* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 139766 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #400 Gepost op: 12 augustus 2008, 19:35:05 »
tot nu toe ( 235 km na inbouw  :+ ) is het iig schoner.

althans, bij gebruik van een spuitbus spetterde er bij mij altijd wel wat op band en velg...  8)

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #401 Gepost op: 12 augustus 2008, 20:10:06 »
Toch zie je ze vaak aan de onderkant vlak voor het achtertandwiel zitten, zelf niet veel ervaring mee, ben meer van het type motorrijder dat nog wel zelf wat aan zijn motor wil doen  :056:   :+   ;)

klopt ook heb er ook eens zo iets op mijn motor gehad en inderdaad achter het tandwiel aan de onderkant en binnenkant ketting.
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #402 Gepost op: 12 augustus 2008, 20:24:14 »
ik heb je smeerpotje in het echt gezien  ;)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #403 Gepost op: 13 augustus 2008, 00:42:04 »
jah, maar dat was maar heel eventjes  ;)

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #404 Gepost op: 13 augustus 2008, 01:25:10 »
En ik maar denken dat de olie aan de 'binnen' kant erop moest.. :042:
Vlak voor het achtertandwiel zodat het door de centufugale kracht er niet gelijk afgeslingerd wordt  :103:  ;)

Voor een Scott-Oiler en Pro-Oiler wel, maar die smeren onder het rijden, dus ook als je hard rijdt. Een OSCO bedien je vlak voor je thuis bent, en langzaam rijdt.
Pas op met van die biologische kettingolie. Kan heel goed hard worden, is bucht..
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #405 Gepost op: 13 augustus 2008, 10:16:40 »
Ja klopt dmv vacuumtrekken oid.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #406 Gepost op: 13 augustus 2008, 12:26:39 »
Pas op met van die biologische kettingolie. Kan heel goed hard worden, is bucht..

+1

De ketting van je kettingzaag kun je na een tijd lang gebruik van biologische kettingzaagolie letterlijk gewoon rechtop zetten  :033:
Einde reclamezuil :-)

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #407 Gepost op: 13 augustus 2008, 12:28:14 »
naja mocht je ketting een keer vastslaan in een boom oid, dan kun je hem als handzaag gebruiken ;)
Straight to your face with the truth!

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #408 Gepost op: 13 augustus 2008, 15:19:04 »

Voor een Scott-Oiler en Pro-Oiler wel, maar die smeren onder het rijden, dus ook als je hard rijdt. Een OSCO bedien je vlak voor je thuis bent, en langzaam rijdt.
Pas op met van die biologische kettingolie. Kan heel goed hard worden, is bucht..

komt nog eens bij dat de oplosmiddelen in biologische olie slecht zijn voor de interne onderdelen  :054:
maar thanx voor de tip  8)



hmm.. simpelweg gewoon motorolie of 2-taktolie kan misschien ook nog wel.....  8)

voor een ketting zal dat niet zo gek veel verschil uitmaken denk ik.. als het de rubbertjes maar niet aantast.. :071:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #409 Gepost op: 14 augustus 2008, 00:02:29 »
Zo, het motorblok is weer voorzien van een nieuw filter en nieuw bloed..

Ook de remblokjes aan de voorkant heb ik vervangen, en als je dan toch bezig bent kun je net zo goed de klauwen weer even goed schoonmaken en in de siliconenspray zetten, dus alles werkt weer heerlijk soepeltjes..  :039:

nog even wachten totdat mn nieuwe luchtfilter binnen is, en mn remblokjes achter..

dan kan daarna de gixxer er weer eventjes tegenaan  :+

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #410 Gepost op: 14 augustus 2008, 00:07:27 »
Je had je aan moeten melden voor een betaalde duurtest..  :026:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #411 Gepost op: 14 augustus 2008, 00:10:49 »
heb erover zitten denken..  :048:

want zoveel Gixxers zullen er niet zijn die 10.000 km in 13 weken rijden..
even doorrekenen over het hele jaar is 40.000 km.
meerekenen dat ik in de winter waarschijnlijk minder pleziertochtjes ga maken zou ik dan toch weleens op de dik 30k per jaar kunnen komen..  :012:


alleen het onderhoud schematisch bijgehouden heb ik eigenlijk niet, ik loop synchroon met het schema in het werkplaatshandboek  ;) ( met bij sommige dingen weleens 1000 km speling, maar goed...  :048: )

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #412 Gepost op: 14 augustus 2008, 07:42:16 »
Zijn maar indicaties in het WPH he  :069:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

robs

  • Gast
Re
« Reactie #413 Gepost op: 14 augustus 2008, 08:50:32 »
Ja als je zoveel rijd ken je maar beter zeker van je zaak zijn dan het onderhoud laten verslappen denk? Vind et verstandig

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #414 Gepost op: 14 augustus 2008, 18:42:47 »
Zijn maar indicaties in het WPH he  :069:

daarom soms ook die 1000 km speling ej bright..  :012:




Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #415 Gepost op: 14 augustus 2008, 20:05:22 »
Zijn maar indicaties in het WPH he  :069:

daarom soms ook die 1000 km speling ej bright..  :012:





Had ik gelezen... daarom zeg ik het ook...  8)
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

robs

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #416 Gepost op: 14 augustus 2008, 20:25:04 »
zeikerd :040:

robs

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #417 Gepost op: 23 augustus 2008, 14:26:09 »
 :039:
een middagje banken bij moto16c :D
gisteravond met zn 2en luchtfiltertje en achterremmtje gedaan,
mja tijd over.. dusja dan toch ook maar de power commander erin gezet  :018:

foto's van gisteravond en vanmiddag (filmpje) + verslag is aan trip :040:

de gemeten waardes zijn "op het achterwiel" natuurlijk he ;)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #418 Gepost op: 23 augustus 2008, 15:31:43 »
en, niet te vergeten, de gemeten waardes zijn zonder RAM-Air!

Met RAM-Air zou er zo'n 4% vermogenswinst optreden, komt dan uit op 110,7 pk op het achterwiel.
Reken 15% aandrijflijnweerstand en je komt op 127.2 pk op de krukas.. maar dat is gedeeltelijk suggestief natuurlijk...

setup:
Ori luchtfilter
Yoshimura Tri-Oval Bolt-on, op originele pijpen.
Powercommander 3 USB, standaardmapping voor een europesche K4 met yoshi bolt-on.




compleet verslag volgt later  :054:
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2008, 15:39:33 door TripleEdged »

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #419 Gepost op: 24 augustus 2008, 13:22:49 »
Nette score Trip! Vermogens-lijn loopt ook mooi op zonder overdreven pieken of dipjes!
Straight to your face with the truth!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5387 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
8181 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
9004 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
66780 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1880 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR