* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.  (gelezen 66765 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #40 Gepost op: 16 augustus 2011, 13:07:28 »
Het is een oud ding, weegt veel, heeft een redelijke wielbasis en ik denk dat de geometrie naar huidige maatstaven relatief veel input cq kracht vergt. Met een superbike stuur is dat gelijk heel anders, meer arm. Maar dat doet niets af aan de geometrie.

Maar daar kan wat aan gedaan worden natuurlijk. De vraag is of Freak dat wil en daar zin in heeft.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #41 Gepost op: 16 augustus 2011, 14:06:52 »
Willen en zin is aanwezig maar als ik hier en daar de prijzen vergelijk die dit mogelijk maken dan wordt het minder leuk  :018:

Eerst moet ik de inbouwmaat weten van de achterbrug  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #42 Gepost op: 16 augustus 2011, 17:33:51 »
Rome was ook niet in één dag klaar :103:

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #43 Gepost op: 16 augustus 2011, 18:31:03 »
Willen en zin is aanwezig maar als ik hier en daar de prijzen vergelijk die dit mogelijk maken dan wordt het minder leuk  :018:

Eerst moet ik de inbouwmaat weten van de achterbrug  :048:
Van een VFR brug of wat er past in de gixxer?
Fighting the streets with my Suzuki

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #44 Gepost op: 16 augustus 2011, 18:32:19 »
De inbouwmaat van mijn gixxer, ik weet dat een VFR800I brug niet past want die zijn 28cm..............dacht ik  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #45 Gepost op: 16 augustus 2011, 19:20:08 »
Zo'n triumph achterbrug is zeker te kort? Daar past wel een drie spaaks wiel op, een heel mooi wiel als je het mij vraagt.

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #46 Gepost op: 16 augustus 2011, 20:21:03 »
De inbouwmaat van mijn gixxer, ik weet dat een VFR800I brug niet past want die zijn 28cm..............dacht ik  :048:
Geen idee zou wel een zekere vfr brug kunnen opmeten voor je van het weekend  ;)
Zit voor de bandit ook over een enkelzijdige brug te denken maar de meeste zijn te breed voor de bandit daar past maar max 22 cm in ofzo en dan heb ik het frame al breder gemaakt  :046: Misschien maar zelf een brug ontwerpen/bouwen  :+
Fighting the streets with my Suzuki

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #47 Gepost op: 16 augustus 2011, 21:47:47 »
Ow als je dat toch een brug gaat bouwen  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #48 Gepost op: 16 augustus 2011, 21:50:07 »
Zo'n triumph achterbrug is zeker te kort? Daar past wel een drie spaaks wiel op, een heel mooi wiel als je het mij vraagt.
Truimph heb ik nog geen gegevens van maar ben hier en daar bezig met een Duc996 brug en die is 24,5cm en zou net moeten kunnen, een VFR800I is 28cm dus te breed, de RC36 zou wel moeten passen met 23,5cm en inderdaad de lengte wil ik ook nog nagaan................in principe zou het een multispaak moeten worden en Lowrider op XB heeft me al een aanbieding gedaan maar vindt 350,=euro nog wat van het goede...........ik blijf zoeken, de sport is begonnen  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #49 Gepost op: 16 augustus 2011, 22:04:52 »
Volgens mij is de Ducati achterbrug aan de korte kant vanwege het L blok.

Multispaak.. en het voorwiel dan? :042:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #50 Gepost op: 16 augustus 2011, 22:16:40 »
van voor misschien ook maar een enkelzijdige ophanging is wel een bijzondere uitdaging :052: 
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #51 Gepost op: 16 augustus 2011, 22:35:00 »
Ik ben niet echt thuis in de fighter business, maar waarom een enkelzijdige achterbrug?? Mis ik echt het hele punt of gaat het toch alleen maar om de looks??
Straight to your face with the truth!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #52 Gepost op: 16 augustus 2011, 22:39:41 »
Voornamelijk de looks ja. Bij het racen is het makkelijk wielen wisselen, zeker bij Duc en MV. Met één grote centrale moer haal je het achterwiel los. Schijf/klauw en ketting blijven dan gewoon zitten volgens mij.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #53 Gepost op: 16 augustus 2011, 23:07:11 »
Volgens mij is de Ducati achterbrug aan de korte kant vanwege het L blok.

Multispaak.. en het voorwiel dan? :042:
Geen idee nog..............het zijn plannen om eventueel een set RC36 wielen te nemen maar ik moet van het voorwiel het verzet nog weten voor de remschijven.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #54 Gepost op: 16 augustus 2011, 23:09:21 »
En de diameter, of weet je die al..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #55 Gepost op: 16 augustus 2011, 23:09:25 »
van voor misschien ook maar een enkelzijdige ophanging is wel een bijzondere uitdaging :052:
Nee zeker weten van niet, hoogstens zou het van een Bimota worden maar dan nog nee  :+

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #56 Gepost op: 16 augustus 2011, 23:11:01 »
Ik ben niet echt thuis in de fighter business, maar waarom een enkelzijdige achterbrug?? Mis ik echt het hele punt of gaat het toch alleen maar om de looks??
Voor mijn de looks en het feit dat de achterbrug iets korter mag voor het betere bochtenwerk  :034: Ik kan zoiezo altijd nog kiezen voor een 750 brug  :039:

@Loki, ja ook de diameter enz moet ik nog nazien dus ik ga op zoek naar zo'n motor met de meetlat en schuifmaat in de kontzak  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #57 Gepost op: 16 augustus 2011, 23:17:16 »
Mooi joh, zo'n lange achterbrug.. met de geometrie krijg je dat ook al wel beter :103: En wat betreft die schijven, op XB weten ze misschien nog wel wat..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #58 Gepost op: 16 augustus 2011, 23:20:47 »
Hier een beetje het idee wat ik in de kop heb, dit is de waterkoeler 750cc, deze wielophanging vindt ik geweldig ook in combinatie van de R6 kont model 2006,



Hier nog een voorbeeld van een R6 model 2006 kont en deze staat redelijk bovenaan de verlanglijst,



Ik heb nog een andere kont hoog op de lijst staan en dat is de GSX-R600K6 kont..............zeker niet verkeerd want ik heb wel het plan om pinkers te monteren en dan niet van die losse uitsteeksels maar geïntrigeerd in de kont,



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #59 Gepost op: 16 augustus 2011, 23:21:54 »
Mooi joh, zo'n lange achterbrug.. met de geometrie krijg je dat ook al wel beter :103: En wat betreft die schijven, op XB weten ze misschien nog wel wat..
Nee de achterbrug lang vindt ik niks, krijg dan altijd het dragrace gevoel dus geen optie, inderdaad bij XB ben ik me aardig aan het oriënteren  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
713 Reacties
139713 Gelezen
Laatste bericht 02 augustus 2011, 18:04:19
door MotorFreak
19 Reacties
5386 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
252 Reacties
31493 Gelezen
Laatste bericht 29 mei 2016, 16:12:01
door Sabel
1 Reacties
1878 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR
246 Reacties
22807 Gelezen
Laatste bericht 28 mei 2024, 10:05:55
door Ghulst