* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 137070 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #260 Gepost op: 27 februari 2008, 20:57:34 »
haha ok!  :054:

liegebeest

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #261 Gepost op: 27 februari 2008, 21:14:29 »
Uh, boys :X: De lengte van remleidingen maakt geen barst uit. Als de leiding naar de ene klauw korter is remt die niet eerder..... :X

De druk is overal gelijk. De klauwen zijn ook gelijk qua zuigers. Als de rempomp ingedrukt wordt wordt de verplaatsing gelijk verdeeld, ongeacht lengte van een leiding.

SCREWBEAST

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #262 Gepost op: 27 februari 2008, 21:20:40 »
Uh, boys :X: De lengte van remleidingen maakt geen barst uit. Als de leiding naar de ene klauw korter is remt die niet eerder..... :X

De druk is overal gelijk. De klauwen zijn ook gelijk qua zuigers. Als de rempomp ingedrukt wordt wordt de verplaatsing gelijk verdeeld, ongeacht lengte van een leiding.

Klopt maar mag aannemen dat "we" dat toch al wisten  :026:

liegebeest

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #263 Gepost op: 27 februari 2008, 21:24:37 »
Uh, boys :X: De lengte van remleidingen maakt geen barst uit. Als de leiding naar de ene klauw korter is remt die niet eerder..... :X

De druk is overal gelijk. De klauwen zijn ook gelijk qua zuigers. Als de rempomp ingedrukt wordt wordt de verplaatsing gelijk verdeeld, ongeacht lengte van een leiding.

Klopt maar mag aannemen dat "we" dat toch al wisten  :026:

Uhm, moet ik de verschillende posts even aanhalen waar het tegendeel beweerd wordt? :040: Met tekeningen erbij zelfs? ;)

Geen verschil, ook niet theoretisch. Ook niet als de leiding eerst naar klauw 1 loopt en van daar naar klauw 2, boeit allemaal niks.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #264 Gepost op: 27 februari 2008, 22:26:30 »
Zoals Liegebeest aangeeft klopt het inderdaad, ikzelf zou kiezen voor 2 leidingen direkt vanaf de rempomp, wat je nodig hebt is een langere banjobout meer niet  :p Vergeet niet dat dan je banjobout op je remklauw te lang is ook als je kiest voor een splitter maar die splitters zijn veel duurder dan 2 losse leidingen en de lengte maakt geen ruk uit, ook niet dat er meer remolie aanwezig is, je remdruk en uitzetting van je leidingen is bepalend voor je remdruk  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Anthony

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #265 Gepost op: 27 februari 2008, 22:35:08 »
owke, my bad  :097:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #266 Gepost op: 27 februari 2008, 23:29:43 »

Bij mijn fizzer uit 1992 zit de 'splitter' vlak na de rempomp. Ik zou het ook niet anders willen.

Het klopt dat het systeem groter is, maar de verplaatste vloeistof blijft het zelfde. Je moet namelijk het ontstane volume na de verplaatsing van de zuigers vullen. Doordat een vloeistof nagenoeg niet samendrukbaar is, blijft de verplaatsing gelijk.
Wel is het zo, dat een staalomvlochten remslang minder uitzet waardoor meer van de kracht naar de zuigers gaat. Hierdoor kun je met minder verplaatsing meer kracht zetten.

Eh, Anthony, with all do respect.. . De druk in een gesloten systeem plaatst zich in alle richtingen onverminderd voort. Dat is in geval van een statisch verhaal. Het word dynamisch zodra je de remhendel in knijpt en dan zou er een klein verschil in druk kunnzen zitten doordat je een flow hebt die tegen word gehouden door een nippeltje oid, maar dat in zulke gevallen zó extreem klein...  maar weer statisch zodra  de remhendel dus weer stil houdt en dus de druk ook weer gelijk. .

Het enige verschil van staalflex met origineel is dat de slag van je remhendel kleiner word doordat de leiding minder rekt. De kracht blijft (mits je je remhendel niet tegen het handvat aan drukt) gelijk. Je krijgt niet meer remkracht, alleen wel een veel directer gevoel. Punt.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #267 Gepost op: 28 februari 2008, 10:14:22 »
dan heb ik het eea verkeerd begrepen...
zoals ik al eerder aangaf, ik ben nog niet zo thuis in de wereld van de remvloeistof....

de eerstvolgende closeup van een GP racer dan maar eens aandachtig bekijken....  :012:

maar een langere banjobout bij de rempomp.. dat is toch geen probleem?
bij de linker klauw zit nu een lange banjo bout omdat daar 2 leidingen op zitten.
is dat dan niet gewoon een kwestie van de banjobout bij de pomp omwisselen met de banjobout van de linkerklauw?
( de enige manier om dat zeker te weten is door het gewoon te proberen  :026: )


Tinus

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #268 Gepost op: 28 februari 2008, 10:19:40 »
Voor die paar centen zal ik er gewoon nieuwe opzetten. Wanneer je een remleidingkitje besteld zit alles er compleet bij.


Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #269 Gepost op: 28 februari 2008, 10:21:41 »
true... ziet het er weer meteen gelikt uit ook....

maar ik laat ze wsl door jan maken..

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #270 Gepost op: 28 februari 2008, 19:19:46 »
Uh, boys :X: De lengte van remleidingen maakt geen barst uit. Als de leiding naar de ene klauw korter is remt die niet eerder..... :X

De druk is overal gelijk. De klauwen zijn ook gelijk qua zuigers. Als de rempomp ingedrukt wordt wordt de verplaatsing gelijk verdeeld, ongeacht lengte van een leiding.

Zouden die jongens Pascal niet kennen  :042:

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #271 Gepost op: 29 februari 2008, 19:38:00 »
Pascal ??? Nee, alleen Tommy is hier bekend !!

* Kuch *







 :048:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #272 Gepost op: 29 februari 2008, 19:55:30 »
ik had van jou toch wel een post van hoger niveau verwacht sledge.... :094:

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #273 Gepost op: 29 februari 2008, 20:32:18 »
I know, maar soms ben ik ook maar een mens met gevoel voor humor (of juist niet, maar dat is maar net hoe je het bekijkt)

Hoe dan ook, nothing personal .... en dat weet je ook, als het goed is  :054:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #274 Gepost op: 29 februari 2008, 20:36:59 »
tuurlijk joh :054: ik kan best wel wat hebben  :018:
wie vaak stookt kan verwachten teruggestookt te worden toch  :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #275 Gepost op: 04 maart 2008, 12:00:31 »
Mocht je nog eens willen wheelien  :018:

[verwijderd door de beheerder]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #276 Gepost op: 04 maart 2008, 12:03:51 »
Wow, dat is wel een hele mooie foto!  :036: :036: :021:
Einde reclamezuil :-)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #277 Gepost op: 04 maart 2008, 12:26:36 »
mooie foto is het zeker wel... maar ik geloof niet dat dit een goede afloop heeft gehad.....  :012:


heb gisteren weer het eea aan de GSX aangepast...

beetje met de vering aant klooien geweest, na een uur surfen had ik een site te pakken waar een redelijke verzameling stond met afstellingen, per motor/type/bouwjaar.. dus voor de verandering dat maar eens geprobeerd :012:
bij wijze van experiment... want als het niet zou bevallen kan ik hem altijd weer terug zetten naar de basis-standen...

de verschillen zijn klein, bijvoorbeeld van 1.5 omw. naar 1.75 omw., maar wel merkbaar.
in en uitgaande demping staat nu iets harder, veervoorspanning en doorsteek van de poten door de kroonplaten zijn hetzelfde gebleven..
hij duikt merkbaar minder bij aanremmen, en ik heb het gevoel dat hij minder zoekt naar een lijn, en meer doet wat ik vertel dat ie moet doen...
ook het trillen bij hard remmen is minder geworden..
dus voorlopig blijft hij hier wel even op staan  :054:

heb nog meer gedaan gister, maar daar volgen nog foto's van.... ( die staan nu op mn telefoon, dus dat komt vanavond vast wel.. )

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #278 Gepost op: 04 maart 2008, 17:28:36 »
Mocht je nog eens willen wheelien  :018:

Vonken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :070: :+

Greetz Sratch & Zoef!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #279 Gepost op: 04 maart 2008, 17:41:25 »
mooie foto is het zeker wel... maar ik geloof niet dat dit een goede afloop heeft gehad.....  :012:


heb gisteren weer het eea aan de GSX aangepast...

beetje met de vering aant klooien geweest, na een uur surfen had ik een site te pakken waar een redelijke verzameling stond met afstellingen, per motor/type/bouwjaar.. dus voor de verandering dat maar eens geprobeerd :012:
bij wijze van experiment... want als het niet zou bevallen kan ik hem altijd weer terug zetten naar de basis-standen...

de verschillen zijn klein, bijvoorbeeld van 1.5 omw. naar 1.75 omw., maar wel merkbaar.
in en uitgaande demping staat nu iets harder, veervoorspanning en doorsteek van de poten door de kroonplaten zijn hetzelfde gebleven..
hij duikt merkbaar minder bij aanremmen, en ik heb het gevoel dat hij minder zoekt naar een lijn, en meer doet wat ik vertel dat ie moet doen...
ook het trillen bij hard remmen is minder geworden..
dus voorlopig blijft hij hier wel even op staan  :054:

heb nog meer gedaan gister, maar daar volgen nog foto's van.... ( die staan nu op mn telefoon, dus dat komt vanavond vast wel.. )

Is het niet leuker (en haast net zo makkelijk) om uit te vogelen hoe het werkt en dan zelf te expirimenteren? Wat zeg ik.. je weet toch al aardig hoe het werkt?

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5274 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
7989 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
8790 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
65528 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1832 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR