van corrosie inderdaad lekker weer dichtschroeven
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #247 Gepost op: 27 mei 2016, 19:50:54 »
Promen lossen zich niet vanzelf op en nadien nog wel een paar keer op de motor gereden. Loopt meestal als een kanon en kan na een tijd zomaar opeens op 1 cilinder gaan lopen. Soms komt hij er na een minuut ofzo weer bij, soms zet ik gewoon het contact uit en start meteen weer. Eigenlijk gelijk weer klaar.

Nu ben ik ruim een maand weggeweest en vanmiddag heerlijk weer. Ik was wel een beetje uitgewerkt, dus hup ff op dat ding. Flink op z'n sodemieter gegeven en na ruim een half uur ofzo weer op 1 cilinder opeens.
Nu heb ik op de primaire kant van de 1 van de bobines de toerenteller aangesloten. Tijdens het 'op-1-clinder-lopen' dus meteen op gekeken: toerenteller deed het nog gewoon. Dus die cilinder leek te werken. Klopte ook: aan de praat gehouden en die bobine los: motor stil. Weer starten en nog steeds op 1 cilinder; andere bobine los: geen verschil.

Dus al met al ben ik iets toch iets verder: ik weet nu dat het de liggende cilinder is die uitvalt. Daarna weer ff stevig aan het gas gehangen maar deed het goed. Maar ik heb nu de toerenteller op de andere bobine aangesloten (dus van de cilinder die af en toe uitvalt). De eerst volgende keer als het weer gebeurt weet ik genoeg. Valt de cilinder weg en geeft de toerenteller nog wel toeren aan dan is het die bobine dus. Is er ook geen toerentalsignaal meer dan vrees ik helaas voor de ECU.

Wordt wel weer eens vervolgd dus  :026:
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 996SPS Project
« Reactie #248 Gepost op: 27 mei 2016, 20:27:28 »
Moet je er weer mee weg. ;)

Hopelijk valt het mee.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 996SPS Project
« Reactie #249 Gepost op: 28 mei 2016, 18:27:36 »
Als je er steeds op die manier weer fatsoenlijk mee thuis kan komen, lijkt me het best wel lekker proberen, maar grotere afstanden zijn wel risicovol hè...........

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #250 Gepost op: 29 mei 2016, 07:38:25 »
Als je er steeds op die manier weer fatsoenlijk mee thuis kan komen, lijkt me het best wel lekker proberen, maar grotere afstanden zijn wel risicovol hè...........

Nou, precies dat is het he. Onbetrouwbaar spul hou ik niet van; moet er gewoon onbezorgd mee naar de andere kant van het land kunnen  gaan.
Maar ben in elk geval een stap verder. Hopelijk snel gevonden en dan hoop ik op de bobine. Als het de ECU wordt het dan weet ik het nog niet...
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3273
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 996SPS Project
« Reactie #251 Gepost op: 29 mei 2016, 13:20:50 »
Als het de ECU wordt het dan weet ik het nog niet...
Waarom niet?

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #252 Gepost op: 29 mei 2016, 16:12:01 »
Als het de ECU wordt het dan weet ik het nog niet...
Waarom niet?

Omdat daar bijna niet aan te komen is; of in elk geval niet voor normaal geld. Het is een SPS met een speciale ECU.
Maar als hij hem kan repareren voor ben ik natuurlijk gered  :054:  ;)
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
80 Reacties
18093 Gelezen
Laatste bericht 21 juli 2006, 23:28:53
door Enrico
359 Reacties
65207 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
226 Reacties
35422 Gelezen
Laatste bericht 27 november 2012, 06:55:38
door CBRenee