* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: (Dick) DUCATI ST2  (gelezen 62845 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #60 Gepost op: 07 april 2013, 19:31:58 »

de liggende cilinder.




De nieuwe materialen originele riemen gewoon op voorraad bij motorini
En de olie per postduif laten bezorgen als en in zeeland blijkbaar nergens 20w 50 van dit merk en type olie te vinden is :042:
een fatsoenlijk merk bougies en geen dure iridium ook gewoon op voorraad in Kruiningen :103:
En een origineel olie filter.

Dus nog genoeg te doen :026:
« Laatst bewerkt op: 07 april 2013, 20:20:21 door Dick »
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #61 Gepost op: 07 april 2013, 19:42:08 »



Een foto van de andere kant er zitten best wel veel koelwater leidingen.
Ook nog een ander probleem een lekkage van een vloeistof wat na zoeken van de koppeling cilinder blijkt te komen.
Dekseltje van de hoofd cilinder er af en ja hoor deze loopt gelijk leeg kan blijkbaar ook nog.
Even doorzoeken waar het te voorschijn kan komen en dan blijkt de koppeling cilinder stuk te kunnen deze lekt behoorlijk.
Na demontage blijkt dat de drukstift is gaan draaien en de koppelingscilinder verder heeft uitgehold tot deze doorgesleten is en dus lek gaat.
Vreemd het toplager werkt gewoon en loopt niet zwaar toch maar eens smeren blijkbaar de oorzaak maar een beetje vet er in had ooit wel eens kunnen helpen.
Mogelijk vergeten tijdens een onderhoud om er vet in te doen door de voorganger.
Dus maar een nieuwe besteld gelukkig kan je elk onderdeel apart bestellen.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #62 Gepost op: 07 april 2013, 20:19:32 »
Onder tussen de riemen vernieuwd na de klepspeling gecontroleerd te hebben en deze net kon gezien de maximale speling op de vorken van 0.15
Van de winter nog maar eens controleren en de spietjes vervangen als het goed is gaat dan de speling vanzelf minder worden.
Het is een bekend gegeven dat deze dus in de loop van de kilometers inslaan en soms zelfs als ze te dun worden kunnen breken.
Op de tuimelaars was deze wel wat het moest zijn dus verder netjes voorlopig goed te doen om er mee te kunnen rijden.
De spanrollen zijn nog erg goed deze blijken al eens eerder vervangen te zijn.
De oude riemen waren zo erg slecht dat deze gelijk in de vuilnisbak zijn gegaan er zat ook nog eens erg veel speling op de riemen.
Na spannen en een kleine speling van 5mm te houden even laten draaien daarna speling weer controleren en de liggende cilinder nog na moeten stellen de ander was goed gebleven.
de motor loop gelijk wat netter met de nieuwe riemen.
Even later nieuwe bougies van ngk die op een opening van 0.50 tot 0.60 afstellen dus gewoon op 0.60 gesteld.
Weer willen starten en nu blijkt er niets meer te willen  :042:
Vreemd ineens wil hij niet meer van de startblokkering af en even later begint het alarm ook nog een eigen leven te krijgen.
Leuk die mooie alarm systemen en hoe deze er natuurlijk weer eens tussen geknoeid blijkt te zijn.
Al meer van deze alarmen er af moeten halen doordat er slechte verbindingen waren en deze beginnen te corroderen.
Dus na verloop van tijd werkt dit niet meer gelukkig nu en niet als je ergens ben en dan dit nog eens uit mag gaan zoeken onderweg want dan sta je echt met pech.
Na meer dan een uur bekabeling volgen en uitpluizen waar dit tussen gesoldeerd is en soms gewoon geknoopt en met tape in elkaar is gehobbyd.
Blijkbaar kan er gewoon geen motordealer een alarm betrouwbaar en goed inbouwen T,is altijd knippen en plakken met enkele solderingen er in wat je tegen komt.
Kwaliteit is dus niet erg van belang blijkbaar.
In ieder geval dan maar zonder alarmsysteem met een startblokkering er op en maar een duur slot aanschaffen werkt misschien ook wel beter.
later in de week maar fatsoenlijk aan elkaar solderen en met een paar goede krimpkousen goed inpakken en weer netjes intapen zodat het niet weer aantast.
Ook maar alle stekkers nazien op corrosie wat met een motor van deze leeftijd wel behandeld moet worden met wd 40.



 
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #63 Gepost op: 07 april 2013, 20:29:46 »
Goed bezig hoor! Prachtige fiets! Wist eigenlijk niet dat het een watergekoelde 2-klepper was.
En de techniek wordt nu tenminste zichtbaar  :054:

Oja, als je toch aan het solderen gaat. Die dynamostekker met die gele draden... Kleine tip: knip die stekker weg en soldeer de draden goed door. Kan je veel ellende besparen. (spreek helaas uit ervaring). Bij de 996 ontdekte ik het bij toeval in thuis in de garage.

Maar erg leuk om te zien dit!
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #64 Gepost op: 07 april 2013, 20:43:20 »
Het is een 944 cc deze zit ook in de paso i E als het goed is en vloeistof koeling is er meer terondersteuning in combinatie met olie en lucht koeling.
verder lijkt het wel het zelfde te zijn als de 900 2 kleps
Vering en remmen zou het zelfde zijn als van de 916
Het is weer anders dan een jap of een BMW om aan te sleutelen en je kan er voor de klepspeling erg slecht bij met een paar grote handen.
Je zou bijna in staat zijn als de spietjes vernieuwd moeten worden om maar het blok gelijk er uit te halen zoals dat moet bij de 851
dan is het natuurlijk wel gelijk de mogelijkheid on ook maar alles los te maken en goed te kunnen smeren wat meestal dus niet gebeurd.
Maar niet denken aan de tijd die je er in moet steken begrijp nu wel dat degene die het onderhoud exact uitvoert aan deze motoren erg duur moet zijn gezien het aantal uren dat je er mee bezig ben.
Leuke hobby en zeker de moeite waard.
De dynamo stekker zit goed in elkaar en is ook nog heel en nog niet gecorrodeerd wel gelijk alles met wd 40 ingespoten zit bij deze wel goed beschermd achter de kuip en de accu bak.
Dus maar demontabel laten omdat je deze ook los moet halen om bij de riemen te kunnen.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #65 Gepost op: 08 april 2013, 20:49:16 »





De kuipdeeltjes liggen netjes opgeborgen waar een onderlaag voor laminaat voor van pas kan komen




De overblijfselen van een alarm wat een eigen leven ging leiden gelukkig thuis en niet onderweg want te starten was er niet meer.
Zekering er uit werkt ook niet want je heb gereedschap nodig om er bij te komen.
En dan blijkt er nog een aparte te zitten lekker weg geborgen onder een tank.
Vanavond nog de olie ververst en filter vernieuwd en een zooi wat er uit blijkt te komen het  was zeker niet voor zijn tijd dat het ververst moest worden.
Uit de olie zeef kwam er bagger en een paar stukjes materiaal wat er zeker niet in hoort stukjes metaal.
Waar dat vandaan komt  :042: hopelijk kan het geen kwaad.
Aan de carterstop zit een magneetje waar ook enkele kleine deeltjes metaal aan zaten.
Maar dat kan ook van de versnellingsbak zijn niet bijzonder dus het lijkt wel een BMW r100 en die blijven ook doorgaan.
Nu de koelvloeistof verversen en de remmen schoonmaken en de bewegende delen smeren.
Als dit is gebeurd dan maar weer opbouwen en hopelijk van de week nog de onderdelen voor de koppeling binnen dan kan die ook weer in elkaar.
Wel de koppeling zelf nog schoonmaken en kijken wat het toplager nog is en de drukstift goed gangbaar maken want die draait de hele tijd mee wat me niet de bedoeling lijkt.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #66 Gepost op: 09 april 2013, 19:12:49 »
Je maakt er echt prima werk van Dick en zo krijg je een nog mooiere en betere Duc  :071:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #67 Gepost op: 10 april 2013, 22:59:31 »
Mogelijk de oorzaak gevonden van die doorboorde koppeling cilinder.
In de moer van de koppeling zit een klein naaldlager in wat er voor zou moeten zorgen dat het asje (drukstift ) niet mee zou moeten draaien nu lagen de meeste naaldjes in de koppeling.
Na veel puzzelen weer het meeste terug er in kunnen krijgen en veel lagervet er in nu draait het weer beter.
Als het nog niet lekker werkt dan de moer maar vervangen met lagertje.
Het is wel een moeilijke dopmaat 33 die natuurlijk niet in de standaard maten van een set zit ook niet van de luchtsleutel.
Als de nieuwe cilinder binnen is dan achter de keerring flink vet doen heeft het in ieder geval smering.
Vanavond de remmen nagezien en de remvloeistof Dot 5.1 er in kan ook met Dot 3-4 mengen.
Morgen verder oppoetsen en dan hopelijk de koppeling cilinder vlug binnen dan is die ook weer klaar om mee te rijden. 
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #68 Gepost op: 11 april 2013, 01:55:59 »
Waarom pielem met oude naaldjes en geen nieuwe plaatsen?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #69 Gepost op: 11 april 2013, 16:53:20 »
Lagertje zit in de moer om de drukstift van de koppeling te ondersteunen en doet eigenlijk niet veel dus niet erg belast.
Het ging netjes in elkaar en de naaldjes kunnen er alleen uit als er iemand dus zo handig is geweest om de drukstift er uit te trekken naar de richting van de koppeling.
Met nieuw vet in elkaar gezet en het werkt netjes.
Als dit nu een zwaar belast lagertje zou zijn dan was dit al gelijk vervangen.
En het wordt alleen maar in gebruik genomen als je de koppeling gebruikt zo nodig moet de andere kant in de koppelingcilinder dit opvangen als het mee zou kunnen draaien.
Nu zat daar geen vet meer in normaal hoort achter de stof (keering) een hoeveelheid vet te zitten maar dat was er niet terug te vinden.
Vorig onderhoud erg vergeten lijkt het wel.
Mocht dit alsnog een probleem kunnen zijn dan maar een nieuwe koppelingsmoer met lagertje bestellen en een dop 33 en hopelijk dat dan de nieuwe moer ook deze zelfde maat heeft voordat de verzameling later nooit meer te gebruiken doppen nog verder groeit.
 
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #70 Gepost op: 11 april 2013, 17:25:48 »
Hoe meer gereedschap hoe beter haha

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #71 Gepost op: 12 april 2013, 20:35:53 »
Lagertje blijkt in de as van de versnellingsbak te zitten dus niet in de moer zoals ik zelf het idee had.
Stelt niet veel voor toch maar mee besteld bij de andere onderdelen van Ducati.
Als het goed is komende week binnen.
 

T,ja als je dan toch om benzineslang gaat neem je ook nog eens iets voor je eigen motor mee :103: leuk stukje velg striping pas wel bij de kleur.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #72 Gepost op: 12 april 2013, 20:45:27 »
Voorgevormd plakt wel zo makkelijk ja;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #73 Gepost op: 13 april 2013, 01:21:27 »
Lekkerrrrr  :103: geen wd-40 gebruiken  :093:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #74 Gepost op: 17 april 2013, 22:24:39 »
Vandaag telefoontje je onderdelen voor de koppeling zijn binnen morgenavond even ophalen en na de motor van Janny verder aan de Duc.
Misschien komende weekend kunnen rijden mits het weer zich van zijn goede kant laat zien.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #75 Gepost op: 18 april 2013, 20:43:28 »
De onderdelen in huis morgen maar aan verder gaan :)
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Veloce

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 229
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #76 Gepost op: 18 april 2013, 21:46:01 »
Hee Dick als je een beetje opschiet, kan je zondag met je Duc naar Tamburinidag van de Ducaticlub in Lewedorp.



Uploaded with ImageShack.us

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #77 Gepost op: 19 april 2013, 19:04:28 »
De weersverwachting is goed, dus ik ga na de middag wel ff kijken denk ik  :034:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #78 Gepost op: 19 april 2013, 23:08:50 »
Lijkt wel wat even zien of ik de koppeling in orde krijg dat mini lagertje wil er niet uit en zit erg diep in de versnellingsbakas.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #79 Gepost op: 20 april 2013, 10:05:02 »
De weersverwachting is goed, dus ik ga na de middag wel ff kijken denk ik  :034:

Ben vorig jaar geweest. Deze keer wordt niks. Gisteren en vandaag een heftig festival  :041:  Wordt wel zondagavond eer ik weer eens bij m'n positieven ben...  :+
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
9 Reacties
3772 Gelezen
Laatste bericht 17 augustus 2010, 11:40:30
door Tinus
14 Reacties
3412 Gelezen
Laatste bericht 31 mei 2011, 23:22:36
door Arnemuiden-RS
124 Reacties
22675 Gelezen
Laatste bericht 14 juni 2016, 12:22:02
door Dick
12 Reacties
4003 Gelezen
Laatste bericht 28 mei 2012, 21:37:53
door Motormuis
8 Reacties
2606 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2016, 23:29:49
door Ducatiad