* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 137240 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

robs

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #460 Gepost op: 27 december 2008, 20:07:29 »
inderdaad onderdelen bij de schroefjes en gewoon vaak genoeg doen, en goed controleren alles!
maar das aan trip wel vertrouwd.. rare perfectionist :018:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #461 Gepost op: 27 december 2008, 23:37:26 »
rare perfectionist :018:

En dan gaat ie in de bouw van infrastructuur.  :046:  Archeoloog was beter geweest  :026:
Straight to your face with the truth!

robs

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #462 Gepost op: 28 december 2008, 00:34:17 »
ja nou ik zou em ook nie graag als uitvoerder willen  :093:
 



:+




Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #463 Gepost op: 28 december 2008, 07:36:04 »
ja nou ik zou em ook nie graag als uitvoerder willen  :093:
 



:+
Moet je eerst wat te uitvoeren hebben? :+



Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #464 Gepost op: 30 december 2008, 12:43:27 »
@ robs, jah ik wou het gemakkelijk houden als eerste post in dat topic.. :+

@ stealth, zoals je begrijpt, dat heb ik erom gedaan  8)

@ paulus, ik leg alles op volgorde van demontage op een kleed. zodoende kun je alles weer in de (meestal zo goed als) omgekeerde volgorde terug monteren.

@ robs, jah met sommige dingen kan ik heel makkelijk zijn, maar sommige dingen moeten gewoon goed zijn  :048:

binnenkort weer een update hoor :+

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #465 Gepost op: 30 december 2008, 19:09:10 »
zo, weer een paar dagen verder, weer een paar dingetjes gedaan  :012:


Eerst maar eens met de achterremklauw begonnen.
Daarvan wist ik al dat hij een fikse schoonmaakbeurt nodig ging hebben, omdat die de laatste week van het actief rijden nog weleens bleef aanlopen, en vervolgens een blauw geworden schijf het resultaat was  :X



Voor de achterremklauw moet ik dus iig een nieuw setje keerringen en stofringen bestellen...  :048:
Nu is hij iig mooi schoon ( voor het oog )



De remklauwen voor hebben dit verschijnsel nog niet gehad, wsl omdat ik die wat vaker schoonmaakte en deze minder vuil hoefden op te vangen dan de achterremklauw.
Voor alle zekerheid zou ik het liefste ook deze keerringen en stofringen vervangen, maar dat begint dan al een wel heel serieus kostenplaatje te worden.
Vooralsnog maak ik de voorremklauwen dus gewoon met een tandenborstel schoon, en zet ze daarna goed in de siliconenspray.
Misschien dat ik daar over een half jaar spijt van ga krijgen, maar ik gok erop dat het nog niet nodig is om de keerringen en stofringen te vervangen...


Ook de voetsteuntjes en toebehoren heb ik eens grondig schoongemaakt, want ook dit aluminium begon tekenen te vertonen dat het een motor was die "goed gebruikt" werd..  :+

ben persoonlijk over het eindresultaat goed te spreken  :026:
(op de achtergrond zie je het voetsteuntje en toebehoren van de linkerkant liggen, om je een idee te geven hoe het er eerst uit zag  :018: )




en dan het laatste onderdeel van dit jaar, volgend jaar ga ik weer gewoon lekker verder, dat er weer als nieuw uitziet:

DE UITLAAT

van aangekoekte bagger:




via Joop:




Naar brandschoon RVS:







dit alles te danken aan onze eigen "Mechanic"  :036: :





waarvoor hier wederom een applaus  :021:
bedankt voor alle moeite  :039:



« Laatst bewerkt op: 30 december 2008, 19:18:30 door TripleEdged »

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #466 Gepost op: 30 december 2008, 19:12:02 »
photobucket laat meer dan de helft niet zien  :(

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #467 Gepost op: 30 december 2008, 19:14:24 »
Helaas inderdaad.......................maarre siliconespray??? Pak anders ff die bremsenvet mee van hier dat blijft veel beter zitten en als je keerringen niet lekken ook niet vervangen als de zuiger soepel beweegt, in combinatie met bremsenvet een puike oplossing  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #468 Gepost op: 30 december 2008, 19:20:19 »
photobucket laat meer dan de helft niet zien  :(

jah sorry was mijn schuld...  :048:

zat fftje met de verhuislepel in mn photobucket te roeren....  :012:


@ freak, dat zou tof zijn!! we hebben het er nog wel over 3 januari  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #469 Gepost op: 30 december 2008, 23:06:31 »
Is het nu ook echt RVS eigenlijk die voorbochten?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #470 Gepost op: 31 december 2008, 09:22:29 »
photobucket laat meer dan de helft niet zien  :(

Nu is alles zichtbaar  :034:
Ziet goed uit Mechanic en Trip  :036:

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #471 Gepost op: 31 december 2008, 11:38:47 »
Goed werk  :054:. Zo zie je maar... Kennis is macht...maar kennissen zijn machtiger...  :D.

Grz.

robs

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #472 Gepost op: 31 december 2008, 12:54:21 »
goed bezig geweest vent  :054:
ziet er weer super uit!

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #473 Gepost op: 31 december 2008, 19:32:04 »
Leuke pics Trip  :034: ennuh......t'was gezellig  :071:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #474 Gepost op: 01 januari 2009, 15:04:59 »
Is het nu ook echt RVS eigenlijk die voorbochten?

 :034:

en zo niet, weten we dat ook weer...  :+

was idd gezellig joop, en heb ook een kijkje in jouw keuken kunnen nemen nu  :071:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #475 Gepost op: 01 januari 2009, 18:50:30 »
Uitlaatbochten zien er goed uit Trip! Poetsen was geen beginnen meer aan zo te zien!

Keep up the good work! :054:
Straight to your face with the truth!

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #476 Gepost op: 01 januari 2009, 19:10:41 »
poetsen was goed mogelijk hoor, met een messing borstel en staalwol/belgom kom je al ver.
alleen zou dat veel meer werk zijn, en zou het eindresultaat niet zo egaal als nu zijn geworden. :054:

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #477 Gepost op: 01 januari 2009, 19:25:18 »
mooi hoor zo'n straalkast  :054:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #478 Gepost op: 01 januari 2009, 19:28:52 »
zou ik ook wel willen.... maar jah...  :012:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #479 Gepost op: 09 januari 2009, 10:59:13 »
zooooo, ben ik weer  8)

de afgelopen dagen waren wat rommelig ivm wat andere afspraken en verplichtingen, maar er is toch weer het een en ander gedaan:

Omdat de uitlaat nu natuurlijk zo mooi gestraald is, leek het me logisch de demper ook maar eens even stevig te gaan poetsen.
zou het nodig zijn geweest??



Vooral de aluminium bevestiging van de titanium demper op de RVS buis was aan de kant van het achterwiel bijzonder vuil. Uiteraard is dit stuk heet, en vuil en vet wordt dus al het ware in het relatief zachte aluminium "gebakken".
Dus de tandenborstel en de lampolie waren al weer snel gevonden om het ergste vuil er af te krijgen, om vervolgens met een staalwolletje en wat belgom de boel te laten blinken. Dit heeft dan wel zeker anderhalf uur geduurd voordat het naar mn zin was.



daarna nog een klein kwartiertje bezig geweest om de titanium mantel, en het eindstuk weer netjes op te poetsen, wat ook aardig gelukt is  :054:



De uitlaat zelf had toch ook nog even wat werk nodig, omdat ik voor het zandstralen het blinkende stuk tussen de voorbochten en de demper niet had afgetaped. Hierdoor waren op het normaal blinkende gedeelte wat doffe plekken ontstaan.
Dit is niets wat ik joop kwalijk kan/mag/ga nemen, want gezien het beperkte zich bij het zandstralen had ik zelf wel moeten kunnen bedenken dat dit een risico zou zijn.
Maar goed, elk probleem heeft een oplossing.



Na eerst het ergste gedeeltje "weggepoetst" te hebben met -jawel- een staalwolletje met wat belgom, heb ik 2 stroken katoen van zo'n 20 cm breed opgevouwen tot 2 stroken katoen van zo'n 5 cm breed. De lengte is minder belangrijk, als het maar niet korter is dan een halve meter, dat werkt niet lekker.



De eerste strook heb ik gebruikt in combinatie met "Valma Scratch remover" , dit had ik toevallig nog staan. Eigenlijk is het een soort pasta, speciaal bedoeld om krassen uit lak te polijsten, maar hiervoor werkte het ook prima. Het is qua korrelgrootte ongeveer vergelijkbaar met Commandant #3.

Door de strook over de buis van de uitlaat te leggen, de 2 uiteindes te pakken en daarmee als een soort draadzaag mee tekeer te gaan, heb ik de doffe plekken iets minder dof gepolijst.

De 2e strook heb ik gebruikt in combinatie met "Turtle Wax Silver Chrome". De naam zegt het ongeveer al, het is een polijstmiddel voor chroom. Dit had ik ook toevallig nog staan, en het werkte perfect. Qua korrelgrootte ongeveer vergelijkbaar met Commandant #5.

Weer dezelfde werkwijze, alleen nu gewoon doorgegaan totdat de doffe plekken volledig weggepolijst waren.

resultaat:




En toen had ik nog wat losse onderdelen liggen, die in verband met de aanvang van het nieuwe jaar even opgeruimd moesten worden.




De grote delen heb ik keurig netjes in rekken opgeborgen, op een kleedje, en er vervolgens nog een kleedje over.
De kleinere delen, en de bouten en moeren, moesten toch even op een andere manier opgeslagen worden, anders zou het bij de wederopbouw volledig mis gaan natuurlijk.
Na een beetje zoeken en denken kwam ik nog een stapel papieren zakken tegen, die toch nooit gebruikt worden.




Na anderhalf uur papieren zakken dichtfrommelen en overal opschrijven wat er in zit, paste alles nét in 1 plastic krat.




Het achterwiel was (zoals altijd eigenlijk) aan een goeie schoonmaak toe.
Dus eerst het achterwiel gedemonteerd en de bevestigingsplaat van het achtertandwiel schoon gemaakt.
De nieuwe kettingset is al binnen, dus met het oude tandwiel hoef ik niet voorzichtig te zijn bij het losdraaien van de bouten.




Ik had al een paar keer het gevoel gehad dat de bevestigingsplaat van het achterwiel niet niet helemaal recht in het achterwiel viel, en dat bleek dus geen oogbedrog te zijn geweest:







Niet dat dit veel heeft uitgemaakt voor de levensduur van de ketting, want de vorige set ging toch maar mooi 15000 km mee.

Maar voor de volledigheid heb ik toch dit nokje nog even verwijderd:




Vervolgens de remschijf gedemonteerd om deze eens goed te kunnen nakijken, want zoals eerder genoemd in dit topic zat 1 van de zuigers van de achterremklauw nog weleens moeilijk te doen.

Hier iig wat foto's van de bevindingen:

als je goed naar de koelgaten kijkt zie je dat die rondon toch wel enigzins beschadigd zijn



ook ben ik hier en daar wat braampjes tegengekomen




om dat het beoordelen van de groeven in de schijf een uiterst complexe berekening is, heb ik geprobeerd om dit wat inzichtelijker te maken met een lampje en een blokhaak:
 :+




Conclusie:





Nu zal ik dus sowieso een nieuwe achterremschijf moeten kopen, en zit ik er sterk over te denken om ook de voorremschijven te vervangen, omdat ik al maanden het idee heb dat deze niet meer je-van-het zijn... Maar dat zal nader onderzoek moeten uitwijzen  :048:


Gisteren kreeg ik een telefoontje dat mn bestelde balhoofdset binnen was, dus die zal er binnenkort ook aan moeten geloven  :+






 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5280 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
7993 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
8811 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
65625 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1833 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR