* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 139750 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #660 Gepost op: 10 september 2009, 19:14:57 »
Daarna nog een paar ronden in de bus. Geen scuderisten meer, na 18:00
Heel vreemd. Veel te veel haast iedereen. Hohe Acht ramt iemand zn auto tegen het rechter-achterwiel van de bus. Tja wat doe je daar dan ? Hij probeerde mij en een motorrijder rechts in te halen. Bij de motor, die hem al een behoorlijke tijd in de weg zat lukte dat. Terwijl ik netjes naar rechts ging aan de uitgang van Hohe Acht ...
Bleek een goede bekende te zijn. Gaf toe dat ie ontzettend fout zat. Daar ie de bus exact & precies op de dikke band ervan getroffen had, helemaal nix aan de bus. Goeie bande 
Hij had behoorlijk wat rubbersmeer op de voorkant en schade. Ik hoop dat ie ervan geleerd heeft.
1/ Je niet op laten naaien door iemand zonder spiegels. Gas loslaten. Volgend rondje beter (jaarkaart).
2/ NIET rechts inhalen. Had ik het al gezegd ? Nee ? Oh. NIET rechts inhalen dan. 


ik zag em aankomen in de rechter spiegel... vreemde gewaarwording als de achterkant ineens een halve meter opzij gezet wordt....

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #661 Gepost op: 10 september 2009, 20:01:14 »
Netjes verslag Trip!  :021:

Was gezellig gisteren!  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #662 Gepost op: 10 september 2009, 20:15:15 »
Inderdaad, met het blik naar de eiffel…. Begin mei dit jaar ben ik ook al met het blik naar de eiffel geweest, tijdens een weekeindje weg met miss trip, maar dit keer heb ik ipv miss trip de gixxer meegenomen..
Heeft voor mij eigenlijk bijna alleen maar voordelen:
-geen lekke motorbanden voordat ik überhaupt in de eiffel ben aangekomen;
-ook geen vierkant loopvlak van 400 kilometer snelweg (niet dat dat nou zo hard slijt, maar alle beetjes helpen….)
-gratis heen en terugreis vanwege de lease-bak+tankpas…..
-meer ruimte voor eigenlijk-overbodige-maar-comfort-verhogende-spullen….

En dan heb je het 's nachts koud, waar denk je dan aan.. een dekentje! Arme, arme Miss Trip.. :018:

Leuk verslag, nou de foto's nog :039:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #663 Gepost op: 10 september 2009, 22:30:45 »
hier alvast 1 foto van trip op de ring  :012:

dan wel als passagier, maar goed  :+

« Laatst bewerkt op: 10 september 2009, 22:54:25 door TripleEdged »

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #664 Gepost op: 10 september 2009, 23:07:30 »
 :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #665 Gepost op: 10 september 2009, 23:52:54 »
Leuk verslag, Trip! :039:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #666 Gepost op: 11 september 2009, 08:03:59 »
Leuk verslag, Trip! :039:
+1

Als je nou miss Trip had meegenomen, had je ook niet zo'n kou gehad...
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #667 Gepost op: 12 september 2009, 11:04:27 »
true... maar miss trip moest nog werken die dagen, dus ik ben er lekker in mn eentje een paar dagen tussenuit geweest... :+

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #668 Gepost op: 12 september 2009, 11:05:43 »
en gelijk heb je... :071:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #669 Gepost op: 12 september 2009, 11:12:05 »
zometeen ook naar zierikzee??

althans, ik wel, sta me nu om te kleden  :p

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #670 Gepost op: 12 september 2009, 11:17:18 »
 :034:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600
« Reactie #671 Gepost op: 02 september 2010, 15:24:21 »
haha, das alweer eventjes geleden dat ik hier voor het laatst iets gepost heb  :018:

euhm.... wat heb ik ook alweer allemaal aangepast in het afgelopen jaar..... dak ut nie weet?!?!?!



het één en ander, laten we het daar op houden  :+


Misschien binnenkort weer een flinke uitbreiding van het topic, niet direct over de gixxer, wel over een custom-made "motortrailertje" voor de gixxer en voor mezelf  :103:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600
« Reactie #672 Gepost op: 07 februari 2011, 12:38:19 »
Dat motortrailertje staat ondertussen alweer een paar maanden in de ijskast, ivm onzekerheden qua behoud van de auto van de baas....




Dat terzijde, ben ik al maanden aan het klooien met de voorvork.

Dus heren, dames, technische genieën en misschien zelfs mensen met 2 linker handen:



In eerste instantie heb ik voor de zomer van 2010 de voorvorkolie laten vervangen, omdat die er toen al ruim 6 jaar in zat, en zo'n 40.000 km had meegemaakt.
Vanaf dat moment zat er een tik in de voorvork, welke het best hoorbaar is als de motor op de zijstandaard staat, en ik een rukje aan bijvoorbeeld de bovenste kroonplaat geef.
Aangezien er toen ook stalen remleidingen op gekomen zijn, een nieuwe set conische balhoofdlagers en een ander voorspatbord, ben ik daar eerst mee aan het troubleshooten geweest.
Staat de balhoofdspeling wel goed? Raakt de nieuwe spatterd de buitenpoten? Raken de nieuwe remleidingen de buitenpoten? Komt de tik door versleten glijlagers(horizontale speling) e.d....
Maar ik kreeg de tik niet weg..

Ondertussen was het september geworden, en had ik nauwelijk gereden omdat ik geen vertrouwen had in de voorvork.
Tot vlak voor mijn laatste eifel-weekeind, toen ik met motor en al nog even bij Jan ben langsgegaan. Voor hem klonk het als een vork waar te weinig olie in zat, dus olie scheutje voor scheutje bijgevuld, en verrek... de tik was weg!
Ik dolgelukkig nog een testrondje gereden, en een paar dagen erna met motor en al naar de eifel vertrokken.

Paar rondes over de nordschleife gereden, ging allemaal prima.


Totdat ik op dag 3 vanaf de Ring naar Daun reed, en ik op een b-weggetje toch weer een tik begon te horen.

Ben meteen gestopt om eens goed te kijken of 1 van de voorpoten niet lek waren. Dit was niet het geval.
Mezelf voor de gek gehouden met het idee "dat er dan misschien toch nog ergens een luchtbelletje zat".

Afgelopen Kerstvakantie volgens het WPHB de voorpoten zelf dan maar uit mekaar gehaald. En met nieuwe olie weer terug in elkaar gezet.
Op de werkbank geen tik meer te voelen (wat voor de operatie nog wel het geval was), dus alles weer terug onder de gixxer gebouwd.
De veervoorspanning weer teruggezet op 4 streepjes, de rebound op.... gvd.... had ik ineens nog maar 1,25 slag tussen max en min.....

Na wat speurwerk erachter gekomen dat je de stroef van de rebound eerst op 1,5mm moet zetten voor je alles terug in elkaar zet.... weer iets geleerd.
Bleken de keerringen nu ineens wel lek te zijn, dus het had sowieso weer uit mekaar gemoeten...

Afgelopen zaterdag alles dus weer uit elkaar, nieuwe keerringen gestoken, nu alles op de goeie manier terug in elkaar gezet.  :048:
luchtkamer vanaf bovenkant buitenpoot, zonder veer, volgens WPHB : 102mm.

Maar helaas. Nog steeds dezelfde tik.

de enige manier dat ik de tik wél weg heb weten te krijgen, is met de rebound volledig dichtgedraaid.......  :| :042:

Momenteel begin ik een beetje moe te worden van die tik...

Is er iemand die nog enig idee heeft wat het zou kunnen zijn........?????

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600
« Reactie #673 Gepost op: 07 februari 2011, 15:09:07 »
Glijbussen versleten?

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600
« Reactie #674 Gepost op: 07 februari 2011, 16:03:30 »
Moet toegeven, dat is hetgeen dat ik nu bovenaan het lijstje heb staan....
Is ook de reden dat ik de vraag hier stel, om zoveel mogelijk andere dingen uit te kunnen sluiten.

Heb toen voor de kerstvakantie nieuwe glijbussen gekocht, en ja, die zien er aan de binnenkant wel iets nieuwer uit als degene die er nu inzitten.... maar dat zou "normaal" kunnen zijn... ik heb geen idee...
Nu moet je zeggen "waarom heb je die dan niet meteen vervangen als je twijfelde???"... en dan is mijn antwoord: "omdat ik daar even niet het goede gereedschap voor had...."



maar dan nog, hoe komt het dan dat de tik weg is bij dichtgedraaide rebound....?  :042:


Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600
« Reactie #675 Gepost op: 07 februari 2011, 17:00:24 »
Trip je zou der zelf een tik van krijgen  :070:

Greetz Sratch
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600
« Reactie #676 Gepost op: 07 februari 2011, 17:06:04 »
maar dan nog, hoe komt het dan dat de tik weg is bij dichtgedraaide rebound....?  :042:

Volgens mij omdat je de beweging dempt die je die tik laat horen.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600
« Reactie #677 Gepost op: 07 februari 2011, 18:06:14 »
Ik ben benieuwd hoe die tik dan klinkt en bij een rotte glijbus heb je ook speling tussen de delen.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600
« Reactie #678 Gepost op: 08 februari 2011, 08:58:56 »
speling zit er wel een beetje op, de stofkappen kun je íetsjes zien meebewegen als je in horizontale richting aan de binnenpoten trekt zegmaar...
maar jah... wat is te veel...

Ik zat toch al ergens in mn achterhoofd met het idee dat die poot vast wel weer een keer open moest, maar dan hoop ik de geschikte hoeveelheid tijd beschikbaar te hebben (in tegenstelling tot de vorige keer), en met name het juiste gereedschap.

In feite heb ik er namelijk een lager trekker voor nodig in de diameter die bijvoorbeeld Jan net niet heeft liggen...  :+

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600
« Reactie #679 Gepost op: 08 februari 2011, 18:32:56 »
Lagertrekker voor een voorpoot?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5387 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
8181 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
9004 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
66777 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1880 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR