Onder tussen de riemen vernieuwd na de klepspeling gecontroleerd te hebben en deze net kon gezien de maximale speling op de vorken van 0.15
Van de winter nog maar eens controleren en de spietjes vervangen als het goed is gaat dan de speling vanzelf minder worden.
Het is een bekend gegeven dat deze dus in de loop van de kilometers inslaan en soms zelfs als ze te dun worden kunnen breken.
Op de tuimelaars was deze wel wat het moest zijn dus verder netjes voorlopig goed te doen om er mee te kunnen rijden.
De spanrollen zijn nog erg goed deze blijken al eens eerder vervangen te zijn.
De oude riemen waren zo erg slecht dat deze gelijk in de vuilnisbak zijn gegaan er zat ook nog eens erg veel speling op de riemen.
Na spannen en een kleine speling van 5mm te houden even laten draaien daarna speling weer controleren en de liggende cilinder nog na moeten stellen de ander was goed gebleven.
de motor loop gelijk wat netter met de nieuwe riemen.
Even later nieuwe bougies van ngk die op een opening van 0.50 tot 0.60 afstellen dus gewoon op 0.60 gesteld.
Weer willen starten en nu blijkt er niets meer te willen
Vreemd ineens wil hij niet meer van de startblokkering af en even later begint het alarm ook nog een eigen leven te krijgen.
Leuk die mooie alarm systemen en hoe deze er natuurlijk weer eens tussen geknoeid blijkt te zijn.
Al meer van deze alarmen er af moeten halen doordat er slechte verbindingen waren en deze beginnen te corroderen.
Dus na verloop van tijd werkt dit niet meer gelukkig nu en niet als je ergens ben en dan dit nog eens uit mag gaan zoeken onderweg want dan sta je echt met pech.
Na meer dan een uur bekabeling volgen en uitpluizen waar dit tussen gesoldeerd is en soms gewoon geknoopt en met tape in elkaar is gehobbyd.
Blijkbaar kan er gewoon geen motordealer een alarm betrouwbaar en goed inbouwen T,is altijd knippen en plakken met enkele solderingen er in wat je tegen komt.
Kwaliteit is dus niet erg van belang blijkbaar.
In ieder geval dan maar zonder alarmsysteem met een startblokkering er op en maar een duur slot aanschaffen werkt misschien ook wel beter.
later in de week maar fatsoenlijk aan elkaar solderen en met een paar goede krimpkousen goed inpakken en weer netjes intapen zodat het niet weer aantast.
Ook maar alle stekkers nazien op corrosie wat met een motor van deze leeftijd wel behandeld moet worden met wd 40.