* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.  (gelezen 66768 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #80 Gepost op: 18 augustus 2011, 19:54:06 »
Zo'n 56 cm Freak  ;)
Fighting the streets with my Suzuki

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #81 Gepost op: 18 augustus 2011, 22:13:58 »
Mmmhhhhh nog meer plaatjes van te vinden?

Ja ik heb er nog één:



Die andere heb ik zelf even in elkaar gefröbelt :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #82 Gepost op: 18 augustus 2011, 23:27:25 »
Zo'n 56 cm Freak  ;)
Dat is top..............thanks, ik ging er vanuit dat het ook van een RC36 was, zo niet hoor ik het graag  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #83 Gepost op: 18 augustus 2011, 23:28:44 »
Mmmhhhhh nog meer plaatjes van te vinden?

Ja ik heb er nog één:

Die andere heb ik zelf even in elkaar gefröbelt :054:
Die koplamp...............dat kan beter  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #84 Gepost op: 18 augustus 2011, 23:51:44 »
Zeker, zo te zien is dat de standaard set (L model) met een scooter flyscreen.

Strak en basic:


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #85 Gepost op: 19 augustus 2011, 00:37:17 »
Vindt het niks, je ziet ook geen koplamp en mijn overtuiging is toch dat er ,,iets'' moet zitten, gedacht wordt hier aan een soort van wespen-koplamp, beetje richting dit idee maar dit zit net vers in de kop en ik ben er nog lang niet dus heb de tijd,

Stiekem heb ik het idee dat deze hier langer blijft dan de langste tot nu toe  :018:

Oja die oliekoeler is wel ubergeil  :052:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #86 Gepost op: 19 augustus 2011, 00:55:30 »
Handige info is nooit weg  :018:

1989-1991: GSX-R1100 K,L,M models 1127cc, 36mm carbs, 40mm carbs (M)

"Most powerful engine of the lot. Engine makes 120bhp standard, heaps of torque. With race exhaust and good jetting, we get 146bhp at the back wheel out of these. 36mm Mikunis are a good set of carbs, but make sure they're derestricted before you start any work. Stage 1 and Stage 3 induction kits both work well, and you don't lose any midrange with a Stage 3 kit. You're looking at a 5% power gain with a Stage 3 kit over de Stage 1 kit, but it costs a bit more and takes more setting-up. Exhaust have got to be Vance & Hines, Yoshimura or Skorpion. We try and steer people away from putting open cans on the standard twin muffler system - it causes headaches.

"Big-bore kits start at 1186 on these engines and go as big as 1260, but that's real big - no room for error. Thirty-six mil carbs can cope with the bigger bore no worries, and we 'd recommend a Stage 1 headjob to go with the big-bore conversion. The heads respons well on these motors - I've seen 7bhp just from a headflow itself. Bigger valves are available, but the standard sizes are enough for the road."

"GSX-R boys are real fanatics, and we can take the 1127 motor as far as they want. Stage 3 headflow, bigger valves, race valve springs, radical cams, flatslide carbs - it's all just a question of money. We do drop-in cams for the K and L, but moving on to the M-model with 40mm carbs and they're nothing but problems with Stage 3 induction kits. Stick to Stage 1 - the airbox is fine - since the carbs are too big for the engine and you'll lose heaps of midrange with little top-end gain if you fit Stage 3. Just de-restricting the carbs properly gains you 9bhp. If you want to make an M-model fly, fit the 41mm Keihin flatslides. You've got to learn how to use them properly and they cost, but boy do they work. NOS nitrous kits are available - we prefer to fit them ourselves - and don't fart about with K or L forks. Just send them straight to Ron Williams at Maxton. A 5� igntion advancer crispens the low-end power, or try a Vance & Hines Powerpack, which lets you change the ignition curve to suit the tune of your GSX-R. Yoshimura and Skorpion are the pipes to go for the M."

K, L, M model mods
Dynojet kit    �111
K&N filter    �48
Stage 3 filters    �73
Skorpion pipe    �593
Yoshimura pipe    �325
1186cc kit    �295
Stage 1 headflow    �225
Stage 3 headflow    �400
155bhp tune package    �1,500
Drop-in cams    �195
De-restrict carbs    �50
41mm Keihins    �825
Nitrous kit    �456
V&H Powerpack (igniter)    �325
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #87 Gepost op: 19 augustus 2011, 01:00:11 »
GSX-R front wheels
Model
   Wheel size    Axle diam.    Disc diameter
85-86 750    18xMT2.50    15 mm    300 mm
86 1100    18xMT2.75    15 mm    310 mm
87 750    18xMT2.50    17 mm    300 mm
87 1100    18xMT2.75    17 mm    310 mm
88 1100    18xMT2.75    20 mm    310 mm
88-94 750    17xMT3.50    20 mm    310 mm
89-94 1100    17xMT3.50    20 mm    310 mm

GSX-R rear wheels
Model    Wheel size    Nr. of bolts    Disc diameter
85-87 750    18xMT3.50    
5
   220 mm
86-87 1100    18xMT4.00    
5
   220 mm
88 1100    18xMT4.50    
5
   220 mm
88-89 750    17xMT4.50    
5
   240 mm
89 1100 *    17xMT4.50    
6
   240 mm
90-94 750    17xMT5.50    
6
   240 mm
90-94 1100    17xMT5.50    
6
   240 mm
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #88 Gepost op: 19 augustus 2011, 01:02:55 »
Oja die oliekoeler is wel ubergeil  :052:

Die laatste bedoel je? Op de verlichting voor na dan..? Het blad waar ie in staat heb ik nog. Zitje past ook goed bij de tank vind ik. Is geen standaard tank trouwens.. dacht een alu raceding.

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #89 Gepost op: 19 augustus 2011, 09:08:43 »
Zo'n 56 cm Freak  ;)
Dat is top..............thanks, ik ging er vanuit dat het ook van een RC36 was, zo niet hoor ik het graag  :+
Zover ik weet wel, anders zou ik het nog even na moeten vragen aan de chef op het warme eiland aan de andere kant van de wereld ;)
Fighting the streets with my Suzuki

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #90 Gepost op: 19 augustus 2011, 20:28:23 »
hey hey wat meer respect voor die ouwe Honda he! Haha, maar idd Freak is idd een RC 36 brug. Ff een free wifi signaal opgepikt op Cabana Beach hier op dt warme eiland, ga zo maar eens een Malibu Pine apple cocktail bestellen, en es een beetje bij lezen want ik mis wel een hoop in me favoriete topic deeltje.
 :034:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #91 Gepost op: 19 augustus 2011, 21:52:37 »
De complete set van de Rc36 van Lowrijder gaat niet meer door, ten 1e heb ik u een subframe gekocht dus stukje bij beetje verzamelen en ten 2e hij laat het onder zijn project zitten dus alle opties weer open  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #92 Gepost op: 20 augustus 2011, 23:06:20 »
Ik ben er over uit na veel vergelijken en vooral kijken wat de mogelijkheden zijn vooral financieel en wat er al voor handen is hier, het gaat inderdaad deze kont worden,



Met dit aan de onderzijde en uiteraard zullen de kleuren nog bedacht moeten worden,



En tevens ga ik een origineel subframe gebruiken, of er alleen delen of het complete subframe gebruik gaan worden moet ik nog bekijken, meten is weten,



Zoals ik het nu heb gezien moet er wel een stuk van het zadel af zodat het plastic  [vies woord] wat dichter tegen de tank komt, uiteraard kan ik dat pas zien als er besloten is een Rc36 achterbrug in te zetten, hoe dan ook deze kont gaat het worden!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #93 Gepost op: 21 augustus 2011, 14:00:05 »
:072:

Mooi zo'n subframe erbij, ook 1000k5/6 toch?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #94 Gepost op: 21 augustus 2011, 16:45:22 »
:072:

Mooi zo'n subframe erbij, ook 1000k5/6 toch?
Yupzzzz dan weet ik zeker dat het plastic past, uiteraard is alles zelf te maken maar deze kon ik niet laten schieten  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #95 Gepost op: 21 augustus 2011, 19:51:06 »
Mooi man, ideaal zo'n 100% pasvorm e.d. :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #97 Gepost op: 23 augustus 2011, 09:12:21 »
kopuh kopuh kopuh

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #98 Gepost op: 23 augustus 2011, 10:25:23 »
kopuh kopuh kopuh
Was het maar waar, ook ben ik niet gelijk van de carbon dingen maar op zich zijn ze wel tof  :034:

Ik zit nog te wachten op het subframe, kentekenplaathouder en lampenoren  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #99 Gepost op: 23 augustus 2011, 13:04:00 »
Subframe kwam daarnet binnen en uiteraard gelijk even het plastic gepast,



Het voorste deel is behoorlijk dik maar eventueel is het een idee om het frame onder het zitje door te halen en hier een eigen aansluiting voor te maken wat direct op het hoofdframe gelast/gebout kan worden,



Ik moet nog een achterlicht en 1 rechter pinker scoren en dan is deze kont aardig compleet,



Best aardig kontje toch  :)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
713 Reacties
139716 Gelezen
Laatste bericht 02 augustus 2011, 18:04:19
door MotorFreak
19 Reacties
5386 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
252 Reacties
31498 Gelezen
Laatste bericht 29 mei 2016, 16:12:01
door Sabel
1 Reacties
1878 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR
246 Reacties
22809 Gelezen
Laatste bericht 28 mei 2024, 10:05:55
door Ghulst