* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 137066 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

robs

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #560 Gepost op: 13 maart 2009, 16:09:23 »
sjongejongejonge..
steekt ie nou nog niet in elkaar  :+

goed bezig ouwwe  :022:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #561 Gepost op: 16 maart 2009, 09:47:22 »
hij staat al wel weer op zn eigen slofjes hoor!  :+

de achterkant is eigenlijk gewoon klaar om terug in elkaar gestoken te worden, de voorkant moet nog hier en daar wat functionele en cosmetische ingrepen ondergaan  :+

over een paar weken hoop ik em klaar te hebben  :048:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #562 Gepost op: 23 maart 2009, 11:25:03 »
zoooo, weer eens even een verhaaltje....  :048:

Omdat de RAM-intake-buizen net als de rest van de gixxer aardig smerig waren (zie links op de onderstaande foto ), heb ik deze maar eens goed de inmiddels welbesproken Nivea-behandeling* gegeven.
* : Douche+borstel naar keuze+nivea douchegel = nivea-behandeling  :048:

voor:


na:




Best aardig gelukt.. maar zo uitdagend was het dan ook weer niet...

Wat dan weer wel een beetje meer uitdagend was, was het schoonmaken van de achterkant van het motorblok.
Dit omdat je daar met bijvoorbeeld de autowasborstel waar ik mn gixxer mee was, bijna niet bij kunt, terwijl het toch aardig in het zicht zit.
Deze moet dan natuurlijk wel goed schoon zijn, en als het even kan, ook redelijk eenvoudig schoon te hóuden....  :048:

De gixxer dus maar weer van onder zn indoor-afdak gehaald, en aan het dak van de loods opgehesen, as usual:




Ik dacht, laat ik het dit keer eens anders aanpakken dan met een staalwolletje en belgom, laat ik er eens ovenreiniger tegenaan mikken, en dan hopen dat dat een btje wil werken:








Terwijl het hele spulletje lekker even stond in te trekken (want dat stond in de begruiksaanwijzing), heb ik de rest van de gebruiksaanwijzing maar eens gelezen..

"niet gebruiken op onbehandeld aluminium"

....


kut..

Toen het schuimige vreetsel er maar even snel afgespoeld met veel water....  :048:

maarrrrr!

de vuile vettige substantie spoelde ook met het schuim mee  :022:
dat was dan weer een geluk bij een ongeluk...

het nadeel was dan wel weer, dat dat spul 1 grote zwarte vlek op het aluminium had achtergelaten... zo'n beetje overal waar het gezeten had....

dus kon ik alsnog met mn staalwolletje, belgom, en messing borstel aan de gang..

Aan het einde van het liedje was alles wel weer mooi blinkend, maar ik denk niet dat ik nog zo snel ovenreiniger zal gebruiken voor het motorblok....  :012:


Een week daarvoor kwamen trouwens mn remschijven binnen, en deze heb ik er toen ook maar zsm op gemonteerd.
De remblokken zijn nog in bestelling, maar die verwacht ik volgende week binnen.



De losse wielen in de auto geladen, om bij el presidente het eea aan gereedschap en een drupje loctite te mogen gebruiken, waarvoor nog dank  :036:





Eerst het achterwiel maar gedaan, want die had ik al een keer schoongemaakt.





Daarna het voorwiel.
Het schoonmaken van een voorwiel waar 2 stuks 310 mm schijven aan hangen, is niet echt je-van-het, en om de nieuwe schijven een btje proper te kunnen "installeren" moet het voorwiel natuurlijk wel eerst goed schoon zijn. Dat heeft voor dat ene voorwiel ongeveer anderhalf uur in beslag genomen.... :048:

Eerst de schijven eventjes ontvet, het draad van de bouten even vers getapt, de kopjes van de bouten laten blinken, het begin van het draad met niet-permanente loctite ingesmeerd, en daarna de bouten in kruislingse volgorde lichtjes vastgedraaid.



Daarna de momentsleutel ingesteld op de benodigde Nm's, die Sunny in de tussentijd voor me had opgezocht ( you rock! :036: ), en de bouten weer in kruislingse volgorde op het juiste moment gezet.



tadaaa:



De volgende dag bij thuiskomst de velgen er weer onder gemonteerd, en daar heb ik dus visueel niks meer over te klagen. Ik hoop dat het praktische aspect over een paar weken getest kan gaan worden  :+








De remklauwen van de voorzijde zijn ondertussen ook schoongemaakt, de remcups ingesmeerd met bremsenvet, waarvoor alweer dank aan Louis  :036:

De cups vertoonden nog geen slijtage, maar helaas wel een beetje schade.
Een paar kleine braampjes op de rand van 3 cups zouden de keerringen kunnen slopen, maar dit zou alleen kunnen als de cups volledig in de klauw gedrukt zouden worden.

Al met al niks aan de hand dus, alleen moet ik er even erg in houden dat ik tijdens het schoonmaken/blokken verwisselen de cups niet helemaal in de klauw druk.....  :048:

gisteravond heb ik de aansluitrubbers van de RAM-intakebuizen en een aantal koelvloeistolslangen nog een Nivea-behandeling gegeven, dus die zijn ook weer helemaal spic en span.  :039:

stukje bij beetje begint het weer een gixxer te worden  :039:



« Laatst bewerkt op: 23 maart 2009, 11:32:38 door TripleEdged »

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #563 Gepost op: 23 maart 2009, 12:11:51 »
Mannen en huishoudelijke schoonmaakmiddelen :037:
Maar ziet er netjes uit.. :054:
Is het nu ondertussen een jarenplan aan t worden?! :069:
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

kleintje

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #564 Gepost op: 23 maart 2009, 12:16:34 »
verhaaltje het is bijna een boek man maar weer goed bezig trip  :039:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #565 Gepost op: 23 maart 2009, 12:22:43 »
Mannen en huishoudelijke schoonmaakmiddelen :037:
Maar ziet er netjes uit.. :054:
Is het nu ondertussen een jarenplan aan t worden?! :069:

jah daar zijn vrouwen voor... ik weet het...  :012:

maar het ís al een jarenplan hoor...  ;) ben in 2008 begonnen, en in 2009 nog steeds bezig..  :012:

nu ik er zo aan denk ben ik inderdaad alweer vanaf de kerstvakantie bezig...  :X

maar goed, het had allemaal niet echt haast, dus dan liever op het gemakje en goed, dan snel en slordig  :054:


nog een paar avondjes om de voorkant goed schoon te maken, nog een beetje nivea-behandelingen voor een aantal kuipdelen, en daarna magtie naar jan om wat motorische puntjes op de i te zetten, om vervolgens naar ruud te gaan om met de powercommander te spelen, en dan istie er weer klaar voor!  8)


@ kleintje.. sjah, als je dan eenmaal aan het typen bent, blijkt het verhaal achteraf toch langer te zijn dan verwacht...  :012: :070:
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2009, 12:29:56 door TripleEdged »

Sunny

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #566 Gepost op: 23 maart 2009, 13:06:51 »
Wat ook goed werkt om kuipdelen en wielen weer helemaal mooi schoon mee te krijgen en houden is Blue Wonder (jah, ik weet het, maar zweer er wel bij). Flinke scheut in een emmer goed warm sop, afwasborstel erbij en soppen maar! Alle vet en viezigheid gaat er op deze manier echt heel goed en snel af en het vuil hecht minder met als gevolg dat een emmer warm water of de tuinslang genoeg is om de hele zaak na een regenbui of modderbad weer lekker snel schoon te krijgen.

[attachment deleted by admin]

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #567 Gepost op: 23 maart 2009, 13:12:37 »
heb blue wonder geprobeerd om algenaangroei van peilschalen af te krijgen (in het kanaal van zuid beveland) , maar dat ging helaas niet zo heel goed....  :048:


verder weet ik wel dat blue wonder inderdaad heel veel andere dingen wél schoon krijgt, zoals viffers, zixxers en gixxers vlak voordat ze naar de eiffel gingen in mei 2008  :039:

( maar blue wonder stond stiekem ook al in de planning voor de kuipdelen hoor, soort nivea-blue wonder-behandeling zegmaar...   :048: :054: )
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2009, 13:35:20 door TripleEdged »

Sunny

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #568 Gepost op: 23 maart 2009, 13:30:44 »
Heb ik nog ff een tip voor je: koop niet dat kleine dure flesje van Sorbo voor een euro of 5, maar geef ff een brul als je dat spul nodig hebt, ik haal altijd een grote fles van een litertje of 2 bij de Bazaar op Kamperland, kost maar een tientje, dus veel beter voor de portemonnix ;)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #569 Gepost op: 23 maart 2009, 13:36:42 »
zou je er eentje mee willen nemen, de eerstvolgende keer dat je er komt?? heeft geen haast  :054:

Sunny

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #570 Gepost op: 23 maart 2009, 13:51:53 »
Is goed hoor, moet morgenmiddag toch om boodschappen, vlieg ik er wel ff om. Komt in orde!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #571 Gepost op: 23 maart 2009, 14:05:12 »
Voor de moeilijke plekjes heb ik op aanraden van MT een "bokkepoot" gekocht en dat werkt super..!!  :039:



Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #572 Gepost op: 23 maart 2009, 14:50:04 »
Voor de moeilijke plekjes heb ik op aanraden van MT een "bokkepoot" gekocht en dat werkt super..!!  :039:





ik ben na een korte test van de bovengenoemde bokkepoot tot de conclusie gekomen dat dat op bepaalde plekken inderdaad niet onaardig werkt, maar je heel erg moet oppassen met het boutje waar die bokkepoot mee aan de steel zit....  :X :012:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #573 Gepost op: 23 maart 2009, 15:38:50 »
Zouden er ook boutloze bokkenpoten zijn..??  :042:

Die van mij ligt in de auto maar ik vind het te koud om even te gaan kijken of ik een boutloze uitvoering heb...  :+
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #574 Gepost op: 23 maart 2009, 17:07:26 »
Ziet er weer goed uit Trip!!

Maaruh sinds wanneer had jij MPP's?? Jij had toch altijd BTxx's??

Naja nevermind, keep up the good work!  :054:
Straight to your face with the truth!

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #575 Gepost op: 23 maart 2009, 19:36:24 »
Zouden er ook boutloze bokkenpoten zijn..??  :042:

Die van mij ligt in de auto maar ik vind het te koud om even te gaan kijken of ik een boutloze uitvoering heb...  :+

Ja die zijn er ook, maar dan zijn ze plat en heten ze radiatorkwast



Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #576 Gepost op: 23 maart 2009, 23:13:11 »
Mannen en huishoudelijke schoonmaakmiddelen :037:

Ja en  8) Je moet het natuurlijk wel gebruiken daar waar ze het voor gemaakt  hebben en de zwarte verkleuring niks uitmaakt..................werkt prima als onkoler in de cilinderkoppen  :036:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #577 Gepost op: 26 maart 2009, 21:55:18 »
Ziet er weer goed uit Trip!!

Maaruh sinds wanneer had jij MPP's?? Jij had toch altijd BTxx's??

Naja nevermind, keep up the good work!  :054:

bij de laatste bandenwissel dacht ik: laat ik eens uitproberen waarom er nou eigenlijk zoveel supersporters met die MPP's rondrijden...



volgende ronde gaat er weer gewoon BT014 oid op...

Ik kan maar geen vriendjes worden met die MPP's... voelen "eigenwijs" in de bochten en geven voor mn gevoel weinig feedback.... ligt misschien aan mij maar goed, ik vind het geen fijne band.

Tinus

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #578 Gepost op: 27 maart 2009, 06:52:19 »
Ziet er weer goed uit Trip!!

Maaruh sinds wanneer had jij MPP's?? Jij had toch altijd BTxx's??

Naja nevermind, keep up the good work!  :054:

bij de laatste bandenwissel dacht ik: laat ik eens uitproberen waarom er nou eigenlijk zoveel supersporters met die MPP's rondrijden...



volgende ronde gaat er weer gewoon BT014 oid op...

Ik kan maar geen vriendjes worden met die MPP's... voelen "eigenwijs" in de bochten en geven voor mn gevoel weinig feedback.... ligt misschien aan mij maar goed, ik vind het geen fijne band.

zijn die nog leverbaar dan? Ik rij met de opvolger, de BT015 en er zijn al meer als 1 jaar BT016's

« Laatst bewerkt op: 27 maart 2009, 08:33:09 door Tinus »

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #579 Gepost op: 27 maart 2009, 16:39:17 »
Wordt weer een SUPERNETTE FIETS Trip  :026:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5274 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
7989 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
8790 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
65527 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1832 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR