* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: 996SPS Project  (gelezen 31496 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #60 Gepost op: 26 augustus 2014, 13:14:48 »
Stuur inmiddels opgehaald bij Joop en  gemonteerd. Prachtig gemaakt Joop!  :054:  :026:



Alle kabels, leidingen en draden zijn natuurlijk te kort, dus daar ben ik nu mee bezig.
Voor de voorste remslang zat ik te denken aan een slang van een hoger model met dezelfde klauwen etc. Misschien wil Dick even de lengte van de voorste remslang van zijn ST opmeten? Dan weet ik of dat voor mij een optie is.

Ondertussen aan het nadenken over het fabriceren van een cockpitje (liefst zelf een behuizing maken) en koplamp etc.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #61 Gepost op: 26 augustus 2014, 14:11:40 »
Kabels e.d. is altijd even goed bekijken ivm een hoger stuur, idd even vergelijken welke remklauwen voor de stand van de banjo's en soms kun je bv bij de remleiding ipv 1-2 naar 2-2 dus zonder t-stuk, van remklauw naar remklauw doe ik zelf eigenlijk nooit dan liever rechtstreeks vanaf de pot. Voor de kabels kijk ik ook naar de gelijke carbs en handvat maar dan welke motor een hoger stuur heeft......... :039:

Belangrijk is dat je nooit te strakke leidingen en kabels heb en ook nooit teveel ''over''.......het blijven toch je bedieningsorganen tijdens het rijden en zeker remmen  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #62 Gepost op: 26 augustus 2014, 14:22:25 »
soms kun je bv bij de remleiding ipv 1-2 naar 2-2 dus zonder t-stuk

Oja, dat is natuurlijk idd ook een mogelijkheid: 2 - 2. Dan gewoon met een speciale, langere banjobout neem ik aan?
Op de remklauwen zitten geen banjo's, maar rechte indraai nippels.
Gaskabel heb ik nog niet naar gekeken. Moet nog even de tank en airbox eraf halen om bij de smoorklephuizen te komen.

btw, zojuist bezorgd: het oog wil ook wat zonder kuip dus een beetje kleur in de machinekamer  :103:   8)


Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #63 Gepost op: 26 augustus 2014, 16:58:13 »
Haha de silicone slangen.......mooi  :039:

Ja in je rempot komt een langere versie voor de leidingen, 3 afdichtringen en klaar  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 996SPS Project
« Reactie #64 Gepost op: 26 augustus 2014, 19:08:57 »
Prachtig gemaakt Joop! 

 :097:

Enne........mooje rooje slangen!

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #65 Gepost op: 26 augustus 2014, 19:38:42 »
Stuur inmiddels opgehaald bij Joop en  gemonteerd. Prachtig gemaakt Joop!  :054:  :026:



Alle kabels, leidingen en draden zijn natuurlijk te kort, dus daar ben ik nu mee bezig.
Voor de voorste remslang zat ik te denken aan een slang van een hoger model met dezelfde klauwen etc. Misschien wil Dick even de lengte van de voorste remslang van zijn ST opmeten? Dan weet ik of dat voor mij een optie is.

Ondertussen aan het nadenken over het fabriceren van een cockpitje (liefst zelf een behuizing maken) en koplamp etc.
Van rechte banjo rempomp tot T stuk 45 cm en daarna tot haakse banjo ongeveer 14 cm.
En mooie rode slangen voor de Ducati :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #66 Gepost op: 27 augustus 2014, 00:13:06 »
Bij de meeste motorzaken maken ze remleidingen zo op maat.

Siliconen slangen zien er goed uit  :052:

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #67 Gepost op: 27 augustus 2014, 12:29:46 »
Dank allen! En dank Dick voor het opmeten. Vreemd, maar de lengte is exact gelijk aan mijn remslang terwijl ik zou verwachten dat een superbike een wat kortere slang zou hebben.
Maar goed, een ST remslang is dus ook geen optie.

Ik ga me maar richten op twee losse, al dan niet bestaand of ergens op maat laten maken. Ik zag nu op internet na enig zoekwerk idd rvs remleiding op maat te bestellen met geperste koppelingen en gunstig geprijsd.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #68 Gepost op: 27 augustus 2014, 16:11:17 »
Had je daar een linkje van.......geperste koppelingen hebben ook mijn voorkeur  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #69 Gepost op: 28 augustus 2014, 09:32:05 »
Had je daar een linkje van.......geperste koppelingen hebben ook mijn voorkeur  :048:

Ik had dit gevonden: http://www.jmpbonderdelen.nl/universeel/diversen/remleiding-rvs-universeel-op-lengte.html
Ik neem aan dat de afbeeldingen voor het idee zijn, want in de text staat duidelijk 'geperste koppelingen'.
Prijzen vind ik goed te doen en ga er denk ik een paar bestellen.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #70 Gepost op: 03 september 2014, 10:01:43 »
Gisteren waren de voorste remleidingen binnengekomen. Ik heb idd gekozen voor twee afzonderlijke stalen leidingen; vanaf de hoofdremcilinder naar elke remklauw een eigen leiding.
Meteen erop gezet, want ik wilde even proefrijden met het nieuwe stuur erop. Dus met een gestripte fiets zonder verlichting of teller oid even heerlijk op wat rustige plekken aan het spelen geweest.
Sodeju! Alleen een ander stuur erop en het is een compleet andere fiets!  :022:  Ongelofelijk!
De zit is echt perfect voor me; helemaal zoals ik het wou. Stuurt echt super. Powerwheelies in 2 echt geen enkel probleem  :050: Gewoon volgas geven en gaan  :+

Tank is nu nagenoeg leeggereden dus ik ga hem denk ik zo langzamerhand verder domonteren. maar ik wilde nog even checken hoe hij rijdt met dit stuur. Dus dat is in orde.

Blok loopt ook echt super en klinkt ook helemaal goed. Gaat als een kanon. Helaas is de kans wel aanwezig dat ik het blok vandewinter moet openmaken. Hij schakelt echt als boter, alleen terug van 6 naar 5 gaat duidelijk zwaarder dan normaal. Iemand een idee wat dat kan zijn? Als het niet hoeft hou ik blok lekker dicht, maar ik heb mezelf er al min of meer op voorbereid dat het open moet ivm de versnellingsbak.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: 996SPS Project
« Reactie #71 Gepost op: 03 september 2014, 10:24:22 »
Zolang de versnellingen er niet uitschieten bij gazzzz vol open en je geen vreemde geluiden hoort zou ik zeggen.........if it's not broke, don't fix it  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #72 Gepost op: 03 september 2014, 11:46:19 »
Zolang de versnellingen er niet uitschieten bij gazzzz vol open en je geen vreemde geluiden hoort zou ik zeggen.........if it's not broke, don't fix it  ;)

Nee, verder niks aan de hand en geen vreemde geluiden (al denk een niet-Duc rijder daar misschien anders over  :+  :093:). Echt alleen het terugschakelen van 6 naar 5 gaat echt zwaarder dan normaal is.
De 5e en 6e versnelling delen samen dezelfde schakelvork. Je zou zeggen als er iets met de vork is moet er ook iets te merken zijn aan de 5e versnelling. Dat is er absoluut niet. Kans is denk ik groot dat er een beschadiging/slijtage zit in de loopgroef van de schakelwals. Tenminste: het is een reƫle boosdoener lijkt me.

Ik kan en zal zeker eerst nog kijken naar de afstelling van het schakelmechanisme achter het linker (dynamo-) deksel, maar alle andere schakelbewegingen zijn perfect, dus ik verwacht eigenlijk niet dat daar het euvel zit.

Binnenkort alle vloeistoffen er maar eens uit laten lopen.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #73 Gepost op: 03 september 2014, 12:13:01 »
Nog even een toevoeging na nog even nadenken:
Als ik 'rustig' aan doe en gewoon opschakel naar 6 en rij rustig in 6 (constant of niet te hard accelereren) dan schakelt hij wel normaal (soepel) terug naar 5.
Ga ik flink aan het gas hangen in 6 en belast m dus flink, alleen dan schakelt hij moeilijk/zwaarder dan normaal terug naar 5.

Hoe hard ik ook in de andere versnellingen accelereer: geen enkel probleem. Echt alleen bovenstaand.
Wellicht tandwiel 6e versnelling?
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 996SPS Project
« Reactie #74 Gepost op: 03 september 2014, 16:24:06 »
Het kan ook in de veren zitten, die het schakelpedaal na iedere schakelbeweging weer "neutraal" zetten.
Gewoon tzt dat deksel los halen en die dingen controleren. Kan je ook je schakelwals handmatig (met een tang) bedienen.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: 996SPS Project
« Reactie #75 Gepost op: 03 september 2014, 16:25:31 »
Btw...........al aan het malletje bezig geweest?

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #76 Gepost op: 03 september 2014, 16:46:31 »
Btw...........al aan het malletje bezig geweest?

Jazeker  :034:
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #77 Gepost op: 03 september 2014, 19:55:13 »
Nog even een toevoeging na nog even nadenken:
Als ik 'rustig' aan doe en gewoon opschakel naar 6 en rij rustig in 6 (constant of niet te hard accelereren) dan schakelt hij wel normaal (soepel) terug naar 5.
Ga ik flink aan het gas hangen in 6 en belast m dus flink, alleen dan schakelt hij moeilijk/zwaarder dan normaal terug naar 5.

Hoe hard ik ook in de andere versnellingen accelereer: geen enkel probleem. Echt alleen bovenstaand.
Wellicht tandwiel 6e versnelling?
Komt je koppeling wel goed vrij.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #78 Gepost op: 03 september 2014, 20:17:25 »
Komt je koppeling wel goed vrij.

 :034:  Zeker  :054:
Bovendien: het is enkel en alleen van 6 terug naar 5
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: 996SPS Project
« Reactie #79 Gepost op: 04 september 2014, 17:48:36 »
Nou, benzine op en dat schakelen zit nou eenmaal in m'n hoofd dus....
KVS en olie eruit en hup, dynamo deksel eraf.

Nou, heb ik echt nog nooit enig schakelprobleem gehad dus ik weet eigenlijk niet goed waar ik naar moet kijken. (nou ja, wel waar ik naar moet kijken maar waar op te letten wat er mis zou kunnen zijn  8)  :026: )
Geen kapotte veren in elk geval, maar dat kon ook niet. Hij schakelt verder prima.

De eerste afstelling is de stang goed gecentreerd tussen de stoppers (half achter het vliegwiel; bij de excenter stelschroef). Dat is prima.

De tweede afstelling ben ik niet zeker van, omdat ik dat niet goed kan controleren. Eigenlijk moet je een stukje ducati gereedschap gebruiken waar een merkteken opstaat. Dat moet uitlijnen met het merkteken (streep; tweede foto) op de klauw. Maar dat plaatje heb ik niet dus weet niet of die goed staat.
Hij staat in elk geval alles behalve gecentreerd tussen de staafjes van de wals. Maar het scheelt zoveel dat ik me niet kan voorstellen dat hij in het midden moet staan (volgen jullie het nog?)



Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
80 Reacties
18548 Gelezen
Laatste bericht 21 juli 2006, 23:28:53
door Enrico
359 Reacties
66766 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
226 Reacties
36405 Gelezen
Laatste bericht 27 november 2012, 06:55:38
door CBRenee