* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Zeeland is een speeltuin  (gelezen 6263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #20 Gepost op: 21 juli 2013, 11:56:32 »
Deze tijd van het jaar een prima tijd voor onderhoud van de wegen :P

Ja,  ze hebben zich op heel veel dijkjes ook uitgeleefd met de grind strooier. Dat is wel irritant. Mocht je ergens nog 60, hou je het nu in bepaalde bochtjes wel uit je hoofd om harder dan stapvoets te gaan. :(

Kwas 2 weken geleden een rondje over Tholen aan het doen en daar was het ook raak zeg! Veel grind gestrooid!  :027:
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Bikkertje

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
  • Adrenaline-Junkie
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #21 Gepost op: 21 juli 2013, 12:14:52 »
Deze tijd van het jaar een prima tijd voor onderhoud van de wegen :P

Zijn inderdaad weer veel weggetjes vers geteerd, oa van Bruinisse naar Zzee langs de caissons, nu nog ff  :(( , volgend jaar  :079: als het goed ingereden is.

Klopt idd. Tussen Bru en Zzee lag vorig jaar (aug/september) vreselijk veel grind. Echt met een strooiwagen erop gestrooid. Laatste keer dat ik die route genomen heb (maand geleden ofzo) was het meeste wel weg maar schoon was hij zeker niet.
Ik mag niet hopen dat ze nu weer opnieuw gestrooid hebben, want dan is er volgens mij toch wel bijna opzet in het spel...



Ik geloof dat er wel degelijk opzet in het spel is... Zal vanavond 's teruggaan naar waar ik gisteren reed paar fototjes maken.... 'T ligt toch echt te precies in de bochtjes om geen opzet te kunnen zijn...

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #22 Gepost op: 21 juli 2013, 13:03:42 »
Deze tijd van het jaar een prima tijd voor onderhoud van de wegen :P

Zijn inderdaad weer veel weggetjes vers geteerd, oa van Bruinisse naar Zzee langs de caissons, nu nog ff  :(( , volgend jaar  :079: als het goed ingereden is.

Klopt idd. Tussen Bru en Zzee lag vorig jaar (aug/september) vreselijk veel grind. Echt met een strooiwagen erop gestrooid. Laatste keer dat ik die route genomen heb (maand geleden ofzo) was het meeste wel weg maar schoon was hij zeker niet.
Ik mag niet hopen dat ze nu weer opnieuw gestrooid hebben, want dan is er volgens mij toch wel bijna opzet in het spel...



Ik geloof dat er wel degelijk opzet in het spel is... Zal vanavond 's teruggaan naar waar ik gisteren reed paar fototjes maken.... 'T ligt toch echt te precies in de bochtjes om geen opzet te kunnen zijn...

Oh.. De grote citeershow..

Ja dan denk ik het ook..

[Mobile Post] HTC One S met Tapatalk
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #23 Gepost op: 21 juli 2013, 13:13:09 »
Deze tijd van het jaar een prima tijd voor onderhoud van de wegen :P

Zijn inderdaad weer veel weggetjes vers geteerd, oa van Bruinisse naar Zzee langs de caissons, nu nog ff  :(( , volgend jaar  :079: als het goed ingereden is.

Klopt idd. Tussen Bru en Zzee lag vorig jaar (aug/september) vreselijk veel grind. Echt met een strooiwagen erop gestrooid. Laatste keer dat ik die route genomen heb (maand geleden ofzo) was het meeste wel weg maar schoon was hij zeker niet.
Ik mag niet hopen dat ze nu weer opnieuw gestrooid hebben, want dan is er volgens mij toch wel bijna opzet in het spel...



Ik geloof dat er wel degelijk opzet in het spel is... Zal vanavond 's teruggaan naar waar ik gisteren reed paar fototjes maken.... 'T ligt toch echt te precies in de bochtjes om geen opzet te kunnen zijn...

Oh.. De grote citeershow..

Ja dan denk ik het ook..

[Mobile Post] HTC One S met Tapatalk
Ja de ik ook

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #24 Gepost op: 21 juli 2013, 13:42:54 »
Deze tijd van het jaar een prima tijd voor onderhoud van de wegen :P

Zijn inderdaad weer veel weggetjes vers geteerd, oa van Bruinisse naar Zzee langs de caissons, nu nog ff  :(( , volgend jaar  :079: als het goed ingereden is.

Klopt idd. Tussen Bru en Zzee lag vorig jaar (aug/september) vreselijk veel grind. Echt met een strooiwagen erop gestrooid. Laatste keer dat ik die route genomen heb (maand geleden ofzo) was het meeste wel weg maar schoon was hij zeker niet.
Ik mag niet hopen dat ze nu weer opnieuw gestrooid hebben, want dan is er volgens mij toch wel bijna opzet in het spel...



Ik geloof dat er wel degelijk opzet in het spel is... Zal vanavond 's teruggaan naar waar ik gisteren reed paar fototjes maken.... 'T ligt toch echt te precies in de bochtjes om geen opzet te kunnen zijn...

Oh.. De grote citeershow..

Ja dan denk ik het ook..

[Mobile Post] HTC One S met Tapatalk
Ja de ik ook

 :D

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #25 Gepost op: 21 juli 2013, 14:01:31 »
 :043:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #26 Gepost op: 21 juli 2013, 14:03:39 »
Niemand bekend met vrachtwagens die in de bochten altijd gaan strooien?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Hans 89

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 785
  • Geslacht: Man
  • TDM 850 3VD
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #27 Gepost op: 21 juli 2013, 14:11:51 »
Heb het idee dat sinds dat stuk in het nieuws geweest is, er op steeds meer wegen in de bochten grind en zand is gestrooid... Reed vandaag over een paar B weggetjes naast de N57 richting Vrouwenpolder en letterlijk iedere bocht was "viesgemaakt"....

Vervolgens ben ik er een beetje op gaan letten en het viel me op dat er eigenlijk op de meest onwaarschijnlijke plekken in de bochten allemaal grind lag... Alsof er iemand bewust de bochtjes gevaarlijk maakt...

Is iemand anders dit ook opgevallen of zou het toeval zijn?  Hoorde me stiefbroertje er ook over namelijk. (en dat was heel ergens anders, wel walcheren)

Ik kan je vertellen dat daar al grind ligt zolang die weg daar ligt. Moet je maar eens gaan kijken als daar een trekker of vrachtwagen door de bocht komt en die rijden daar best vaak. Die bochten zijn daar veels te krap voor en die trekken de hele mik door de berm en nemen zo al die rotzooi mee de weg op. :034:
There are only 2 men I trust; one is me and the other is not you.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #28 Gepost op: 21 juli 2013, 14:23:27 »
Jaren ben ik er mee bezig geweest dit probleem aan te pakken..........het blijft een probleem zomaar 1 van de vele dossiers die ik hier heb en de standaard antwoorden!

Vlissingen Sorteerbedrijf Grind en zand   

Westerhavenweg 14   

4382 NM  Vlissingen   

   








Datum:   21 oktober 2004
Ons kenmerk:   GWS 03-06/23   
Betreft:   Zand op de rijbaan





Geachte heer, mevrouw,

Via deze weg wil de Motorrijders Actie Groep (MAG), belangenvereniging voor motorrijders, uw aandacht vragen voor het volgende.
Als belangenvereniging wordt de MAG regelmatig benaderd door motorrijders over onderwerpen die hen zorgen baren, maar die vaak een eenvoudige oplossing kennen. Zo wordt de MAG erop gewezen dat er op verschillende wegen in Zeeland zand op de rijbaan ligt. U zult begrijpen dat dit vooral in bochten voor een motorrijder kan leiden tot gevaarlijke situaties.

De MAG is benieuwd naar uw standpunt aangaande de volgende aandachtspunten:

     • Wat doet de zandhandel zelf aan het schoonmaken van de wegen?

     • Zijn er afspraken gemaakt met de wegbeheerders over het schoonhouden van de 
        wegen, en zo ja wat houden deze afspraken in?

     • In hoeverre wordt er door de zandhandel gelet op overbelading van de voertuigen?

Wij zijn ons bewust dat het onmogelijk is om het zandverlies tot nul terug te brengen. Ons doel is het verbeteren van de huidige situatie. Dit kan alleen bereikt worden door een stukje bewustwording bij alle betrokken partijen waardoor er begrip wordt gekweekt voor elkanders situatie.

Aangezien het hier gaat om de veiligheid van een kwetsbare groep weggebruikers zien wij uw reactie gaarne tegemoet binnen 10 werkdagen. Mocht u  vragen hebben naar aanleiding van dit schrijven dan kunt u contact opnemen met ondergetekende via het bovenstaande adres.


Naam: Louis van den Broeke
Werkgroep verkeer.




The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #29 Gepost op: 21 juli 2013, 15:07:55 »
Heb het idee dat sinds dat stuk in het nieuws geweest is, er op steeds meer wegen in de bochten grind en zand is gestrooid... Reed vandaag over een paar B weggetjes naast de N57 richting Vrouwenpolder en letterlijk iedere bocht was "viesgemaakt"....

Vervolgens ben ik er een beetje op gaan letten en het viel me op dat er eigenlijk op de meest onwaarschijnlijke plekken in de bochten allemaal grind lag... Alsof er iemand bewust de bochtjes gevaarlijk maakt...

Is iemand anders dit ook opgevallen of zou het toeval zijn?  Hoorde me stiefbroertje er ook over namelijk. (en dat was heel ergens anders, wel walcheren)

Ik kan je vertellen dat daar al grind ligt zolang die weg daar ligt. Moet je maar eens gaan kijken als daar een trekker of vrachtwagen door de bocht komt en die rijden daar best vaak. Die bochten zijn daar veels te krap voor en die trekken de hele mik door de berm en nemen zo al die rotzooi mee de weg op. :034:
:034: en ook door anderen met caravan,s en de drukte van de toeristen die elkaar willen passeren wat er ook aan mee helpt.
Gewoon beter vooruitkijken en anders leren driften :103: en je aan de situatie aanpassen :034:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #30 Gepost op: 21 juli 2013, 15:22:06 »
Driften leer je niet op grind hoor  :103: ............2 tandjes terug voor een rotonde, keihard remmen achterwiel iets lichten en volle por op die lollie terwijl jij gaat verzitten  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Bikkertje

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
  • Adrenaline-Junkie
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #31 Gepost op: 22 juli 2013, 12:16:19 »
Tsjah... Nemen het maar voor lief dan... Enne, dat driften is voorlopig nog geen oplossing voor mij hr ;). Moet al me uiterste best doen om m'n schaamrandjes weg te krijgen...laat staan driften

Offline Hans 89

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 785
  • Geslacht: Man
  • TDM 850 3VD
Re: Zeeland is een speeltuin
« Reactie #32 Gepost op: 24 juli 2013, 19:25:15 »
Vanmiddag was er weinig speeltuin aan, moest even naar Jan Poppe maar kon nergens door rijden  :|
There are only 2 men I trust; one is me and the other is not you.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
83 Reacties
16995 Gelezen
Laatste bericht 10 juni 2018, 23:56:08
door Mr Bullmastiff
29 Reacties
6162 Gelezen
Laatste bericht 01 juni 2012, 22:57:22
door Amha
3 Reacties
2058 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2014, 22:29:12
door Hoogesteger
9 Reacties
2857 Gelezen
Laatste bericht 12 april 2015, 00:31:19
door MotorFreak
54 Reacties
4946 Gelezen
Laatste bericht 23 juni 2019, 21:21:11
door Ghulst