* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 137232 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #480 Gepost op: 09 januari 2009, 11:35:24 »
Lekker bezig kerel  :054:


Gixxer kan van het voorjaar weer lekker naar buiten  :034:
Straight to your face with the truth!

ba searcher!!

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #481 Gepost op: 09 januari 2009, 11:53:26 »
Dat gaat er weer netjes uit zien trip, zo zie je maar dat veel poets werk toch loont  :034:
Maarja je hebt er ook wel veel mee gereden de laatste tijd toch?
Stel nieuwe schijven en remblokken er op en die is weer een eind gereed voor het seizien 2009  :054: (mits je niks anders tegenkomt qua slijtage of schade)

Veel succes trip!! :026:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #482 Gepost op: 09 januari 2009, 12:05:57 »
Dat gaat er weer netjes uit zien trip, zo zie je maar dat veel poets werk toch loont  :034:
Maarja je hebt er ook wel veel mee gereden de laatste tijd toch?
Stel nieuwe schijven en remblokken er op en die is weer een eind gereed voor het seizien 2009  :054: (mits je niks anders tegenkomt qua slijtage of schade)

Veel succes trip!! :026:

Ik heb er in totaal zo'n 30.000 kilometer mee gereden in iets meer dan een jaar. Dus hij is idd redelijk gebruikt...
en in die tijd helaas weinig tijd en zin gehad om al te veel te poetsen, en wat betreft de achterrem krijg ik dat nu dus weer terug op mn bord..

als ik die achterremklauw wat vaker had schoongemaakt, wat die zuiger niet blijven hangen, en was die schijf nu niet verkloot geweest...

ach jah.. eigen schuld, dikke bult...  :+

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #483 Gepost op: 09 januari 2009, 12:37:59 »
gebruik je zo veel je achterrem dan, of was het gewoon puur het vuil wat er tussen zat?

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #484 Gepost op: 09 januari 2009, 12:53:16 »
Ik gebruik hem zeker wel regelmatig, maar meer slepend dan echt remmend.
Tis dat die zuiger bleef hangen, dan blijft de remblok natuurlijk continu tegen de schijf gedrukt...

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #485 Gepost op: 09 januari 2009, 13:46:03 »
Het poetsen van die demper is een klote werkje ja. Inderdaad vooral rond die bevestiging, heb er ook wat uurtjes in gestoken :012:

Niet dat dit veel heeft uitgemaakt voor de levensduur van de ketting, want de vorige set ging toch maar mooi 15000 km mee.

Vind je dat veel? Gezien je ~90% snelwegkilometers maakt, vind ik dat juist vrij weinig? Normaal moet een kettingset toch wel ongeveer 30.000 kilometer mee kunnen?



Ik hoef vast niet uit te leggen dat een remschijf altijd enigszins (maar wel stukken minder) in die vorm slijt omdat de zuiger vaak het hardste drukt in het midden van het remblok en minder aan de randen van 't remblok, maar dit is wel heel extreem. Lijkt wel haast kromgetrokken van de warmte, maar dan had ie blauwer moeten zien  :/
Dit moet je toch wel gehoord hebben of gemerkt hebben aan de beperktere actieradius?
Einde reclamezuil :-)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #486 Gepost op: 09 januari 2009, 14:12:49 »
ik 90% snelwegkilometers??

laten we het op 5% snelwegkilometer houden, de rest is voornamelijk 80 wegen en veel B wegen.  ;)

gezien de hoeveelheid zooi dat mn ketting heeft moeten meemaken valt het best mee. Ik moet dan ook wel zeggen dat mn tandwielen en ketting nog niet echt versleten waren, maar het voortandwiel wel het meest.
op de gok had het hele spulletje nog wel 5k mee gekunnen.

voor de nieuwe start was ik alleen niet van plan om met een oude kettingset rond te rijden, vandaar de vernieuwing.


de remschijf is overigens aan de andere kant ook met hetzelfde partroon versleten.
blauw is de schijf ook zeker wel geweest, maar dat is er daarna weer afgesleten nadat ik de klauw een keer had schoongemaakt en nog een week of 2 gereden.

ik denk dat koelgat in de schijf de foto alsnog een beetje vertekend, want in het echt was het echte profiel beter te zien/voelen. Denk dat dit ook iets duidelijker is ( als je goed kijkt zie je een rood lijntje lopen  :012: ) .



als ik nog ff tijd heb zaag ik em wel ff door de helft  :+

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #487 Gepost op: 09 januari 2009, 17:45:44 »

Ik hoef vast niet uit te leggen dat een remschijf altijd enigszins (maar wel stukken minder) in die vorm slijt omdat de zuiger vaak het hardste drukt in het midden van het remblok en minder aan de randen van 't remblok, maar dit is wel heel extreem. Lijkt wel haast kromgetrokken van de warmte, maar dan had ie blauwer moeten zien  :/
Dit moet je toch wel gehoord hebben of gemerkt hebben aan de beperktere actieradius?

Leg toch maar even uit :103:

Schuin afslijten is me wel bekend, maar in vorm niet eigenlijk. Als het komt door de vervorming van het remblok, dan zou deze in gedemonteerde toestand in het midden meer versleten moeten zijn dan aan de randen. Misschien heb ik nog nooit remblokken in m'n handen gehad die genoeg abuse hadden gezien, om het te kunnen waarnemen.. heb je een voorbeeldje?

Want met weinig remdruk, zoals bij een slepende rem, zou het niet zo snel mogen vervormen onder invloed van de remzuiger. Of het moet zo gloeiende heet geweest zijn dat de remblokken daardoor krom zijn getrokken.

@T(r)ip: Kijk even naar dat lager van de tandwieldrager.. Controleer desnoods of het compleet is.. het zou niet voor het eerst zijn dat er een spacer mist tussen het wiellager en tandwieldragerlager :011:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #488 Gepost op: 09 januari 2009, 18:34:48 »
15d km met een kettingset  :046: met de Fireblade en 2 keer vakantie en rijden op de ring 30d km was van DID overgens  :039:

Goed bezig trouwens en het verhaal remschijf wacht ik nog ff verder af want ik lees aparte meningen  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #489 Gepost op: 09 januari 2009, 18:46:14 »
ziet er netjes uit trip  :054:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #490 Gepost op: 09 januari 2009, 18:59:32 »
Heerlijk om te zien hoe jij bezig bent Trip  :052:
Chapeau  :054:
En ook prachtig in beeld gebracht  :071:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #491 Gepost op: 10 januari 2009, 12:34:04 »
@T(r)ip: Kijk even naar dat lager van de tandwieldrager.. Controleer desnoods of het compleet is.. het zou niet voor het eerst zijn dat er een spacer mist tussen het wiellager en tandwieldragerlager :011:

lager heb ik inderdaad meteen gecontroleerd, spacers zijn ook allemaal compleet. Weet bijna zeker dat dat nokje hetgeen was waardoor die plaat er nét niet helemaal recht in ging...

@ freak: maar dan reed jij er wel veel rustiger mee dan ik natuurlijk  :+ :093:

moet er wel bij zeggen dat ik over de manier van smeren van die osco nog niet helemaal tevreden ben, wil namelijk van 1 smeerpunt in het midden naar 2 smeerpunten boven de o-ringen...

@ TheMechanic:  :097: danku!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #492 Gepost op: 10 januari 2009, 15:41:23 »
lager heb ik inderdaad meteen gecontroleerd, spacers zijn ook allemaal compleet. Weet bijna zeker dat dat nokje hetgeen was waardoor die plaat er nét niet helemaal recht in ging...

Is er niets aan dat lager te zien dan? Als het nokje de tandwieldrager scheef forceerde is de kans vrij groot dat het lager daar flink onder geleden heeft.. misschien je kettingset ook wel..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #493 Gepost op: 10 januari 2009, 17:14:36 »
lager heb ik inderdaad meteen gecontroleerd, spacers zijn ook allemaal compleet. Weet bijna zeker dat dat nokje hetgeen was waardoor die plaat er nét niet helemaal recht in ging...

Is er niets aan dat lager te zien dan? Als het nokje de tandwieldrager scheef forceerde is de kans vrij groot dat het lager daar flink onder geleden heeft.. misschien je kettingset ook wel..
100% zeker weten
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #494 Gepost op: 11 januari 2009, 12:36:15 »
lagers en spacers heb ik eergisteren gecontroleerd, maar die zijn in orde.

of het dan toch oogbedrog is geweest en ik dat nokje voor niets heb weggehaald weet ik niet, maar zou dus goed kunnen.

dat nokje duwde uiteindelijk toch maar in rubber, en niet staal op staal ofzo..

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #495 Gepost op: 13 januari 2009, 13:10:54 »
Ik help het je hopen! Je ziet het gauw genoeg als de boel weer schoon in elkaar zit.. :054:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #496 Gepost op: 13 januari 2009, 17:46:36 »
Achterwiel had ik al op speling gecontroleerd voordat ik het er van onder haalde. Achteraf de lagers nog gecontroleerd met "fingerspitzengefühl", en ik weet haast zeker dat daar niets mis mee is.

anyway, het poetsen gaat gewoon langzaam maar zeker door, mn balhoofdlagerset is binnen, dus de voorvork zal spoedig aan de beurt zijn..  :+

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #497 Gepost op: 13 januari 2009, 19:36:29 »
Sterkte daarmee.. straks poets je de spatbord ophang nokjes er nog af (dat maken ze tegenwoordig echt te fragiel..)

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #498 Gepost op: 13 januari 2009, 20:18:51 »
als ik nog ff tijd heb zaag ik em wel ff door de helft  :+

Succes :018:

Leg toch maar even uit :103:

Schuin afslijten is me wel bekend, maar in vorm niet eigenlijk. Als het komt door de vervorming van het remblok, dan zou deze in gedemonteerde toestand in het midden meer versleten moeten zijn dan aan de randen. Misschien heb ik nog nooit remblokken in m'n handen gehad die genoeg abuse hadden gezien, om het te kunnen waarnemen.. heb je een voorbeeldje?

Want met weinig remdruk, zoals bij een slepende rem, zou het niet zo snel mogen vervormen onder invloed van de remzuiger. Of het moet zo gloeiende heet geweest zijn dat de remblokken daardoor krom zijn getrokken.

Ik heb geen voorbeeld, heb het voertuig inmiddels verkocht. Op m'n vorige blik had ik Brembo's met TRW blokken (die rommel is ook leverbaar voor motorfietsen) gestoken. Na 5 rondjes mishandeling op de ring zag je duidelijk dat de schijf in het midden meer versleten was dan aan de rand. Dat kwam omdat de zuiger eigenlijk te klein was voor 't blok, waardoor de zuiger in het midden van het blok veel meer drukte dan aan de randen.

Maar je hebt wel gelijk, ik heb een denkfout gemaakt ;) Met een slepende rem zul je dat niet hebben omdat je heel weinig kracht uitoefent, de schijf kan hoogstens krom trekken van de warmte inderdaad.
Einde reclamezuil :-)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #499 Gepost op: 18 januari 2009, 19:00:33 »
goed, weer een paar uurtjes bezig geweest..

het was dit keer voornamelijk demonteren, en nog een klein beetje poetsen.. heb ook niet echt veelzeggende foto's dit keer..
kortom, dit keer een minder spannende afleverig..
Eerst de gixxer maar aan zn kont opgehesen. Gelukkig hebben we een mooie lier aan het plafond van de loods hangen, die daar prima geschikt voor is  :+





De achterbrug en het linksysteem is er nu vanonder, en de achterbrug is weer netjes opgepoetst.



De achterveer lijkt eruit te zien alsof hij nog nooit is gepoetst, al weten robs en ik dat de complete achterpartij nog geen half jaar geleden aan eenzelfde poetsbeurt is onderworpen  :+



Het lijkt me duidelijk dat hier nog wel even de nodige inspanning voor nodig zal zijn om dit weer schoon te krijgen... het is echt tijd voor een hugger...



Miss Trip Kwam gelukkig nog even een warm bakje soep brengen, want het was daar koud in die loods!!



Wat is ze toch een schatje he :024:



De diabolo's krijg je dus blijkbaar het beste met een messing borstel schoon...  :048:
de hele dag heb ik de belgom en de staalwol maar eens links kunnen laten liggen :+





maar!!! er was nog 1 serieus probleem..

Miss trip had het na de soep wel zo'n beetje gezien, en ze kreeg het ook steeds kouder, dus is naar huis gegaan.
Daardoor moest ik in mn eentje die motor weer op een plek weten te zetten waar hij niet in de weg zou staan als maandag het gewone werk weer begint in het bedrijf van mn pa..
Opzich niet zo erg, alleen zat er natuurlijk geen achterbrug in.
Helaas bleek de gixxer toch nog te zwaar om met 1 hand de achterkant op te tillen, en met 1 hand te sturen, dus moest ik iets anders verzinnen..
na een shagje en een rondje om de motor gewandeld te hebben...... JA! ik weet iets!

Als ik nou eens gewoon om de motor ga zitten, en ik doe een hijsband onder het subframe door, en steek mn armen door de lussen.... dan heb ik in principe een hele grote en zware rugtas..... tis het proberen waard...

en jawel hoor, zo gezegd zo gedaan, en daar liep ik met die GSX-R als een soort stokpaardje door de loods..... afijn... de foto zegt genoeg....  :+


 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5280 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
7993 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
8809 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
65625 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1833 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR