* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Easy Pete] Africa Twin  (gelezen 26058 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matthieu

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #20 Gepost op: 26 juli 2007, 09:33:20 »
TDM:

Voordelen:
- Stukje sneller
- Cool geluidje door de ontstekingsinterval

Nadelen:
- Het is een Yamaha
- Het blok wil vaak nog wel eens heel veel olie verbruiken zonder waarschuwing
- Het is geen echte allroad.. Je kan hem niet vergelijken met de AT(Dan zou je moeten kijken naar een superténeré)
- Stuk minder betrouwbaar

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Africa Twin
« Reactie #21 Gepost op: 26 juli 2007, 11:37:17 »
TDM:

Voordelen:
- Stukje sneller
- Cool geluidje door de ontstekingsinterval
- Heeft absoluut geen problemen met (hoog) snelwegtempo (160 is prima te doen)

Nadelen:
- Het is een Yamaha (Ja en? Het ziet er wel 10x beter uit :012: )
- Het blok wil vaak nog wel eens heel veel olie verbruiken zonder waarschuwing
- Het is geen echte allroad.. Je kan hem niet vergelijken met de AT(Dan zou je moeten kijken naar een superténeré)
- Stuk minder betrouwbaar (waar uit zich dat in?)
Einde reclamezuil :-)

Matthieu

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #22 Gepost op: 26 juli 2007, 11:48:51 »
TDM:

Voordelen:
- Cool geluidje door de ontstekingsinterval
- Heeft absoluut geen problemen met (hoog) snelwegtempo (160 is prima te doen)
Daar heeft een AT ook geen problemen mee... De AT is gewoon een stuk veelzijdiger.

Citaat
Nadelen:
- Het is een Yamaha (Ja en? Het ziet er wel 10x beter uit :012: )
Ik weet niet waar jij je brillen haalt Taranis, maar een TDM is lelijker en net als een tampon....
(Every Pussy has one)

Citaat
- Stuk minder betrouwbaar (waar uit zich dat in?)

Spontane vastlopers.. ;)

Verder is het concept van de TDM wel aardig hoor... best vooruitstrevend geweest voor die tijd.

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Africa Twin
« Reactie #23 Gepost op: 26 juli 2007, 11:55:51 »
Daar heeft een AT ook geen problemen mee... De AT is gewoon een stuk veelzijdiger.

Als ie de 160 al haalt met z'n (ooit) 60 pk... de topsnelheid van zo'n ding is volgens de fabrikant maar 180. Je maakt mij niet wijs dat dat blok het leuk vindt om continu op 95% van z'n kunnen te draaien.

Ik weet niet waar jij je brillen haalt Taranis, maar een TDM is lelijker en net als een tampon....
(Every Pussy has one)

Misschien wordt het tijd dat jij überhaupt weer eens een bril gaat dragen ipv lenzen... zo'n AT is echt niet om aan te zien, de kleuren alleen al :012:

Citaat
- Stuk minder betrouwbaar (waar uit zich dat in?)

Spontane vastlopers.. ;)

Even googlen levert inderdaad genoeg hits op van vastgedraaide TDM blokken ja  :X
Einde reclamezuil :-)

Matthieu

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #24 Gepost op: 26 juli 2007, 12:32:47 »
De Alp kan ook probleemloos 140-150 aan...... en de AT loopt nog wat soepeler... kan makkelijk hoor.. Alleen jij bent gewoon verslaafd aan vermogen. Buiten dat, wie rijd er nu continu 160+?
Als je graag op het soort wegen motorrijd waar da nog kan, kan je net zo goed auto rijden.

Ik draag ook regelmatig mijn bril.. ; de AT is een icoon... met geweldige kleurstellingen en een ruig uiterlijk... Hij lijkt zo uit de woestijn te zijn gereden.
De TDM had ook in een nintendo-spel kunnen figureren.


Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Africa Twin
« Reactie #25 Gepost op: 26 juli 2007, 13:04:51 »
Ik ga deze discussie verder niet aan. Je baseert je mening op vooroordelen en subjectieve waarnemingen, dit heeft geen zin.


@ Pete: succes met je keuze.
Einde reclamezuil :-)

liegebeest

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #26 Gepost op: 26 juli 2007, 14:43:54 »
Ik ga deze discussie verder niet aan. Je baseert je mening op vooroordelen en subjectieve waarnemingen, dit heeft geen zin.


@ Pete: succes met je keuze.

En? :042: Realiteit is een subjectief begrip, jij doet dat net zo goed. :022: Motoren beoordelen is bovendien al helemaal niet rationeel te noemen, anders lulde je niet zo over uiterlijk van die fietsen, subjectiever kan bijna niet. Denken dat een AT op de snelweg niet uit de voeten kan is ook een vooroordeel etc etc. Lekker belangrijk.

Maar goed, leuke fiets die TDM, moet ik echt toegeven, heel leuk. Lijkt alleen niet op een AT.

Jammer idd van die blokken. Vriend van mij had er eentje, was al bij weinig km's gereviseerd (en opgeboord). Bij Gerrit heb ik ook wel eens openheartsurgery van zo'n ding gezien.

Die vastlopers komen door dat olieverbruik, spontane vastlopers bestaan immers net zo goed als onbevlekte ontvangenis. Dit gecombineerd met een sterk tussen koud en warm wisselend moeilijk afleesbaar oliepeil van het drysump systeem en onkunde/inconsistentie daarbij van de eigenaren is funest.

Die Superténére is misschien wel een optie dan, die heeft volgens mij geen drysump enzo.

Zal vast ook wel een slok olie lusten, daar zit toch wel een lijn in bij die Yadrama's.


Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Africa Twin
« Reactie #27 Gepost op: 26 juli 2007, 15:19:23 »
En? :042: Realiteit is een subjectief begrip, jij doet dat net zo goed. :022: Motoren beoordelen is bovendien al helemaal niet rationeel te noemen

Klopt, maar wat de bestuurder daarmee te maken heeft zie ik niet in. Kreten als 'jij bent verslaafd aan vermogen' (onzin, en al was het zo, wat dan nog?)  en 'wie rijdt er nu continu 160' (ik rij best wel eens een stukje door ja) en dat je dan beter auto kunt gaan rijden, horen hier gewoon niet thuis en het is al helemaal niet aan Matthieu om daar over te oordelen. Volgens mij werd hier door de topicstarter een mening over een motorfiets gevraagd en niet over het hoopje vlees en botten (en met wat geluk een paar hersencellen) wat daar bovenop zit. Als dat dan toch gebeurt, ga ik de discussie verder niet aan nee want dat hoort hier gewoon niet thuis en de topicstarter is er ook niet mee geholpen. Maar kom dan niet mekkeren dat dit een Libelle-forum wordt, want dat maken jullie er zelf van door een discussie op de man te gaan spelen ipv bij het topic te blijven.

Denken dat een AT op de snelweg niet uit de voeten kan is ook een vooroordeel etc etc. Lekker belangrijk.

Volgens mij geeft Pete dat zelf al aan:

Door zijn gebrek aan vermogen sleur ik 't gas continu tot het einde. Waarschijnlijk daardoor zie ik 'm voor m'n ogen verslijten (nu 60000km).
Einde reclamezuil :-)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Africa Twin
« Reactie #28 Gepost op: 26 juli 2007, 15:47:17 »
Hey mensen toch, wat voor de 1 een mooie motor is kan voor de ander een lelijk hok zijn, ieder zijn eigen mening toch maar ik heb helemaal geen bril [zeg niet dat ik er geen nodig heb maar dat is andere kost] en wat the fuck over uiterlijk zolang het maar prima rijdt toch.

Afijn liever een AT dan een TDM in mijn ogen :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

liegebeest

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #29 Gepost op: 26 juli 2007, 16:08:24 »
Ja precies.

Til je niet een tikkie te zwaar aan wat Matthieu schrijft Taranis? :042: T is maar een post op een forum over 2 motortjes hoor, LB.

Lijkt er op dat je nogal aangevallen voelt oid, want ik volg er geen reet van, van wat je nu neerpent. :043:


liegebeest

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #30 Gepost op: 26 juli 2007, 16:11:00 »
...

Afijn liever een AT dan een TDM in mijn ogen :054:

Ja qua kwaliteit inderdaad.

Offroadeigenschappen vind ik niet meer belangrijk heb ik besloten nadat ik mn Funduro op een helling met stenen op niet-rijdende manier naar beneden gebracht heb.  :097: :018:

Als ik dat ooi nog eens probeer dan moet t echt op iets zien wat om mag vallen etc. :029:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Africa Twin
« Reactie #31 Gepost op: 26 juli 2007, 16:24:50 »
hmm ik rij ook regelmatig constand 160 en harder . als ik naar me meissie ga. 1 uur en 20 minuten is goed te doen, naar heerhugowaard.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Africa Twin
« Reactie #32 Gepost op: 26 juli 2007, 19:29:46 »
Kies een AT. Dingen zijn goed, onverwoestbaar, waardevast.
TDM lees ik eigenlijk vaak negatiefs van (blokken die stukdraaien door oliegebruik), AT nooit. En een AT met een ton op de teller is geen grote uitzondering.

En persoonlijk vind ik een AT veel gaver, TDM is geen allroad ;) TDM is (IMHO) een lelijk hok.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Matthieu

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #33 Gepost op: 26 juli 2007, 19:33:37 »
Een heel verhaal

Ja ik snap je punt ook niet helemaal Taranis.. Jij begint zelf over dat je een TDM 10 keer mooier IS.. Ik had het puur over de voor en nadelen van een TDM. Jij begint met meningen(ononderbouwd) te strooien. Dan ben ik niet te beroerd om hier mijn mening over te ventileren.
MBT het 160 continu rijden wou ik alleen maar aangeven dat dit niet relevant is.. Ook niet op een TDM.  Ik snap ook niet dat jij dit verkeerd interpreteert.

Ik snap ook niet dat juist jij je min of meer aangevallen voelt, zeker niet door een post van mij. Je weet dondersgoed met wat voor soort interpretatie je mijn posts moet lezen.

En juist door door te discussiëren met af en toe een geintje houd je het forum leuk. Als dit al TE is moet je vooral lekker libelle-achtig gaan posten...(iets wat jou toch ook niet ligt?)



easy pete

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #34 Gepost op: 26 juli 2007, 22:44:24 »
helaba ruziemakertjes

Ik vind de AT en de TDM allebei mooi genoeg op hun eigen manier.
Betrouwbaarheid is een belangrijk punt voor me, want ik sleutel niet graag.

Ik sprak met iemand die een V-strom rijdt, en die was daar ook niet echt blij mee. Veel kapotte prullerijtjes. En een Tenere, zeker een echte allroad, is qua weerbescherming helemaal niks. Bovendien lees ik daar ook veel problemen over...

Dusss... voorlopig lijkt de AT nog steeds het verstandigst om doen

 :042:

 

Matthieu

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #35 Gepost op: 26 juli 2007, 22:51:54 »
Nou, het is niet mijn bedoeling om ruzie te maken hoor Pete ;)

Wat ook niet onbelangrijk is: De AT is (iets) makkelijker zelf te onderhouden dan de Yamaha's.

De V-strom.. tja.. gewoon jammer dat hij zo goedkoop is gebouwd.. Het blok is echt super nml..
Maargoed, door dat goedkope is ook de prijs (bewust) laag. Maar nog wel aan de dure kant 2e hands, omdat die nou éénmaal nog maar een paar jaar op de markt is.

Ik denk dat je toch echt moet gaan proefrijden Pete.

Heb je ook nooit gedacht aan een BMW R1100GS?

Relatief betrouwbaar(een goed exemplaar zeker), alleen wel weer een stuk duurder..
Wel verzekerd van genoeg pit!

easy pete

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #36 Gepost op: 27 juli 2007, 19:11:02 »
tja een GS kan ik zeker niet betalen...

(ik vind een boxer ook niet zo leuk)

Ik heb een interessante AT op het oog. Ik ga morgen ff kijken.

 :057:


Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Africa Twin
« Reactie #37 Gepost op: 27 juli 2007, 19:20:52 »
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

easy pete

  • Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #38 Gepost op: 27 juli 2007, 22:22:22 »
Thx voor de tip Toad,

maar dat bedoel ik precies. Bijna 5000 voor een GS met 120 000km op de teller ? Voor die prijs en kms vind je een Porche.

De AT (toch 'n Honda) die ik op 't oog heb is 2500 (helft) en 23000km (één vijfde).

Die BMW's zijn echt idioot duur.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Africa Twin
« Reactie #39 Gepost op: 27 juli 2007, 23:12:30 »
Hey, kijk eens naar de extras (is trouwens mijn motor...), setje ohlins is al 1500 euro... Daarbij kijk jij naar belgische prijzen (zonder bpm) en da`s in NL toch echt anders...
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
105 Reacties
24472 Gelezen
Laatste bericht 05 maart 2009, 20:50:51
door Racegirl
27 Reacties
5088 Gelezen
Laatste bericht 05 januari 2011, 22:40:54
door Paulusssttt
11 Reacties
3039 Gelezen
Laatste bericht 16 juni 2013, 23:11:50
door Hans 89