* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: (Dick) DUCATI ST2  (gelezen 60893 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #100 Gepost op: 12 juli 2013, 13:46:05 »
Netjes hoor  :071: Daar is het voorwiel van mijn Duc ook eigenlijk weer aan toe  :034:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #101 Gepost op: 25 augustus 2013, 20:57:31 »


Soms gaat er wel eens iets kapot :016: tijdens een ritje :026:
Nu maar een andere stekker verbinding voor elkaar zien te krijgen blijkbaar niet goed genoeg.
Deze worden toch een veel motoren gemonteerd.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #102 Gepost op: 25 augustus 2013, 21:56:32 »
Bekend fenomeen Dick. Heb het bij allemaal gehad. Met mijn 916 erdoor gestrand.
Bij de laatste (stoner 996) zag ik het net op tijd gelukkig.
Er gaat gewoon veel stroom doorheen en bij een beetje oxidatie neemt de weerstand toe. En daarmee weer de stroomsterkte etc. Smeulende connector tot gevolg.

Enige juiste remedie: stekker wegknippen en de draden goed solderen en isoleren (welke draad op welke maakt niet uit; wisselstroomgenerator)
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #103 Gepost op: 26 augustus 2013, 12:35:03 »
Goh toevallig had ik dat gisteren met en Virago 250!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #104 Gepost op: 26 augustus 2013, 14:20:33 »
Had je deze stekker bij die laatste grote beurt niet los gehad Dick?

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #105 Gepost op: 26 augustus 2013, 16:10:48 »
Ik heb zoiets ook een keer gehad bij een Virago 920...  :033:
Later een keer gehad met een zekeringhouder..........   :019:
Voordat de zekering zelf ging, brandde de houder nog even door....  :046:

Sinds die tijd heb ik bij elke andere motor alle connectors en zekeringhouders gecheckt en ingespoten met contactspray........  :103:
Nooit meer last gehad..... :048:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #106 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:33:46 »
Had je deze stekker bij die laatste grote beurt niet los gehad Dick?
Ja Joop en deze waren goed schoon en lekker met wd 40 ingespoten.
Het is die van de dynamo naar de spanning regelaar de ander stekker in niets mis mee.
Hij laadde dus niet meer bij en toen de accu geheel leeg was tijdens de toerrit is hij er maar mee gestopt.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #107 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:35:10 »
Ik heb zoiets ook een keer gehad bij een Virago 920...  :033:
Later een keer gehad met een zekeringhouder..........   :019:
Voordat de zekering zelf ging, brandde de houder nog even door....  :046:

Sinds die tijd heb ik bij elke andere motor alle connectors en zekeringhouders gecheckt en ingespoten met contactspray........  :103:
Nooit meer last gehad..... :048:
Zelfs controle werkt blijkbaar niet en dat is toch een van de normale dingen die je na loopt ivm er hoge belasting.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #108 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:56:17 »
Freak ken jij een accu merk sceed 42 energy type cb16al-ac
Gisteravond aan de optimate gezet zo goed als leeg om 19.00 uur oranje lampje sterk ontladen
Vanmorgen 7.00 uur nog oranje lampje lader gaf naar de accu 12.95 volt
Vanmiddag 17.00 uur zelfde oranje lampje lader wordt steeds warmer nu laadvoltage 13.95 volt
Accu staat goed op peil en is toen de motor is opgehaald gemonteerd.
Even terugdenkend zaterdag middag motor van de lader na bijna 2 maanden en een uur later gestart er kwam toen een kringetje rook ergens van tussen en startte gewoonlijk moeizaam.
een stukje er mee gereden en getankt en thuis weggezet.
Zondag morgen gewoon als anders gestart en er mee naar Wemeldinge gereden ongeveer een 18 kilometer dus tijd om te kunnen laden.
Later bij het begin van de toerrit wilde hij dus niet is de versnelling starten dus naar vrij en toen wilde hij al niet meer op de start motor even een duw en lopen.
Later tijdens de rit ging het dus al gauw niet lekker een benzine pomp en injectie en ontsteking stekken te samen met de verlichting te veel weg dus al gouw duidelijk dat gaat niet helemaal goed.
Dus de verlichting toen maar uit wat nog even hielp einde rit op de motor en verder in de pech hulp.
Blijkbaar een zaterdag middag dus al fout gegaan.
Dat kringetje rook was dus het uitbranden van de laadstekker van de dynamo.
Vreemd die stekker was goed corrosie vrij en zat goed in elkaar.
Deze kun je er niet uitlaten en de draden aan elkaar solderen ivm riemen verwisselen moet de accuhouder van zijn plaats en de bedrading los dus stekkers nodig om er bij te kunnen.

Hopelijk de dynamo nog heel gebleven maar eerst zien of deze accu dus nog vol wil wat erg lang lijkt de duren.
En de bedrading maar weer in orde maken dus nog een geschikte stekker zien te vinden.
Daarna maar weer terug monteren en meten wat er belast nog naar de accu wil.

Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #109 Gepost op: 26 augustus 2013, 21:20:18 »
Accu merk heb ik nooit van gehoord. CB16al-etc is gewoon het accu model/type.

Je hebt gewoon je accu leeggereden (die waarschijnlijk toch al niet al te fris was), omdat de dynamo niet meer heeft bijgeladen. Het opbouwen van die overgangsweerstand in de stekker is een langzaam proces wat al eerder dan zaterdag is begonnen. Alleen toen het blijkbaar definitief klaar.
De dynamo zal waarschijnlijk niks mankeren. Met je multimeter kun je het gewoon meten.

Een stekker blijft opaltijd een overgangsweerstand geven en geeft over een paar jaar weer problemen. Been there etc. De dynamo geeft al gauw 70v per fase bij een bijv 3000 rpm, dus je kunt wel begrijpen dat elke ohm weerstand teveel is. je krijgt gewoon veel teveel stroom dan door je stekker en die zal als eerste wegsmeulen. De tweede stekker heeft daar uiteraard geen last van met het veel lagere vermogen dat deze te verwerken krijgt.

Maar goed, als je niet wilt solderen moet je dat natuurlijk zelf weten. Zoals je weet heb ik afgelopen winter ongeveer alles aan mijn 996 gedaan met vastgesoldeerde fase draden. Maakt niks uit, kun je gewoon aan de kant leggen. En bij demonteren van het blok blijft hij gewoon bij het blok.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #110 Gepost op: 26 augustus 2013, 21:21:29 »
Oja, een laadspanning van 13.95v is gewoon te laag. Eigenlijk kon je het al aan zien komen  ;)
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #111 Gepost op: 26 augustus 2013, 21:40:06 »
De accu is van 22 februari 2013
Om bij de riemen te kunnen moet de accu met de spanningsregelaar er af dit zit er strak tegen dus veel keuze is er niet en de draden zijn nu ook niet zo lag dat je dit opzij kan leggen.
De laadspanning is die van de optimate wat de motor nog doet kan ik pas uitproberen als ik weer kan starten.
Om 20.45 uur kon de optimate er 14.75 volt in persen dus de accu schrijf ik maar af.
Heb al iets anders opgezocht van Motobatt de mb16 au
Deze komt het meeste in de richting met de zelfde afmetingen normaal lengte 20,4 cm hoogte 16,4 en breedte 6,8 cm
                                                     die van motobatt afmetingen deze      lengte 20,7 cm hoogte 16,4 en breedte 7,2 cm

Dus een nieuwe accubak maken er is ruimte voor om iets verder naar voren te kunnen
Heb nog mooie aluminium plaat van 2 mm geplastificeerd die er wel geschikt voor lijkt. :103: :026:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #112 Gepost op: 26 augustus 2013, 22:03:48 »
Okee.
Ik denk dat er standaard een 16AL-A2 accu in hoort? Kun je dat niet beter doen? Dan hoef je niks te verbouwen; blijft alles origineel en je hebt ook je 16Ah.
Die kun je overal zo halen.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #113 Gepost op: 26 augustus 2013, 22:10:16 »
Die van Motobatt is 20,5 aH dus genoeg over en die laden ook makkelijker op.
en kost ook niet erg veel voor €75,- kost een andere ook van een redelijk merk.
En die van Motobatt hoef je dus ook niet bij te vullen een gesloten accu.
Dus lijkt het er wel beter op te worden.
Maar bedankt is ook een optie kijk eerst wel goed rond want deze past er inderdaad gewoon in.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #114 Gepost op: 27 augustus 2013, 16:39:55 »
En aluminium is ook geen ideaal materiaal voor een accubak Dick  :023:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #115 Gepost op: 27 augustus 2013, 18:34:04 »
Vanmorgen stond de lader op goed volgeladen accu raar ding kan best een lange laadtijd hebben een optimate is ook geen goede accu oplader.
Hij houd hem de hele tijd op 13.74 volt
Het viel gisteren al op tijdens het meten dat er pas rond de 14 volt stroom in wil dus moet de motor als hij laad tenminste 14.45 volt over zien te houden om te kunnen laden.
Eerst repareren en de accu terug monteren en zien wat hij doet dus of hij voldoende produceert om deze accu op te kunnen laden ben benieuwd.
Dynamo is volgens op ohm te meten nog heel de 2 stekkers zaten aan elkaar gesmolten dus dat ding is erg sterk.
Bij een japanner wel eens iets anders meegemaakt met een kleine sluiting al een dynamo opgebakken daar bleef niet veel van over dus zo slecht is die italiaan dus niet.
Even verder sleutelen ben zelf ook wel benieuwd wat hij weer gaat doen.

Aluminium kan best wel met een gesloten accu maar inderdaad dat stuk plastic van de Ducati is beter en kan tegen lekkages.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #116 Gepost op: 27 augustus 2013, 19:22:52 »
Vanmorgen stond de lader op goed volgeladen accu raar ding kan best een lange laadtijd hebben een optimate is ook geen goede accu oplader.
Hij houd hem de hele tijd op 13.74 volt
Het viel gisteren al op tijdens het meten dat er pas rond de 14 volt stroom in wil dus moet de motor als hij laad tenminste 14.45 volt over zien te houden om te kunnen laden.
Eerst repareren en de accu terug monteren en zien wat hij doet dus of hij voldoende produceert om deze accu op te kunnen laden ben benieuwd.
Dynamo is volgens op ohm te meten nog heel de 2 stekkers zaten aan elkaar gesmolten dus dat ding is erg sterk.
Bij een japanner wel eens iets anders meegemaakt met een kleine sluiting al een dynamo opgebakken daar bleef niet veel van over dus zo slecht is die italiaan dus niet.
Even verder sleutelen ben zelf ook wel benieuwd wat hij weer gaat doen.

Aluminium kan best wel met een gesloten accu maar inderdaad dat stuk plastic van de Ducati is beter en kan tegen lekkages.

ik heb er toch al twee op gestookt in die italiaan van mij ook door zulk soort stekkers heb de draden nu gesoldeerd tot nu toe gaat het goed.
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #117 Gepost op: 27 augustus 2013, 20:42:21 »
Nou het goede nieuws is dat de dynamo goed laad :054:
Eerst een startmotor die door de startkoppeling heen gaat en dan met te veel moeite oppakt.
Ondertussen de accu aan het leeg starten en de startkoppeling die er helemaal mee ophoud toch te veel van het goede geweest :016:
Dus maar een duwtje en hij loopt gelijk goed dus die laad.
Even meten op de deels leeg gestarte accu laadstroom op 2000 rpm 13.65 volt zelfs met de verlichting aan bijna geen verschil.
even een rondje rijden wat opvalt hij loop weer lekker en de dynamo maakt weer een hoop lawaai die werkt.
15 minuten rondjes rijden op het gemak kuip is er nog deels af en meten 14.05 volt laadstroom stationair met de verlichting er bij dus dat is goed.
Klein beetje gas der op en 14.45 volt en nog laden op de deels lege accu  :039:
Na uit te zetten even 5 minuten gewacht en nog 13.24 volt in de accu lijkt wel goed weer contact aan en starten loop door de start koppeling heen die is dus naar de eeuwige jachtvelden gaat lekker maar houd hem wel makkelijk op 12 .45 volt dus nog maar niet afschrijven.
Accu blijft dus nog een punt nu dus maar uit zoeken wat en hoe met die startkoppeling ,blijft dus wel een vervolg op komen.
Dat is zeker de emotie met een italiaan maar of dat nou de bedoeling er van is  :042: denk zelf van niet :103: :026: :048:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #118 Gepost op: 27 augustus 2013, 20:53:48 »
Problemen met de startkoppeling zijn niet echt heel gebruikelijk hoor en echt versleten gebeurt nou ook niet heel vaak.
Ik ken de ST2 niet heel goed, maar die is toch watergekoeld? Kijk dan eens hoe je olie eruit ziet. Bij mijn 916 bleek jaren geleden koelvloeistof naar de motorolie te lekken. Daardoor gaat de startkoppeling slippen.
Bleek de keramische keerring (kost een paar euro) van de waterpomp te zijn. Gewoon slijtage en is eigenlijk een kleinigheidje.
Maar als er echt niks door je olie heen zit dan zal dat het niet zijn, maar het is het proberen waard lijkt me.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: (Dick) DUCATI ST2
« Reactie #119 Gepost op: 27 augustus 2013, 21:07:53 »
De olie is netjes maar het valt me wel op dat er na de olie wissel startproblemen begonnen te komen.
Wat er is zit is  20w-50 wat de fabrikant opgeeft.
Valvoline blend moet een goede olie zijn en bij Leerkens gebruikten ze deze voor alle tweekleps Ducati die bij hun in onderhoud zijn.
En zolang het nog geen 10 graden is zou deze dus bruikbaar zijn met kouder weer had is toch niet het plan om te gaan rijden.
In ieder geval de startkoppeling grijpt nu niet meer aan dus dat is duidelijk defect.
Er staat nu 58000 km op.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
9 Reacties
3694 Gelezen
Laatste bericht 17 augustus 2010, 11:40:30
door Tinus
14 Reacties
3309 Gelezen
Laatste bericht 31 mei 2011, 23:22:36
door Arnemuiden-RS
124 Reacties
22140 Gelezen
Laatste bericht 14 juni 2016, 12:22:02
door Dick
12 Reacties
3907 Gelezen
Laatste bericht 28 mei 2012, 21:37:53
door Motormuis
8 Reacties
2534 Gelezen
Laatste bericht 02 januari 2016, 23:29:49
door Ducatiad