na een aantal jaren er weinig mee gereden te hebben en er toch wel wat dingen zijn die me zeker niet naar de zin waren is dit wel een leuk winter project.
van de winter wordt de uitlaat vervangen voor iets geheel anders omdat er geen vervanger te vinden is die ook werkelijk geleverd kan worden en een origineel gewoon niet te betalen is dan is een andere motor veel goedkoper.
in de loop van de jaren is het wel een motor geworden waar ik toch wel enige waardering voor ben gaan krijgen.
deze heb ik ooit in de showroom bij de regt in goes zien staan en toen was het een droom zo van die kan ik nooit kopen.
een kleine 5 jaar geleden kwam ik deze dus tegen ineen hoekje bij een andere motorzaak hij liep slecht en ze wisten deze dan ook niet meer lekker lopend te krijgen.
dat ze dit ook bij de ander niet voor elkaar kregen was de reden dat deze er was ingeruild en ze eigenlijk niet goed wisten wat ze er mee moesten.
kortom bmw r 100 rt maar er op ingeruild met een betaling er bij.
na een paar dagen maar een paar k&n luchtfilters er voor besteld die vrr deze blijkbaar niet in europa te vinden waren na ruim 2 maanden vanuit amerika waren ze er toch gekomen en toe bleek dat deze motor niet uit 1993 was maar nog ouder uit februari 1992 een prototype dus .
dan heb je zoiets van wat er op zit is niet wat er op de latere motoren is gebruikt hoe krijg je zo een ding ooit goed.
nou filters vernieuwd restricties uit de inlaatkanalen en de luchtfilterbak en het resultaat mocht er zijn een motor waar ineens goed mee was te rijden en die van 1op12 naar 1op18.7 ging in verbruik.
deze uitvoering is het blok zonder verandering uit de fzr overgezet de latere modellen is de compressie en de nokkenas timing veranderd