Vanavond de Gixxer maar eens verder geslacht en dus weer de heftafel opgezocht,
Voorwiel zat trouwens behoorlijk los, de klampbouten welke de vooras vastklampen waren niet meer dan handvast gezet, de wiellagers voor hebben ook hun beste tijd gehad maar het balhoofd voelt nog wel goed aan terwijl ik dacht dat deze wel aardige pitting zou hebben,
Clip-ons eraf en gelijk op foto gezet voor eventuele verkoop, een voor een de voorpoten eruit en eens kijken hoe het balhoofdlager er aan toe is............in principe monteer ik bij zulke projecten een nieuw setje lagers want hier mee valt of staat het betere stuurwerk en de echte kosten en werk is het niet als alles toch zover uit elkaar ligt,
Bovenste lagerschaal ziet er zelfs heel netjes uit, staat wel heel droog maar zowel de lagerschalen als de tonnetjes zijn keurig,
Aan de onderzijde is een heel licht spoortje te ontdekken alwaar de tonnetjes tegenaan hebben gedrukt, het balhoofd stond wel redelijk los maar geen echte slijtage te vinden,
De ogen in de balken komen nu weer eens van pas, krukje onder het frame en de rest wordt opgevangen door de spanbanden,
Dog en wisebone zaten enorm vast, hier moest de luchttol maar aan te pas komen en zelfs deze had er moeite mee...........de achterbrug voelde wel goed aan met op en neer bewegen maar zo vast als dit zat is overbodig,
Deze was de grootste boosdoener, duidelijk dat er hier water in is gekomen en het lager kan zo de oud ijzer bak in, gelukkig alles netjes heel losgekregen maar nam ff wat meer tijd in beslag...............gelukkig staat er hier geen baas achter me te hijgen
Om het blok uit het frame te krijgen maar de makkelijkste weg gevolgd dus frame met blok ophangen, alle bouten aan de rechterzijde eerst een stukje gelost waarna het rechterframe deel verwijderd kan worden, alles kwam goed los hier, wel leek er een beetje spanning op het losse framedeel te staan maar niks spannends,
Vervolgens hulp erbij geroepen en samen het frame met blok op de rechterzijde gelegd, terwijl ik het blok met frame kantelde heeft zij de heftafel langzaam omhoog gekrikt, werkte prima en zo kan ik de linkerzijde loshalen en het frame over het blok tillen,
En niet veel later vreselijke zwarte klauwen van de resten kettingvet maar het hartje ligt alleen op de heftafel,
Ik heb het blok voorlopig even op een aantal houten balkjes geparkeerd en hoop dat het carterpannetje de druk van het blok kan hebben, ooit wel eens meegemaakt dat er een scheur in een carter kwam doordat een blok te zwaar was en het alu schijnbaar wat zwak,
Rechterframedeel weer handvast aan het hoofdframe gezet en zo kunnen we binnenkort de boel eens grondig reinigen,
Blok voor de zekerheid maar even met wat spanbanden vastgezet..................hoe dan ook................het zooitje is geslacht en de komende tijd zal de ontvetterbak maar weer eens vanonder het stof worden getrokken
Wordt weer vervolgt!!!