* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: 996SPS Project  (gelezen 31499 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 996SPS Project
« Reactie #220 Gepost op: 13 april 2015, 13:42:47 »
Ongewoon prachtig  :052:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #221 Gepost op: 13 april 2015, 17:54:55 »
Super vet geworden........rijeigenschappen ook naar wens, schakelen enz  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #222 Gepost op: 13 april 2015, 20:05:37 »
Super vet geworden........rijeigenschappen ook naar wens, schakelen enz  ;)

Ja, dat zit wel goed idd. Qua rij eigenschappen gaat er wat mij betreft en mijn smaak niet veel boven een Ducati Superbike. Anderen houden misschien weer van meer comfort, want dit is natuurlijk wel een ras-sportfiets eigenlijk. Zelfs een japanse supersport is comfortable hierbij vergeleken. Maar ik ben er langzamerhand een beetje mee vergroeid  :048:
Loopt en schakelt uitstekend. De tijd zal natuurlijk even moeten leren hoe het blok zich gaat houden. Vertrouwen dat het allemaal goed zit heeft wat tijd nodig, maar ik heb op dit moment geen enkel punt wat op dat gebied vraagtekens oproept. Hopelijk stelt hij met niet teleur (of ik mezelf eigenlijk, want ik heb m zelf in elkaar geschroefd  :+  :X)
Het enige is dat hij sinds ik de koppelingsplaten heb vernieuwd hij wat lastig in neutraal gaat (was absoluut niet; was meteen erna). Schijnt dat het platenpakket dan nèt een fractie te dik is. Nou ja, ik verder totaal geen klachten dus ik kijk het maar even aan.

Nu maar lekker rijden en steeds wat langere ritten om de betrouwbaarheid te testen.  :026:  8)   :+
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 996SPS Project
« Reactie #223 Gepost op: 14 april 2015, 19:03:27 »
 :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #224 Gepost op: 19 april 2015, 11:32:38 »
Super  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #225 Gepost op: 30 januari 2016, 14:11:43 »
Jammer, jammer, jammer...Wat spijtig dat Adje Patatje niet meer onder ons is  :093:   :007:   Ik heb weer wat DUCATI tekst en DUCATI foto matriaal dus hij was zeker te weten intens gelukkig geweest met zijn pure DUCATI hart (zeker al een maand of 3....)   :037: :007:

Nou ja, hoe dan ook  ;) de komende tijd wil ik nog klussen aan deze masjien. Een paar dingen die ik op het lijstje heb staan:
-remleiding vóór vervangen
-distributieriemen vervangen
-de zijkanten van de koplamp moet ik nog afwerken op 1 of andere manier
-probleempje met uitvallen van 1 cilinder uitzoeken/oplossen

Vandeweek eerst de remleiding vervangen. Afgelopen seizoen was me opgevallen dat hij eigenlijk voor het goede nèt een fractie aan de korte kant is. Al hij flink uit z'n veren aan de voorkant komt komt hij een beetje strak te staan. Dat is geen fijne gedachte; moet er niet aan denken dat hij knapt...  Dus vervangen door een stalen leiding van ruim 10cm langer. Meer dan genoeg lengte nu  :054:

Gisteravond had ik wat tijd over dus even nieuwe riemen erop gefietst. Was in een half uurtje gepiept, met dank aan het feit dat alles open is. Kan zo de kappen eraf halen en daarna de riemen. Vorig jaar was ik voornamelijk eerst eens benieuwd of het blokje na al mijn gesleutel uberhaupt nog wel wou draaien dus had de oude (nog prima) riemen er maar weer even opgezet. Bleek als een kogel ga lopen en de riemen raakten in de vergetelheid. Nu maar gedaan voor die paar centen. Dus check; ook weer afgevinkt  :054:

Hier een plaatje op het moment dat de laatste er weer op ging:


Dan het gebeuren met die koplamp moet ik nog eens goed over nadenken.

Maar over het uitvallen van 1 cilinder zijn meedenkers altijd welkom  :048:
Tijdens mijn op 1 na laatste ritjes vorig jaar viel 1 cilinder af en toe helemaal weg. Ik zomaar alleen een flinke rondte aan het rijden (meer dan 200km). Was al uren probleemloos onderweg dus hij was door en door warm. Rij ik op het laatste stuk de OSK op en daar valt duidelijk 1 cilinder uit. Ik weet niet welke (alles bloedheet) en wilde absoljuut niet stoppen. Ik kon een beetje vaart houden maar als ik zou stoppen kom ik nooit meer thuis vreesde ik.
Tot mijn verbasing kwam na 1 of 2 minuten (moeilijk te schatten; de minuten duren in zo'n situatie lang) opeens hup weer erbij en gewoon full power, niks aan de hand. Weer een paar minuten later herhaalde alles zich. Dat is zo een aantal keren (5, 6 of 7 ofzo) doorgegaan.
Ik wilde nog over Walcheren naar huis, maar ben meteen over Noord Beveland recht naar huis gegaan (zoals hij nog liep snel thuis zien te komen). Dus nadat het een paar keer gebeurd was, was inmiddels bij Kats en die laatste paar km is er niks raars meer gebeurd. Daarna nog een rondje gereden zonder probleem.

Ik ben er vrijwel zeker van dat 1 cilinder volledig uitviel en daarom denk ik niet dat het mechanisch is. Blijft electronica en brandstof over. De injectoren hebben een gedeelde brandstofgalerij dus als daar iets zou falen komen ze beiden zonder benzine.
Kortom, mijn verdenkingen gaan uit naar de ontsteking. Maar ja dat kan vanalles zijn. Bobine, pickup, bougie (denk ik niet eigenlijk want daarna liep hij weer super) of (niet te hopen) ECU.  Wat ik eigenlijk wil doen is alle stekkers nazien en wat dingen doormeten (bobines en pickups, maar ik verwacht dat de metingen goed zullen zijn omdat hij nu gewoon goed loopt).
Dus als iemand nog suggesties heeft: komt u maar!  :026:  :034:

Wat ik verder denk ik niet handig heb gedaan is de plaatsing van de SR. Hij hangt eigenlijk vlak bij/boven de achterste uitlaatbocht (is op de foto duidelijk te zien). Die zal het best warm krijgen en daar is niet veel rijwind. Ik weet niet precies wat er dan gebeurt. Of hij kapot gaat of tijdelijk gaat falen ofzo tot hij is afgekoeld. Maar ik denk dat ik een ander plekje probeer te zoeken hiervoor. Hoe lastig dat ook is...
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #226 Gepost op: 30 januari 2016, 15:05:41 »
Heeft dit ding ook 2 temperatuursensoren.
Liggende cilinder zit meestal de temperatuurmeter bij gekoppeld.
Als je verschillende waarden met de multimeter meet heb je dus de oorzaak mogelijk te pakken.
Begon bij de st2 ook zo.

Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: 996SPS Project
« Reactie #227 Gepost op: 30 januari 2016, 17:16:42 »
 ducatie troep.. stellen spaghetti eters.. bah bah.

Haha geintje.. lekker bezig weer en hopelijk krijg je die storing te pakken.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #228 Gepost op: 30 januari 2016, 17:44:58 »
Goed bezig hier en ik denk dat Dick het juiste antwoord wel eens gegeven kon hebben !!!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 996SPS Project
« Reactie #229 Gepost op: 30 januari 2016, 19:02:26 »
Ik heb ook één keer cilinderuitval van één cilinder gehad. Precies hetzelfde verschijnsel, dan weer wel en dan weer niet. Wel bij een tankstation gestopt om te tanken en even te kijken maar niets gevonden. Liep na het tanken weer (even) prima maar daarna weer het zelfde verschijnsel. Ook op die manier naar huis getokkeld (vanaf de Willemstad binnendoor). Thuis bougies gewisseld en nog eens gezocht, brandstofpomp gecontroleerd, stukje proefgereden en na een tijdje zelfde verschijnsel. Thuisgekomen en stekkers nagelopen. Eén stekkertje van de ontstekingsspoel zat niet goed vast. die spoelen zitten bij mij net boven de accu en die had ik er uit gehad en zodoende was het stekkertje iets los komen te zitten met deze gevolgen. Dus stekkertje vast en lopen  als een speer. Poeh, poeh............

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #230 Gepost op: 30 januari 2016, 20:16:52 »
Heeft dit ding ook 2 temperatuursensoren.
Liggende cilinder zit meestal de temperatuurmeter bij gekoppeld.
Als je verschillende waarden met de multimeter meet heb je dus de oorzaak mogelijk te pakken.
Begon bij de st2 ook zo.

Dank je Dick voor je bijdrage! Wat bedoel je met je 2e zin?
Ik heb je daar meer over zien praten (ik denk op het ducforum). Ik weet weinig van een ST, maar volgens mij is een desmoquattro behoorlijk anders.
Ik heb 3 sensoren in de koelvloeistof die alle drie anders zijn: 1 voor de ECU, 1 voor de koelfan (gewoon schakelaar dus) en 1 voor de temp meter op het dashboard. Ze zitten allemaal in het thermostaathuis en er zit niks in de cilinders of koppen.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #231 Gepost op: 30 januari 2016, 20:20:33 »
Ik heb ook één keer cilinderuitval van één cilinder gehad. Precies hetzelfde verschijnsel, dan weer wel en dan weer niet. Wel bij een tankstation gestopt om te tanken en even te kijken maar niets gevonden. Liep na het tanken weer (even) prima maar daarna weer het zelfde verschijnsel. Ook op die manier naar huis getokkeld (vanaf de Willemstad binnendoor). Thuis bougies gewisseld en nog eens gezocht, brandstofpomp gecontroleerd, stukje proefgereden en na een tijdje zelfde verschijnsel. Thuisgekomen en stekkers nagelopen. Eén stekkertje van de ontstekingsspoel zat niet goed vast. die spoelen zitten bij mij net boven de accu en die had ik er uit gehad en zodoende was het stekkertje iets los komen te zitten met deze gevolgen. Dus stekkertje vast en lopen  als een speer. Poeh, poeh............

Ha Joop! Kijk dat is ook heel nuttige info!  :054:
Dit is precies waar ik aan zat te denken idd. Zoiets heeft mijn grootste 'verdenking'. Ik ga binnenkort alle betrokken stekkers nalopen en neem ook de opmerkingen van Dick mee.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #232 Gepost op: 30 januari 2016, 21:28:21 »
Heeft dit ding ook 2 temperatuursensoren.
Liggende cilinder zit meestal de temperatuurmeter bij gekoppeld.
Als je verschillende waarden met de multimeter meet heb je dus de oorzaak mogelijk te pakken.
Begon bij de st2 ook zo.

Dank je Dick voor je bijdrage! Wat bedoel je met je 2e zin?
Ik heb je daar meer over zien praten (ik denk op het ducforum). Ik weet weinig van een ST, maar volgens mij is een desmoquattro behoorlijk anders.
Ik heb 3 sensoren in de koelvloeistof die alle drie anders zijn: 1 voor de ECU, 1 voor de koelfan (gewoon schakelaar dus) en 1 voor de temp meter op het dashboard. Ze zitten allemaal in het thermostaathuis en er zit niks in de cilinders of koppen.
Staat op je elektrisch schema duidelijk aangegeven waar de sensoren voor bedoeld zijn,als het goed is......
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #233 Gepost op: 30 januari 2016, 22:12:03 »
Heeft dit ding ook 2 temperatuursensoren.
Liggende cilinder zit meestal de temperatuurmeter bij gekoppeld.
Als je verschillende waarden met de multimeter meet heb je dus de oorzaak mogelijk te pakken.
Begon bij de st2 ook zo.

Dank je Dick voor je bijdrage! Wat bedoel je met je 2e zin?
Ik heb je daar meer over zien praten (ik denk op het ducforum). Ik weet weinig van een ST, maar volgens mij is een desmoquattro behoorlijk anders.
Ik heb 3 sensoren in de koelvloeistof die alle drie anders zijn: 1 voor de ECU, 1 voor de koelfan (gewoon schakelaar dus) en 1 voor de temp meter op het dashboard. Ze zitten allemaal in het thermostaathuis en er zit niks in de cilinders of koppen.
Staat op je elektrisch schema duidelijk aangegeven waar de sensoren voor bedoeld zijn,als het goed is......
Ja, ik weet waar ze voor zijn (zie boven  ;) ), maar vraag was: wat bedoel je met je 2e zin? Maw: hoe werkt dat bij een ST ivm die horizontale cilinder. Even puur voor mijn info  :026:
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #234 Gepost op: 30 januari 2016, 23:03:46 »
Benieuwd wat je gaat vinden, slecht contact is natuurlijk ook vaak een troublemaker
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #235 Gepost op: 31 januari 2016, 09:05:21 »
Benieuwd wat je gaat vinden, slecht contact is natuurlijk ook vaak een troublemaker

Ja, ik hoop idd dat ik iets kan vinden. Lastige is natuurlijk dat het maar tijdens 1 rit is voorgekomen en nu ook niet meer op te wekken is. Makkelijker als een storing gewoon continu aanwezig is  :026:  :048:
Maar komt vast wel goed. Doen wat ik kan doen en gewoon weer proberen.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #236 Gepost op: 31 januari 2016, 09:36:07 »
Zodra je losse of loszittende/gecorrodeerde verbinding ziet weet je ook vast dat je er wat mee gaat winnen
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #237 Gepost op: 31 januari 2016, 11:15:18 »
Heeft dit ding ook 2 temperatuursensoren.
Liggende cilinder zit meestal de temperatuurmeter bij gekoppeld.
Als je verschillende waarden met de multimeter meet heb je dus de oorzaak mogelijk te pakken.
Begon bij de st2 ook zo.

Dank je Dick voor je bijdrage! Wat bedoel je met je 2e zin?
Ik heb je daar meer over zien praten (ik denk op het ducforum). Ik weet weinig van een ST, maar volgens mij is een desmoquattro behoorlijk anders.
Ik heb 3 sensoren in de koelvloeistof die alle drie anders zijn: 1 voor de ECU, 1 voor de koelfan (gewoon schakelaar dus) en 1 voor de temp meter op het dashboard. Ze zitten allemaal in het thermostaathuis en er zit niks in de cilinders of koppen.
Staat op je elektrisch schema duidelijk aangegeven waar de sensoren voor bedoeld zijn,als het goed is......
Ja, ik weet waar ze voor zijn (zie boven  ;) ), maar vraag was: wat bedoel je met je 2e zin? Maw: hoe werkt dat bij een ST ivm die horizontale cilinder. Even puur voor mijn info  :026:
Bij de st2 is de liggende cilinder met de kwetsbaarste sensor degene waar de temperatuurmeter bij is gekoppeld.
Beide sturen de injectie apart via de ECU aan.
Bij lage koelwater temp krijg je een verijkte brandstof is de cilinders.
De st heeft geen lambda sens en kat.
De sens van de liggende cilinder zit bij de st naast de bougie ,dus bij een nieuwe bougie monteren is een minimaal tikje en of duwtje blijkbaar voldoende om deze te beschadigen/slopen...
Had zelf het probleem van uitvallen door te rijk mengsel op 1 cilinder.
Zolang het buiten beneden de 12 graden was nog niet opgemerkt met warmer weer tijdens rijden uitvallen van 1 cilinder.
Heb toen gelijk de bougie kabels vervangen ivm meer dan 10 kiloohm weerstand wat ook storingen veroorzaakt.
Heb er sensoren van boch in had iemand van het ducatiforum al eerder eens uitgezocht ivm weerstand.
Zijn maar 3 verschillende waardes leverbaar :103:
Zijn betrouwbaarder en heel veel goedkoper dan de originele.
St gebruikt met de 2 en de 4 evenals de 916 en mogelijk meerdere typen dezelfde ECU met een andere eprom.
Kijk gelijk eeens of de ECU al eerder open is geweest.
Folie bij rubberdop weg.
Dan kan de binnenkant gecorrodeerd zijn wat op de print sluiting en storingen veroorzaakt.
Schoon blazen met de compressor voldoet meestal (wel met vocht afscheider)

Hoop dat je er wat aan heb.lekker uitpuzzelen  :026:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #238 Gepost op: 01 februari 2016, 16:43:44 »
Dank je voor je toelichting, Dick.
Dat is idd heel anders dan bij de 4-kleppers. Die hebben geen temp.sensors in het blok zitten (koppen of cilinders). Dat zit allemaal bij elkaar in het thermostaathuis:


Ik heb even een afbeelding van een ST2 blok opgezocht en zie idd wat je bedoelt. Hij is ook gebaseerd op de luchtgekoelde 2-kleppers waarop aangepaste cilinder, koppen en een waterpomp gezet is.
Ik ga de ECU sensor wel even doormeten ahv de WPH waardes, maar denk niet dat het daar vandaan komt. Maar goed, gewoon alles checken en kijken wat er boven water komt.

De ECU's van deze generatie superbikes en de ST zijn idd gelijk: de 1.6M. Die had ik idd ook in mijn eerdere Ducs. Maar deze weer niet natuurlijk omdat dit een SPS is. Die heeft de P8 (aka Big Brain  :103: ) ECU.  Ik ga hem trouwens wel even openschroeven en de electronica controleren.

Hier de enorme ECU:
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: 996SPS Project
« Reactie #239 Gepost op: 02 februari 2016, 08:07:06 »
Volgens mij is dat ding groter dan mijn Mac Mini desktop. Kun je er ook Netflix op draaien? ;)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
80 Reacties
18549 Gelezen
Laatste bericht 21 juli 2006, 23:28:53
door Enrico
359 Reacties
66770 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
226 Reacties
36405 Gelezen
Laatste bericht 27 november 2012, 06:55:38
door CBRenee