ok, gaan we weer!! :
De gixxer staat helaas al een maandje werkeloos in de schuur, te wachten op onderdelen, en op groot onderhoud.
Nu ik toch 2 weken vakantie heb is dat natuurlijk een prima kans om daar aan te beginnen.
Sins het bedrijfsblik om de hoek is komen kijken is het wel mijn bedoeling om de gixxer wat minder te laten lijden dan voorheen.
Daarom heb ik nu een 2-weeks-verwen-arrangement in de planning om de gixxer weer helemaal spic en span te maken.
Dat arrangement is eergisteren van start gegaan door eerst alle plastic-fantastic te demonteren:
Als al het verhullende plastic eenmaal op een vooraf neergelegd kleedje ligt, kun je toch wel errug goed zien dat er nodig gepoetst moet worden, iets waar ik eigenlijk een bloedhekel aan heb...
maar goed, voor deze keer de schouders eronder, want het is wel de bedoeling dat waar je straks ook kijkt, het moet schoon zijn.
Natuurlijk ga in niet alleen maar poetsen, want de stalen remleidingen zijn geregeld, de balhoofdlagerset is onderweg, en de schade van de aanrijding van maanden geleden gaat ook gerepareerd worden.
Zo gaat de linker zijkuip naar de spuitert, het dynamodeksel is besteld en gaat vervangen worden, en de knipperlichten aan de achterkant worden vervangen door een achterlicht met geïntegreerde knipperlichten.
De RVS uitlaat wil ik (laten) stralen, om alle aangekoekte bagger en andere zooi er netjes af te krijgen.
Eergisteren was de dag van de demontage:
Gisteren was de dag van... euhm... eigenlijk de dag van het motorblok schoonmaken, maar uiteindelijk ben ik een beetje langer dan verwacht bij moto16c blijven plakken om onderdelen te bestellen...
Vandaag was dus de dag van het motorblok schoonmaken!
damn daar heb ik me ff op verkeken, al die kleine klotehoekjes ed..
maar goed, vooralsnog is het grootste gedeelte aardig gelukt:
Voor:
Na een middag zwoegen met staalwol, belgom, en lampolie:
op naar de volgende update