* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Screwbeast] HONDA CBR 600RR  (gelezen 41130 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SCREWBEAST

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #160 Gepost op: 03 juni 2008, 07:51:47 »
Piccie van het blokje!!!




 :023: Past niet in een '07  :025:




Ze waren met een '07 blok bezig  :048:

Maak je de badkamer toch iets anders  :018:

r6-dennis

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #161 Gepost op: 03 juni 2008, 07:57:56 »
Hé Screw,

Mooi blokkie  :036: dat zal wel lopen :034: succes met de montage


ennuhhh die badkamer van Tinus is al voor een prikkie :037:     :X

Tinus

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #162 Gepost op: 03 juni 2008, 08:47:17 »

ennuhhh die badkamer van Tinus is al voor een prikkie :037:     :X


 :X Is dat zo...........        :X

r6-dennis

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #163 Gepost op: 03 juni 2008, 08:59:39 »

ennuhhh die badkamer van Tinus is al voor een prikkie :037:     :X


 :X Is dat zo...........        :X

 :042: zeg jij het maar  :070:

Tinus

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #164 Gepost op: 03 juni 2008, 09:19:52 »

ennuhhh die badkamer van Tinus is al voor een prikkie :037:     :X


 :X Is dat zo...........        :X

 :042: zeg jij het maar  :070:

Vraag 't maar aan Eef......



ff ontopic.... uhhhhhhhh......


succes met inbouwen en ik hoor je wel als je op de bank staat.  :054:

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #165 Gepost op: 03 juni 2008, 15:08:58 »
Wat moet ie aan mij vragen?! :042:
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

SCREWBEAST

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #166 Gepost op: 30 juli 2008, 13:50:44 »
Nou vandaag even een gaatje gevonden om te banken en te mappen en moet zeggen dat de uitkomst helemaal niet zo slecht is voor een standaardblok uit 2003  :048:




hzrt_18

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #167 Gepost op: 30 juli 2008, 15:58:20 »
Nou vandaag even een gaatje gevonden om te banken en te mappen en moet zeggen dat de uitkomst helemaal niet zo slecht is voor een standaardblok uit 2003  :048:





 :o Dat is nogal een score. Zag je vandaag nog rijden in goes, reed in koekblik maar zwaaide wel. Je motor is wel stil trouwens 8)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #168 Gepost op: 30 juli 2008, 17:08:45 »
Netjes en nette lijnen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

SCREWBEAST

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #169 Gepost op: 30 juli 2008, 19:53:04 »
:o Dat is nogal een score. Zag je vandaag nog rijden in goes, reed in koekblik maar zwaaide wel. Je motor is wel stil trouwens 8)

THNX!

En dat stil valt wel mee hoor  :048: kwestie van in zijn 6 rollen.....komt herrie genoeg uit die pijp..... :+

Offline Maikeltje

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 184
  • Geslacht: Man
  • maikelltje@hyves.nl
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #170 Gepost op: 30 juli 2008, 22:13:51 »
Ziet er zeer netjes uit sjorske die lijn  :031: :039:
Genoeg vermogen voor een blok ui 2003  :X :+
www.maikel-gouw.tk

#11grc rr bzm 40cc open#11

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #171 Gepost op: 30 juli 2008, 22:51:10 »
Das idd niet mis voor een 600! Valt er nog meer uit te halen onderin? zo te zien is de a/f nog slightly up/down met dito vermogensafgifte?

SCREWBEAST

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #172 Gepost op: 31 juli 2008, 10:05:58 »
Das idd niet mis voor een 600! Valt er nog meer uit te halen onderin? zo te zien is de a/f nog slightly up/down met dito vermogensafgifte?

Er valt idd nog meer te halen maar ik vind 121Pk wel ff genoeg,Ze loopt nu perfect en pakt als een trein op en dat was het doel.

robs

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #173 Gepost op: 31 juli 2008, 12:32:26 »
zo te zien is de a/f nog slightly up/down met dito vermogensafgifte?

vind dat dus wel meevallen eigenlijk.. is echt een super mooie grafiek  :039:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #174 Gepost op: 31 juli 2008, 13:25:51 »
Er valt idd nog meer te halen maar ik vind 121Pk wel ff genoeg,Ze loopt nu perfect en pakt als een trein op en dat was het doel.

Topvermogen zat ja! Maar ik zat meer te kijken naar het effectieve gebied voor op straat.. in de lage en middelhoge toeren regionen!

SCREWBEAST

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #175 Gepost op: 31 juli 2008, 14:18:16 »
Topvermogen zat ja! Maar ik zat meer te kijken naar het effectieve gebied voor op straat.. in de lage en middelhoge toeren regionen!

Hoe kan jij dan de effectieve curve kwa toeren bekijken als deze niet op deze print staan? Als je dat zo op het blote oog kan zien zou ik maar eens bij Ruud gaan solliciteren,En anders ken ik nog een paar ONK teams die opzoek zijn naar mensen met de kennis die jij denkt te bezitten.

Alle respect voor jouw als mens (gezien ik je niet irl ken!) Maar ik heb nu al div malen gezwegen over je "Dr in de ik weetallesbeterkunde" en nu moet het me toch een keer van het hart,en nogmaals bedoel dit niet verkeerd maby weet je het niets eens van je eigen dat je soms zo op mensen overkomt,Maar mensen zoals Ruud of andere die al lang in de sport meedraaien die bezitten een kennis en input waar jij en ik nog sjoegen van weten....

Ik loop al geruime tijd mee in de motorsport en een ding had ik snel geleerd en dat is zwijgen en kijken .En iets wat een "ouwe" rot in het vak doet niet gaan betwisten.Ik ben van mening en Ruud ook en Mr Ten-Kate (die heeft dit blok gebouwd voor moi) best wel weten wat ze hebben gedaan en onderin-midden-en hoog het pakt allemaal op dus snap niet geheel waar jij nu evt nog een punt van verbetering zou zien....Maar ik sta overal voor open mocht je het kunnen onderbouwen.



grtz


George

SCREWBEAST

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #176 Gepost op: 31 juli 2008, 14:20:51 »
zo te zien is de a/f nog slightly up/down met dito vermogensafgifte?

De 600rr blokken moet je iets te rijk zetten zo hebben ze een betere vulling in de cilinders.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #177 Gepost op: 01 augustus 2008, 00:05:11 »
Geen harde gevoelens hoor.. het was ook maar een vraag of er nog wat te halen viel.. niet meer niet minder! Daar bedoel ik echt niet mee dat ie slecht loopt of wat dan ook. Als je nog eens goed met een liniaal over de grafiek gaat blijk misschien ook dat hij, volgens de dyno, pas vol gas in zes die 121pk produceerd. Is dat dan reprensentatief? niet echt.. maakt het iets uit? lijkt me allerminst het geval. Het is en blijft een straat fiets en als ie goed loopt, ongeacht het vermogen, dan is het allang best! Als je zegt, ze hebben alles geprobeerd maar ze kregen er niet meer uitgeperst.. dan geloof ik dat! Maar zo kijk ik gewoon naar dat soort grafieken.. en dan staat dat er niet bij..

Als ik links vermogen zie.. en onderin snelheid.. Snelheid = een bepaald aantal toeren aan het wiel (slip op de drum daargelaten) dus via ketting, bak is dat een motortoerental. Dat je op de grafiek niet kunt lezen hoeveel toeren, dat is wat anders.. toch? En gemakshalve ga ik er ook van uit dat Ruud of Tinus hem in z'n één helemaal opengetrokken hebben. Lijkt me ook wel het geval, anders zag de A/F lijn er wel anders uit, nietwaar? (edit: bij nader inzien hoeft dat niet per se, bij gas dicht zie je dat ook niet direct in de A/F grafiek)

Dat die mannen al belachelijk veel ervaring hebben kan ik alleen maar beamen. Ze hebben aan een enorme diversiteit van machines gewerkt. Maar het is nog steeds geen rocket science.. en ik denk dat ik er vaak genoeg geweest ben om dat te mogen zeggen.

Als je vindt dat dat allemaal onzin is, gegrepen uit het niets of wat dan ook.. brand me af of weerleg het.. Het is me allemaal best! :054:

SCREWBEAST

  • Gast
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #178 Gepost op: 01 augustus 2008, 09:36:25 »
Geen harde gevoelens hoor.. het was ook maar een vraag of er nog wat te halen viel.. niet meer niet minder! Daar bedoel ik echt niet mee dat ie slecht loopt of wat dan ook. Als je nog eens goed met een liniaal over de grafiek gaat blijk misschien ook dat hij, volgens de dyno, pas vol gas in zes die 121pk produceerd. Is dat dan reprensentatief? niet echt.. maakt het iets uit? lijkt me allerminst het geval. Het is en blijft een straat fiets en als ie goed loopt, ongeacht het vermogen, dan is het allang best!

Als je vindt dat dat allemaal onzin is, gegrepen uit het niets of wat dan ook.. brand me af of weerleg het.. Het is me allemaal best! :054:

Oke blij dat je het zo oppakt ik bedoel we zijn hier om van elkaar te leren en ik zie dit dan ook als een leerzaam moment voor ons beide (en iedereen die meeleest,en om het voor de leken wat duidelijker te maken zo nog een print)

Er valt nog meer uit te halen o:a andere stacks plaatsen maar dan ga je het midden en boven gebied veranderen,ik zou de compressie verhouding nog kunnen aanpassen,tevens liggen hier nog HRC nokstokken maar is zo'n bike dan nog geschikt voor de weg? antwoord is gewoon nee...En ik wil een bike die op het circuit mee kan komen en op de weg ook nog gewoon rijd.

En als je goed kijkt draaid hij niet in zijn 6 pas 121Pk want dan zou het idd een piek vermogen zijn vanaf zijn 2 zit hij al rond de 120Pk en die lijn trekt hij vlak door t/m zijn 6e versnelling.

Ik ben ook een voorstander van een dyno zonder cijfertje's die cijfers zeggen geen drol! Bijvoorbeeld als ik in zijn 6e versnelling een AG meting doe en ik laat dek oppeling iets slippen meet de bank dat als een piek,"staat er wel leuk op mijn dynoprint een piek moment"...dat is stoer zo'n cijfertje...leuk voor forum motorrijders....

Nee gewoon de curve leren en begrijpen te lezen dan kan je ook de laatste beetje's uit een blok halen.

En laten we eerlijk zijn dit is een 2003 blok geheel standaard nieuw opgebouwd/gebleuprint en een aanpassing in het olie kanaal voor een betere koeling en smering.Laat zo'n blok full Ten-kate tunen en er komt 140 Pk uit maar goed dat is dus niet rijbaar op de weg en tevens mag het om de 5000 Km open :X

En als je intresse hier ligt ben jij (en geld voor iedereen!) van harte welkom om eens een wedstrijd van het team bij te wonen en in de keuken van de nederlandse motorsport te kijken.


grtz


George



Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Screwbeast zijn HONDA CBR 600RR
« Reactie #179 Gepost op: 02 augustus 2008, 14:00:03 »
Oke blij dat je het zo oppakt ik bedoel we zijn hier om van elkaar te leren en ik zie dit dan ook als een leerzaam moment voor ons beide (en iedereen die meeleest,en om het voor de leken wat duidelijker te maken zo nog een
print)

Idem Sbeast! :039:

En als je intresse hier ligt ben jij (en geld voor iedereen!) van harte welkom om eens een wedstrijd van het team bij te wonen en in de keuken van de nederlandse motorsport te kijken.

Wat een geweldig aanbod :039: Dat lijkt me zeker een keer interessant! Misschien kunnen we er een zmvc uitje van maken?!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30500 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
51 Reacties
12369 Gelezen
Laatste bericht 11 januari 2008, 20:07:23
door MotorFreak
32 Reacties
9143 Gelezen
Laatste bericht 08 november 2008, 12:11:08
door Motormuis
36 Reacties
11584 Gelezen
Laatste bericht 21 januari 2009, 23:22:18
door MotorFreak
829 Reacties
146358 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack