* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Transalp, Africa Twin verbouwingen.  (gelezen 24081 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ballbreaker

  • Gast
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2008, 09:52:47 »
Geen idee waar jij ergens zit, maar het bedrijf zit in Apeldoorn en ik moet zowiezo nog even wachten, want 1 onderdeel is nog niet binnen, komt over ongeveer 1 week thuis. Roep maar of het bij je in de buurt is, dan wacht ik nog ff met mailen.
ow, sh*t he. Hier helemaal niet meer aangedacht :033:. Maar apeldoorn is nog 1,5 uur vanaf mij op en neer. Dus makkelijker was het niet geweest  :012:

Zo alle spullen zijn binnen en dus gaat de operatie van start  :022:
succes  :039:

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2008, 10:12:28 »
leuke uitdaging voor jou Freak, een TA ombouwen  :026:
succes
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2008, 13:57:48 »
wat voor spulletjes ga je er allemaal aan hangen?
wel uitgebreide foto rapportage é  ;)

ooit, ooit gaat er ook nog 1 en ander aan mijn TA veranderen...
Foto van eindresultaat post ik wel maar meer niet want het is nu eenmaal geen eigen motor en daar kan ik verder niet mee te koop lopen maar een verslagje volgt wel met eindfoto  ;)

Ff nog een extra boterham en weer verder, gaat tot nu toe goed overgens  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2008, 17:17:27 »
Zo de Transalp is zo goed als klaar voor de reis naar de chineese muur, 30.000 kilometer binnen 3 maanden moeten er mee afgelegd worden en daarvan zijn vele duizenden kilometers over onverhard, ook veel asfalt als verhard maar ook een paar duizend kilometer over rotsen en gravelpaden  :p De bedoeling is dat de Transalp de 30.000 kilometer goed weet te volbrengen, de eigenaar heeft dus een Transalp gekocht, een demo model waar de teller nu net boven de 3100 kilometer staat, gloednieuw dus. Je moet er rekening mee houden dat de Transalp een keer kan vallen en weer door kan rijden en ook een beetje uit de wind zitten is wel lekker als je bijna 2 mtr bent  :012: Gemonteerd en/of veranderd zijn o.a. de volgende zaken;

Middenbok, lekker handig bij bandenwissel/lekke band, spoiler op de kuipruit, keienvanger voor de koplamp, wegklapbare schakelpook die net ff iets meer naar buiten staat.

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2008, 17:21:05 »
Uiteraard een scottoiler gemonteerd want dan blijft je ketting langer in orden maar een extra kettingset is in de koffer aanwezig, nieuwe banden zijn gemonteerd en gekozen is voor de Tourance, een kwalitatief goede band die lang mee kan en dan hebben we het over de oude versie want de nieuwe Tourance schijnt toch minder slijtvast te zijn, alle bedrading is beter dan orgineel weggewerkt en behandeld naar elk weerstype, het balhoofd op de juiste sterkte gezet en de kuipdelen verstevigd, ook hebben we een carterbescherming gemonteerd.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #25 Gepost op: 17 mei 2008, 17:32:04 »
Handkappen, ovale handvatten, nieuwe accu, nieuwe olie en filter, nieuwe koelvloeistof, nieuwe remolie en alles goed ontlucht, andere carterpan bescherming al had ik gekozen voor een aluversie met gereedschapbak, een zelfgemaakt topkoffer en uiteraard gemonteerd een stel alu-koffers afkomstig van een XT600E. Lampen zijn vervangen door extra sterke lampen met bv 3 pootjes ipv 2 bij het remlicht. Achterschokker is een mooie WP geworden en voor uiteraard ook progesieve veerring en nieuwe olie. Veel zaken zijn extra geborgd en/of verstevigd, uiteraard een extra grote beurt met als toetje een nieuw K&N luchtfilter en de Transalp haalt nu lekker adem, het blok klinkt geruisloos en nu is het tijd om de komende 3 weken proef te gaan rijden waarna we nogmaals ff de Transalp nalopen voor de grote reis..................voor nu een voldaan gevoel en netjes binnen de tijd die we hadden klaar gezet, op een dag heb je het................je wordt motormonteur  :026:

Zo staat die er nu bij en geloof me er komen nog behoorlijk wat extra zaken aan te hangen alvorens de grote reis gaat beginnen maar aangezien de eigenaar al zo'n beetje overal ter wereld is geweest met een motor zal het wel goed komen, het extra werk onderweg kan hij zelf uitvoeren en bijdeze wens ik hem dan ook een geweldige reis toe en helaas is hij niet echt handig met een Pc anders hadden we elke dag hier een mooi dagboek/reisverslag.

Deze Transalp is trouwens behoorlijk weggericht geworden, jammer eigenlijk want wat heb je nu aan mooie lak, ronde vormen en een net uiterlijk.............helemaal niks maar gelukkig heeft het blok van de Transalp zich al jarenlang bewezen en ik ga er dan vanuit dat deze het ook vol zal houden die 30.000 kilometer..............over ruim 3 maanden weten we meer. In principe is deze Transalp dan ook afgeschreven als motor, dit is natuurlijk allemaal in de kosten meegenomen, haalt die het dan mag ik hem na 3 maanden weer opnieuw een beurt geven, haalt die het niet dan gaat de fik erin en geloof me de eigenaar doet het nog ook  :007:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #26 Gepost op: 17 mei 2008, 18:32:55 »
idd de fik gaat erin en de eigenaar huurt of een motor om verder te gaan of hij pakt het eerste en beste vliegtuig naar huis. maar proberen om er toch te komen zal die, weet wat zo'n vakantie reisje ongeveer kost
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #27 Gepost op: 25 juni 2008, 21:21:35 »
Gewoon even een citaat  :054:

De Transalp staat ondertussen op 9300km, vandaag de grens over gegaan en zit nu Aziatisch Rusland [Yekatrinaburg] en over 2 dagen een bezoek brengen aan de Ural-fabriek................alles oke  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #28 Gepost op: 25 juni 2008, 21:30:02 »
Kijk, das goed nieuws! :039:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #29 Gepost op: 25 juni 2008, 21:30:50 »
zo pieter is goed bezig. die ta kan je straks lekker bij het oud ijzer zetten net6 als z'n cbf
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #30 Gepost op: 26 oktober 2008, 23:05:43 »
En gelukkig heet de T.A het volgehouden en na 35.000km in 3 maanden staat deze alweer en poosje op het thuishonk zij het behoorlijk gebruikt/mishandeld en komende winter ga ik deze wederom opbouwen en geheel nazien  :034:

En omdat alles goed is verlopen mag ik aan de volgende uitdaging beginnen, een 1991er A.T. welke gevonden was in Duitsland [Kleintje wederom weer een goed exemplaar gevonden  :054: ]. Deze A.T. ga ik vanaf morgen klaar maken voor een nieuw thuishonk en dat zal Thailand worden, de eigenaar zal daar als de koning worden ontvangen lijkt mij want zo'n dikke fiets zie je daar nergens, 125 en 250cc als max dus deze 750cc buffel zal veel bekijks trekken, uiteraard zal er een ZMVC-stikker worden geplaatst en ik hoop deze keer op een mooie foto daarvan in Thailand maar eer het zover is moet deze geheel worden nagezien en ingekrat worden voor verder vervoer  :026: Probleem is wel dat een standaardkrat 1,22mtr hoog is en een A.T. is zelfs zonder wielen nog heel groot maar ik heb een zaag dus komt goed  :018: Heel veel onderdelen zijn gevonden en gaan binnenkort besteld worden, alle lagers van het rijwiel gedeelte worden bv vernieuwd, het blok netjes op orde brengen, zorgen dat alle elektra goed is enzenz, de kwaliteit van de lak zal de eigenaar een zorg zijn want ook deze zal door heel Thailand gaan reizen en dus veel mee gaan maken.................wat een mooi leven heeft de eigenaar toch  :071: Groot, ja een A.T. is groot en met zijn 233 kilo een zwaargewicht en toch sturen ze prima weet ik uit wat eigen ervaring, op off de road gebied eigenlijk te zwaar maar aan de andere kant ook daarvoor geschikt  :034: Vanaf morgen weer een nieuwe ervaring in la garage hier..................op zoek naar nieuwe remschijven,revisiesets,  valbeugels, beschermers enz.............ik heb er zin àn  :022:

Vanavond al een eindje gestript en o wat loopt zo'n blok toch mooi met orginele demper  :103:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #31 Gepost op: 27 oktober 2008, 09:27:28 »
veel knutselplezier weer Freak   :026: :071:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #32 Gepost op: 27 oktober 2008, 17:39:47 »
We gaan zo van start  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #33 Gepost op: 27 oktober 2008, 23:32:29 »
Zo daarnet ff een vracht nieuwe onderdelen besteld  :034: ook via een nieuw adres alle remschijven besteld www.motorremschijf.nl dus binnenkort een idee of dit bedrijf voldoet aan de eisen die we als kopers stellen  :054:

Het blok oogt en klinkt heel fris en er is duidelijk goed onderhoud gepleegd en dus meer slijtageonderdelen vervangen dan herstellen...............nieuw spul werkt toch zo lekker  :103: :034: :036: ruim 71.000 km staat er op de klok dus is deze buffel eigenlijk nog maar net ingereden al zijn de schijven allemaal onder het minium dus nieuwe schijven, revisiesets voor de klauwen, nieuwe olie en dat zal weer gaan remmen met staalflex leidingen  :026:.................tis heerlijk werken aan dit zwaargewicht  :071:

Wel 1 minpuntje gevonden, er is een nieuwe spanningsregelaar gemonteerd en die 3 dikke gele draden die daar vanaf komen worden loeiheet wanneer de A.T. draait, ook is deze behoorlijk verbrand bij de vele aansluitingen dus dat moeten we eens goed bekijken  :|

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #34 Gepost op: 28 oktober 2008, 00:06:27 »
mooi blokkie freak
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #35 Gepost op: 28 oktober 2008, 23:23:17 »
Ja klinkt zeker heel goed en is fris  :054:

Zo als het goed is zijn er wat onderdelen onderweg vanaf morgen:  :048:

-   Remschijven voorzijde                                      
-   Remschijf achterzijde                                                             
-   Remblokken                                                               
-   Voorvorkolie          
-   Voorvorkkeerringen          
-   Handvatten       
-   Remolie             
-   Handkappen             
-   Bougies  (4x)            
-   Oliefilter                    
-   Koelvloeistof             
-   Accu          
-   Olie verversen                  
-   Tank controleren/Bescherming            
-   Kuipruipbouten windscherm      
-   Achterwiellagers            
-   Voorwiellagers          
-   Ketting reiniger               
-   Remcups & stofringen         
-   Luchtfilter             
-   Slot bagageruimte             
-   Elecktra & verlichting controleren      
-   Kmtellerkabel                                                                           
-   S100 motorreiniger                                                                 
-   Hittebestendige uitlaatzwart                                                 
-   Valbeugels monteren (2e hands)         
-   Koplampbeschermer monteren (2e hands)   


 alleen de achterremschijf laat 2 weken op zich wachten maar oke klaar is die buffel toch nog niet  :018:

Voor de rest lekker bezig geweest en de achterzijde qwa elektra is klaar en een flinke storing gelukkig opgeheven, op de foto kun je goed zien dat deze verbinding tussen en Dynamo en Spanningsregelaar veel te heet is geworden, zal merkbaar zijn met nameten straks want nu is het weer netjes verbonden  :026:

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #36 Gepost op: 29 oktober 2008, 09:21:22 »
Zo daarnet ff een vracht nieuwe onderdelen besteld  :034: ook via een nieuw adres alle remschijven besteld www.motorremschijf.nl dus binnenkort een idee of dit bedrijf voldoet aan de eisen die we als kopers stellen  :054:

Geloof dat ze specifiek in Braking producten handelen..

Had via die site ook een nieuwe voorremschijf met remblokken voor mn GS500 besteld.
Over de site & levering niets te klagen, was snel geregeld, en snel binnen.

Zie: Braking STX12

Op functioneel gebied was ik zeer te spreken over deze remschijf. Voorrem was beter doseerbaar, voelde zekerder, en had véél meer bite dan de ori schijf.
Ook over het slijtagepatroon (geen putten of groeven), en de hoeveelheid slijtage (zowel blokken als schijf: minimaal) was ik zeer te spreken.

De enige minpuntjes waren er 2 op het visuele vlak.
De zwarte verf van het middelste gedeelte van de remschijf begon er al vrij snel af te bladeren, en het ongebruikte gedeelte van de remschijf zelf (daar waar de blokken net niet "bij kunnen" en de schijf aan de zwevende constructie bevestigd zit) begon vrij snel oppervlakkige roestvorming te vertonen.
Dit was strikt een visueel verschijnsel, en droeg niets bij(of af) aan het functioneren van de remmen.

Hoe dat natuurlijk voor de TA zal zijn kan ik niet zeggen, maar met mijn GS heb ik iig goede ervaringen gehad met Braking.  :054:




Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Touratech spullen waar te verkrijgen.
« Reactie #37 Gepost op: 29 oktober 2008, 19:30:39 »
1 achterschijf is niet leverbaar en gelijk een melding daarvan, of ik wilde wachten of deze ergens anders wilde halen maakte niks uit en ook niet dat ze eerst de 2 voorschijven opsturen en kosteloos later de achterschijf..............prima tot nu toe  :054:

Roukema heeft een grote doos laten bezorgen hier dus wel kunnen weer vooruit  :071:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Transalp, Africa Twin verbouwingen.
« Reactie #38 Gepost op: 31 oktober 2008, 20:33:34 »
Heerlijk elke dag dat er nieuwe dingen binnenkomen om deze motor zo goed mogelijk te laten beginnen aan een bizarre reis door Thailand  :103: Wat het adres motorremschijf betreft niks dan lof tot nu toe, ze zijn binnen en zelfs de achterremschijf die met spoed zonder extra kosten is verstuurd hebben we binnen en ze zien en voelen heel goed, naar mijn idee geen rommel, de eigenaar kennende weten we begin volgend jaar al hoe de schijven zijn na 50.000km rammen over woest terrein  :069:

Prijs vond ik trouwens gunstig, compleet voor 291,34 euro liggen ze thuis  :p

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Transalp, Africa Twin verbouwingen.
« Reactie #39 Gepost op: 31 oktober 2008, 20:37:16 »
Tevens een setje valbeugels gescoord via MP  :054: , deze worden op verzoek van de eigenaar zwart gespoten  ;)

[attachment deleted by admin]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Easy Pete] Africa Twin

Gestart door easy pete « 1 2 ... 6 7 » De Garage - Onze Motoren

120 Reacties
25658 Gelezen
Laatste bericht 29 december 2008, 14:10:56
door Suzuki SV 650 s
45 Reacties
8763 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
111 Reacties
15281 Gelezen
Laatste bericht 22 juni 2014, 00:42:44
door MotorFreak
12 Reacties
4980 Gelezen
Laatste bericht 10 januari 2014, 13:28:02
door Ghulst
116 Reacties
14237 Gelezen
Laatste bericht 24 februari 2016, 23:12:18
door Ghulst