* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Easy Pete] Africa Twin  (gelezen 26059 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Africa Twin
« Reactie #100 Gepost op: 09 augustus 2007, 21:52:45 »


CBS = Central Brake System, geen ABS... beide remmen werken altijd samen of zoiets. Ik hoop dat ik dat kan uitschakelen, want ik leef maar als ik minstens af en toe een achterremslip kan maken.

Forget it, het betekent Combined Braking System en het betekent dat je bij gebruik van de achterrem ook de voorrem met een cilindertje gebruikt. Ik had het op de STX1300 ook, er valt goed mee te leven maar een achterwielslip is uit den boze.

Gefeliciteerd met je aankoop. Wel ff wennen aan z`n dorstig karakter en de weeïge vering. Maar technisch is het gewoon een goeie fiets. En nu? Wat met de transalp?

Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

easy pete

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #101 Gepost op: 10 augustus 2007, 02:49:08 »
Eerste ritje gedaan. Het was wonderlijk !

 :o

Dat ding rijdt stukken lichter dan m'n ouwe Transalp. Wonderlijk ! Je moet helemaal niet meer kunnen motorrijden met die dikke motors, die rijden vanzelf ! Oneindig lichtvoetig. Ziet er uit als een eland, maar rijdt als een hinde.

Hij lijkt erg op m'n Alp, maar dan in luxe-uitvoering. Dikke noppen eronder en ik scheur zo het bos in. Maar dat doe ik (nog) niet want hij is absoluut veels te mooi en te duur daarvoor.

 :043:

Voorlopig lijkt het 900% te zijn van wat ik nodig had. Gelukkig ben ik toch niet voor 'n Africa gegaan.

2 puntjes. De CBS is erg goed voor onervaren of onhandige remmers. Hij stopt erg snel, zonder duiken. Maar ik vond het niet leuk. Té betuttelend. Straks moet je gewoon "STOP !" gillen om te remmen. Daar is niks leuk meer aan. Vooral die achterband wil ik voelen. Misschien wen ik eraan, of misschien koppel ik de CBS van de achterrem af, als dat kan.

Het andere punt is koude knieën. Vooral daar pak je wind. Lichaam is goed beschermd. Een verhoogd scherm lijkt me niet nodig.

Slappe vering merkte ik niets van. Voelt heel strak aan. Net goed. Als een nieuwe auto. Het fluitgeluid (porche) vind ik tof. Over het algemeen is hij erg stil. En da's ok voor een gebruiksfiets.

Zuipen doet hij wel. Da's een kost van 20 euro extra per 1000km.

Voor m'n Alp krijg ik niks meer hier in België, dus lijkt 't me beter om hem te houden, misschien op te knappen. Ik weet het nog niet. Financiëel is iedere duizend zeker welkom, maar die Alp en ik hebben al heel wat avonturen meegemaakt.

Ze staan nu naast elkaar in de garage. Ik voel me weer de koning te rijk.
Twee idiote choppers, twee fietsen en een aftandse auto verkocht, en een prima motor erbij.

 :054:


 

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Africa Twin
« Reactie #102 Gepost op: 10 augustus 2007, 08:40:42 »
CBS is niet af te koppelen  :023:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Africa Twin
« Reactie #103 Gepost op: 10 augustus 2007, 09:14:06 »
Nou niet helemaal mee eens ART............mits die hetzelfde systeem is als mijn VFR800i toendertijd [dual braking systeem] achter remmen dan voor links met 40% voor remmen dan achter ook met 60% , via de VFR club kon je bij de dealer je remleidingen laten aanpassen zodat het geheel gescheiden was.................sinds toen waren stoppies weer mogelijk  :070:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Africa Twin
« Reactie #104 Gepost op: 10 augustus 2007, 09:17:07 »
Ik weet niet of er verschil is tussen CBS en DCBS, ik zal vandaag even naar Milan bij motortotaal gaan om het te vragen, ok? Ik moet zo weer naar de internist, kan mooi erachteraan (met een bakkie troost).
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

easy pete

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #105 Gepost op: 10 augustus 2007, 16:48:33 »
Het went anders wel. Misschien leer ik wel met 2 wielen te sliden

 :103:

Nog een minpuntje. het toerental stationair staat nogal hoog, anders valt hij stil na een gasdrop. Zal je maar overkomen tijdens een U-turn.

 :033:

Toch ff wennen


easy pete

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #106 Gepost op: 12 augustus 2007, 12:17:24 »
Varadero '99...bedenkingen.

Dat CBS remsysteem is wel erg goed als je nog wil corrigeren tijdens een bocht. Goed maar saai. Benieuwd wat het zal betekenen op grind.

De lak op de wielen is van erg slechte kwaliteit. Valt er zo af, en de oxidatie gebeurd van binnen uit. Gewoon slecht (vuil) gelakt. De naam Honda niet waardig.

Bij vinnig gashandelgebruik valt hij dood op onverwachte momenten, en da's link bij trage manouvres. Al 2 keer bijna op m'n smoel. Ik heb maar meteen valbaren gemonteerd.

 :033:

Givi valbaren zijn ook maar zozo. Zonder bijvijlen en bijplooien passen ze nooit echt.

 :068:

Metzeler   banden zijn ook maar zozo. Veel te harde rubber.
Ik ben trouwens niet meer gewend aan gewone banden na vier jaar dikke noppen.

 :042:

Maar een belangrijk punt : 't is heerlijk rijden. De PK's zijn een verademing.

 :054:

Ik kijk er naar uit om woensdag te vertrekken naar Frankrijk. Benieuwd hoe hij 't in de bergjes doet.

(Als ik alles samenneem wordt mijn vermoeden nog maar eens bevestigd : een (oude) Transalp is een van de degelijkste motors aller tijden. Daar blijft het vermogen het enige minpunt)










 

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Africa Twin
« Reactie #107 Gepost op: 12 augustus 2007, 14:37:21 »
Pete, ik ben aan het kijken of ik de nokkenassen van m`n alp kan vervangen door Hotcam oid. Iets meer vermogen en bulligheid mag wel.

Heb je nu Metzeler Tourance erop? Doe trouwens even je topic titel wijzigen, moet Valbaarero zijn  ;)
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Africa Twin
« Reactie #108 Gepost op: 12 augustus 2007, 15:42:54 »
het toerental stationair staat nogal hoog, anders valt hij stil na een gasdrop. Zal je maar overkomen tijdens een U-turn.

Tja, in Belgie wonen heeft zo zn minpunten  :093:








No kiddin' ..... felici met de aankoop  :039:

easy pete

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #109 Gepost op: 12 augustus 2007, 18:14:56 »
Pete, ik ben aan het kijken of ik de nokkenassen van m`n alp kan vervangen door Hotcam oid. Iets meer vermogen en bulligheid mag wel.

Heb je nu Metzeler Tourance erop? Doe trouwens even je topic titel wijzigen, moet Valbaarero zijn  ;)

Yep 1, tourance. Niet zo goed lijkt me. Gaat allicht lang mee.

 :017:

Yep 2, een topic HONDA-Allroad lijkt me wel wat

 :026:

Helpen die nokkenassen ? Kortere slag dan of zo ? Dan rijdt hij nog meer toeren voor dezelfde snelheid ? Ik dacht te honen, maar zoals Freak zei, de rest van de spullen zijn niet op dat groter vermogen berekend.

 :068:

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Africa Twin
« Reactie #110 Gepost op: 12 augustus 2007, 19:03:39 »
Zit het topic net even terug te lezen.....


Gefeliciteerd met de aanschaf :039:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Africa Twin
« Reactie #111 Gepost op: 12 augustus 2007, 19:30:01 »


Helpen die nokkenassen ? Kortere slag dan of zo ? Dan rijdt hij nog meer toeren voor dezelfde snelheid ?


Meer vermogen bij hetzelfde toerental. Bulliger dus ;)
Trial and error... vooral veel 'error'.

liegebeest

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #112 Gepost op: 13 augustus 2007, 22:27:20 »
De kogel is door de kerk zie ik nu pas. Veel plezier met de Varadero! :072:

Matthieu

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #113 Gepost op: 14 augustus 2007, 11:54:57 »
Ik verwacht nog wel wat foto's Pete.


easy pete

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #114 Gepost op: 14 augustus 2007, 12:05:28 »
Ik vertrek er morgen mee op reis. 1 september ben ik terug en hoop ik wat leuke foto's (wie weet ook avonturen) mee te brengen

 :071:

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Africa Twin
« Reactie #115 Gepost op: 14 augustus 2007, 12:14:58 »
fijne vakantie Pete  :054:

Matthieu

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #116 Gepost op: 14 augustus 2007, 12:20:39 »
Veel plezier Pete! Waar brengt je reis je naartoe?

Offline Sjees

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1403
  • Geslacht: Vrouw
  • Suzuki GSX-R 600 k6 & Suzuki GSX-R 1000 k7
Re: Africa Twin
« Reactie #117 Gepost op: 14 augustus 2007, 12:21:05 »
Fijne vakantie!! :054:
Als je jezelf niet kietelt, lach je nooit..

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: Africa Twin
« Reactie #118 Gepost op: 14 augustus 2007, 18:05:30 »
Fijne vakantie Pete

Ben benieuw hoe die bevalt :034:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

easy pete

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #119 Gepost op: 15 augustus 2007, 00:08:09 »
Waar brengt je reis je naartoe?

The usual. Met de kids naar een vertrouwde camping in de Ardèche, Zuid-Frankrijk. Rustige camping met veel mogelijkheden voor de kinderen, ligzetels voor de vrouw, en honderden kilometers gravelpaden voor mij.

 :057:

Zonder noppen deze keer met een 250kg zware nieuwe motor. Ik zal 'm proberen onbeschadigd te houden, en mezelf ook. Maar ja, dat weet je nooit. Ik zal m'n best doen.

 :012:

Als ik foto's wil maken zal ik weer evenwichtstoeren moeten uithalen voor de zelfontspanner (zoals pic). Met deze vette Varadero ( met ingebouwd Porche-geluid  ;)) zal dat weer ietsjes moeilijker zijn. Ik denk wel wat meer bescherming te dragen deze keer.

 :108:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
105 Reacties
24472 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2009, 20:50:51
door Racegirl
27 Reacties
5088 Gelezen
Laatste bericht 05 januari 2011, 22:40:54
door Paulusssttt
11 Reacties
3039 Gelezen
Laatste bericht 16 juni 2013, 23:11:50
door Hans 89