* Kies jouw thema

Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Easy Pete] Africa Twin  (gelezen 27267 keer)

easy pete

• Gast
Re: Africa Twin
« Reactie #40 Gepost op: 28 juli 2007, 00:56:45 »
Haha, het is JOUW motor ?

:033:

Ik hoop dat ik je niet beledigd heb. Je deal is erg eerlijk en correct en da's meer waard dan 1000 motors. 't Is een mooie, degelijke, met extra's en zonder twijfel uitstekend verzorgd....

Maar ja, 't blijft érg duur voor zoveel kilometers, naar mijn (B) normen toch.

(Die belgische vlag is toppie !)

:054:

Offline Allroadtoad

• 2nd King Of ZMVC
  • Geslacht: Man
« Reactie #41 Gepost op: 28 juli 2007, 01:22:22 »
Voor een BMW is dat net ingereden  :054: Kennis van mij heeft al 4 ton op z`n GS staan. Op mijn werkmotor van nog geen jaar oud staat nu al 45.000 en die moet nog minimaal 3 jaar mee. De BMW van m`n collega gaat gestaag richting 2 ton op dit moment.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

easy pete

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 28 juli 2007, 15:08:30 »
Tja, ik ken ook een Alp met 3 ton op hetzelfde blok, maar dat haalt de mijne niet. BMW's kunnen ook best versleten zijn op 80000. Hangt van zoveel factoren af. Je weet het eigenlijk nooit

liegebeest

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 28 juli 2007, 16:15:33 »
Nou ik denk dat je echt je best moet doen om een AT of bmw GS met 80.000 'op' te hebben gereden. En wat versta je onder 'op', is dan de vraag.

Die GS-en zijn nou ook niet echt trouble free te noemen, maar als je ze langer houdt denk ik dat de mogelijke ellende er wel uit is en je er goede motoren aan hebt met normaal preventief onderhoud. Met ellende bedoel ik toch wat dingetjes die je her en der leest en denk ik komen door ruime maattoleranties en constructiefoutjes en dergelijke. En het grote modulaire blok heeft zo zn voordelen en nadelen. Koppelingetje vervangen is een bak werk vergeleken met een normale motor. Bak of cardanrevisie daarentegen is misschien wel veel werk, maar je hoeft niet het hele blok te splitsen. Kleppenstellen kun je ook makkelijk bij, je zou zelfs je nieuwe zuigers en cilinderrevisie kunnen doen terwijl er nauwelijks wat los hoeft.

80.000 moet geen probleem zijn, sommige typische dingen als die versnellingsbakken zijn dan juist waarschijnlijk zelf al een keer verholpen. Ik zou er gerust een durven kopen met zo'n stand. De hogere prijs blijft ook wel als je hem weer kwijt wilt.

easy pete

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 28 juli 2007, 18:11:03 »
da's allemaal juist, en de prijs blijft evenredig...maar toch. Ik heb m'n motors tot nu vooral gekozen met als eerste referentie de kilometerstand. En dat is tot nu een redelijke referentie gebleken.

M'n tweede referentie is de persoonlijkheid van wie je 'm koopt. Dat zegt veel over hoe hij met z'n spullen omgaat. (dat zit bij JP zeker wel goed  ;) )

Nu maak je bvb een Alp om zeep na 10000km zwaar off-road, terwijl hij op een constante brave route nooit lijkt te verslijten. Veel hangt van de functie af. Je weet het nooit echt.

Komt nog bij of een motor veel water of zout ziet, of hij in een verwarmde garage staat ....

Ik twijfel er niet aan dat JP's motor degelijk is hoor. Maar ik heb geen € 4750. En de BMW's waar ik al op heb gereden gaven me geen leuke indruk. Dus als ik 't wel had dan keek ik waarschijnlijk nog uit naar iets anders.

Twijfel twijfel, geld uitgeven is een moeilijke kwestie.

:012:

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #45 Gepost op: 28 juli 2007, 20:05:52 »
En een BIG  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

easy pete

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 29 juli 2007, 18:14:13 »
Tja, ben ik gek genoeg op. Maar niet betrouwbaar genoeg vrees ik. Ook qua weercomfort scoort die niet goed.

Ik ben gaan kijken naar een AT, prachtige koop !
De kerel verzekerde me verschillende keren dat een "ja" per mail genoeg was om hem opzij te houden. Ik bood hem nochthans een voorschot aan.

Thuisgekomen stuurde ik m'n "ja" per mail. Zegt hij dat er eerst nog iemand anders komt kijken. Waarschijnlijk wil hij nu mijn afspraak gebruiken om de volgende meer te laten bieden. Terwijl hij op zijn advertentie sprak over een vaste prijs, die ik hem volledig wou betalen.

Ofwel spreek je af ofwel niet. Er is geen verplichting bij. Maar eens afgesproken hou je je d' eraan. Anders ben je geen vent, maar een laffe onderkruiper. Dat soort verdient een pak slaag.

Offline Allroadtoad

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #47 Gepost op: 29 juli 2007, 18:26:03 »
Wat een E I K E L dus.... :031:
Allroadtoad

Offline MotorFreak

• Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
« Reactie #48 Gepost op: 29 juli 2007, 18:26:27 »
Dat schijnt tegenwoordig ,,normaal'' te zijn met verkopen via internet  :043:

maarre beter een AT dan een BIG, dat is zeker waar  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

easy pete

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 30 juli 2007, 03:21:01 »
 :016:

Ben flink teleurgesteld. Ik hecht waarde aan een woord en een handdruk. Ik hou me ook altijd aan m'n woord, ook als ik stomme beloftes doe. Ik ben boos op mezelf dat ik 't niet heb zien aankomen.

Ik wou er best nog een paar honderd meer voor geven, maar daar vroeg hij niet om. En nu ontneemt hij me de kans op de motor. Ik was iets te enthousiast, en dat heeft 'm doen twijfelen aan zichzelf.

(moest ik nog even van me af schrijven)

easy pete

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 01 augustus 2007, 02:24:11 »
tja, omdat de enige interessante AT's die ik vond ofwel meteen verkocht waren ofwel charlatans bleken te zijn ben ik beginnen uitkijken naar Varadero's.

Wat me nog niet was opgevallen is het flinke vermogen van de Varadero. Bijna dubbel van een Alp ! En de AT ligt erg dicht bij de TA qua vermogen.

Nu heb ik op een mooie Varadero gezeten, maar ik kreeg meteen een opa-gevoel. Hij is een stuk lager dan een ouwe Alp en daardoor wordt ie weer een "gewone" motor. Echt mooi vind ik 'm ook niet, met die ballonkoffers en hoge ruit wordt hij zelfs lachwekkend. Maar hij heeft wel een zekere 'stijl".

Om me een Varadero te kunnen veroorloven moet ik m'n Alp en nog een Virago verkopen. En dan moet ik nog een pak ophoesten. Toch voorzichtig nadenken. Je zal er maar mee op je bek gaan. Ik blijf een avontuurlijke rijder, ik maak remslides waar ik kan. Als ik dat "spelen" moet missen laat ik 'm na een tijdje staan. Misschien is zo'n Varadero te "serieus" dan ?

Op ZMVC zijn er helaas erg weinig varaderorijders. Maar naar 't schijnt rijdt ie fantastisch ? De eigenaars op de Transalpclub schijnen er allemaal erg blij mee te zijn. Da's uiteindelijk 't belangrijkste.

Twijfel twijfel....

:042:

Offline Allroadtoad

• 2nd King Of ZMVC
« Reactie #51 Gepost op: 01 augustus 2007, 06:56:58 »
Het rijdt goed, ik vind `m echter spuuglelijk (en velen met mij). Rijtechnisch zou ik in dat segment echt voor een GS opteren, simpelweg omdat 1 keer op z`n kant leggen nog redelijk goedkoop op te lossen in in vgl met een Valmaarnero (plastic!!!) en het feit dat de GS echt wel fijner rijdt.
Allroadtoad

Matthieu

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 01 augustus 2007, 12:38:46 »
En voor de GS is er een veel groter aanbod in 2e hands spullen... Er rijden er nou éénmaal een stuk meer van rond.
In dat segment zou ik ook zeker naar de GS neigen. Ook is die nog te verkopen met meer dan een ton... de vatsigedero daarintegen....

De gs is mooi van lelijkheid.. de varadero is gewoon lelijk... en dan vooral lelijk opgebouwd.

Offline Bright

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • Ride your bandit like you stole it!
« Reactie #53 Gepost op: 01 augustus 2007, 16:03:03 »
lelijk is zo relatief hé  ;) daar heeft hij weinig aan als hij hem zelf lelijk vindt

de bmw gs staat er trouwens om bekend dat hij een slechte versnellingsbak heeft... bij de knalpot hebben ze geloof ik al genoeg probleemgevalletjes binnen gehad
« Laatst bewerkt op: 01 augustus 2007, 16:19:07 door Bright »
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Taranis

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
« Reactie #54 Gepost op: 01 augustus 2007, 16:23:33 »
lelijk is zo relatief hé  ;) daar heeft hij weinig aan als hij hem zelf lelijk vindt

Dat werd volgens mij eerder ook al een keer gemeld door Freak:

wat voor de 1 een mooie motor is kan voor de ander een lelijk hok zijn

de bmw gs staat er trouwens om bekend dat hij een slechte versnellingsbak heeft... bij de knalpot hebben ze geloof ik al genoeg probleemgevalletjes binnen gehad

Was de versnellingsbak op de GSA van ART ook niet al na 42.000 kilometer stuk?
Einde reclamezuil :-)

Matthieu

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: 01 augustus 2007, 18:21:09 »

Was de versnellingsbak op de GSA van ART ook niet al na 42.000 kilometer stuk?

Was alleen een keerring.

@bright: Het ging me meer om de lelijke afwerking. Echt on-honda imho.. (dat bedoelde ik ook met 'opgebouwd')
Ik kan de nieuwe varadero(die wat scherper is gelijnd) kwa uiterlijk nml. wel waarderen.

Over die bakken: Ja zeker de oude modellen(tm bouwjaar 97) gaan relatief vaak kapot. Echter is het wel een overtrokken feit..
Vaak is dit pas bij zo'n 80duizend km. Een km-stand die veel motoren niet eens halen.
Buiten dat zijn er genoeg gevallen die er geen last van hebben en hebben de nieuwere er vaak nooit last van.
Bij m'n vader zijn GS ging hij ook kapot, 1 schakelvork was krom geloof ik.
Echter was dit wel pas bij 167duizend km..
Tegen die tijd zal een willekeurige japanse versnellingsbak ook al wel wat mankeren.

Het blijft wel een feit dat het kapot kan gaan, en dat het een dure grap is om te (laten) maken.

Offline Bright

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • Ride your bandit like you stole it!
« Reactie #56 Gepost op: 01 augustus 2007, 18:38:01 »

@bright: Het ging me meer om de lelijke afwerking. Echt on-honda imho.. (dat bedoelde ik ook met 'opgebouwd')
Ik kan de nieuwe varadero(die wat scherper is gelijnd) kwa uiterlijk nml. wel waarderen.

Dan nog blijft het relatief... Je zegt het anders maar het blijft hetzelfde  ;)

Over die bakken: Ja zeker de oude modellen(tm bouwjaar 97) gaan relatief vaak kapot. Echter is het wel een overtrokken feit..
Vaak is dit pas bij zo'n 80duizend km. Een km-stand die veel motoren niet eens halen.
Buiten dat zijn er genoeg gevallen die er geen last van hebben en hebben de nieuwere er vaak nooit last van.
Bij m'n vader zijn GS ging hij ook kapot, 1 schakelvork was krom geloof ik.
Echter was dit wel pas bij 167duizend km..
Tegen die tijd zal een willekeurige japanse versnellingsbak ook al wel wat mankeren.

Het blijft wel een feit dat het kapot kan gaan, en dat het een dure grap is om te (laten) maken.

Dan klopt het dus toch wat ik heb gehoord. Maar inderdaad zijn er genoeg motoren (hoeven echt niet perse enkel jappen te zijn) die ook snel (weer zo relatief) kapot gaan. Bijvoorbeeld een suzuki gs500 (goedkoop produktieblokje). Maar een bmw-motor voor die prijsklasse vind ik toch hele andere kaas. Gs500'tje betaal je slechts 750-1000 euro voor. Terwijl je voor zo'n bmw gs al gauw wat heel meer betaald en zoiets dan liever niet verwacht. Of het met de nieuwe modellen echt verbeterd is zou ik zo gauw niet weten.
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Matthieu

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 01 augustus 2007, 18:43:46 »
een heel verhaal

Tja, wat is relatief? dat is ook weer relatief ;)

Ik ben het wel met je eens.. Het is altijd een gok met die bakken.. Maar dat hoort nu éénmaal bij de GS en de opbouw van de Boxer-bak.

Je moet het gewoon treffen.. Een vriend van ART heeft een 95'er GS met zo'n 175000km en dat ding is nog als nieuw..
Ik zou er gerust weer één kopen.. zelfs met een ton op de klok.

Offline Taranis

• 5th King Of ZMVC
  • *
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
« Reactie #58 Gepost op: 01 augustus 2007, 18:44:26 »
Was alleen een keerring.

Ow?

Afgelopen maandag maakte de bak in 2 en 3 een raar lawaai. Terug naar Z.  en die zeiden na de proefrit dat de patient moest blijven. [...heel verhaal over drie lekke keerringen...] en de bak wordt vernieuwd onder garantie.

:+
Einde reclamezuil :-)

Matthieu

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: 01 augustus 2007, 18:45:02 »
* Matthieu slikt wat in.